Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2840 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28553
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17005)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11548)

Nedáva iskru Aprilia Tuareg 600 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuNedáva iskru Aprilia Tuareg 600 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Elektrika.

27.03.2019 14:34

Nedáva iskru Aprilia Tuareg 600

Kvasnak
 Bahniak 

Chlapi som držiteľom aprilie tuareg 600. Predo mnou ta motorka odpaľovala bez baterky normálne fungovala. Až jeden známy babral do elektriny. Vymenil som stator magnetického zapaľovania lebo predošlí bol vadný. Začala hádzať pekne iskru motorka mi išla. Tak som sa rozhodol a odstránil som celú elektroinštaláciu lebo to bolo niečo nenormálne. Naťahal som nové potrebne káble pre zapaľovanie tj. 4 či 5 káblov ktoré máju súvis zo zapaľovaním. Za regulátorom som si nachystal potrebne káble napr. pre svetlo. Všetko som prekontroloval všetko bolo správne. Potom som menil rozvod atď. V sobotu štartujem (nakopovačkou) ale márne nedávala iskru nechápal som. Všetko bolo správne. Kedže je to magnetické zapaľovanie neni potrebná baterka. Motor sa odstavuje tak že prepináčom uzavriem obvod kostry a tim pádom chcipne (podľa schémi). Tento kábel ktorý prerušuje cez prepínač obvod kostry som odmontoval od kostry motorky. Zrazu začala dávať iskru. Tak som sa povozil nastavoval karburátor. Motorka išla perfektne. Vypináci kábel kostry som nemontoval ale odstavoval som ju priložením ho o kostru. Dneska kopem opäť iskru nehádže. Nechápem čo sa deje. Či je potrebná k naštartovaniu motora aj štartovacia cievka alebo nejaký ďalší komponent? Prosím o radu. Ďakujem.


27.03.2019 15:15

Re: Nedáva iskru Aprilia Tuareg 600

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Z toho popisu mudry niesom, ale ja nevynikam nadprirodzenymi schopnostami.
Co si matne pamatam, tam je system taky, ze na statore, okrem cievok, pre regulator, je aj cievka zberacia, pre VN, pre zapalovaciu jednotku.
Na vonkajsej casti rotora, je snimacia cievka impuzu, pre iskru.
Ak nemas pripojeny regulator, na vystup pre bateriove okruhy, napatie na cievkach vnutri rotora, rastie prilis vysoko, bez zataze a aj ta samostatna cievka, pre nabijanie zapalovania, dava asi 3-10xx vyssie napatie, ako by v skutocnosti mala.
Takze bud zapalovanie nejde potom dobre, stupajuci otackami, zacne vynechavat, alebo sa nieco odpali, aj ked to na prvy pohlad nevyzera.
Moze prerazit vinutie tej VN cievky, alebo odpravit zapalovaciu jednotku, pripadne prerazit zapalovaciu cievku.
Pre podobne experimenty, je dobre pripojit, teda mat pripjeny regulator na magnete, aj ked bateria nieje pripojena, na vystup regulatora, pre podobne ucely, nabastlit docasne aspon ziarovku 12V 45W a pod.
Predide sa tym podobnemu dodrbaniu, inak funkcneho systemu.


27.03.2019 17:10

Re: Nedáva iskru Aprilia Tuareg 600

Kvasnak
 Bahniak 

No tak to je konečne niečo čo dáva logiku. Takže predtým keď jazdil bez baterky a svetiel nemal kde pohltiť energiu vyrobenú magnetom. Preto som musel meniť magnet lebo prerazilo tu VN cievku. Takže idem premerať cievky magnetu. a namontujem žiarovky aby prebytočnú energiu spotrebovali. Regulátor som mal stále pripojený kvôli experimentom.


27.03.2019 18:06

Re: Nedáva iskru Aprilia Tuareg 600

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ja si nepamatam, ako je to tam riesene, myslim ze 125ccm maju stator vinuty tak, ze osvetlovaci okruh, je zvlast, pre hlavne svetlo, je obmedzovac, ale striedavy a bateriovy okruh ma regulator jednofazovy.
U 600ccm neviem, ci nieje 3f vinutie, pre bateriove okruhy.
Ak to budes merat, hlavne skontroluj, ci cievky okruhu pre regulator, teda pre vyrobu stavy do regulatora, niesu prerazene niekde do kostry.
Cievka pre VN napajanie a impulzna cievka, maju myslim voci kostre kontakt z principu.
Ak tam bol pripojeny regulator, ale cievky maju zvod, je mozne, ze ho ten zvod v cievkach, ak tam je, uz odpravilo asi aj regulator.
Regulator by mal mat pri prevadzke, ako zataz bateriu a asi aj nejaku ziarovku.


27.03.2019 18:30

Re: Nedáva iskru Aprilia Tuareg 600

Kvasnak
 Bahniak 

Všetky cievky statora su v poriadku. Ak má cievka VN napájania a impulzná cievka voči kostre kontakt z princípu aký obvod prerušuje aby motorka chcipla? Obvod výroby štavy pre zapaľovaciu jednotku ? blbosť tam to nemá ako prerušiť obvod. Regulátor je v poriadku, žiarovka svieti a po rozpojení kontaktov medzi zapaľovaciu cievkou statora a zapaľovacou jednotkou a znovu zapojený začala hádzať iskru všetko funguje ako má. Ano má 3f vinutia a za regulátorom ma dva okruhy jeden priamo dobíja baterku a na druhý funguje komplet elektroinštalácia. Ale to súvis nemá na to aby dávala iskru. Ak má zapaľovacia jednotka nejaký tyristor alebo kondik, môže to byť príčina kým ho nabije? Až potom hodí iskru? Alebo je potrebný pre štart aby VN cievka a impulzná cievka boli chvilu zopnuté z kostrou pre princíp? a po rozpojený a naštartovaní motora môže slúžiť ako vypináca? Ak ti bude lepšie vidieť schému kľudne napíš email pošlem ti.(na nete ju nemôžem nájsť aby som ju tu pridal).


27.03.2019 18:49

Re: Nedáva iskru Aprilia Tuareg 600

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ono to zapalovanie funguje tak, ze ta zberacia cievka VN, pocas jednej otacky toho rotora, nabija kondenzator v zapalovacej jefdnotke.
Impulzna cievka vonku, ked na rotore okolo nej prebehne "hrb" alebo vystupok, dava pocinovy impulz pre tyristor a ten ked zopne, vybije sa kondenzator a cievka urobi iskru.

Ak cieky ostatne, generatorove, niesu aspon minimalne zatazene, vplyvom vyssieho magnetickeho toku v tom statore, vznika vyssie napatie na cievkach /bez zataze/ a ta zberacia cievka vyraba este vyssie napatie, ako je pri beznej prevadzke.

Impulzna cievka, tej sa to netyka. ta ma magneticky obvod na vonkajsej strane rotora.

U vatsiny moto, ktore maju tento sytem zapalovania, babetou pocnuc, maju "kill switch" teda chcipak urobeny tak, ze skratuju voci kostre, tu zberaciu VN cievku.
Skutre to maju a moto vatsie, cez klucik, ako ukostrovaci kontakt. /poloha Off/
VN cievka ma jeden vyvod na kostru a druhy ide do zapalovania. Impulzna obvykle rovnako.
Cievky generatorove, maju obvykle oddelene vinutie od kostry, ukostrenie sa prevadza az za regulatorom.

Niektore moto a skutre, maju zapojenie zjednodusene, jeden generatorovy okruh na hlavne svetlo maju ukostreny a maju zvlast obmedzovac napatia striedavy, pre hlavne svetlo. Okruh bateriovy ide cez maly regulator a za bateriou su napajane len okruhy obrysovych a smerovych svetiel a svetlo brzdove plus kontrolky a podsvietenie.


27.03.2019 20:30

Re: Nedáva iskru Aprilia Tuareg 600

Kvasnak
 Bahniak 

Zase sa zopakoval daný problem nešla zrazu ide. Kedže je všetko ako ma byť. Tak može byť vadná cievka impulzu pre tyristor že mu nedá povel aby vybilo kondenzátor. Ale tato cievka voči kostre a aj medzi svojimi vinutiami je správna aj ohmicky. Je možné že blbe? Alebo druhá možnosť radiacia jednotka zapaľovania tzv. CDI sa skladá z polovodičových súčiastok. Ak by nejaká polovodičová súčiastka bola vadná tak to nefunguje, ale môže byť studený spoj, može to byť príčina ale si myslím že by sa to prejavovalo aj počas jazdy a počas jazdy sa to neprejavuje iba pri štartovaní.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.