mas na mysli stare "kolo" za nove? A neuviedol si o aku Jawku sa jedna?!, ci cele koleso alebo mas vari na mysli len pneumatiku...? (to je dost podstatne...)
No ak ide o Jawu 350 co mas v profile, tak nasledovne:
Postavis masinu na hlavny stojan. Vhodne je postavit ju na dosku s hrubkou 3-5 cm - na konci pochopis preco.
Ak ti brani vytiahnut osku zo zad. kolesa pravy tlmic vyfuku, tak najprv treba demontovat cely pravy vyfuk dole (5 srub: 2 na prirube na valci, 1 pri predej stupacke, 2 pod zadnou stupackou)
Povolis maticu na lavej strane osky. Na pravej strane tu velku maticu nepovoluj-ta drzi zadnu rozetu-tu netreba povolovat!
Odsrubujes kridlovu maticku na lanku ovladania zadnej bubnovej brzdy (najlepsie uplne vysrubbovatk, aby sa dalo lanko zvesit z kotvciaceho ocka.
Vysunies osku doprava pomocou tycky abo tensieho srubovaku ktory zasunies to priecnej dierky v oske zad. kolesa a pootacanim osky ju vytahujes von, pritom druhou rukou pridrziavaj zad. koleso aby to slo lahsie.
Nasledne ti vypadne distancna rurka, ktora sa nachadza na lavej strane vidlice, a hned na to stit bubnovej brzdy, ktorej reakcne rameno zvesis z kolika na vidlici, a cely stit s brzdovymi celustami vysunies z brzdoveho bubna.
Jawa sa prevazi na pred. koleso, zadne koleso povytiahnes na lavu stranu z unasaca s gumovymi blokmi (ktore su na zadnej rozete=na zadnom retazovom kolese)
a nejak popod blatnik simkou polohou kolesa zad. koleso vytiahnes spod motorky von. Ak stoji motorka na hrubsej doske, tak tento ukon pojde lahsie, lebo ostane viac priestoru pod zad. blatnikom... (staci doska, nemusite byt ani dvaja... ja som vsteko zvladal svojpomocne!;) )
A jasne, nespomenul som povolovanie napinakov, ktore nie len nastavuju polohu kolesa v "priamej stope", ale aj napinaju retaz. Tie treba povolit iba vtedy, ak sa meni retaz, resp. ak treba dosponovat retaz pocas jej zivotnosti. Vtedy ale treba povolit aj maticu na pravej strane osky zad. rozety-presne tu, ktoru pri demontazi zad. kolesa nepovolujeme! (aby obe strany osky sa uvolnili a napinakmi rovnomerne posunuli-ty, sa nasponovala retaz a pritom ostalo koleso v priamej stope! 
Vsetky tieto informacie a postupy som ti napisal z pamati-cisto co si pametam z mojej Jawky 350. Ale ja som mal typ 639, ty mas 640 - tam lahkost prevedenia demontaze moze byt trosku ina ako na 639. Na tej mojej bolo tak ako som opisal. (vcetne nutnosti demontaze praveho vyfuku - zavadza pri vytahovani osky. a bez postavenia masiny na dosku neostava dostatok miesta pre vytiahnutie zad. kolesa popod zad. blatnik.
SPATNA MONTAZ V OPACNOM PORADI + jasne, s urcitou davkou citu, zmyslu pre funkcnost a montaz.
Prajem ti uspesnu vymenu zadneho kola 
|