Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3378 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28550
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17004)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11546)

Aprilia Tuareg Rally 250 štvortaktovanie - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuAprilia Tuareg Rally 250 štvortaktovanie - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Motor, Karburátor, Elektrika.

03.09.2011 15:12

Aprilia Tuareg Rally 250 štvortaktovanie

mamarek
 Bahniak 

Zdravím Vás všetkých, pred niekoľkými týždňami sa mi do rúk dostala Aprilia Tuareg Rally 250 s zničeným zapaľovaním. Tu na fóre som sa dočítal, že jeden z Vás do svojej Gilery 250 použil zapaľovanie s Babety a išlo mu to. Tak som si zohnal zapaľovanie s babety(rotor,stator,tyristor...), prispôsobil ho a motorka išla len v nízkych otáčkach a slabá iskra. Tak som kúpil zapaľovaciu jednotku GYT-90/B, kt. zlepšila iskru, ale motorku stále nejde vytočiť. Sviečka je stále mokrá, vyčistím ju, pustím sa dole kopcom cca 20 metrov, motorka zdrapí alebo nie, vykrútim sviečku a zase mokrá ako sviňa a stále takto dookola. Predzápal som už tiež posúval do rôznych polôh a stále to isté. A ten karburátor je stále strašne mokrý, keď som znížil hladinu plávakov, išla trochu lepšie ale stále je to o ničom. Neviete mi poradiť, že čo s tým? Ďakujem


03.09.2011 16:50

Re: Aprilia Tuareg Rally 250 štvortaktovanie

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

...no niektore motorky maju posunuty predzapal od istych otacok... pozri manual, tam to bude popisane. Uhol/otacky a neviem (pochybujem) ze zapalovanie z babety nieco take vie robit....


03.09.2011 17:01

Re: Aprilia Tuareg Rally 250 štvortaktovanie

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Stvortaktovanie je znak velmi bohatej zmesi, a mokra sviecka to len potvrdzuje.
Mas viac moznosti:
-skontrolovat ci spravne funguje sytic
-skontrolovat vzduch. filter
To su najcastejsie priciny.
potom zostava uz len pohrat sa z bohatostou:
-skontrolovat ci su tam spravne trysky ( ci ich nejaky "mekánik" nahodou nevymenil za väcsie aby to "lepsie" slapalo)
-utiahnut skrutku bohatosti,
-spustit dolu ihlu,
-skontrolovat ci je tam naozaj spravna sviecka z hodnotou ako ma byt.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (03.09.2011 17:02)


03.09.2011 17:02

Re: Aprilia Tuareg Rally 250 štvortaktovanie

dando
 Bahniak 

vola sa to krivka predzapalu a ako hovori janoval zapalko z babety je na ho....


05.09.2011 13:50

Re: Aprilia Tuareg Rally 250 štvortaktovanie

mamarek
 Bahniak 

bacaono: na tom sytiči asi niečo bude, lebo keď ju naštartujem, chvíľu si povrčí, a dám sytič, tak vrčí stále ďalej a rovnako, nič ani minimálna zmena otáčok, ako keby bol stále pustený ten sytič alebo čo, ale dvíhať sa dvíha, tak ako má, nie je zaseknutý, ani nič tomu podobné, tak poraď, čo s tým?


05.09.2011 22:53

Re: Aprilia Tuareg Rally 250 štvortaktovanie

karol1
 Bahniak 

Ikona

taká malá provokácia v štýle "nič nie je tak , ako vyzerá" - šupátko na saní je v správnej polohe?


05.09.2011 23:00

Re: Aprilia Tuareg Rally 250 štvortaktovanie

>:-) Plus malá poznámka: na jazdenkách získaných v nefunkčnom stave človek nikdy nevie, či je nefunkčné ozaj len to, o čom predávajúci informoval...

Napr. aj keď na tej-ktorej tryske je správne číslo, mohla byť už prečistená vrtákom... >:-) potom moc nepomôže ani správna hladina a funkčný sytič...


06.09.2011 8:00

Re: Aprilia Tuareg Rally 250 štvortaktovanie

karol1
 Bahniak 

Ikona

a k mudrlantom s predstihom kontrolná otázka - ako mení predstih ramienkové zapaľovanie na ČZ516 , ČZ513 , ČZ514 ?????????????

správna odpoveď - nijako. Predzápal je fixný a aj tak sa tie stroje dali točiť. Zmena predstihu je len optimalizácia , ale nie prevádzková nevyhnutnosť.


08.09.2011 17:14

Re: Aprilia Tuareg Rally 250 štvortaktovanie

mamarek
 Bahniak 

karol1: šupátko je v správnej polohe
papiboy: trysky som pozeral, len tak približne som ich skúšal merať, a vyzerajú byť nedotknuté

dnes som vyradil z prevádzky sytič, ďalej som dal nový vzduchový filter a zvyšoval som aj ihlu a dospel som k tomu, že sviečka nie je už mokrá, nie je tehlová, ale je čierna a suchá, a výkon skoro stále ten istý, nie a nie do tých otáčok :-(((((( :-(((((( :-((((((


11.09.2011 9:17

Re: Aprilia Tuareg Rally 250 štvortaktovanie

mamarek
 Bahniak 

včera som rozobral valec, a prišiel som na to, že bol piest založený naopak a že má dosť veľkú vôľu vo valci. Tak vybehaný piest som ešte teda nevidel >:-) ostáva mi asi len nový dať vyliať



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.