Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3291 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28550
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17004)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11546)

Malý výkon dynama, Jawa 350 typ 634 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuMalý výkon dynama, Jawa 350 typ 634 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Elektrika.

24.08.2011 15:08

Malý výkon dynama, Jawa 350 typ 634

Tokamak
 Kávičkár 

Ahoj, ... motocykel mi nedobíja, ak tak len pri vysokých otáčkach. Inak kontrolná žiarovka stále slabo svieti. Nejakú tú literatúru mám, takže som sa meraním dopracoval k tomu, že buď je zlý rotor alebo stator. Proste dynamo má malý výkon. Keď som meral priamo na uhlíkoch napätie len veľmi pomaly stúpalo a až pri nejakých 3000 otáčkach dosiahlo 6V. Ja myslím, že je zlý rotor. No viem, že by to mohlo byť i budením dynama, no neviem aké má byť. Chcem sa spýtať, či by to niekto vedel zmerať na svojej motorke pri voľnobehu. By som si porovnal hodnotu. Ešte lepšie by bolo, ak by mal niekto rotor prípadne stator, že by som to vedel odskúšať s iným. Hneď i odkúpim ;-). Najlepšie z okolia NZ, NR. Za všetky rady ďakujem.


24.08.2011 15:19

Re: Malý výkon dynama, Jawa 350 typ 634

valach
 Turista 

Ikona

350 6V vždy málo dobíjali, resp. začali dobíjať pri vyšších otáčkach. Kamarát na križovatke vždy zhasínal svetlo. A zabudni na blinker a státie na brzde na križovatke. Ako píšeš - Proste dynamo má malý výkon. 12V už mali alternátor, ktorý dobíja už pri nižších otáčkach.

druhému sa tiež stále vybíjala batéria, keď začal motor viac točiť cca do 4tis tak bolo po "probléme"

ale je možné, že Tvoj problém nebude iba subjektívny ale naozaj objektívny.

Ja by som Ti odporučil, keď chceš mať pokoj, buď vymeniť celú elektriku za 12V (urobíš si z toho typ 632 :-D ) a máš po starosti, alebo vymeň všetko čo svieti (a dá sa) za LED-ky.

A k tomu statoru a rotoru, nie som si úplne istý, ale ak by bolo jedno alebo druhé zlé, nedobíjalo by to asi vôbec... Nemám osobnú skúsenosť... :-}


24.08.2011 15:46

Re: Malý výkon dynama, Jawa 350 typ 634

Tá el. sústava veru ešte nebola dimenzovaná na celodenné svietenie, ak nechceš mať problém, musí byť maximálne v poriadku... Nie bezdôvodne niektorí investujú do VAPE, a to potom už radšej do 12 V - "naveky" vyriešené dobíjanie aj zapalovanie.

Najskôr menší-väčší skrat hocikde (ubere napätie), možno práve v regulátore, nedosadajúce uhlíky, špinavý-zanesený komutátor, spálená, teda skratovaná časť vinutia (väčšinou odíde rotor, spálený stator som ani nevidel...)


24.08.2011 21:02

Re: Malý výkon dynama, Jawa 350 typ 634

Gejza
 Veteránista 

Ikona

ja mám o.i. tiež 634-ku,ale ako vraví papi,tá elektrika nebola dimenzovaná na celodenné svícení...elektriku mám ok,ale z času na čas musí íst baterka pod nabíjačku..proste to nestíha dobíjat nech robím čokolvek...ja by som najprv začal kontrolu od jednoduchších vecí...uhlíky,reglér apod....až tak rozmýšlat nad výmenou rotora,resp.statora....


25.08.2011 7:31

Re: Malý výkon dynama, Jawa 350 typ 634

Tokamak
 Kávičkár 

Možno som sa zle vyjadril, moja chyba. Mne to doteraz fungovalo bezchybne ( voľnobeh a zapnuté svetlá nebol problém). Len teraz mi to začalo blbnúť. Ako píšete bude to len niekde skrat vo vinutí, alebo na kostru. To, že je to v dyname je takmer na 100%. Ja len potrebujem zistiť v čom, či v rotore alebo statore. Nechcem kupovať oboje ;-) .
PS: na rotore je vidieť, že sa odieral o pólové nadstavce v statore, tými plechmi, nie vinutím... :-~


25.08.2011 9:09

Re: Malý výkon dynama, Jawa 350 typ 634

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Presne kvoli tomuto som volakedy velmi davno vymenil californian za 632 ked prislo povinne svietenie pre moto. Vecna trampota z baterkou a dobijanim. :-~


25.08.2011 10:27

Re: Malý výkon dynama, Jawa 350 typ 634

maco
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

k veci:
príčína:
- komutátor špinavý od uhlíkov,
- vydraté / zlomené uhlíky
treba vyčistiť komutátor acetónom, nožíkom prešpárať medzeri medzi jednotlivými medenými plôškami, uhlíky, keď sú príliš makké po čase zašpinia rotor komutátoru a potom neindukuje napätie, lebo sa to navzájom skratuje.

6V je náchylný na stav batérie, ideál bez ohľadu na prevádzku, baterku dobiť na full kapacitu nabíjačkou.

Ideal ako píše Papiboy - investovať do VAPE.


25.08.2011 11:53

Re: Malý výkon dynama, Jawa 350 typ 634

Jack
 Kustomizér 

Ikona

Tokamak
- otvor reglér a rozpoj baterku od dynama
- nakopni moto len na baterku
- meraj napätie z dynama, potom pripoj na dynamo žiarovku napr. 6V/10W a meraj, čo robí napätie.
To by ti malo dať prehľad, kde je chyba a čo sa deje.
Ja predpokladám, že treba očistiť kontakty v regléri (a možno aj uhlíky).


25.08.2011 16:02

Re: Malý výkon dynama, Jawa 350 typ 634

Tokamak
 Kávičkár 

Komutátor mám vyčistený, uhlíky dosadajú a sú v pohode, kontakty v regulátory očistené a žiadna zmena :-( . Skúsim, ako píše Jack odpojiť baterku od dynama a merať s tou žiarovkou.
Hm ... koľko by ma asi stálo to prerobenie z 6V na 12V? Bude tam tiež dynamo, alebo je tam už alternátor?


25.08.2011 17:56

Re: Malý výkon dynama, Jawa 350 typ 634

Na 12V (638-640 potom do "prechodného" 632)) sa už montovali alternátory, žiadne dynamá.

Ale potom by som už radšej investoval do VAPE, s tým vyriešiš bezkontaktné zapalovanie a aj 12V sústavu, budeš mať k dispozícii vyšší výkon alternátoru a možnosť použiť všetky elektro-doplnky na 12V, nekonečný výber žiaroviek, húkačiek, akumulátorov, hocičoho - tu je už viacnásobne bohatšia ponuka, ako na 6V...

Ak do toho ideš, kontaktuj niekoho, kto to na okolí má, myslím gabo350 (Nové Zámky) VAPE má, aj keď asi na 6V - ale poradiť ti s tým vie aj tak...

Lacné to ale nebude, ceny na www.vape.cz - pre teba by pasovalo na 12V toto:

www.vape.cz/e-shop/soupravy-zapalovani/A-SZ13-2...

K tomu ale musíš prirátať 12V aku, žiarovky a ostatné spotrebiče tiež na 12V... Ale to by si musel riešiť aj pri prechode na 12V alternátor z 638 a stále by si nemal doriešené zapalovanie...

Pôvodné diely si odlož, aj keď sú poškodené. Previnúť sa dá hocičo a veterány potrebujú mať "všetko" originálne... ;-)


09.09.2012 11:40

Re: Malý výkon dynama, Jawa 350 typ 634

viper1
 Čoprák 

Ikona

zdravim, tiez mam 634 (1974), mne kontrolka dobijania zhasne, ale aj tak sa uplne vybije baterka a uz to ani nenastartujem alebo zacne odpalovat len jeden valec, kolko amperova baterka tam ma bit? aku mas ty? aky olej davas do toho? a v akom pomere? teraz som kupil 11Ah baterku tak skusim to....rozmyslam nad slabsimi ziarovkami....alebo mozno to VAPE...


09.09.2012 13:15

Re: Malý výkon dynama, Jawa 350 typ 634

maco
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

viper 1 - ty mas problem skor v regleri, pri poklese napatia ti neodopne kontakt na dynamo a bere si stavu z baterky.
Na 6V Jawe by mala byt 14Ah baterka, 12V mali tusim 6Ah.


09.09.2012 20:54

Re: Malý výkon dynama, Jawa 350 typ 634

viper1
 Čoprák 

Ikona

skusim este to, mam jeden z funkcnej 250-sport


25.05.2014 14:20

Re: Malý výkon dynama, Jawa 350 typ 634

custom250
 Čoprák 

Ikona

súhlasim z macom ale chyba moze byt skludom aj v regleri. niekedy staci natiahnut trochu pliešok nad cievkou lebo je uz "unavený" .


27.05.2014 6:32

Re: Malý výkon dynama, Jawa 350 typ 634

karol1
 Bahniak 

Ikona

"na rotore je vidieť, že sa odieral o pólové nadstavce v statore, tými plechmi, nie vinutím"
máš rozcentrovanú kľukovku , prípadne nesedí rotor správne na kuželi a uhlíky odskakujú od komutátora.
Predpokladám , že aj ramienka nepracujú spôsobom - otvorí /drží vzdialenosť / zatvorí , ale spôsobom otvára / naťahuje vzdialenosť /zatvára.
A ak to začalo robiť náhle - skontroluj ukostrenie reglera. Rýchla kontrola - spojiť "M" tvrdo na kostru a sledovať nábeh napätia , ak dosiahne 6V skôr , je to v tej kostre , alebo v regleri , ak sa nič nezmení , je to s najväčšou pravdepodobnosťou rotor , statory odchádzajú zriedkavo , tak 1:50-100, nerobil som štatistiku, len nejakú tisícku takýchto motorov.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.