Anketa:
Problemovy start TDM :-( - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuProblemovy start TDM :-( - Diskusné fórum - Moto poradňa
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokProblemovy start TDM :-(
Ahojte vsetci, specialne odbornici na TDMky! |
Re: Problemovy start TDM :-(
Dal si naspat zachlastane sviecky? To neni moc rozumne, moze to robit ak kvoli tomu. Skus dat nove sviecky. Mozno su niekde zaoxidovane kontakty - to jazdenie v dazdi. |
Re: Problemovy start TDM :-(
No ja by som urcite vymenil sviecky (Neviem kolko maju nabehane), vsak TDM-ka ma len dve nie... |
Re: Problemovy start TDM :-(
Tharien, mozno mas pravdu, ze vymenit sviecky, ale menis ty sviecky kazdeho pol roka??? Skusim este po tej jazde kuknut na vzduchovy filter, ci nie je ten prilis zaneseny... A na kontakty sa mozem pozriet v zime, teraz sa mi nechce celu motorku rozoberat... |
Re: Problemovy start TDM :-(
Awia, tie sviecky maju tych 7000km. Myslis, ze je cas na zmenu? |
Re: Problemovy start TDM :-(
malicek Neregistrovaný |
Skus tie sviecky.Niekedy aj nova nechce palit.Tiez som videl sviecky ktore mimo motora hadzali iskru ale v motore pod tlakom ani bohovi!! |
Re: Problemovy start TDM :-(
Ja som tiez chcel menit sviecky lebo mi to aj za tepla blbo startovalo. Ale jedneho dna na Motoride stretnuti mi zozrala pol litra oleja. Dolial som tam plnu syntetiku OMV, nic ine som nezohnal a od vtedy to startuje na pol otacky. Radsej to neskusaj |
Re: Problemovy start TDM :-(
tharien: aky si mal vtedy v motore olej?mineralny, polosyntetiku alebo plno?mne teraz tiez akosik zacala sem tam svietit kontrolka na olej a tiez mi to nechce volakedy startovat. predtym startovala bez problemov. |
Re: Problemovy start TDM :-(
Mal som tam Motul, polosyntetiku. Chlape, ale ked svieti kontrolka na olej, to uz je s tebou amen. Rychlo tam nieco daj |
Re: Problemovy start TDM :-(
Co su NGK nejake vadne? Mam tam dat titaniove, ci ake? Kokos, ja na tom krame skrachujem... Niekto niekde spominal, ze TDMmacke motory su nezmary. No, nezda sa mi. A ties niekto niekde pisal, ze ma v TDMke 15000km rovnake sviecky. Ta moja ma nema asi rada, a ja by som pritom s nou aj spal v garazi... |
Re: Problemovy start TDM :-(
frodo Neregistrovaný |
Preto ze blbne iba jeden valec, zavada by mala byt niekde medzi cievkou a svieckou (pripadne karburator k tomuto valcu - ale kedze vravis ze pomoze cistit sviecku, karburatorom to asi nebude). Olej a podobne veci sice mozu situaciu zlepsit, ale keby bol problem iba tam, tak by blbli obidva valce. To ze sa to stalo po dazdi, nasvedcuje, ze niekde prenikla voda, zacala prerazat elektrika. Byt tebou zacnem tym, ze skontrolujem, ci niekde nie je zoxidovany spoj (indukcna cievka - primar, sekundar, fajka). Tak isto skontrolovat fajku ci nepreraza (niekedy je potme vidno ako po nej bezi modra iskra), pripadne su na fajke stopy - vyzera to podobne ako keby bola prasklina v plaste fajky. Pripadne skus vymenit cievky medzi sebou (ale neviem ci sa to na TDMke da spravit ). O tych NGKckach sa to hovori, ze ked sa prechlastaju tak im to nerobi dobre (nemam s tym osobnu skusenost). Kazdopadne ich ale vymen az potom, ked pozres spominane, lebo inak kupis nove a prechlastas aj tie. |
Re: Problemovy start TDM :-(
v prvom rade vymen sviecky, tu bezproblemovu daj na valec, ktory nechce startovat, tak si urcis spravne ci je to svieckami alebo elektrikou. |
Re: Problemovy start TDM :-(
Alebo skus prehodit fajky Kamosovi to raz niekto na parkovisku urobil(j350). Hodil jednotku a bol v pici ked videl ze to ide do zadu. |
Re: Problemovy start TDM :-(
Tharien, na tej tvojej poznamke som sa paradne nasmial... |
Re: Problemovy start TDM :-(
Tak to ti verim, ale podarilo sa mu to len raz. Skoda, mohlo to najst vyuzitie napriklad pri cuvani z parkoviska do kopca a podobne. |
Re: Problemovy start TDM :-(
Tharien, tak to Ta asi kamos oklamal, Jawa dokaze cuvat ale nie je to otocenymi fajkami. Ak otocis fajky tak iskru bude hadzat vtedy, ked mas vyfukovy kanal otvoreny a ziadnu kompresiu, ale cuvat nebude... |
Re: Problemovy start TDM :-(
ano maco, dobra teoria, skoda ze som to na vlastne oci videl |
Re: Problemovy start TDM :-(
hmm dalsia jedinecnost co dokaze len Jawa, ale asi nie kazda, lebo ja som to na mojej skusal prhodenim fajok a nikdy nechcela cuvnut, ba ani nastartovat. Ale kamosova cuvala aj ked sa fajky neprehadzovali, skratka mu pri 200 ot/min chytila spatny chod a raz na krizovatke sme my s kamosom vyrazili dopredu a on dozadu nacuval na skodovku |
Re: Problemovy start TDM :-(
Tharien, vies trocha podrobnejsie obsvetlit to zahodenie prechlastanych NGKciek? V com by mal byt problem? |
Re: Problemovy start TDM :-(
V tych svieckach. Neviem preco, ale je to tak (mozno nie pri vsetkych druhoch) |
Re: Problemovy start TDM :-(
hooker: niekde som cital, ze ak sviecky sa zanesu zmesou nespaleneho benzinu a sadzi tak sa vytvori povlak medzi elektrodami sviecky a ten povlak je po uschnuti vodivy - teda skratuje sviecku. Staci ju vyprat v tetrachlore a vyfukat kompresorom, potom by mali byt OK |
Re: Problemovy start TDM :-(
Ano, ten povlak plati, ale ak poznas sviecka so spravnou hodnotou to dotiahne na samocistiacu teplotu tak je po probleme, nie? A vseobecne sa to dotyka kazdej sviecky, nielen NGK. |
Re: Problemovy start TDM :-(
hooker, hej to mas pravdu. Btw ja som "utopil" NGK vela krat a nikdy som nemal problem s tym, zeby skratovali. Skor sa mi tam robia sadze - a teraz neviem ci z bohatej zmesi alebo z toho, ze spaluje olej. |
Re: Problemovy start TDM :-(
No ja som sice nemal TDM, ale DR650 aj ked je jednovalec Ma dve sviečky. Jazdil som iba na NGK, tusim DPREA9 alebo tak nejak. Po kupe som dal nove a 14 000 km vydržali. A to pokial som sa ju naucil štartovať, tak som ju xy-krát zachľastal, že okolo nej smrdel benzin. O štartovani v zime ani nehovorim. Aj na jawe 350 som ich mal. Sice tam uz tolko nevydrzali, ale s BRISKami sa to veru porovnavat nedalo. Jazdil som na polosyntetiku od aralu. A NGK boli vždy v pohode. Ale mal som trosku iny problem. NA DR určitych otackach nechcela hladko ist, vypadavala a zacala horsie startovat. Tak som za jazdy vytrhaval fajky a na jednej zhasla. Prehodil som sviecky a to iste. Prerazala fajka. Normalne bola suchá, ale z vnutra bol taky tenucky povlak prachu. Ked som ju poriadne vydrhol bolo to OK. A tiez som jazdieval prsi neprsi. Motor standartne furt zadrbany. |
Re: Problemovy start TDM :-(
Damos, takze tvrdis, ze eventualne moze pomoct vycistenie fajky? |
Re: Problemovy start TDM :-(
Kokos Tharien, ja som vedel, preco ta chcem za servisaka... "dnes som vyriesil, dalsiu zahadu..." Neotvaras si teda ten servis? |
Re: Problemovy start TDM :-(
presne ako ten Detektiv Oriesok, tak by sa mohol volat aj servis... |