Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2285 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28547
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17003)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)

Transalp - strielanie do vyfuku - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTransalp - strielanie do vyfuku - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Motor, Karburátor.

01.08.2011 21:46

Transalp - strielanie do vyfuku

robobiker
 Kávičkár 

Ikona

Poradte niekto kto ma Transalpa 650 karburatorovu verziu (2004), co moze byt dovod ked striela do vyfuku ked uberiem plyn a dochadzam napriklad na dvojke? inak pri pridanom plyne ani na volnobehu nestriela a spotreba je tiez ok. Pocul som ze to moze byt chybny nejaky spatny ventil vo vyfukovom potrubi, ktory tlaci cast vyfukovych plynov spat do karburatora (?) ..alebo syta zmes, alebo nejaka volnobezna triska, alebo ventily, alebo prepaleny vyfuk, alebo sviecka.. ma ale iba 21 tis km, ventily a sviecky boli kontrolovane. Nikdy som ho moc netocil, ani neprehrieval, tak sa mi nezda ze by bol prepaleny vyfuk. Kazdy ma na to iny nazor a hlavne v Honde nevedia. Naposledy skontrolovali sviecku a vratili mi to ze nevedia a ze ked supersporty bezne strielaju do ladenych vyfukov, nemusi ma to trapit. Je to normalne ked "ikona spolahlivosti" striela do vyfuku podobne ako nejaka Jawa 250 perak? Hlavne nechapem ked mam plyn uz dlhsie na nule, co tam ma co strielat, nemalo by tam byt ziadne palivo a uz vobec nie vo vyfuku!


01.08.2011 23:38

Re: Transalp - strielanie do vyfuku

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

TAcko sem tam pri brzdeni motorom prdne, to je normalne. Nie je ale normalne ak striela. Ventil pri 21 tis. by nemal mat inu volu ako treba. Min. do 30 tis. som este pri servis. intervale nezabadal ze by to bolo u niektoreho TAcka treba nastavovat. /u jedneho ano, ale len jeden vyfukovy aj to minimalne/

Daj si nastavit zmes a urobit synchro karbecov. Malo by to zmiznut.

...mozno to mas len chudobne.

..o tom spatnom ventile - to si asi pocul o PAIR systeme, ale tam sa to robi amputaciou.


02.08.2011 8:23

Re: Transalp - strielanie do vyfuku

Wildman
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Pokiaľ tam máš originál výfuk s katalyzátorom tak bude problém len na vstupe t.j to čo spomínal superflanker a snáď by to mohol ovplyvniť ešte aj vzduchový filter.

PAIR vháňa čerstvý vzduch do splodín na výstupe z hlavy. Jediné možné zlyhanie je, že ti tam nič vháňať nebude a to strielanie zaručene nespôsobí.


02.08.2011 9:07

Re: Transalp - strielanie do vyfuku

Michal Puch - en500
 Edvenčr 

Ikona

robobiker mas na tom spatne nastavene karbesy je tam chudobna zmes pozri sviecky ci maju tu spravnu farbu a nasteluj si to malo by to zmiznut. Sem tam ti to moze spravit pri velmi rychlom ubrati plynu to by malo byt v poriadku ako hovori superflanker.


02.08.2011 9:15

Re: Transalp - strielanie do vyfuku

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Chudobná ? :-O
A nie náhodou bohatá a strieľanie je doháranie nespáleného benzínu vo výfukoch ?


02.08.2011 14:04

Re: Transalp - strielanie do vyfuku

Michal Puch - en500
 Edvenčr 

Ikona

brazel ano mas pravdu tu ide o to ze tie karburatory su asi rozstelovane.A najlepsie je to vidiet na tych svieckach.


02.08.2011 14:47

Re: Transalp - strielanie do vyfuku

lubo628
 Turista 

Ikona

V mojom prípade si trošku prdká, ak idem na nižšom prevodovom stupni dolu kopcom - zotrvačnosťou v rozmedzí 2-2,5 tis. ot.min-1
Ani len vo sne ma nenapadlo si z toho robiť hlavu :D
Venily mi pozerali pri 18tis. s konštatovaním, že ďalších 20 tis. km už nemám zbytočne s takou vecou v servise otravovať. 8-)


02.08.2011 20:21

Re: Transalp - strielanie do vyfuku

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Backfiring is basically a condition caused by air-fuel mixture igniting in the intake manifold or exhaust system

The pre-explosion of an air/fuel mixture so that the explosion passes back around the opened intake valve, through the intake manifold, and through the carburetor. Backfiring through the carburetor is often caused by improper ignition timing, crossed spark plug wires, or an intake valve that is stuck open.

The loud explosion of unburned air/fuel mixture that is ignited in the exhaust manifold, usually upon deceleration. This explosion exits through the muffler and tailpipe with a loud popping noise. This condition is often caused by leakage of air into the intake manifold, resulting in a lean fuel-to-air mixture.


02.08.2011 20:48

Re: Transalp - strielanie do vyfuku

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Flanky netvrdim ze to nemoze byt aj tak,ako uvadzaju londynski priatelia, ale nas v skole ucili ze strielanie do sania je sposobene bud nespravnym(velkym) predzapalom, alebo chudobnou zmesou, kedze ta rychlejsie hori alebo vybuchuje, a to az tak ze to stihne este pred zatvorenim sacieho ventilu.
Strielanie do vyfuku je sposobene doharanim nespalenej teda prilis obohatenej zmesi z valca.
Tieto novsie technologie obohacovania vyfukovych plynov kyslikom su mi dost cudzie, ale teoreticky to moze mat spolocne aj nieco s tym, kedze ta nespalena zmes dostane este kyslik na horenie.


03.08.2011 7:16

Re: Transalp - strielanie do vyfuku

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

bača: PAIR system robi to čo pises. Pridava vzduch. A ano prave na spalenie nespalenych zvyskov paliva. Ako sposob na odstranenie backfiringu po vymene vyfuku, filtra ak nepomoze synchro a nastavenit zmes je odstranenie tohto PAIR systemu.
Cuduj sa svete, ja som po vsetkych upravach strielal ako keby sa nemci vracali. Strielal som aj po synchre a nastaveni zmesi pocitacom. Po odstraneni PAIR systemu je strialanie zanedbatelne, dokonca mensie ako pri povodnom vyfuku.


03.08.2011 8:25

Re: Transalp - strielanie do vyfuku

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

bača: az teraz som si vsimol - "chudobnou zmesou, kedze ta rychlejsie hori ".

Chudobna zmes (viac vzduchu menej paliva) hori pomalsie (dlhsie).


03.08.2011 13:04

Re: Transalp - strielanie do vyfuku

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

vcera som riesil rovnaky problem na deerke, mam nestandardny vyfuk-zpoly vypitvany tlmic z TL100, vacsiu hlavnu dyzu, ihlu vytiahnutu hore, sviecky sede,na volnobehu prudka akceleracia a nasledne zavretie=15-20cm plamen z vyfuku, pocas jazdy to brblalo pri ubrani,a tiez preslahlo=riesenie doladenie zmesy srobou bohatosti-takmer zakrutena - nestandardne doplnky vyzaduju nestandardne riesenia,prirucka vravi vytocit srobu bohatosti cca o 2.5 ot.
skus zacat tam,plus ventily musia byt v poradku - to mas,uprav aj vysku volnobehu-ale to je ruka v ruke so zmesou

Upravené 1 krát. Naposledy upravil miros139 (03.08.2011 13:06)


03.08.2011 13:12

Re: Transalp - strielanie do vyfuku

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

A ano mas pravdu. ;-) chudobna hori pomalsie. Miesa sa mi do toho detonacne horenie. :-~

Uz som v knizkach nasiel aj spravne vysvetlenie preco chudobma striela do karbeca a bohata do vyfuku.


Bohatá zmes sa pri behu motora môže prejavit strielaním do výfuku, pôsobením prudkým zmiešaním vzduchu na konci výfukového potrubia so spalinami, obsahujúcimi ešte cast nezhoreného paliva.

Ak je v zápalnej zmesi viac vzduchu, ako ho má byt, vzniká naopak zmes chudá, ktorá sa vyznacuje spomaleným horením, trvajúcim takmer celý expanzívny zdvih. Tým sa znižuje výkon motoru a zvyšuje jeho teplota, pretože valce sú ohrievané dlhšiu dobu. Niekedy horí chudá zmes tak pomaly, že horenie pokracuje ešte pri výfukovom zdvihu až do otvorenia sacieho ventilu. Tým sa môže vznietit nová zmes od spalín vo valci a otvoreným sacím ventilom postúpit až do karburátoru. Nastáva strielanie do karburátoru, pri ktorom sa môže zapálit palivo v karburátore.

A este k tym detonaciam:

Pri pravidelnom spalovaní postupuje horenie svieckyv gulových vrstvách rýchlostou asi 20 až 40 m/s a prejavuje sa modrým, slabo žiariacim plamenom. Sú prípady, že sa u motorov vyskytuje spalovanie nepravidelné, ked sa stlacená zmes zapáli skôr ako preskocí iskra na sviecke. Prícinou môžu byt rozpálené výfukové ventily. V niektorých prípadoch nastáva na konci spalovania jav, ktorý nazývame detonácia. Cast zmesi pritom zhorí normálne a rýchlost plamena zostáva v obvyklých medziach. Postupujúce celo plamena stláca pred sebou ešte nezhorenú cast zmesi sa súcasného zvyšovania teploty. Akonáhle vystúpi tlak a teplota na v zatial nezhorenej casti zmesi kriticky bod samovznietenia, vznieti sa celý zbytok zmesi naraz, a to takmer bleskovou rýchlostou (1000-3000m/s). To sa prejaví ostrým, vysoko ladeným zvukom, hovoríme, že motor klepe. Teplota a tlak samovznietenia zmesi je ovplyvnitelna oktanovym cislom paliva. Cim vyssie oktanove cislo, tym vyssi potrebny tlak a teplota na samovznietenie.
Ale myslim, ze pri kompresnych pomeroch nasich masiniek je detonacne horenie skor bezpredmetne. Mozno by to bolo povsimnutiahodne niekde v tramtarii pri nizkooktanovych benzinoch.

Dokonalé spalovanie je podmienené správnym pomerom paliva a vzduchu a to jeden kg paliva 14 až 15 kg vzduchu, co predstavuje 11,7 až 12,5 m 3 vzduchu


PS: Flanky ked sme uz pri tom. Zacinam sa zatial len teoreticky zaoberat myslienkou zvysenia kompresneho pomeru. Ked sa pozriem na dnesne nove masinky a vidim tie cisla, tak u nasich starych vidim kopu nevyuziteho potencialu. Viac kW a Nm by sa nam zislo. Len co na to povie zivotnost. Nemas okolo toho nieco nastudovane v spojitosti z TA alebo AT?



Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (03.08.2011 13:14)


03.08.2011 13:22

Re: Transalp - strielanie do vyfuku

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

bacao-neviem ako na dvojvalce,at ta,ale na jednovalce bezne kupis piest s vyssou kompresiou,skus chalanov co robia vybrusy a piesty,poradia ti, este k temu vacky sanie vyfuk hehe nech to ma smrnc

Upravené 1 krát. Naposledy upravil miros139 (03.08.2011 13:23)


03.08.2011 13:35

Re: Transalp - strielanie do vyfuku

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Čo som vyhral ? :-D :-D :-D


03.08.2011 13:35

Re: Transalp - strielanie do vyfuku

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Vyfuk je. Sanie sa doriesi lahko.
Casovanim ventilov som sa zatial nezaoberal, lebo je to o dost nakladnejsia vec ako zvysit kompr. pomer, ale netvrdim ze nesuvisi jedno s druhym. Urcite sa to navzajom ovplyvnuje.
Nerad by som zase napchal do motora viac ako je hodna moto.
Mna skor zaujima dopad takychto rieseni na zivotnost klukoveho mechanizmu. Ci niesu TA a AT prave preto take spolahlive, ze niesu az tak vyspikovane.

Mozno by nebolo na skodu zistit rozne levely uprav trebars od AQ a od toho sa odpichnut. Ved naco riesit uz vyriesene. A myslim ze tam niekde by sa dali ziskat aj referencie o dopadoch tychto uprav.
Lenze moja "londyncina" ci "berlincina" je velmi chaba, ak nejaka vobec je na zistovanie takychto informacii. :-~ :'(


03.08.2011 13:38

Re: Transalp - strielanie do vyfuku

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

brazel to co vsetci ostatni...... dieru v syre. >:-) :-D ;-)


03.08.2011 13:42

Re: Transalp - strielanie do vyfuku

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

bacao-ja si myslim prave to co ty ze su At,Ta spolahlive lebo su to pracoproidne motory,ale radsej kup krosku a nahat coproida tak, nak to buble aj detom.


03.08.2011 14:07

Re: Transalp - strielanie do vyfuku

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Ano dobre hovoris. ;-)
Ta lepsia a rozumnejsia polovicka zo mna hovori aby som to nechal tak ako to je. Ved naco, ked je to tolke roky dobre.
Ale ta druha jesitnejsia polovicka si hovori.
Preco nie? Preco neukazat aj tym novsim nafukanym vyspikovanym pocitacom riadenym masinkam aky potencial sa v tych starsich, niekedy uz zaznavanych ale za to overenych rieseniach schovava. ;-)


03.08.2011 14:22

Re: Transalp - strielanie do vyfuku

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Backfire in an automobile engine typically results from various malfunctions related to the air to fuel ratio. Backfiring can occur in carbureted engines that are running lean where the air-fuel mixture has insufficient fuel and whenever the timing is too advanced. As the engine runs leaner or if there is less time for the fuel to burn in the combustion chamber, there is a tendency for incomplete combustion. The result of a misfire or incomplete combustion is that unburned fuel or flammable hydrocarbons are delivered to the exhaust manifold where it may ignite unpredictably.

voľne preložím:
Backfire v automobilovom motore je výsledkom rôznych porúch v súvislosti s pomerom vzduch/palivo. K strieľaniu môže dôjsť v motoroch s karburátormi bežiacimi s chudobnou zemsou, kde vzduch-palivová zmes nemá dostatok paliva a vždy, keď je predstih príliš veľký. Ked motor bezi s chudobnou zmesou,alebo je menej času na spalenie pohonných hmôt v spaľovacom priestore, je tam tendencia nedokonalého spaľovania. Výsledkom je, že nespálené palivo alebo horľavé uhľovodíky sú dodávané do výfukového potrubia, kde sa môže nepredvídateľne vznietiť .

zdroj: en.wikipedia.org/wiki/Back-fire

Tak ja ti už nevím Krale.Snad sa dohodnut ze primarne treba riesit najskor zmes a nastavit ju korektne :-D

bača: take upravy motora by som uz neriesil..nedostatok vykonu nepocitujem natolko aby som ho kompenzoval na ukor spolahlivosti ci zivotnosti




03.08.2011 14:48

Re: Transalp - strielanie do vyfuku

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Ved jasne Karle. samozrejme ze zmes treba riesit ako prvu, [dobre] kedze predzapal riesi za nas CDI a casovanie je dane vackami.
Ono ked tak nad tym uvazujem, tak tie nase vysvetlenia sa navzajom az tak nevylucuju. Kedze chudobna zmes hori pomalsie, tak nemusi zhoret vsetka v pracovnom zdvihu a pred jeho koncom sa otvara vyfukovy ventil takze sa moze dostat aj do vyfuku. a kedze vieme ze prudenie cerstvej zmasi a vyfukovych plynov je pulzne, tak moze dojst az k zapaleniu zmesi v karburatore, kedze ventily medzi vyfukovym a sacim pracovnym zdvihom tzv. "strihaju" ;-)

Podla mna je backfire najcastejsie sposobene nastavenim bohatej zmesi pri volnobeznych otackach. Po ubrati plynu alebo jazde dolu kopcom pri zatvorenom plyne sa na sani vytvara väcsi podtlak, ktory si cucne viac benzinu cez volnobeznu trysku, kedze hlavna je zatvorena ihlou. Preto si to sem tam bafne.



03.08.2011 14:53

Re: Transalp - strielanie do vyfuku

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Na voľnobeh mas tak ci tak bohatsiu zmes.
Otazka do plena - preco sa u vela ludi backfire objavi po nahodeni KN filtra?


04.08.2011 10:44

Re: Transalp - strielanie do vyfuku

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

trysky ostavaju, KNko zvacsi prietok vzduchu,zeby chudobna zmes? mne stacilo na rozladenie vytiahnut gumovy natrubok z airboxu a uz to robilo pri povodnom nastaveni chujoviny


04.08.2011 11:02

Re: Transalp - strielanie do vyfuku

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

miros139: No vsak tak mi aj prax potvrdila to, ze to strielanie bude zrejme chudobnou zmesou.

TAčko ma uz od vyroby troska bohatsiu zmes ako by bolo treba. Tovarenske nastavenie "pivot screw" su 3 otacky. Ja som zhodil KAT aj PAIR, nahodil KN a vyfuk. To boli cele zmeny v tejto "sustave". Strielalop to tak ako keby sa nemci vracali. Na pocitaci mi nastavili zmes bohatsiu o pol otacky a strielanie prestalo. Spotreba klesla min. o pol litra.


04.08.2011 11:47

Re: Transalp - strielanie do vyfuku

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

treba obohacovat,ved ani slaby strik nie je bohvie co hehe,vacej matrosu vacej funnnny /zase odtal potaal / ,ja si myslim ze ten motor ma dusu a picuje ked mu slabo ulievas hehe pyta si vitaminy hehehe, ale niektori jednobuchari zas hovoria ze ked im zacne motor strielat je cas vyprat penovy filter hm...


07.08.2011 11:58

Re: Transalp - strielanie do vyfuku

robobiker
 Kávičkár 

Ikona

Dakujem za vsetky nazory na tuto vec. Z toho co som doteraz pozbieral mi vychadza ze by som mal 1. dat vycistit karburatory lebo boli roky ze som vobec nejazdil, 2. dat nastavit karburatory ak vycistenie nepomoze, 3. ak to nebude v nastaveni karburatora, pozriet na ten PAIR system.
Ale sam by som to asi viac rozladil ako nastavil, tak rozmyslam ze kde v Blave v akom servise maju skusenosti s tymito vecami lebo myslim ze v Honde zvyknu robit asi len standardne veci, nastavenie ventilov a vymeny kvapalin a vadnych dielov, ale mozno sa mylim. Asi to budem riesit az na jar, lebo je to tak ako pise lubo628 - neni su to rany do vyfuku ale take prdkanie klokotanie vo vyfuku pri ubratom plyne.


07.08.2011 12:04

Re: Transalp - strielanie do vyfuku

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Tak to nemusis riesit vobec. To je normalne.


07.08.2011 15:42

Re: Transalp - strielanie do vyfuku

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

robobiker: tak ked to nie je palba, tak potom plati to co pise bača - neries.

Co sa tyka veci ako zmes a synchro, chod do HC a chalani z www.fastbikes.sk sa ti s tym pohraju. Mne to po upravach "odladili" k spokojnosti.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.