Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3242 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28550
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17004)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11546)

Loziska a gufera - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuLoziska a gufera - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
18.12.2007 16:51

Loziska a gufera

Mireccc
 Bahniak 

Ikona

Caute vsetci.
Chcel by som sa spytat, ci mozem dat do motora (Suzuki RM) loziska a gufera vyrobene u nas (mam na mysli podla normy STN ak by pasovali - teda nie Japonske). Neviem ci vydrzia loziska na klukaci. Aka je ich zivotnost v porovnani s Japonskymi znacky KOYO? A co gufera? Ma s tym niekto skusenosti? Aky je na to vas nazor?


18.12.2007 16:57

Re: Loziska a gufera

motorkar1
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

no ja mam na kľuke naše gufero a zatiaľ s tým problém nieje a tiež ložiská na vodnej pumpe, prívere a pohoda


18.12.2007 17:29

Re: Loziska a gufera

zetak
 Veteránista 

Ikona

Myslim ze tieto veci sa robia podla medzinarodnych noriem takze ak sedia rozmery a druh tak by to malo byt Ok a rozdiel bude asi len v kvalite takze ak chces kvalitu daj tam SKF tie su myslim najlepsie.


18.12.2007 17:31

Re: Loziska a gufera

miso251SK
 Turista 

ja tym nasim moc neverim, SKF drzia o poznanie dlhsie. Akekolvek gulickove, kuzelikove alebo valcekove lozisko KOYO som nasiel zodpovedajuce lozisko SKF.

STN je podriadene DIN a hlavne ISO, KOYO sa riadia ISO normami.


18.12.2007 17:38

Re: Loziska a gufera

Spirig
 Veteránista 

Ikona

Guferam bi som veril na 100% hlavne tepelnym silikonovim, ale loziska?? podla mna tie nase su dobre do Jawky a nie do Suzi


18.12.2007 17:39

Re: Loziska a gufera

Morph
 Kávičkár 

Ikona

miso: Comu je podriadene STN? DIN norme?? deutsche industrie norm? Urcite nie..skoro vsetko sa vyraba uz podla noriem iso, zachvilu budu aj nemci :-)


18.12.2007 17:44

Re: Loziska a gufera

miso251SK
 Turista 

este potom zvolit spravnu radialnu volu, vacsinou je to C3 na prevodovky a kluka byva od C3 po C46, mozno to budes mat vyrazene alebo vypalene na vonkajsom kruzku stareho loziska


18.12.2007 17:50

Re: Loziska a gufera

miso251SK
 Turista 

to ano, ved najlepsie by bolo, keby bol jeden duh noriem, trebars ISO a najlepsie celosvetovy metricky system.

ved z 95% STN=DIN=ISO hlavne tie nase STNky su uplne najsamlepsie :-~

pisal som to skor ilustracne, STN normy sa nevytvaraju ale preberaju a prekladaju. Nieco podobne som robil, ale asi som pouzil hrube pomenovanie, ze podriadene. Malo tam byt prebrate.


18.12.2007 17:52

Re: Loziska a gufera

josi
 Kávičkár 

Ikona

miso251SK: myslel som, že budeš fandiť ZVL, keď si žilinčan. Máš nejaké konkrétne skúsenosti k tvojmu tvrdeniu, že SKF vydržia dlhšie? Daj nejaké čísla...


18.12.2007 17:56

Re: Loziska a gufera

Morph
 Kávičkár 

Ikona

miso: hej,take nieco ;-)


18.12.2007 18:10

Re: Loziska a gufera

miso251SK
 Turista 

dajme tomu, zoberiem to z pohladu skusania. 15-20 kusov lozisk jedneho typu a jednej serie sa nasadi na hriadel, osadai na ne loziskove domce, ktore zatazia, upnu to do masiny a pustia to trebars na tyzden. Takychto masin ide sucastne 4-5. Ak garantovanu zivotnost dosiahne 85%-90% lozisk je seria v poriadku. Ja mam asi stastie na tych 10-15% ktore sice z tej serie vyjdu ale maju zivotnost kratsiu

motor otvoreny po 25 tis na origo este DDR nemeckych lzoskach, preventivna vymena, po dalsich 10tis otvoreny znova sice koli inemu problemu ako loziska ale ZVL boli na tom horsie ako povodne. Mozno iba blba nahoda.

ale radsej si kupim origo znackove topanky ako na trhu, aj ked z trhu niekedy tiez vydrzia dlho.

mal som radost ake budu nemecke loziska fajn a tak dalej a zrazu pozeram jedno Made in South Afrika, druhe Made in France, bol som sklamany

ZVL a KINEXu nefandim koli tomu ze sa ku mne dostava, ake riesia problemy. :-O

Upravené 1 krát. Naposledy upravil miso251SK (18.12.2007 18:12)


18.12.2007 18:36

Re: Loziska a gufera

josi
 Kávičkár 

Ikona

miso251SK: Vďaka za informáciu - vyzerá to presvedčivo. Zase som sa niečo dozvedel...


18.12.2007 18:57

Re: Loziska a gufera

miso251SK
 Turista 

iba ma tak napadlo

mozno neviete, ale par rokov dozadu HD davalo do masin loziska od nas, vtedy Ceskoslovensko, akurat nase loziska kupovali anglicani, teraz niesom isty, ci oznacenie odstranovali a razili svoje, alebo dokonca loziska od nas isli neoznacene. A nasledne putovali do Statov.



18.12.2007 19:26

Re: Loziska a gufera

miso251SK
 Turista 

josi - akurat pozeram ze mas XLV. To je raz paradna masina. Kardan, vecko a v setko v obale pekneho klasickeho endura. Skoda ze ich je malo.


K tym guferam ale musim este napisat. Ako sa mi zda z osobnej skusenosti, tazisko prijmov japonskych producentov je v predaji gufier. Co kus, to original. Vzdy maju minimalne jeden z rozmerov (vonkajsi priemer, vnutorny priemer, sirka) aspon o 1 mm iny, ci uz vacsi alebo mensi.
Nemci maju rozmerov viac sko my, ale na japonske masiny je aj tak problem. Strasne velky. Potom zufaly pojdes do Suzuki, kde ti povedia 2stovecky za gufero na dekompresor velkosti dvojkoruny. Na 4t motor (6 gufier) minies bez problemov cez litrik. Ak mas rozmer taky, ze ho zozenies aj tu, tak by som sa toho nebal. Iba pred montazou cez noc namocit do oleja v ktorom bude posobit a naniest trochu plastickeho mazadla na tesniace brity.

no ale aj tak na telekopy zas pouzivam najradsej Ariette...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil miso251SK (18.12.2007 19:30)


18.12.2007 22:14

Re: Loziska a gufera

karol1
 Bahniak 

Ikona

mal som tu rozpísaný krásny príspevok a pri uploudnutí sa startil , tak len skrátene:
spirig - táraš. aj s guferami (predovšetkým) aj s ložiskami.
bezpečne netušíš aký je rozdiel medzi 6206 , 6206 C3 a 6206P636 .....


18.12.2007 22:14

Re: Loziska a gufera

karol1
 Bahniak 

Ikona

a ani medzi MVQ , FKM a NBR ...


18.12.2007 22:52

Re: Loziska a gufera

miso251SK
 Turista 

karol, prekonaj sa, este nie je tak neskoro


19.12.2007 6:13

Re: Loziska a gufera

karol1
 Bahniak 

Ikona

miso sorry stojím si na kábli , nechápem ??


19.12.2007 14:15

Re: Loziska a gufera

miso251SK
 Turista 

no cosi o silikone, gume a vitone si musel pisat a ti to zrusilo

ale priznam sa oznacenie P636 neviem co je, katalog pri sebe nemam, preto by bol tvoj prispevok jednoznacnym prinosom pre tuto diskusiu


19.12.2007 15:15

Re: Loziska a gufera

josi
 Kávičkár 

Ikona

miso251SK: XLV je dobrý stroj-som spokojný. S tými rozmermi nešachujú len japonci - ja mám Forda a tam sú guferá s rozmermi na 2 desatinné miesta. Žiadne celé milimetre, takže tiež len drahé originály.
karol 1: však daj do pľacu nejaký rozum...

Upravené 2 krát. Naposledy upravil josi (19.12.2007 15:17)


19.12.2007 15:21

Re: Loziska a gufera

teRor
 Kávičkár 

Ikona

- chlapi ak by niekto potreboval loziska, otec ma predaj (byvaly odbyt) mozno by som vedel pomoct.
- co sa tyka kvality v dnesnej dobe si takmer nikto nedovoli robit nieco mimo normu a nekvalitne...


19.12.2007 17:47

Re: Loziska a gufera

Mireccc
 Bahniak 

Ikona

Takze ako tomu mam rozumiet? Gufera ak by nahodou pasovali urcite nase a loziska radsej nie? Alebo teda na klukac japonske a do prevodovky nase loziska? Ked pridem i intraku, skusim to pozhanat. Tak sa uz dohodnite na niecom jednoznacnom. ;-)


19.12.2007 20:27

Re: Loziska a gufera

miso251SK
 Turista 

Loziska SKF, gufera ine ako origo aj tak nezozenies, tak tie budu japonske.


19.12.2007 21:23

Re: Loziska a gufera

durko7
 Bahniak 

Ikona

ja som mal v tmke loziska na kluke koyo,jedno sa po pol roku vozenia zadrelo,kvoli roztrhnutej kleci,nechcem nan nadavat lebo neviem kolko ho tam mal majitel predomnou :-~ dal som tam loziska SKF za 400kus a myslim ze oproti KOYU je zivotnos taka ista len cena je o tisicku visia.To gufero co kupis tu v Marse isto nebude take kvalitne ako origos japan ale je opoznanie lacnejsie a staci tam,ma na vyber dve cierne a hnede.Hnede je na vysoke teploty a odolne benzinu stalo asi 50-100 korun jedno,pomenil som ich v celom motore a vozim sa na tom od prazdnin a vozi sa na nom aj tristvrte slovenska :-D


19.12.2007 21:42

Re: Loziska a gufera

Mireccc
 Bahniak 

Ikona

Lukas diki za tip. Ale ako ze cena SKF je o tisicku vyssia ked su lacnejsie ako KOYO? :-~


19.12.2007 22:02

Re: Loziska a gufera

durko7
 Bahniak 

Ikona

nie KOYO je o 1000 drahsie mozno aj viac tak som myslel lebo som zistoval cenu aj koya aj skf :-D


20.12.2007 0:33

Re: Loziska a gufera

karol1
 Bahniak 

Ikona

durko 7 až taký rozdiel je len v maloobchode. Hnedé guferá - materiál FKM (flórkaučuk) s obľubou používaný mpri talianskych moto, dobrý kompromis. Originály bývajú NBR(bežné gufero- nitril rubber) s britom potiahnutým MVQ(silikónové gufero) Čiže teleso znáša tlak , tepelne moc namáhané nie je , lebo je chladené čerstvou zmesou a na brite je funkčná vrstvy rádovo pár desatín zo silikónu , kvôli sklzovým vlastnostiam.
A u ložísk ZVL (skrátený výcuc) a nielen ZVL :
C3 = zväčšená radiálna vôľa C4 - viac ako C3 , C5 - viac ako C4
C6 - znížená hlučnosť
P6 - zväčšená presnosť , P5 - presnejšie ako P6 , P4 - presnejšie ako P5
P6 + C3 + C6 = P636

durko 7 - TM vyžaduje ložiská C4 , kvôli dosť veľkému lisovaciemu presahu ložiska v kartroch. Fór je v tom že najtesnejšie C4 je tesnejšie ako najvoľnejšie C3 , hranice sa prekrývajú , nie sú jednoznačné. mal som prípad , kedy bezpochyby kvalitné Koyo 63/28 C3 v kawe 250 odišlo po 150metroch a 63/28C3 od Nachi tam je dodnes. Rozdiel po dodatočnom skúmaní bol v tom , že po natlačení samotného KOya do kartrov s vnútorným krúžkom tlak vzduchu 5 atmosfér nepohol , a pri nalisovaní Nachi (tiež japan) sa s rovnakým tlakom vzduchu vnútorný krúžok roztočil hravo do blba. Takže nie je C3 ako C3 a kontrola pred montážou nie je na zahodenie.

Ale to človek zistí až po dosť dlhom čase na čo dávať bacha a preto sa smejem inej diskusii - že "amaterske GO motora."

moje obľúbené príslovie : "človek sa do smrti učí a zomrie sprostý ako tágo"

osobne delím "mechanikov" na tri kategórie :

1.- neviem , že neviem , ale myslím si že viem - tí sú najnebezpečnejší a najistejší a najneomylnejší (tak do stovky "robených" motorov)

2. -viem , že neviem , ale viem , že sa mám spýtať , alebo si doplniť vedomosti - dobrý premýšľajúci mechanik , ktorý na sebe dlhodobo pracuje (rádove stovky motorov) občas sa dopustí chyby , ale nie dvakrát tej istej.

3. -viem , čo viem , viem čo neviem a viem čo si mám pozrieť a naštudovať. - mechanik prakticky nedopúšťajúci sa omylov , väčšinou špecialista na niektorú vec a nerád sa púšťa do neprebádaných vecí hroziacich problémami. tú istú súčiastku mal pod rukami už veľakrát a aj o polnoci vie naspamäť vymenovať najpravdepodobnejšie príčiny problému .

Preventívne pre podpichovačov - namýšľam si , že patrím do druhej skupiny . :-D


20.12.2007 0:55

Re: Loziska a gufera

miso251SK
 Turista 

karol, tie Pcka su rozmerove tolerancie uloznych ploch od ktorych zavisi ci bude kruzok zatazeny bodovo alebo obvodovo?


20.12.2007 8:23

Re: Loziska a gufera

durko7
 Bahniak 

Ikona

karol1 ak dobe rozumiem tak radialna vola medzi C3 a C4 je taka nebadatelna ze v mnohych pripadoch môze bit aj taka ista :-~ ja som tam mal KOYO c3 a SKF bolo len c4 tak som zobral aj to lebo typek v predajni mi povedal presne ako ty :-D diki velmi poucny prispevok


20.12.2007 8:54

Re: Loziska a gufera

Mireccc
 Bahniak 

Ikona

karol 1 - dobry clanok
si macher 8-)


20.12.2007 9:53

Re: Loziska a gufera

MISII
 Turista 

Ikona

chlapy ale asi na tom sa zhodneme ze lozisko moze byt hociake kvalitne ked ho montuje nejaky "majsterko" moze ho aj pekne d...... :-) videl som to u jedneho pana inziniera ako spravil z loziska len srot... :-)


20.12.2007 10:10

Re: Loziska a gufera

papaya
Darca Krvi  Kávičkár 

hlavne ma zarazil yamahacky zmysel pre komplikovanost , Dopasovat to s inym vyrobcom je uz Koprfildovsky kusok. Honda rozmer loziska v prednom kolese 47x20x14mm , yamaha pouziva rozmer os 18 a 22mm a take lozisko jednoducho nezozenies. Musel som to dat vyvlozkovat aby sa to dalo zmontovat...


20.12.2007 19:03

Re: Loziska a gufera

karol1
 Bahniak 

Ikona

miso - dvakrát som čítal Tvoju otázku a odpoveď asi takáto - pri bežnom ložisku sa na prenose sily podiela povedzme 3 zo siedmzch guličiek , pri P6 4 , pri P5 - 5 , pri P4 - 6 .

durko 7 - C4 môže byť tesnejšie ako C3 , ale "štatisticky " je to nepravdepodobné . :-D to som asi veľa nepovedal .
Napr. pri určitom ložisku môže C3 znamenať vôľu 3 stotiny +- jeden a pol stotiny. a C4 môže znamenať vôľu 4 stotiny +- jeden a pol stotiny milimetra. Takže C3 je od vôle 1,5 stotiny do 4,5 stotiny a C4 je od vôle 2,5 stotiny do 5,5 stotiny milimetra. takže najvoľnejšie C3 je 4,5 stotiny a najtesnejšie C4 je 2,5 stotiny milimetra. Proste hranice sa prekrývajú a preto tá skúška roztáčaním pomocou tlaku vzduchu.

MISII - pravda pravdúca. HJi dúfam , že som to nebol ja :-D stať sa mohlo...

papaya - zoženieš , len nie hocikde. tiež som nejaké roky robil kadejaké bujné vložky do ložísk a dopasovával a trápil sa , a potom som na väčšinu našiel zdroj. Nie všetky z jedného a stalo sa mi , že som objednal ložisko u zástupcu tej ktorej značky a zástupca ani netušil , že také niečo vyrábajú.......


20.12.2007 22:12

Re: Loziska a gufera

MISII
 Turista 

Ikona

karol1 snad si to nebol ty ale mam kamosa inziniera co skladal karter a namiesto toho aby len trosku navlazil lozisko tak vytiahol nanho PB horak spalil lozisko az bolo cierne ako uhol :-)


21.12.2007 15:24

Re: Loziska a gufera

karol1
 Bahniak 

Ikona

tak to máš pravdu , že s PB horákom - to som nemohol byť ja.
Mimochodom to je inžinier od čeho??


21.12.2007 19:22

Re: Loziska a gufera

miso251SK
 Turista 

IT? :-D


22.12.2007 10:23

Re: Loziska a gufera

MISII
 Turista 

Ikona

je to na zaplakanie ale je to ing. strojar ..... :-}


22.12.2007 16:17

Re: Loziska a gufera

karol1
 Bahniak 

Ikona

to ho muselo stáť hodne klobás.


22.12.2007 21:29

Re: Loziska a gufera

no čo sa tyka kawasaki tak to je asi najlepsia motorka gufera na vodnu pumpu este si mozem vyberať z 3 hrubok original 3,5 alebo naše 5 mm alebo nemecke 10mm dlhe 8-)

do predneho kolesa pasuju aj naše aj nemcke vsetko za pouhych 80sk kus to iste zadne koleso to iste gufera do kolies
- prepakovanie a kyvna vidlica repas malina vsetko sa kupi za jeden den a aj posklada 4 čapi zo 7 pasuju zo ziguli len sa skratia... ložiska ihličkove takisto po 150sk HK nemecke vsetky do jedneho rovnake okrem centralu takisto neni problem kupiť vsetko rozmery čo su bezne k dostani za smiešne ceny za 100sk nemecke beringer ihličkove ložisko a piestny čap z CZ175 rozrezany na polovicu za 65sk
- hocčo treba urobiť dajake ložisko ma volu sa neserem takoj rozoberem idem do obchodu a uz na druhy den sa vozim

- ale honda to su debili čo ložisko to perla !! sami pre seba si ich vyrabaju to čo dakto kupi sadu pivot works za 9 baby central-kyvka-pakovanie ta ja a zmestim prepakovanie ložiska gufera do kolies a este aj piestna sada PROX z nikasilom :-D


22.12.2007 21:54

Re: Loziska a gufera

Slash
 Bahniak 

Ikona

Ako tak pozeram sama skusena dusa co sa tyka lozisk. Tak mi chlapi poradte, chystam sa na vymenu lozisk v huske WR250(99) - dovod je ze mi uz strasne lieta rotor, ale na druhej strane kluky a prevodovky nemaju loziska ziadnu volu, tak neviem ci sa oplati menit len to jedno. Pravdu povediac si na to netrufam a tak zvazujem ci to odniest do servisu a ci mi tam daju vobec dobre loziska. Zatial som to robil len na ČZ 125-516 a podobnych motorkach... 8-)

Ked mate nejake skusenosti s loziskami, tak poradte aku znacku. ;-)


22.12.2007 22:03

Re: Loziska a gufera

vymen rovno obidve ložiska a aj gufera lave prave tam nesetri ja som dal ložiska od wiseco... a maximalna spokojnosť doteraz


22.12.2007 23:49

Re: Loziska a gufera

karol1
 Bahniak 

Ikona

Slash - dosť pravdepodobné je aj to , že máš obdratý čap kľukovky pod ložiskom. Inak je úplne bežné , že ložisko pod zapaľovaním odíde skôr ako pod primárnym kolečkom . A pritom cez ložisko na strane primárneho kolečka ide zaťaženie od prenosu výkonu motora .


23.12.2007 5:44

Re: Loziska a gufera

TL11
 Kávičkár 

Ikona

zaujimave,ze ja som zhodne loziska do kolies nenasiel.SKF nevyraba take rozmery.Aspon tie do kolies.iste sa zhoduju niektore a gufera tak isto.tie ale viem prisposobit.mne je to jedno kto ich vyrobil,len nech sedia.a netreba ich objednavat


23.12.2007 9:05

Re: Loziska a gufera

karol1
 Bahniak 

Ikona

TL11 SKF nie je jediný výrobca ložísk(INA, FAG, EMS, NTN,NACHI,IKO,KOYO,TORINGTON,ZVL a spústa ďalších) a niektoré ložiská sa vyrábajú len podľa konkrétnej objednávky pre konkrétneho odberateľa a mimo neho nie sú k dispozícii.

Najčerstvejším príkladom je blbé Dandy s motorom Sachs , kde som vybral ložiská ZVL , ale totálne nebolo možné ich od ZVL zohnať. Proste vyrobili sériu pre Sachs a šmitec. Nech sa páči kupovať ich ako "originál" Sachs.

Ak máte niekto problém s atypickými rozmermi , môžem snáď pomôcť.

papaya , tak ma napadlo , že keď som si menil ložiská v prednom kolese na YZ250/06 , tak som zistil , že ten istý rozmer má XL600 na vačke.


23.12.2007 20:52

Re: Loziska a gufera

TL11
 Kávičkár 

Ikona

ja sa v tom nevyznam,chcel som kupit co najlacnejsie nebudem platit za znacku.Ale rozdiel bol v tom,ze napr.nasiel som 68,5 a japonske boli 68,2 .tak som kupil japonske.dal by som aj cinske keby som vedel kde ich zohnat.za rok nabeham dost vela takze lozisko nema dlhu zivotnost.Voda je previt)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.