Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2932 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28554
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17006)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11548)

Taha to do lava - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTaha to do lava - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Podvozok, Pneu.

10.04.2014 20:45

Taha to do lava

Tombiker
 Kávičkár 

Ikona

Dnes som si vsimol ze mi moto po pusteni volantu miernucko taha do lava. Je po vymene novych pneu Pirelli Angel maju asi 200km. Pravy tlmic jemne slzi cez gufero. A pocitovo mam pocit ako keby volat bol mimo stred snad pol cm. Moze mat suvis nizka hladina pripadne tecuci tlmic z tahanim do strany? Ako sa da zistit ci moto nema krive okulare alebo vidlu? Opticky nic nikde nevidno ani na srouboch neboli povolovane ani nic oskrete ... Sublerou som meral aj jednolive dlzky okularov od seba a tlmicov a ako keby jeden bol trosinku nizsie snad 2 - 3 mm ale mozem sa mylit lebo nast oporny bod ako to presne zmerat neviem. Moto dovoz ma to 30 tkm ale nikde nevidno stopy po co by len skrabnuti okrem takych malych mikroskabancekov ... Nejake rady? thx


10.04.2014 21:15

Re: Taha to do lava

Majcocbr600f
 Jogurťák 

Ikona

Jedna vec moze byt ze je zla suosovost zadneho kolesa . Druha vec ze vidla pohnuta v okularoch cize rajdy nejdu rovno s kolesom ale toto by nemalo mat vplyv . Najskor tento jav robi ohnuty ram alebo vidla . Ram nezmeras ale vidlu ano .
Tu mas jednoduchy postup na vidlu .
Motka na stojan a predne kolo aby bolo nad zemou , Povol vydlu v okularoch po jednej a zatoc rajdy do strany a drz na doraze , druhou rukou pootacaj za trubku vidly tak aby sa pretacala v okularoch a sleduj pneumatiku (koleso) Ak bude koleso plavat do stran pocas otacania trubky tak je ohnuta vidla . Toto zopakuj aj na druhej strane vidly (obe trubky) .
Robia to aj loziska v krku ale to je citit ak das motku na stojan a zatacas ze v jednom mieste vzdy ked su rajdy rovno tak v lozisku daco jemne skoci .


10.04.2014 21:16

Re: Taha to do lava

Sano
 Edvenčr 

Ikona

Neda mi to, ale ty mas na motorke volant? :-D :-D :-D


10.04.2014 21:21

Re: Taha to do lava

Malossi
 Jogurťák 

Ikona

aj mne to robilo, ale zistil som že fúkal bočný vietor 8-) Riešenie: Nepúšťaj "volant". >:-)


10.04.2014 21:28

Re: Taha to do lava

Tombiker
 Kávičkár 

Ikona

Skusim este zajtra najst nejaku lepsiu cestu a povenovat sa tomu. Nemam centralny a ani taky stojan zeby bola moto vo vzduchu s prednym kolom iba na zadne mam stojan klasicku hojdacku na koleckach. Meral som aj dorazy sublerou a mozno jeden je kuscok menej vysunuty. Pocas brzdenia alebo ako sa prejavuje kryvy ram alebo tlmice okulare?


10.04.2014 22:18

Re: Taha to do lava

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

a keby to dáš niekomu na stolicu? určite porieš ten tlmič. aj iné množstvo oleja robí pri tlmení problémy. vidla keby je viditelne ohnutá, tak už je dávno zle a podla mna by vnútro štrajkovalo. mal si to aj so starými pneu?


10.04.2014 22:28

Re: Taha to do lava

Tombiker
 Kávičkár 

Ikona

ee kupil som to na novych pirelach ... buduci tyzden to ide na vymenu gufier tak to hadam skontroluju. Zdaju sa mi aj mekke tlmice lebo ked pribrzdim tak moto dost klesne - predok


11.04.2014 19:54

Re: Taha to do lava

Tombiker
 Kávičkár 

Ikona

Dnes som si nasiel kludnu rovnu cestu. Pri 50tke a pusteni sla moto rovno ako po priamke tak isto aj pri 60 70 aj 120 ziaden problem ... takze bolo to cestou chvala bohu a miernym vetrom z boku. Ale pri brzdeni idu dost rychlo tlmice na doraz a stava sa az ze pri doraze uz hned smykne koleso aj pri jemnom stlaceni brzdy. Aky je ideal nastavenia prednych tlmicov aby to aj tlmilo aj neklesali dole tak rychlo ako keby boli makke hm?

Dôvod úpravy: iba tak

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Tombiker (11.04.2014 19:55)


11.04.2014 20:00

Re: Taha to do lava

WarLord
 Jogurťák 

Ikona

idealne je tovarenske nastavenie... tak ked ho nemas nech ho daju :-) ine je uplne zbytocne pre vacsinu...


11.04.2014 20:17

Re: Taha to do lava

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

sťahuj manuál a klikaj :-)


11.04.2014 20:28

Re: Taha to do lava

PETOrf
 Turista 

Ikona

nastav si zadne koleso podla stopy nie podla rysiek


11.04.2014 20:41

Re: Taha to do lava

Majcocbr600f
 Jogurťák 

Ikona

Neviem aku mas moto ale ja nastavujem na tvrdo 80-90 %


11.04.2014 20:59

Re: Taha to do lava

Tombiker
 Kávičkár 

Ikona

Moto GSR6kilo.

Majco ako odhadnes 80 90 perc? pripadne kde davas kolko? Ako tu stopu urcim teda cim pripadne co mi k tomu pomoze?
Chester manual uz taham :-)


23.04.2014 21:24

Re: Taha to do lava

Tombiker
 Kávičkár 

Ikona

Iba doplnim ze moto uz ma vymenene simeringy a olej v tlmicoch. Uz neslzia pracuju super niesu makke motorku netaha do strany po pusteni rajdov a pekne si drzi priamku neodskakuje v zatacke predok a pri brzdeni uz nemam chvenie predneho kolesa ako keby ABS efekt. Takze problem vyrieseny DIK [dobre]


28.04.2014 22:33

Re: Taha to do lava

Hyzisek
 Čoprák 

mne to robilo tež..dal som repas tlmičou(gufera a olej) a ešte som aj prezul pneumatiky a všetko je v naprostom poriadku teraz..kolesa mio aj vyvažovali 8-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.