Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3680 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28547
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17003)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)

Honda Shadow Black Spirit - nesvietia pridavne svetla Cobra Lightbar - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuHonda Shadow Black Spirit - nesvietia pridavne svetla Cobra Lightbar - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Elektrika.

26.01.2014 18:43

Honda Shadow Black Spirit - nesvietia pridavne svetla Cobra Lightbar

breadfan
 Čoprák 

Ikona

Caute,

kupil som si toto:
www.cobrausa.com/honda/phantom_750_10_14...

Dnes som to namontoval presne podla navodu, ale svetla nesvietia. Navod na konci hovori "spoj cierny drat s hnedym". Lenze hnedy napaja akurat "parkovacku" a nezdalo sa mi, ze by to utiahlo este dalsie 2 55W ziarovky. Skusil som a veru ze nic.

Po chvili googlovania som zistil, ze by to malo ist na biely drat, co ide priamo do velkej halogenky. Ale ani to nefungovalo.

Mate niekto podobne pridavne svetla na podobnej Honde?

Diky.


26.01.2014 18:47

Re: Honda Shadow Black Spirit - nesvietia pridavne svetla Cobra Lightbar

tommy87
 Jogurťák 

Ikona

daj to pozriet nejakemu znamemu-elektrikarovi, je to banalita, ale takto cez forum ti tazko niekto poradi ako farebne kabliky pospajat


26.01.2014 18:51

Re: Honda Shadow Black Spirit - nesvietia pridavne svetla Cobra Lightbar

breadfan
 Čoprák 

Ikona

Bohuzial nemam ziadneho znameho elektrikara. Kludne by som to dal aj do servisu urobit odbornikom, len nech je to poriadne.


27.01.2014 0:58

Re: Honda Shadow Black Spirit - nesvietia pridavne svetla Cobra Lightbar

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Kolko drotov ide od toho svetla? Jeden? Kua preco cierny?
Ta rampa vyzera byt celkom slusne nalakovana, mozno nemas kostru.


27.01.2014 8:24

Re: Honda Shadow Black Spirit - nesvietia pridavne svetla Cobra Lightbar

ked si to pripojil na parkovacku, tak si mozno rovno poslal aj poistku kadelahsie :-)


27.01.2014 9:05

Re: Honda Shadow Black Spirit - nesvietia pridavne svetla Cobra Lightbar

Pharmavit
 Čoprák 

Ikona

Ja som svoju shadowku kupil uz s podobnymi svetlami, takze neviem poradit ako to zapojit, ale ked mi raz prestali tie bocne svietit tak bolo treba vymenit poistky dve. V hlavnom svetle a dalsiu som nasiel pod sedadlom. Odporucam si to pomerat s multimetrom.


27.01.2014 10:01

Re: Honda Shadow Black Spirit - nesvietia pridavne svetla Cobra Lightbar

breadfan
 Čoprák 

Ikona

janoval - jeden cierny. asi mas pravdu s tym uzemnenim. tie pridavne svetla su sice nasrobovane a vsetko je zmontovane, ale este som ich nedotiahol na fest lebo az motorku vytiahnem z garaze, budem este nastavovat vysku a tak. je mozne ze ich treba poriadne dotiahnut nech sa "prerezu" cez ten lak. diky za ideu, dnes vyskusam.

kilix - to mi napadlo pred tym, nez som to pripojil, ale povedal som si, ze sak to skusim, v najhorsom vymenim poistku/ziarovku. svetla nesvietili ale parkovacka ano. takze vsetko ok, len nespravny drat.


05.03.2017 21:34

Re: Honda Shadow Black Spirit - nesvietia pridavne svetla Cobra Lightbar

guliverr
 Čoprák 

Ikona

Re: breadfan:
Vie tu niekto, ako spravne zapojit pridavne svetla s dvojvlaknovymi ziarovkami? Cize dialkove aj stretavacie?


05.03.2017 22:33

Re: Honda Shadow Black Spirit - nesvietia pridavne svetla Cobra Lightbar

breadfan
 Čoprák 

Ikona

Re: guliverr: S tym ti nepomozem, ja som tie na Shadowke nakoniec spojazdnil. Americky navod bol uplne zly. Svetla sa zapojili na baterku cez rele, ktore sa spinalo od hlavneho svetla.

Vela stastia, viac ti pomoct neviem.


06.03.2017 0:27

Re: Honda Shadow Black Spirit - nesvietia pridavne svetla Cobra Lightbar

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Tam je viacero problemov, zalezi ci je to verzia pre USA, ktora na miesto parkovacky, ma obrysove svetla spolu z blinkrami /v prednych blinkroch dvojvlaknove ziarovky 21/5W/ alebo to ma parkovacku v reflektore.
Ak mas pridavne svetla na H4, alebo symetricku ziarovku, tak jenutne to pripojit cez pomocne rele, pretoze inak ti asi odide coskoro prepinac svetiel na rajdach, alebo prepinac v spinacke.
Ide o to, ze ten prepinac vydrzi len obmedzeny prud a pri pridani dalsej ziarovky, alebo dvoch, to je uz smrtelne. Aj pre kabelaz. Ziarovka H4, bere okolo 4A.
tak ako pise breadfan, treba pridat rele a poistku od baterky, natahat kable.
Je otazka, ci bude stihat alternator dobijat baterku, pri trvale zapnutych svetlach z takym odberom.
Ak mas USA verziu, treba obrysovky v tych pridavnych svetlach zapojit od ziarovky, ktora je na zadnej obrysovke a osvetleni budikov.
Ak to pripojis od blinkrov, tak pri zapnuti blinkra, ti zhasne obrysovka.
Je to hnedy vodic, ide aj do predu, do osvetlenia budikov.
files.750ace.com/750ace_wiring_1998_2000.gif

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (06.03.2017 0:34)


06.03.2017 0:31

Re: Honda Shadow Black Spirit - nesvietia pridavne svetla Cobra Lightbar

breadfan
 Čoprák 

Ikona

Re: Merlin00: Nad tym alternatorom som tiez rozmyslal. A to este nahovaram otca (ktory na nej jazdi), nech si tam da vyhrievane rukovate >:-)

Niekde na internete sa da najst charakteristika toho alternatora a ako moc dobija pri akych otackach. Cim vyssie otacky, tym viac stavy dava.

Mozno by sa to dalo kontrolovat cez voltmeter na baterke alebo cez ampermeter za altikom a za baterkou? Neviem, nie som elektrikar, tak melem. Ale elektrikar by ti to asi vedel navrhnut.


06.03.2017 9:34

Re: Honda Shadow Black Spirit - nesvietia pridavne svetla Cobra Lightbar

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Na kontrolu staci obyc. voltmeter.
Nemusi byt ani napadny, staci aj takyto.
www.banggood.com/Waterproof-0_28inch-DC-3_5-30V-Mini-Di...
www.banggood.com/12V-Waterproof-Mini-Round-Panel-LED-Di...
Ampermeter je zbytocny, pretoze info je len ciastocna a prud nemusi znamenat, ze dobija zdravu bateriu.
Okrem ineho, bocnik sa blbo umiestnuje a musia sa tahat dva kable od bocnika. Bocnik sa zapaja kdesi do vetvy, kde je "main fuse" a ostatne obvody. Aby sa neodpalil pri startovani, musi byt zapojeny inak, ako u "peraku"..
Staci si pamatat, ake napatie v palubnej sieti je optimalne a ampermeter netreba.

Podla mna, alternator stacit nebude. Je to par rokov, co som pri tesco v Lamaci niekoho z nejakou moto, typ CCC startoval kablami, lebo po zapnuti klucika sa rozsvietili svetla a aj pridavne, nasledne to potom neslo natocit.
Pri nastartovanom motore to aj tak nedobijalo, muselo sa to drzat vo vyssich otackach.

Dnes su moznosti, pridat tam svetla na rampe, ktore tolko nezeru, lebo maju LED, ale zas niesu homologovane, takze pred STK, to treba dat dole, alebo aspon vypnut.
Ako nizkoprikonove stacia tieto..
www.banggood.com/10W-LED-Work-Light-Flood-Driving-Spot-...
alebo projektorova alternativa HD, co sa dava do chromoveho dekla, povodneho pridavneho svetla..
www.banggood.com/4_5-inch-30W-6-LED-Motorcycle-Auxiliar...
Problem je, ze to nieje homologovane.
Vyhrievane gripy zeru relativne vela, to musis zvazit sam, pri merani, kolko je mozne tahat z alternatora naviac.
Pamataj si, ze cela elektrika na moto, je primarne istena jedinou 30A hlavnou poistkou, /main fuse/ ostatne poistkove vetvy su az za touto hlavnou poistkou.
30A ale nieje maximalny prud, to je len poistka!
Alternator mal obvykle okolo 250-300W a to len v maxime a v urcitych podmienkach.
Cerpatelny prud trvaly, bol okolo 11-13A v sirokom rozsahu otacok, od volnobehu do maxima.
Spickovy prud bol pri 14V okolo 17A a maximalny cerpatelny prud pri poklese na 12,5V bol 20A.
Viac to neda, nieje to z principu mozne.
Existovali alternativy, ale tie mali iny stator, iny rotor a iny regulator, dokazali davat okolo 400W.
To je asi o 7A viac, ako bezne montovany system.
Netusim kde to zhanat, bude to najskor dost drahe, ako diely snad len na nejakom vrakaci, alebo ebay.

Teoreticky je mozne, len nahradit ziarovky symetricke, alebo H4 v pridavnych svetlach za LED, sice to moc nezere, nieje to homologovane, ale aspon to svieti.
www.banggood.com/Motorcycle-LED-Headlight-DC-12-24V-12W...
www.banggood.com/H6-16-LED-BA20D-10-30V-White-Headlight...
napriklad..
V hlavnom svetle nechas tu origo H4 a do pridavnych, ak ich uz mas kupene, das LED.
To financne nezruinuje, da sa to pripojit na priamo, ku existujucej ziarovke bez rele, nezere to a nepretazis elektricku sustavu.
Pamataj, ze spekulacie typu, do hlavneho svetla dam tiez LED-ziarovku, alebo nahradim dalsie ziarovky LEDkami, vedu obvykle ku opacnemu problemu, ze regulator nebude zatazeny a celu tepelnu zataz ponesie pocas behu motora regulator.
Da sa to bez nasledkov aplikovat len v pripade, ze moto mala moznost pocas jazdy moznost mat vypnute svetla.
Tam obvykle byva regulator spraveny tak, ze unesie tu zataz bez problemov.
Princip vatsiny motoriek a elektrickej sustavy magnetto alternatora je ten, ze co sa nespotreuje v zatazi, musi vyhriat onen regulator. Vlastne cely cas, pocas behu motora, ti z motora odchadza onych 300W alebo kolko ma alternator/magnetto do sustavy a co sa nespotrebuje, sa musi vyhriat v teple.





Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.