Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3297 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28553
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17005)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11548)

serpentiny vs. rovno 30vs.40km - Diskusné fórum - Moto turistika

Chystáte sa na nejakú cestu, alebo len hľadáte radu ako a kam vycestovať ?

Značky: Cestopis, Tip, Mapa, GPS, Batožina, Plánované, Skúsenosti.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuserpentiny vs. rovno 30vs.40km - Diskusné fórum - Moto turistika

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Mapa.

18.09.2012 11:51

serpentiny vs. rovno 30vs.40km

KarciZbarci
 Turista 

Otazka na spotrebu hlavne. Oplatí sa ísť radšej 40 km prevazne po ceste pre motorove vozidlá a rovnú cestu, alebo 30 km cez obcasne serpentínach a pahorky hore dole?

trasy su tu. Kosice Poproč
www.dailymile.com/people/ninjah/routes

čo myslíte? nemám na budíkoch spotrebu ani stav paliva.


18.09.2012 11:54

Re: serpentiny vs. rovno 30vs.40km

spidooo
 Kávičkár 

Ikona

Ty nejazdis na motorke pre radost?
A ut teda, ked chces ist na spotrebu, tak pri takej malej kilometrazi budes mat rozdiel ozaj mali.
Si 2x nenaplnis Zippo a mas to naspat :-)


18.09.2012 11:54

Re: serpentiny vs. rovno 30vs.40km

snowden
 Kávičkár 

Ikona

dle vkusu každýho soudruha. (nejaky lampasak - Cerni baroni)
mne na nejakým krejcaru nezalezi (Oto Katz - Švejk)


18.09.2012 12:00

Re: serpentiny vs. rovno 30vs.40km

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Z Jasova (Poproča) do Košíc na motorke cez Moldavu? :-O Neblázni.

Na spotrebu je super bike, kanoe či vetroň. [dobre]


18.09.2012 12:14

Re: serpentiny vs. rovno 30vs.40km

TonoH
 Kávičkár 

Ikona

KarciZbarci - pre teba najlepsie ist autobusom ;-)


18.09.2012 12:14

Re: serpentiny vs. rovno 30vs.40km

snowden
 Kávičkár 

Ikona

Pilgrim: na spotrebu je vobec najlepsie nikam nejst. lebo ked ides na bajku, kanoe, ci vetroni, zasa to zahlobis desiatimi dvanastkami, alebo dvanastimi desiatkami v krcme. >:-)

P.S. a si potom vyrataj tu spotrebu... 8-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil snowden (18.09.2012 12:14)


18.09.2012 12:41

Re: serpentiny vs. rovno 30vs.40km

datadive
 Kávičkár 

jednoznacne zatacky ... na tej rovnej sa ti moze stat ze zaspis 8-)


18.09.2012 13:04

Re: serpentiny vs. rovno 30vs.40km

KarciZbarci
 Turista 

ide hlavne o nocnu jazdu a tu moldavu hlavbne kvoli bezpecnosti.. stretol som v noci par mrtvych lisiek aj zive džviry na cestach, a to som ani nesiel cez lesy. takisto sa mi zda casovo vyhodnejsia moldava kedze nemusis byt tolko v strehu v tych zatackach kde ta moze diviak alebo srna aj zabit ked nejdes pomaly. a cez vikendove noci stretnut opilca za volantom jak vyleti zo zatačky stredom cesty.. diki pekne. takisto cesty su tam samajama a v noci zaplatu od diery nemusis rozoznať. spotreba ma zaujima ako dodatok k tymto dovodom.. cez den je to podla chuti , ci chcem peckovat alebo radsej rezať zatáčky. chapemem sa? ..

Upravené 1 krát. Naposledy upravil KarciZbarci (18.09.2012 13:14)


18.09.2012 13:05

Re: serpentiny vs. rovno 30vs.40km

KarciZbarci
 Turista 

a tiez ma zaujima tento udaj orientacne ze jak vlastne motorky žerú. lebo ja nemám páru. netvrdil som ze na zaklade toho sa zavezne rozhodnem :D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil KarciZbarci (18.09.2012 13:19)


18.09.2012 13:53

Re: serpentiny vs. rovno 30vs.40km

TonoH
 Kávičkár 

Ikona

KarciZbarci - mas krasny zivot, ked riesis taketo starosti. Ti zavidim :-D :-D :-D
Riesis, aky rozdiel mas v spotrebe na 43km trati. Ak by ti motorka zrala aj 10 litrov (ak sa rozhodnes pre V-Max, inac odporucam ti), tak ti to na tej trati zozerie 4,3 litra benzinu. Keby stal liter 1,6 Eur, tak spotrebujes necelych 7 Eur celkom. Ak chces ratat odchylky plus/minus 10% az 20% z celkovej spotreby (30% rozdiel, ak by si porovnal styl jazdy "koleno" oproti stylu jazdy "pomocne kolecka"), tak sa bavime o uvahe nad 2,- Eurami (slovom: dvomi EURAMI).

Ak este k tomu zvazujes ci 30 alebo 40 km, tak si vydel 2 Eura / 4 = 0,50,- Eur (slovom: 50 centov). Takze bavime sa V EXTREMNOM PRIPADE o 50 centoch. Mylim sa?

Kedze je to naozaj fascinujuci namet na diskusiu, velmi ma to strhlo a zaujima ma nazor aj inych :-D :-D :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil TonoH (18.09.2012 13:59)


18.09.2012 14:09

Re: serpentiny vs. rovno 30vs.40km

konti
 Kávičkár 

Ikona

Tono: má 500vku, takže mu to žere hádam aj 4 litre. Skús to prosím prerátať presnejšie, lebo teraz je to moc nadsadené :D


18.09.2012 15:00

Re: serpentiny vs. rovno 30vs.40km

KarciZbarci
 Turista 

sak prave na to sa pytam, ze nakolko ovplyvni styl jazdy prisposobeny trase spotrebu. a ci je narocnejsie na spotrebu dynamicke jazdenie alebo rovna cesta vo vysokej rychlosti. ked vas tato otazka nezaujima tak ju kludne ignorujte. ja sa pytam aby som mal orientacne nejaky odhad, a na tuto cestu sa pytam lebo ju poznam a chodievam. nebudem sa pytat na californske highways ktore som nikdy nesiel. stejně 40 km neni vela, ale 10 krat tych istych 40 km uz je viac atď. . presne 400 pre tych matematickych expertov :-) . a kto tvrdi ze riesim starosti. proste som zvedavý. a vy normalne idete riešit môj životny štyl a povahua presvedčenie, lebo som sa spytal nakolko clenitost trate ovplyvnuje spotrebu, na konkretnom priklade.
jak je vidno ze som na slovenskom forte. nikto neodpovie na otazku a ide si vymyslat filozoficky ladene proipomienky na volakoho , koho v zivote nestretol. nabuduce sa budem na hypoteticke veci pytat rovno na motorcycleforums.com. Slovaci na to ocividne nemaju mentalnu kapacitu . :-(

napriek vsetkemu mi zatial nikto neodpovedal ci si mysli ze spali viac na zatackach kratsou cestou, alebo na rovnej ceste vo velkej rychlosti. tak asi to je naozaj prilis tazka otazka, sorry.


18.09.2012 15:17

Re: serpentiny vs. rovno 30vs.40km

TonoH
 Kávičkár 

Ikona

Ak to zere 5 litrov na 100 km, tak to bude 25 centov na 1 jazdu ;-)

Co myslis pod "serpentinami"? Myslis zakruty alebo stupanie s vracakmi? ;-)

A aky je uhol stupania do tych "serpentin"? ;-)

Upravené 2 krát. Naposledy upravil TonoH (18.09.2012 15:21)


18.09.2012 15:17

Re: serpentiny vs. rovno 30vs.40km

risomas
Darca Krvi  Turista 

Ikona

radsej ako ist 40 km prevazne po ceste pre motorove vozidlá pojdem 100 km po serpentinkach ked je teplo a mam cas tak aj 1000km. Jedina vinimka je ked v prsi a je tma vtedy sa uchylim aj na cestu pre motorove vozidla


18.09.2012 15:22

Re: serpentiny vs. rovno 30vs.40km

Rorschach
 Kávičkár 

Ikona

"...ze spali viac na zatackach kratsou cestou, alebo na rovnej ceste vo velkej rychlosti. tak asi to je naozaj prilis tazka otazka, sorry"

Otázka to nie je ťažká len vysoko hypotetická a subjektívna.

Ak pôjdem po tých serpentínach pijantko a na rovnej budem kaliť 160km/h vkuse, tak jasne že na rovnej bude spotreba väčšia.
Ak budem nakladať v serpentínach a na rovnej pôjdem pijanko 100, tak bude lepšia spotreba na rovnej, hoc je o 10 km dlhšia.
Ak by sme teoretizovali, že pôjdeme rovnakým tempom, čo je prakticky nemožné, lebo rozdielne cesty vyžadujú rozdielne tempo, tak väčšiu spotrebu budeš mať samozrejme na ceste, ktorá je dlhšia.

Môj subjekívny názor je, že trasa cez Moldavu sa oplatí, iba napr. v noci, ak si unavený, nechce sa ti klopiť, atď. Ale aj v takom prípade mysli na to, že aj na tej ceste môže prísť líška, srnka, či diviak a vysoká rýchlosť, môže byť rovnako nebezpečná na rovine, ako aj v zátačke.
V ostatných prípadoch by som jednoznačne volil trasu č.1. Je kratšia a zábavnejšia.

Dúfam, že som preukázal akú-takú mentálnu kapacitu. :-D

edit: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Rorschach (18.09.2012 15:26)


18.09.2012 15:26

Re: serpentiny vs. rovno 30vs.40km

TonoH
 Kávičkár 

Ikona

Najvacsi vplyv na spotrebu ma sposob radenia rychlosti, co ma vplyv na vysku otacok a tym spotrebu. Motorka ma nizku hmotnost a ovela viac, ako na charakteristiku cesty, je motorka citliva na jazdny styl, zaradenu rychlost a to, ci jazdis na "kutiaci moment" alebo na "vykon". ;-)

Ale ked to jazdis denne, tak si to hadam vies vypocitat exaktne, nie? ;-)

Ci sa bojis tej vyssej spotreby, tak to radsej neskusas???? :-~

Upravené 2 krát. Naposledy upravil TonoH (18.09.2012 15:28)


18.09.2012 15:46

Re: serpentiny vs. rovno 30vs.40km

KarciZbarci
 Turista 

@roschach diki pekne za hypoteticku odpoved :-) .. toto som chcel vediet, ci mi neusiel nejaky faktor, ktory zrobi nejaky velky rozdiel. inak som uvazoval rovnako ako ty, ale som novacik tak ze sa spytam.

@TonoH skusil by som, ale ked je to na stejnako tak netreba.

thx, moja otazka je zodpovedana.. juchuu


20.09.2012 8:52

Re: serpentiny vs. rovno 30vs.40km

fazer600
 Turista 

Ikona

chodievaj peso.... :-O


20.09.2012 11:13

Re: serpentiny vs. rovno 30vs.40km

SpecialEdition
 Jogurťák 

Ikona

:-D :-D :-D
všetci sme radi :-)


20.09.2012 20:54

Re: serpentiny vs. rovno 30vs.40km

Aladzin
 Kávičkár 

kedze som z okolia poznam obe cesty, nebudem tu riesit spotrebu tym padom je moja odpoved of topic ale neda mi povedat ze skora jar alebo neskora jesen po hlavnej cez moldavu zvysok cez malu idu a rudnik.... a to vravim napriek tomu ze tam (cez malu idu) dali novy asfalt posledne roky...ale na jar a jesen v hocktorej zakrute ta moze hodit...Samozrejme opatrne sa tam da aj cez zimu ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Aladzin (20.09.2012 20:55)


21.09.2012 10:02

Re: serpentiny vs. rovno 30vs.40km

Snake009
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Nalej si do nádrže 5 litrov benzínu a jazdi jednou trasou hore-dole až kým ti to nezdochne a potom to isté zopakuj na druhej trase, uvidíš koľko kilometrov si kde prešiel a vypočítaš si potom aj spotrebu a budeš spokojný... ;-)

Ešte niečo, v noci a za dažďa si nikdy zbytočne nekomplikuj cestu, nemusí to dopadnúť dobre... kochať sa výhľadmi zo serpentín sa v noci aj tak nedá... 8-)


21.09.2012 10:36

Re: serpentiny vs. rovno 30vs.40km

Kawasti
 Kávičkár 

Ikona

ja by som po cestach kde su zive džviry veru nejazdil :-D


23.09.2012 2:04

Re: serpentiny vs. rovno 30vs.40km

Jaroslav Pribula
 Kávičkár 

Pučuvaj svoje telo-rozum, chod kade sa ti chodi lepšie a je vec vyriešena. :-*


23.09.2012 8:33

Re: serpentiny vs. rovno 30vs.40km

slay333
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

KarciZbarci riešiš fakt sprostrosti. čo sa týka spotreby na spomínanej trase (jazdím tade celý svoj život), tak Ťa môžem ubezpečiť že spoteba cez Moldavu- Šacu do KE bude iste vyššia a časovo to je taktiež náročnejšie. Cez dediny do KE 12-20 min. cez Moldavu to pod 25 minút asi neurobíš samozrejme závisí od pilota a stoja. Keď si zvykneš na všetky zákruty a na nový koberec, urobíš to aj so zavretými očami. Čo sa týka nočnej jazdy, je to lotéria, nemysli si že smer moldava žiadnu zver nestretneš. Na hlavnom ťahu taktiež výdavam plno líšiek, mačiek a inej zvery, kt. to už majú zasebou.
Jazdu v noci sa snažím obmedzovať na minimum, ale ak jazdím tak jedine cez dediny, opatrnosť je na mieste samozrejme.


30.09.2012 0:00

Re: serpentiny vs. rovno 30vs.40km

čo je to "džviry" ??

:-}


30.09.2012 9:54

Re: serpentiny vs. rovno 30vs.40km

dade121
 Kávičkár 

Ikona

PA3K33 "zvery" čiže zvieratá. :-D


30.09.2012 19:15

Re: serpentiny vs. rovno 30vs.40km

Opyciak
 Kávičkár 

Ikona

Cez deň by som šiel cez dedinky, aj asfalt je tam pomaly lepší ako na hlavnej ceste. Nehovoriac o tom že z Jasova cez Moldavu do KE je SEDEM miest kde bežne merajú alebo sledujú stopku. No a v noci by som zase šiel cez dedinky lebo som chodieval túto trasu pravidelne o pol dvanástej z KE s manželkou opyca z práce, a neskákalo tam cez cestu nič. Nehádam sa, určite skáču džviry, ale ja som za celé leto problém nemal, a navyše tie zákruty lesom v noci :-* :-* :-* parádička [dobre] . Na druhú stranu som chodieval o štvrtej ráno po hlavnej z Turne do KE a sŕn pri ceste jak patkaňoch v diere, nebolo nič výnimočné stretnúť diviaka, alebo celú diviačiu rodinku ležérne prechádzajúcu cez cestu. Aj líšku, aj bociany pri nácviku nízkeho preletu :D

A otázka bola na spotrebu, tak tých sedem policajných stanovíšť ti zaistí pekných priemerných 90Km/h až po USS čiže oproti palbe cez dedinský okruh to máš parádne lacnejšie ;-) samozrejme iba ak ti nepuknú nervy. Potom si môžeš byť istý, že za pekného slnečného dňa určite podporíš slovenskú ekonomiku jednorazovým darom na podporu rómskeho rozkvetu na účet policajného zboru I-GRR

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Opyciak (30.09.2012 19:25)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.