Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3828 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28547
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17003)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)

Po zohriati nizky a nestabilny volnobeh Honda VTR1000F - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPo zohriati nizky a nestabilny volnobeh Honda VTR1000F - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika.

09.08.2018 0:03

Po zohriati nizky a nestabilny volnobeh Honda VTR1000F

Johny3
 Kávičkár 

Ikona

Caute majstri,
po neuspesnom mensom prehladani internetov som sa rozhodol napisat sem a podelit sa s vami o tento hlavolam, s nadejou ze vy sa podelite o napady a riesenie. Kamosov problem spociva v tom, ze jeho Honda VTR1000F rv. 98 (alebo 99) po zohriati (prejdeni par km) nedrzi volnobeh. Otacky klesnu, az skape. Pri doladeni/zvyseni volnobeznych otacok volnobeznou skrutkou (tou co je na to urcena, pristupna rukou zboku) neskape, ale volnobeh je velmi nestabilny, ma tendenciu bud zvysovat otacky (1500-1800) alebo zdochnut.
Zastudena, aj po miernom vychladnuti ide zase ako hodinky, no ked sa zohreje, ci uz na mieste alebo jazdou, zase to iste (pokles otacok, nestabilita). Pri jazde, aj v zabere ma tah dobry, nestraca vykon, necitit ziadne zmeny. Teda okrem toho ze pri preradovani ma tendenciu zdochnut lebo ju nepodrzi volnobeh.
Moje tipy boli: zanesene karbce, konkretne ta zakladna volnobezna tryska. Na VTR tecie cez karbce aj chladiaca kvapalina - ale iba cez take male supatko, ktore po zohriati (vdaka nejakemu bimetalu alebo pod.) uzavrie jednu z dvoch/troch malickych trysiek ustiacich za klapkami. Asi preto, aby po zohriati primerane klesol volnobeh. Ked nepomohlo dokladne vycistenie karburatrov, skusali sme tento okruh vyradit, cize odpojit vodne hadice od karbcov a prepojit ich rurkou. Ziadna zmena, ani po vycisteni, ani po tomto premosteni. Skusali sme kontrolovat a vycistit ventil na nadrzi, ale aj ten je dobre priechodny.
Este mi napadlo, ci nemoze byt preskoceny rozvod (napr. pri prvych neuspesnych startovaniach so starou bateriou) alebo zle nastavene ventily, ale tento problem sa objavil nahle, nie postupne a moto ani nestratila vykon ani nenadobudla ziadny iny problemovy prejav okrem spominaneho. Vlastne objavilo sa to po tom, co moto asi 8 mesiacov staala v garazi. Ale z hladiska najazdenych km to bolo nahle. Mimochodom benzin novy natankovany doplna, airfilter cisty (bez neho to iste), bateria nova, dobija, moto ma najazdene asi 70 tis co je pre VTRu nic.
Podotazka, VTRa ma na karbcoch snimac polohy natocenia skrtiacich klapiek. Neviem na co sluzi (viete?), ale predpokladam, ze sa nijako nezucasnuje riadenia volnobehu, ak sa mylim, opravte ma. Ine mi uz nic nenapada.
Ak niekto viete poradit, alebo ak dokonca mate s takymto javom skusenosti, mozno aj z inych motorov, budem rad ak napisete. Dakujem!


09.08.2018 0:16

Re: Po zohriati nizky a nestabilny volnobeh Honda VTR1000F

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Nedocital som do konca, ale ako prve ma napadli vole ventilov.

U jednovalca ak mas malu volu, tak to po zahriati skape hned. Ventil sa natiahne a nezatvori valec. No u dvojvalca tazko povedat, ci by to ten druhy valec utiahol. Kazdopadne zacal by som ventilmi...

Potom sytic, sviecky, synchro, netesnosti....


09.08.2018 13:15

Re: Po zohriati nizky a nestabilny volnobeh Honda VTR1000F

BIOHAZARD3
 Čoprák 

Ahoj. Takto sa chova motor ked má nedostatok paliva - príliš chudobná zmes. ak ste vyčistili karburátor poriadne ( aj kanáliky) skontrolujte ešte či neprisáva falošný vzduch medzi hrdlom karburátora a motora. Riešil som podobnú vec ale na bulldogu a bola prasknutá hadička podtlaku zo zadného valca ale až pri napojení na palivoý ventil pod nádržou.


09.08.2018 13:59

Re: Po zohriati nizky a nestabilny volnobeh Honda VTR1000F

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Tam je pravdepodobne problem v automatickom sytici, ktory funguje tak, ze sa uzatvara ked sa nahreje patrona od teplej vody.
Problem bude bud v tej patrone, alebo v tesneni plunzra sytica.
Podmienka je, ze musia byt v 100% stave vycistene karburatory, nastavene hladiny v karburatoroch, nastavene ventilove vole na motore.
Inak ti tam moze robit viac problemov naraz, rozne medzistavy.
Na rozdiel od manualneho sytica, kde mozes tie plunzre pritlacit nejakou oskou rucne, tuna je to otazka viery.
Pozri obrázok
Este jeden problem byval u toho systemu, su tam podtlakom riadene akceleracne pumpy.
diel 30.
Ak sa dodrbkali niekde gumicky O-kruzky, tak je problem ze sa neda nastavit obvykle zmes.
Dalsia vec je, ze niekedy sa upchaju sitka nad sedlami plavakovych ventilov, ktore treba precistit, inak benzin nejde spravne do plavakov a cele sa to rozladuje nahodne.
Je tam vyborny pristup, taky na "lakatosa"..


09.08.2018 14:48

Re: Po zohriati nizky a nestabilny volnobeh Honda VTR1000F

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

ja som sa mojou gsx-r strasne vytrapil s volnobehom. Symptomy boli trocha ine, niektori tipovali podpaleny ventil... ale nakoniec bol problem vo vypadnutej nejakej mini hadicke z airboxu... takze skontroloval by som vsetky hadice...predsa len ta motorka je uz veteran.


09.08.2018 16:56

Re: Po zohriati nizky a nestabilny volnobeh Honda VTR1000F

Johny3
 Kávičkár 

Ikona

Re: janoval: Dakujem, vyzera ze uz zostavaju len tie ventily - asi treba zhodit kryty hlav a pozriet ci nie je preskoceny rozvod a potom aj tie vole.

Re: BIOHAZARD3: Poriadne, aj kanaliky, aj prefukane kompresorom. Pritom v nich ani nebolo vidno ziadne usadeniny, boli pomerne ciste, su urcite dobre priechodne. Nedostatok paliva mi napadol tiez, preto sme aj kontrolovali ten podtlakovy ventil na nadrzi, ale funguje. Po rucnom zastaveni benzinu motor bezal este dlho a ked je moto dlhodobo v zabere (rychla jazda na dialnici), nestraca vykon, ani nezdochne. S odpojenou podtlakovou hadicou z ventilu pod nadrzou sa to paradoxne spravalo stabilnejsie, ale to samozrejme nie je riesenie :-)

Re: Merlin00: Ano, to som spominal - je tam aj automaticky sytic, aj manualny. Ako som spominal, ten automaticky sme skusili vyradit tym, ze sme odpojili karbce od vodneho okruhu, ale nic sa nezmenilo, spravanie bolo uplne rovnake, takze vplyv automatickeho sytica som vylucil. Karbce su zrejme v poriadku, aj hladiny, aj tesnenia. Zostavaju tie ventilove vole, len to uz je viac roboty, tak som si chcel potvrdit, ci to ozaj moze byt ono, vdaka.
Tie akceleracne pumpy som si nevsimol, ani si nespominam, ze by som odpajal ine hadice ako 2 benzinove a 2 vodne, pozriem to.

Re: matus: Dakujem, hadice skontrolovane :-)

Takze na rade zrejme bude kontrola rozvodov a ventilov.
Dakujem vam vsetkym velmi pekne za cenne rady. Potom dam vediet, ci pomohlo


09.08.2018 17:48

Re: Po zohriati nizky a nestabilny volnobeh Honda VTR1000F

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Skontroluj este dokladne diel c.11, to je plunzer rucneho sytica.
Ak je na konci toho plunzra pod ihlou vymrvene tesnenie, prechadza ti benzin tade a otacky sa rozkolisu, bude vysoka bohatost zmesi.
Neurobia to oba plunzre naraz, ale staci jeden, ked pusta.
Dalsia vec, ktora byva casto zradna, je hlavna emulzna trubica a trysky okolo, cislo 37, 27, 39 /38,39,26/.
Pri rozborke karburatora, sa musia vybrat von tie trubice a z vrchu, kde ide ihla od membrany, je vlozka, ktoru treba opatrne vytlacit smerom ku zavitu kade isal von ta trubica emulzna.
Okolo tej trubice sa zbiehaju a rozdeluju kanaliky podtlakove a palivove, treba vsetky precistit od vstupu po vystup, presturat medzizubnym kartacikom, nasadenym na dlhej injekcnej ihle, lebo v tych kanaloch, byvaju usady benzinu a nasledkom toho, nemusi pracovat prave v oblasti volnobehu, priprava zmesi.
Ani ultrazvuk nerozpusti v tych kanalikoch dokonale tie usady, aj ked sa emulzna trubica vybere von.
Dalsia vec je, na tych akceleracnych pumpach, su nasadene take "spigoty" z malickymi O-kruzkami a ak su unavene, dostane sa okolo vzduch, robi to problemy. 1, 16, 40..
Je to uz taky veteran.. Tam kazda drobnst, robi radost.
A to si predstav, ze by si mal VFRkovy motor, kde su 4valce do V a 4 karburatory.


Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (09.08.2018 17:49)


09.08.2018 18:09

Re: Po zohriati nizky a nestabilny volnobeh Honda VTR1000F

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Ak moto ide vo všetkých režimoch okrem voľnobehu normálne tak to preskočené rozvody určite nebudú. Ventilovú vôľu nevylučujem, ale tá by sa neprejavila takto odrazu.
Skús najprv úplne triviálne veci a pred bezhlavým rozoberaním si ešte skontroluj ako dosadajú a uzatvárajú mechanické sytiče na oboch karburátoroch.
Po zohriatí sa ti to na voľnobeh správa na rozdiel od rád odborníkov ako bohaté. Kto už videl ako si motor dokáže zdvihnúť otáčky keď v karburátore dochádza benzín alebo je nízka hladina v plavákovej komore nemôže napísať že chudobná zmes znižuje otáčky.
To že sa to po zohriatí s odpojenou podtlakovou hadičkou, alebo mechanickým dostavením voľnobehu ručnou skrutkou, teda pootvorením klapiek správalo lepšie len potvrdzuje že to je na voľnobeh bohaté. Jednoducho si pridal cez odpojenú hadičku alebo pootvorením klapiek viac vzduchu a to dorovnávalo bohatú voľnobežnú zmes.


09.08.2018 19:38

Re: Po zohriati nizky a nestabilny volnobeh Honda VTR1000F

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Rozvody to nebudu, to pochybujem.
Ak sa ti nejak da, pritlacit nejakou tyckou, alebo drievkom, tie syticove ventily, zistis lahko, pocas behu a zohriateho motora, ci je to tam, alebo nie.
ale vybrat ich von, nieje az taky porod.
Horsie je, ze tie gumicky vymenit, nieje sranda. Kupuje sa to ako cely diel, ten ventil.
Gumicky su zapertlovane v tej ihle na konci.
Zrucny tie gumicky stvrdnute opatrne vyskriabe a da sa to nahradit O. kruzkom.


09.08.2018 23:05

Re: Po zohriati nizky a nestabilny volnobeh Honda VTR1000F

Johny3
 Kávičkár 

Ikona

Re: bacaono a Merlin00: Dali ste mi na to novy pohlad - ze to naozaj nemusia byt zapchate kanaliky, ale naopak prilis syta volnobezna zmes, napriklad kvoli rozpadnutym syticovym tesneniam, alebo nedoliehajucej syticovej ihle alebo podobne. Tieto tesnenia sa kludne mohli rozsypat za ten cas co moto stala.
Tuto teoriu, ako napisal bacaono, potvrdzuje aj ta odpojena podtlakova hadicka ktora riedi zmes, konecne mi to dava logiku :-)
Tych pokusov som uz robil milion, tak sa mi to trochu miesa, ale myslim, ze pri zapnuti syticu (cize zvyseni sytosti zmesi) potom ako uz po zohriati zacali klesat otacky, to neudrzalo motor pri zivote, ale naopak bud to urychlilo jeho zdochnutie alebo sa vobec nic nestalo. Takze to je dalsi bod pre tuto teoriu. A este dalsi - na mojej VTR pri studenom starte (ked ma motor menej ako 45°C) urcite treba pouzit sytic, ale tato kamaratova veselo isla bez sytica aj studena. Asi preto lebo ten sytic uz davnejsie netesnil, cize bol stale mierne otvoreny.
Takze este raz velka vdaka :-} , pred bezhlavym rozoberanim najprv este preverime ten sytic (vedenia bowdenmi, nejake stelovacky laniek ak tam su a pod.) a diely s cislami ktore spominal Merlin00.

A este trochu offtopic, moj Zephyr roky trpel mierne (ale znesitelne) nestabilnym volnobehom, hlavne zastudena a extremne citlivym syticom (velmi malou volou, mozno menej ako 1mm na syticovej packe medzi tym ze neudrzal volnobeh alebo tym ze otacky vysli na 2500) a jedneho dna som zistil, ze ked zastavim privod benzinu tak sa to po chvili zacne spravat rozumne. Tak som pri preventivnom cisteni karbcov poznizoval hladiny v plavakovych komorkach dotvarovanim nejakych plieskov, vo vsetkych 4och rovnako a odvtedy to nema chybu :-) Aj na sytici za studena, aj po zohriati bez sytica su otacky ako pribite, ako keby tam boli vstreky :-) Aj otacky sa po kratkom pridani vratia okamzite na volnobezne, nie je tam taky dlhy dojazd ako predtym. Tiez mal asi sytu zmes


09.08.2018 23:20

Re: Po zohriati nizky a nestabilny volnobeh Honda VTR1000F

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Re: Johny3: Písal si že hladiny su "zrejme" v poriadku. Ak to nebude ani jeden z mechanických sytičov, preveril by som ešte tie hladiny aby to nebolo len zrejme ale naisto.
Podobné príznaky bohatej voľnobežnej zmesi tiež spôsobuje aj vysoká hladina alebo nedovierajúci plavákový ventil. Ale ten by sa prejavil pretekaním do prepadu.
Pri dnešných biosračkách v benzíne by to po dlhšej odstávke nebolo nič výnimočného.


09.08.2018 23:27

Re: Po zohriati nizky a nestabilny volnobeh Honda VTR1000F

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Dobre nastavene karburatory, ktore osadzali Japonci do moto, od 80tych rokov, sa chovaju uplne ako striekacka.
Problem je, ze karbec nema spatnu vazbu a staci nejaka blbost, alebo spinka, pripadne blbe tesnenie, stvrdnuta gumicka na ventile plavaku a je po parade.
Ale za vela problemov, mozu aj dnesne benziny, resp liehove zmesi.
Uz en taka blbost, ako stvrdnuta a popraskana priruba sania, vie pekne potrapit.
Tie tesnenia syticov, su chronicka choroba.
Benziny dnesne, vysusaju stare gumove zmesi velmi ochotne.
Rovnako aj gumove hroty na ventiloch plavakovych, trpia.
ale ako bolo vyssie napisane, to by ti pri prepustani toho ventilu, vytekalo do prepadu.
Po dlhsej odstavke su problemy bezne.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (09.08.2018 23:29)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.