Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3960 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28547
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17003)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)

Testovacia jazda Harley-Davidson Iron 883, 2016 - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTestovacia jazda Harley-Davidson Iron 883, 2016 - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (10 hodnotení)

Diskusia k článku: Testovacia jazda Harley-Davidson Iron 883, 2016

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
15.10.2015 16:29

Testovacia jazda Harley-Davidson Iron 883, 2016

Menton
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

No pekne, aj do roboty si sa isiel pochvalit ;-) Len na tomto frajerku neodvezies, teda nevytrasies :-D


15.10.2015 18:30

Re: Testovacia jazda Harley-Davidson Iron 883, 2016

zeze
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

TOTO stoji 11500e? Ved onahdy bol "Iron" v reklame za nejakých 8600, sice vtedy bez ABS, ale neviem si predstavit, ze za 2r to slo na 11500.


15.10.2015 18:50

Re: Testovacia jazda Harley-Davidson Iron 883, 2016

Keptn
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pri tej testovacej jazde si platil niečo? nejakú zálohu? Alebo len si si rezervoval jazdu a zaplatil si len za benzín...?


15.10.2015 19:12

Re: Testovacia jazda Harley-Davidson Iron 883, 2016

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

500,-


15.10.2015 20:27

Re: Testovacia jazda Harley-Davidson Iron 883, 2016

slobo
 Bahniak 

Ikona



úzka nádrž a prechod medzi ňou a sedlom,
robí dojem vychudnutej kravy s nadutým bruchom,
Severan [dobre] ( [shake] )




@ Zeze
Stavanger (foto v clanku)
-je,
ehe alebo teda bolo,
hlavne mesto Norsk olejarov, plynarov ..



Pozri obrázok [dobre]




:-}

Pozri obrázok
............. Stavanger
Publisert første gang: 04.06. 2008



__________________________________________________________
Dôvod úpravy:

+ postřeh z Norska
„ať je to kde chce, (obchvaty či dálnice ) ale u mě na dvorku to nebude“
andrejruscak.blog.idnes.cz/c/473056/jak-se-co-v-norsku-...




Upravené 1 krát. Naposledy upravil slobo (15.10.2015 20:39)


15.10.2015 20:39

Re: Testovacia jazda Harley-Davidson Iron 883, 2016

imoto
 Stuntrajder 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pekný laický pohľad.

Zeze, to je asi príplatok za čierne výfuky...
A plastová olejová nádrž... Sodoma Gomora

Títo asi nedostali príspevok na banner:
www.motohouse.cz/test-harley-davidson-xl-883n-iron


15.10.2015 23:00

Re: Testovacia jazda Harley-Davidson Iron 883, 2016

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Nedalo mi , aby som sa neozval .

Blbe !


Nemáš ani šajnu , o čom by si chcel podať raport , chceš sa len pochváliť , že si sa na tom mohol previezť .

Hodnotenie opisu - podpriemerné .


15.10.2015 23:02

Re: Testovacia jazda Harley-Davidson Iron 883, 2016

meloking
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

pred mojou testovackou som cital clanok (link od imoto) podobny tomu z motohouse (nejazdil som xl, ale klasiku). tej druhej casti ohladom suroveho pocitu, kusu zeleza a zvlastnej vynimocnosti a odlisnosti absolutne rozumiem. tej prvej casti tykajucej sa katastrofickych jazdnych vlastnosti uz ale nie. je pravda, ze som ku ironu pod vplyvom clanku pristupoval so znacnym despektom a preto boli moje ocakavania dost male. o to vacsie bolo moje prekvapenie. zdaleka to totiz nebola nejaka katastrofa. bratislavske vytlky mi pobral zadok s graciou, do zatacky to nebolo vobec treba vyrazne nutit a v malych rychlostiach bola ovladatelnost k posraniu lahucka. uzke riaditka mi na zaciatku tiez prisli zvlastne, ale nemal som s tym ziadny problem. ono to celkovo fakt davalo zvlastny zmysel. chlapci americky nemaju urcite v hlave nasrane tak, ako si aj tu poniektori myslia. samozrejme toto je ina kategoria jazdenia. po presedlani spat na moju z800 som sa vratil do inej galaxie. ale to neznamena, ze ta predchadzajuca bola horsia. bola len ina. urcite ju chcem zasa raz niekedy navstivit.

Dôvod úpravy: dovetok

Upravené 2 krát. Naposledy upravil meloking (15.10.2015 23:14)


16.10.2015 7:06

Re: Testovacia jazda Harley-Davidson Iron 883, 2016

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

meloking: Pekne si to vyjadril [dobre]

Aj ja som bol vyskúšať presne tento model, akurát po predchádzajúcich skúsenostiach z každoročných letných demo-jázd som už vedel, čo môžem očakávať. Išlo mi skôr o to povoziť sa po vlastnej trase bez "vláčikových" obmedzení. Iron mi zo všetkých zatiaľ vyskúšaných sadol najviac, preto som si ho vybral aj na "testovačku". Keďže som na jazdu išiel z inej testovačky (Suzuki GSX-S 1000), tak som si mohol vychutnať dva maximálne rozdielne stroje, hoci s podobným teritóriom v podstate hneď po sebe. Napriek týmto rozdielom nemôžem povedať, že tá a tá je lepšia a tá a tá horšia. Každá má svoje zameranie, svoje plusy a svoje mínusy a obidve by som vedel mať vedeľa seba navzájom v garáži. Asi som nejako "zliberálnel" alebo čo. :-}

Pozn. k článku: Mne sa kontrolka ABS vypla vždy po prvom otočení kolesa, ako to zvyčajne na motorkách býva. :-)

Čo sa ceny týka, tak na stránke svieti cenníková cena pre Iron 883 model 2016 devaťtisícsedemstošesťdestiat eur s dépéhá, pokiaľ si neprajete príplatkovú "Hard Candy" za príplatkových dvestoštyridsať. ;-) [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Krakatau (16.10.2015 7:09)


16.10.2015 8:04

Re: Testovacia jazda Harley-Davidson Iron 883, 2016

8814
 Turista 

Ikona

Je to zbytočne predražený základ motorky.Aby trochu vyzerala treba do nej vložť cca 2-2,5 tisíc eur...to už je pomaly cena novej 1800r a to už je motorka pre chlapov nie vozítko pre ženy ako ten 883 skúter od HD...Ak by bola cena HD IRON883 nastavená na cca 6 -7 t eur tak by bol predajný motocykel.Zaujímavé že v kanade ho kúpite za 10 500 kanadských dolárov...cca 7000eur...


16.10.2015 8:40

Re: Testovacia jazda Harley-Davidson Iron 883, 2016

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pre mna je (rada) sportster jednoznacne najkrajsi harley. A vlastne aj jediny ktory sa mi paci.

A ci je pre chlapov, alebo pre dievcata, alebo pre kohokolvek. Je mi to jedno. Motorka sa musi pacit mne. Vzdy si vyberam motorku pre seba, aka sa mne paci. A keby, ze si mam kupit harika, tak isto by to bol sportster (asi 1200). Keby som na motorku chcel balit jednoduche pipiny, tak si kupim cebeeru, alebo gixer :-D

Ta (uzka) nadrz je na tom (pre mna) najkrajsia a podla mna je to prave to, co robi zo sportstra sportster. Napriklad taky superlow, alebo custom... taku nadrz nema. Nepacia sa mi. Clovek sa na to pozrie a ani nevie co to je. Honda? Szuki? Kawasaki...? kazdy to uz okopiroval. Ked sa pozrie z blizka, tak nejaky harley... Ale ked sa pozrie na motorku s "arasidovou" nadrzou, tak hned vie, ze to je americky sportster - najkrajsi harley. ;-)

Ked sa otec rozhodoval, ze akeho choppra do litra po dlllllhej moto prestavke. Tak som mu povedal, ze ked chopper, tak original americky. A mozno som ho oplivnil aj trochu pri vybere modelu :-) Raz sme tak stali autom pri ceste tusim niekde vo francuzsku a presla motorka. Pekna cierna s arashidovou nadrzou >:-) Otec sa ma spytal, ze co to bolo? Ze taka motorka sa mu paci... no a vtedy asi uz bolo rozhodnute :-)

A k tomu (ne)traseniu. Keby netriasol, tak by sa mi ani nepacil. Cim som starsi - cim viac jazdim, tym viac sa vzdialujem od "dokonalych" japonskych motoriek. Vlastne uz ziadnu japonsku motorku ani doma nemame. Netvrdim, ze uz nikdy japonka doma nebude (XT500, XR650...), ale momentalne nie je.


16.10.2015 10:42

Re: Testovacia jazda Harley-Davidson Iron 883, 2016

8814
 Turista 

Ikona

40 percent z ceny je meno HD.O pár rokov bude táto ,,novinka'' predávaná v inej farbe napriklad military bude mať ako novinku už aj imobilizer...HD zaspal dobu má len dobrý marketing,keby amici v 80 rokoch nezačali kupovať modernejšie bezporuchovejšie a lacnejšie japonské cruisery tak by bol na HD úplne na predvojnovej úrovni,motoricky ešte stále je...


16.10.2015 11:02

Re: Testovacia jazda Harley-Davidson Iron 883, 2016

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

imobilizer ma aj toto, dokonca aj alarm :-D dokonca aj bezklucovy kluc. Aaaa dokonca aj smerovky sa vedia same vypnut po nakloneni a naslednom narovnani motorky - toto by som prijal na vsetkych motorkach, vsak dnes uz kazda nova motorka ma koli niecomu naklonovy senzor. Toto nevie ani moja supermoderna elektronikou prepchata edvencur KTM-ka. Za priplatok tusim vedia vypnut smerovky po nejakom case :-D hlavne, ze brzdit vie v zakrute :-~

"...na predvojnovej úrovni,motoricky ešte stále je..." a v tom je prave ta krasa [dobre] Mal som enfielda, viem o com hovorim, aj ked nebol predvojnovy ;-) Jebal by som chopper, keby mala pekne uhladeny 4valec bez vybracii, bez duse...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (16.10.2015 11:03)


16.10.2015 11:58

Re: Testovacia jazda Harley-Davidson Iron 883, 2016

mikio
 Čoprák 

Ikona

Cena noveho IRON 883 s ABS pre slovensky trh je 9762 € s Dph neviem kde nabral 11500 €


16.10.2015 12:35

Re: Testovacia jazda Harley-Davidson Iron 883, 2016

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: 8814: je vidno, že nevieš, o čom je reč. HD je V-twin a aj bude, ak nie, nebude to HD. HD motor má svoje vlastnosti a charakteristiky, válce pália hneď za sebou, čo spôsobuje charakteristické vibrácie a rytmus. U novších modelov je už motor na závese, takže je to nádherne vidieť, ako sa trasie po naštartovaní.
Naproti tomu japonské v-twiny pália po jednej otáčke , takže motor je výrazne kľudnejší, čo má za následok vyššie obrátky, posunutie k. momentu vyššie. Hmota primáru je menšia, reakcia na plyn rýchlejšia. To všetko spôsobuje menšie opotrebenie dielov a tak umožňuje slabšie dimenzované súčiastky. A tým sa z toho motora vytratí ten absolutistický feeling, ktorý robí V-twin tým čím je. Je z toho zrazu slepá ulička tejto koncepcie.
Svet HD čoprov je sám o sebe obrovský, až nekonečný, je to o pocite slobody, individualite a o exhibicionizme /v tom dobrom slova zmysle: "aha, čo som vymyslel a vyrobil"/ obdivu druhých k môjmu stroju.
Nijaká iná značka nemá také obrovské zázemie doplnkov a dielov. Je to podobný fenomén ako Lego. Zo svojej motorky môžete urobiť absolútne čokoľvek. Bohužiaľ u nás to nejde a ak, tak za obrovské peniaze. A to posúva značku HD u nás do pozície zaznávanej hviezdy.
Pozrite si napríklad tu: www.jpcycles.com/


16.10.2015 12:45

Re: Testovacia jazda Harley-Davidson Iron 883, 2016

slobo
 Bahniak 

Ikona






odjinud :-)

Papi
Daj -prosim- ..koment

raz-smiles.on.ufanet.ru/smile26.gif
Testovacia jazda Harley-Davidson Iron 883, 2016




Slobo, neprovokuj,
vieš, že Harleye nie sú moja parketa.

V praveku som bol hrdým Jawkárom, aj keď to tiež triaslo a kvapkalo.
Nejaké HD som už vyskúšal a viem, že hrdým Harlejákom nikdy nebudem.

K článku:
Každý môže opísať svoje pocity z jazdy, nemusí to byť test.
( reagoval Papi )

[shake]





_________________________________________ ______
T㋡ Severan
Skatestraumtunnelen 15. jul 2015, Bremanger (N)

Pozri obrázok


:'(
Pozri obrázok


:-(
www.fjt.no/_incoming/article11361130.ece...

przyczepa..
odczepiła się w tunelu
Pozri obrázok



nrk.no:
gfx.nrk.no/hSmdA3aF0-8BsBrNkrk3FQHd9ZAUdUUxDfrDnrRiBVCQ
gfx.nrk.no/euvFNPHqzTtLIklCIxVo0A4mvL9yZaNGOJ8kGJieaWdQ


Dårlig sveisearbeid eller gjennomrustet ?
špatne sváření
nebo zrezivělé „skrz na skrz“

Nebo,, ( :-((( ) to bylo jinak


16.10.2015 14:17

Re: Testovacia jazda Harley-Davidson Iron 883, 2016

8814
 Turista 

Ikona

Re: Plazivec:Viem o čom je reč, kedysi som bol ,,šťastným"majiteľom HD mal som Haritage Softail...Nemám problém z HD len ako píšeš je to základ kde si kupuješ doplnky a ten základ je trochu predražený.Doba sa mení u nás nie sú prázdne široké a rovné cesty ako boli v USA počas najväčšej slávy HD.Cena 11500eur bola v roku 2014 vtedy nového IRONA kúpil kamarát žene na 50ku...Trebalo naň dokúpiť už len normálne výfuky zadný nosič vymeniť zadné tlmiče lebo šli na doraz už tam má 1200 kový kit a je na sume cca 17 500eur...Darmo HD má dobrý marketing [dobre] :-))) a ohľadom doplnkov...pozri si doplnky na Goldwing.


16.10.2015 16:40

Re: Testovacia jazda Harley-Davidson Iron 883, 2016

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

NRe: 8814: Nechcem sa s tebou hádať, ale nie. Nechápeš. Pravdu máš v tom, že základ je predražený, to je fakt. Ale nejde tu o doplnky, ide o stavebné časti, napríklad na sportsra kúpiš hardtail rám už za 800 koláčov, teda samo, holý zvarenec, ale kúpiš. Kúp to na goldwinga.

A neviem, kde si zobral tú cenu 11500, ja na monitore vidím Irona 883 za 9760

Pre porovnanie som kukol BMW F800GS a tam je cena 11050 teda ak sa vôbec niečo dá na tom porovnávať, čiže mne to vychádza, že HD je v rovnakej cenovej, ako iné renomované značky.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Plazivec (16.10.2015 16:47)


16.10.2015 19:17

Re: Testovacia jazda Harley-Davidson Iron 883, 2016

Feror
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Napisane fajn, nie ako kto sa musi klanat tomu, kto mu to zapozical.
Re: Plazivec: Paradne doplnenie palenia HD valcov [dobre]


16.10.2015 21:32

Re: Testovacia jazda Harley-Davidson Iron 883, 2016

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Hardtail ram na Goldwinga musi byt naozaj neskutocne drahy ;-)

Btw prečo sa toto dielko volá Testovacia jazda harley davidson iron 883, 2016?

Nebolo by možno lepšie "Ako som sa prvý krát na harleyi odviezol?"

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (17.10.2015 2:24)


20.10.2015 8:55

Re: Testovacia jazda Harley-Davidson Iron 883, 2016

8814
 Turista 

Ikona

Re: Plazivec: načo celý rám,kúpiš len zadnú časť napr.od Davida Birda za 346,95 dolárov a jedeš...k ortopédovi ;-)
skrátka je to starý dobrý sportster z kozmetickými úpravami,ktorého si kúpi solventný krpec začiatočnik do 50 rokov /posed//,ktorý chce jezdiť sólo a chce HD, alebo žena,čiže u nás a v strednej európe minimálna predajnosť,ale ako výhra >:-)
Dúfam že ho vyhraje taký biker/ka/ ktorý by si ho nikdy nevedel kúpiť a nech si z ním užije šťastné kilometre. [dobre]



Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil 8814 (20.10.2015 9:00)


23.10.2015 11:16

Re: Testovacia jazda Harley-Davidson Iron 883, 2016

marek750
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Mne sa páči fakticky sa mi vždy páčil pre svoju až primitívnu jednoduchosť . Tie kolesá a sedlo sú krásne [dobre]
Nie každý Sportstera musí brať ako HD pre ľudí ktorý sa boja veľkého ; to je mašinka na voľný čas na krátke trate - na vyvetranie si hlavy. Škoda len tej ceny .
Za krátky čas a už pri nižšších rýchlostiach vám napumpuje do žíl toľko vibrácií a emócií , ako dokonalejšie modernejšie cestné stroje po dlhej jazde.
Skákavo trhavý prejav dvojválca (či jednoválca) a jeho zvuk mi príde viac motorkový .


24.10.2015 18:49

Re: Testovacia jazda Harley-Davidson Iron 883, 2016

Pulinsky
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Nie som ziaden velky motorkar s radovo desiatkami tis. odjazdenych km cize nebudem vediet presne podat to cim sa ta motorka odlisuje od inych. Siel som do jazdy bez akehokolvek ocakavania. Povodne som chcel skusit verziu Street 750, vzhlad sa mi paci, ale nemali to tak mi bol ponuknuty Iron. Na zaciatok musim napisat, ze pristup k zakaznikovi na jednotku a podobne na tom je aj predajca Kawasaki kde som servisoval svoju prvu motorku.
Po kratkej instruktazi kde je co, inac to rozmiestnenie ovladacich tlacidiel sa mne osobne paci, ma to logiku, treba si na to zvyknut ale to uz tak byva pri vsetkom novom., som na to vysadol a po nastartovani to prislo. Usmev lečo rocnik 2014, hrkalo, chriachalo na vsetky smery. Hodil som za jedna a usme sa este zvyraznil, tie kopance ako ked smarim kladivo do vedra, vravim si, ze toto ma bude bavit celu cestu a tak aj bolo, tych kladiv tam popadalo za plny multikar. Na neutral som si musel chvilu zvykat, ale aj tak som to nebol schopny vzdy trafit, to vsak mohlo byt sposobene aj mojou neergonomickou postavou alebo motorkou? Hokejky sa mi lamali az to bolo neprirodzene ale na tej motorke ide spravit tolko modifikacii, ze to nepredstavuje vecny problem, uz len asi financny, aj to je vsak relativne.
Cas na jazdu som si vybral priam famozny, 16:00 a moj povodny plan to dat smer Pezinok, Pernek a Stupavou naspat z hlavy vyletel velmi rychlo, tak som si vybral Centrum smer Devin a potom Stupava, za ktorou som sa otacal naspat.
Mesto je priestor kde tato motorka nema ziaden problem, obratna je dost, ten strach z uzkych riadidiel vysumel, utla konstrukcia, cize som sa odtial vymotal pomerne rychlo.
Ked uz auta predo mnou vymizli tak som zacal skusat ako sa to bude spravat pri roznych otackach. Fakticky niekde okolo troch to uz taha celkom slusne, a za piatimi sa mi opat vracia ten priblby usmev. Zakruty to vykrajuje ako nozom do masla, pochopitelne nie stylom koleno ale takym pohodackym presuvanim. To je to co mi tu motorku charakterizuje najviac, hlavne klud, mam cas, serem na vsetkoa idem si podla seba. Obcas sa mi objavi nejaka jamka, potom jej vacsia verzia a schytam par otrasou do skoliozou skusanej chrbtice. Nebude to nikdy enduro, ktore som si vybral aj pre tento problem ale urcite to nie je R6ka, ze ked prejdem zehlickou po gombiku tak viem, ze tam bol.
Dve hodiny je cas, kde sa neda vela zistit, na to treba vacsi priestor ale predsa som si odniesol radost z niecoho noveho. Ma to dusu, pritazlivu surovost, svojsky charakter, zvyrazneny zvukovym prejavom, nieco co si ide svojou cestou, ktorej sucastou by som raz chcel byt i ked ten cas asi este nenastal.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.