Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3984 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26514
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15977)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10537)

Indučky JAWA 350 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuIndučky JAWA 350 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Motor, Elektrika.

20.09.2009 11:35

Indučky JAWA 350

FilipS51C
 Veteránista 

Ikona

Čaute. Chcem sa popýtať, či je možné použiť 6V indučky na motor 638 12V? dik


20.09.2009 16:13

Re: Indučky JAWA 350

maxis666
 Bahniak 

Ikona

neviem ale asi nie [zle] [zle]


20.09.2009 20:36

Re: Indučky JAWA 350

josi
 Kávičkár 

Ikona

Filip: 6V indukcky mozes pouzit, nesmies ale nechat motor stat so zapnutym zapalovanim, lebo ti jedna zhori. Aj Trabant, ked sa prerabal na 12V, indukcky sa nemenili...


21.09.2009 7:22

Re: Indučky JAWA 350

FilipS51C
 Veteránista 

Ikona

Chápem to teda správne, že pokiaľ bude z cievok odber na sviečku (iskra) tak je všetko OK, ale keď bude vypnutý motor a zapnuté zapaľovanie a cievky budú dostávať 12 Voltové šupy z baterky tak zhorí (teda konkrétna jedna, ktorú kladivko otvára) ??? To je otázka času kedy sa to stane, čiže ich nahradím za 12V... Diky moc


21.09.2009 8:46

Re: Indučky JAWA 350

Jack
 Kustomizér 

Ikona

Indukčky sú síce väčšia finančná položka, ale určite by som dal nové na 12V - je to trvalá investícia a istota na jazde.
Pre informáciu:
1. na výber indukčky je dôležitý tzv. čas plnenia - teda koľko milisekúnd je potrebných na to aby sa indukčka "nabila"; v odborných kruhoch je tento faktor najdôležitejší, dôležitejší ako napätie - čítal som, že podľa kritéria napätia by boli napr. indukčky na Favorite na 3,5V;
2. na Jawe 350 sú dve indukčky len preto, lebo jedna by sa pri takom rozsahu otáčok nedokázala dostatočne "nabiť" a zásobovať energiou obe sviečky; prí nízkych otáčkach sa preto indukčky prehrievajú a pri príliš vysokých už nedávajú iskru.


22.09.2009 10:43

Re: Indučky JAWA 350

FilipS51C
 Veteránista 

Ikona

Díky za rady chalani... Ešte taká otázočka mimo tému.. Čo si myslíte o výlete do Slovinska na JAWE 634?


22.09.2009 10:59

Re: Indučky JAWA 350

josi
 Kávičkár 

Ikona

Pokiaľ motor beží, cez indukčky tečie prúd prerušovane a ani 6 voltová sa neprehreje (stíha sa ochladzovať). Ak motor odstavíš a necháš zapnuté zapaľovanie, cez indukčku, ktorá má zopnuté kladivko prerušovača tečie trvalý prúd, ktorý je pri 12V veľký a indukčka zhorí.
Na J350 sú dve indukčky kvôli jednoduchosti (nemusí byť rozdeľovač) a nie kvôli sýteniu jadra cievky.
Slovinsko na Jawe v pohode, veď aj na Babettách obišli niektorí svet, len za chvíľu je zima - aby si sa stihol vrátiť...


22.09.2009 12:58

Re: Indučky JAWA 350

Jack
 Kustomizér 

Ikona

Filip - Slovinsko ti schvalujem! [dobre]


22.09.2009 13:10

Re: Indučky JAWA 350

BiTurbo
 Edvenčr 

Ikona

Co tak pouzit inducky napriklad z skody 120 pripadne niecoho podobneho?


22.09.2009 19:31

Re: Indučky JAWA 350

Frickoo
 Kávičkár 

Ikona

Tie sú OBROVSKÉ kam ich dáš :-)


22.09.2009 20:33

Re: Indučky JAWA 350

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

Kludne ich tam nechaj, nic ti nezhori. zapalovanie musis vypnut preto, lebo aj indukcna cievka, ako kazdy jeden transformator nema rada jednosmerny prud. ked motor bezi vznika prerusovany prud(kladivka), a ten je pre cievku ovela lepsie stravitelny ako jednosmerny. pre teba plati ze cim dlhsi cas plnenia jadra, tim lepsie. inducka ti zhori ak nou nechas tiect jednosmerny prud. je to tak ze ked kladivko zopne, tak sa zacina akumulacia energie v jadre, a prud tecuci primarnim vinutim ju neohrozuje. ked svak dojde z naakumulovaniu energie(nasyteniu) v magnetickych obvodoch, zacina prud tecuci cievkov produkovat odpadne teplo az do okamihu rozpojenia kontaktov.pre teba z toho vyplyva len tolko, ze ak pouzijes cievky 6V, tak stav nasytenia dosiahnies skor ako pri 12V, a skor aj zacne cievka produkovat teplo, ale tu sa jedna o tak kratke casy(ms), ze to nema vyznam podrobne rozoberat vzladom na pouzitie v motore ktory netoci nejak zavratne.no a preto nesmies nechat zapnute zapalovanie na mieste, inak uplne v pohode.


23.09.2009 8:00

Re: Indučky JAWA 350

Jack
 Kustomizér 

Ikona

Téma sa nám rozvinula, preto si dovolím trochu indukčkovej matematiky:
Otázka: Koľko času má cievka na nasýtenie pri 3 600 ot/min?
3600/60 = 60 1/s => 16,6 ms
kedže sú dva válce, tak pre jednu cievku ostáva len polovica času, teda 8,3 ms.
A to je čas, v ktorom je nielen plnenie cievky, ale aj zapálenie iskry - a to len pri 3 600 ot/min!


23.09.2009 8:13

Re: Indučky JAWA 350

MacoLM
 Turista 

Ikona

tento tvoj priklad vyratat neviem...ale nedavno som sa o tom radil na jawamanii, lebo mam jednu inducku 8V a jednu 12V. vraj to nevadi, ze je lepsia iskra, ale je tam moznost ze sa skor opotrebuje a pojde do prdele.ale to je tiez relativne,ze kedy to je. kludne to tak nechej a casom si zozen nejake



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.