Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2239 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26115
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15788)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10327)

rychlosti "hore" - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiurychlosti "hore" - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

17.03.2011 21:44

rychlosti "hore"

k4mz1k
 Turista 

Ikona

zdravim, mam taku otazocku. s moto som zacal minuly rok a zatial som sa k odpovedi na moju otazku nedopracoval. mam hondu cbr 9oo rr ´96 sc33 a ide mi o to ze ked mam kopnutu dajme tomu dvojku a taham s plynom tak JE alebo NIE JE mozne supnut tam vyssi kvalt bez spojky s povolenim rukovate plynu? crossaci mi povedali ze oni to robia bezne, ze nemaju cas na trati mackat spojku, znamy s cbr600f mi to aj ukazal za jazdy,ze mu to tak ide. dakujem za kazdu odpoved :-)


17.03.2011 21:48

Re: rychlosti "hore"

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

ide


17.03.2011 21:51

Re: rychlosti "hore"

za chvilu ti tu napise 300 ludi ze si tym znicis prevodovku a ze kam sa ponahlat a bla bla bla....
ide to a uplne bez problemov na pionieri a aj na tvojej honde.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil nerd (17.03.2011 21:52)


17.03.2011 22:01

Re: rychlosti "hore"

uchobbzoo
 Bahniak 

Ikona

normálne sa to tak robí,žiadny strach,ale podraďovať cez spojku,nepozabudni sa :D


17.03.2011 22:11

Re: rychlosti "hore"

dazdo
 Turista 

Ikona

ide to uplne v pohode, ale treba na to trosku cviku a citu pre techniku ako taku.. ked sem-tam tocim nejake video v malej rychlosti na alpskych vyhladoch, radim bez spojky hore aj dolu, ide o to trafit ten spravny okamih nuloveho krutiaceho momentu posobiaceho na prevodovku, ktory nastava pri prechode akceleracia-deceleracia a naopak


17.03.2011 22:21

Re: rychlosti "hore"

dazdo pekne s to napisal,ide to ,ale robis to furt?kto si vazi moto,tak to nerobi,preco asi? :-O toto sa robi akurat ,ked sa ti pretrhne lanko,inak nikdy neodporucam,potom sa necudujte,ze niekomu vyskakuju rychlosti :-D


17.03.2011 22:33

Re: rychlosti "hore"

dazdo
 Turista 

Ikona

"ked sem-tam tocim nejake video v malej rychlosti na alpskych vyhladoch" = cca 5krat za sezonu @ 1500-2500 ot/min, netlacim na to, pekne hladucku to tam pada

on sa pyta ale na agresivne radenie pod plynom, princip ostava, len to namahanie dielov tam je ovela vacsie


17.03.2011 23:41

Re: rychlosti "hore"

step1
 Kávičkár 

vy mu to tu hadzete napriek tomu ze ma moto iba rok...a nerozumie sa tomu

ak chces preradzuj bez spojky...ked hore trosku zvys otacky ked dole trosku povol plyn aby otacky mierne klesli...ja som to tak robil ked mi odisla spojka...

ale naco by bola spojka keby bola zbytocna???...kym nejazdis na okruhu za vytuzenym zlatom...pouzivat spojku ti nijako neublizi,a ani motorke...to je moj postoj...ADIOS


18.03.2011 1:35

Re: rychlosti "hore"

MASAKER
 Geriatrik 

Ikona

ide to ..krasne a hladucko... a aspon u nas je to este setrnejsie ako vkuse vymackavat spojku :-)
step1: ale krásne dristas.... praveze ked chces kopnut nizsi kvalt tak stuchni do plynu... a ked chces vyssi tak uber plynu :-) a zapadne to samo :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil MASAKER (18.03.2011 1:37)


18.03.2011 6:09

Re: rychlosti "hore"

step :-) na okruhu (a uz nie len tam) maju motorky rychloradenie :-) kde to mozes kopat pod plnym plynom.
spojka je tam na podradovanie a na rozbeh :D


18.03.2011 6:34

Re: rychlosti "hore"

k4mz1k
 Turista 

Ikona

vedel som ze to takto dopadne, x ludi y nazorov. podradzovat stale zo spojkov, to mi je jasne, len ono je asi moj subjektivny pocit ked idem akcelerujem a idem uz 15o (ano viem ze to je mimo predpisov) po dialnici a chcem dat napriklad do trojky tak je to jednoduchcsie bez spojky len kopnut hore s uvolnenim plynu ako mackat spojku a podla mojho nazoru (mozno je aj ten blby) je to aj bezpecnejsie. ked sa otepli a dazdik nam poumyva cesty trocha poskusam :-)


18.03.2011 6:51

Re: rychlosti "hore"

no je na to quick shifter stoji asi 300 e +- a mozes radit pod plnym plynom bez spojky on ti odpoji na zlomky sekundy dodavku paliva a radis jak hluchy ale iba hore
samozrejme da sa to aj bez neho samozrejme, ak budes vediet kedy preradit tak v pohodke. lebo prevodovku uvolnenim plynu odlahci a preradis bez problemu da sa to aj dole ale to uz musis vediet :-)))
o zivotnosti ti pisat nebudem lebo neviem ja spojku uzivam neni kam ponahlat :-D


18.03.2011 7:55

Re: rychlosti "hore"

nerd - teraz na Kawe cez víkend si mačkal spojku pri radení hore?


18.03.2011 8:26

Re: rychlosti "hore"

miestami pri prdkani v meste medzi 1-2 :-) ale inak nie


18.03.2011 11:09

Re: rychlosti "hore"

MASAKER
 Geriatrik 

Ikona

kamzik: naco tu kecame:D zober moto a vyskusaj si to... ja som si raz o tom precital davno... a hned ako som bol na moto uz som skusal:D takze tak... najlepsie je nastudovat si teoriu...uspesne vyskusat a si vysmiaty:D ja osobne som bol skeprik.. a bol som v pici z toho ako lahucko to ide... este leosie ako so spojkou:D


18.03.2011 11:39

Re: rychlosti "hore"

Blazen054
 Jogurťák 

Ikona

nechápem čo je také NIE jednoduché na mačkaní spojky? ... ušetríš tým kolko? 0,01sekundy bez spojky? neviem ja som potom nejaký hyper super jazdec keď dokážem veľmi rýchlo bez toho aby som si to už aj uvedomoval zaradiť rýchlosť aj so spojkou... uberať plyn musíš tak či tak .. a pri ubratí plynu a zárveň mačkaní spojky nič nesrácaš... robíš tu súčastne.. teda ak neradíš pod plným kotlom ale to tie kolečká budeš meniť asi každu sezonu


18.03.2011 12:43

Re: rychlosti "hore"

blazen ked nevies aspon nebud demagog :-)
tu vobec nejde o rychlost, ale cisto o pohodlie. radit bey je daleko jednoduchsie a hladsie ako so spojkou. prevodovke to nema preco skodit ;-)


18.03.2011 12:44

Re: rychlosti "hore"

Vilinko27
 Turista 

Ikona

;-) ja radim zo spojkou ale snazim sa radit tak aby ked nevystihnem spojku tak zaradim aj bez nej ;) raz sa mi to nedopatrenim podarilo a nic som nezacitil len som si to uvedomil....v manuale je pisane v ziadnom pripade radit bez spojky [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vilinko27 (18.03.2011 12:45)


18.03.2011 13:00

Re: rychlosti "hore"

TwoFaces
 Jogurťák 

Ikona

ulba toto je pekna konina:mozes radit pod plnym plynom bez spojky on ti odpoji na zlomky sekundy dodavku paliva a radis jak hluchy ale iba hore

Nemyslel si nahodou prerusenie zapalovania???


anoro ty zasa mudrujes ako vzdy a prd z toho!

nerd na S1000RR sa to kope bez spojky aj dole ;-)


18.03.2011 13:03

Re: rychlosti "hore"

ucitel
 Kávičkár 

Da sa radit, len na to treba trochu citu. Tiez zacinam na podobnom stroji a ide mi to lepsie ako "klopenie", do toho sa nejako nie a nie dostat. Asi to bude prehnany respekt a nedostatok skusenosti, hmmm...


18.03.2011 13:04

Re: rychlosti "hore"

MASAKER
 Geriatrik 

Ikona

u nas jazdiacich na stoploch ide aj o rychlost :-) a aj o to ze ked netreba.. naco nicit lamely ktore aj tak hovno vydrzia... ako vsetko na cross strojoch
VYSKUSAJTE SI TO A POTOM POCHOPITE...


18.03.2011 13:04

Re: rychlosti "hore"

two face :-) budes sa cudovat ale napriklad ked namontujes PCUSB III a k nemu quick shifter (bez ignition modulu) tak to odstavuje palivo :-)
je jasne ze to je "nahovno" system ale pouziva sa to

Upravené 2 krát. Naposledy upravil nerd (18.03.2011 13:07)


18.03.2011 13:46

Re: rychlosti "hore"

Two faces predstav si ze ten cas na ktory ti ma prerusit dodavku paliva sa da este nastavit pouziva sa to aj pri dragsteroch no nemienim sa s tebou handrkovat o kokotinach mozem ti najst cely technologicky postup ako to funguje opisal som to dost jednoducho ale ak chces najdem ti to a pridam link :-D mozno si sa s tym este na slovensku nestretol ale v uk to davaju aj na invalidne voziky aby mohly driftovat takzvanny burn out :-D


18.03.2011 13:56

Re: rychlosti "hore"

two faces
Riding a motorcycle traditionally requires you to "up shift" by rolling off of the throttle and pull in the clutch in order to engage the next higher gear. In racing (both drag and road race), split seconds count. Rolling off the throttle, even slightly, slows your times and can be the difference between winning and losing.

The Dynojet Quick Shifter (DQS) allows full throttle, clutch less shifting. This is done by momentarily cutting the fuel and or ignition, which unloads the transmission. During this time, the rider can shift up to the next gear without rolling off the throttle or using the clutch.

The PCIIIUSB incorporates all of the Quick Shifter functionality in with the main fuel controller and is fully programmable. No cutting or splicing of your bike's wiring harness is necessary.

The amount of "kill time" is adjustable by the user via the provided software. The user can also set a minimum rpm for the system to function. This keeps the system from activating at too low of an rpm, such as low speed road riding.

ak chces vediet viac tak si to preloz zdar


18.03.2011 14:20

Re: rychlosti "hore"

caesar221
 Jogurťák 

Ikona

hore bez...dole s.....neviem čo je na tom na špekulovanie.....


18.03.2011 14:34

Re: rychlosti "hore"

SATYR
 Turista 

Treba si kupit skutre,tie maju automat,teda variator.Tam netreba.Len točit rukou a dolievat palivo.


18.03.2011 14:42

Re: rychlosti "hore"

TwoFaces
 Jogurťák 

Ikona

ulba dakujem za copy/paste toho textu ;-) [dobre]
dufam ze som sa ta nedotkol mojim prispevkom ;-)


18.03.2011 14:57

Re: rychlosti "hore"

dve masky-len si kop bez spojky kolko chces,je to kazdeho osobna vec,jak si rozdrbe prevodovku.ale ty si asi mudrejsi,ja o tom viem prd,len oncas citam,ze vyskakuju rychlosti,preco asi,ked taky chytraci to rozjebu,sa cudujem naco aj spojku davaju na moto,ked sa da jazdit aj bez nej >:-)


18.03.2011 15:07

Re: rychlosti "hore"

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

tak nebudeme menit lamely ale ozubene kolieska. spotrebny material >:-) >:-)
niekto tu raz pisal, ze to ide v poho aj na jeho 15 rocnej kateemke. ja tiez nepouzivam spojku vzdy. niekedy to jednoducho viac vytocim, plyn spatky, kopanec hore a ide sa zase.

Anoro - pozri, keby sa to tak kurvilo ako pises, tak by sa to strasne trenie niekde muselo odzrkadlit - cudne zvuky, klepot, skocenie motorky jako na besnej koze a podobne veci. toto sa ale pri spravnom radeni nedeje. keby tak silno mlatis zelezo o zelezo /ticho, viem ze to bude ocel :-))) / tak by to tebou trhlo, alebo vydavalo cudne zvuky. toto sa ale nedeje, cize kolecka do seba zapadnu. a ide to naozaj hladko ;-)


18.03.2011 15:11

Re: rychlosti "hore"

dreamer
 Skútrista 

Ikona

"Riding a motorcycle traditionally requires you to "up shift" by rolling off of the throttle and pull in the clutch in order to engage the next higher gear. In racing (both drag and road race), split seconds count..."


18.03.2011 15:24

Re: rychlosti "hore"

Two Faces to nie copy to z hlavy :-D v podstate ide o to ze to odpaja zapalovanie aj z vstrekovanim kombinacie su rozne a tak ako vravys v pismenkach nikdy nevies ako je to pisane alebo myslene lebo ustipacnost sa tam preniest neda :-D nic sa nedeje


18.03.2011 17:57

Re: rychlosti "hore"

k4mz1k
 Turista 

Ikona

dobre, otepli sa a pojdem skusit co to zrobi. nejde mi o ziadne drahocennie stotinky sekund, ja sa neponahlam, ide mi skor o to pohodlie a moznost. je mi jasne ze vzdy sa ma pouzivat spojka, radenie je bez spojky je len taka "pridana hodnota". v aute sa da ze vraj radit tiez bez spojky v urcitych otackach, alee to som nikdy neskusal ani nebudem. 8-)


18.03.2011 18:05

Re: rychlosti "hore"

doctor46
 Jogurťák 

Ikona

jasne cbr sc33 som mal per to ta na hor bez spojky ako nic iba dole so spojkou ostatne prispevky som necital lebo kto ti radi inak ma ani nezaujima a vzivote na cbr nesedel ;-)
ide to aj na aute bez zubov trosku splynom vspravnych otackach uz som tak siel ked som bol nuteny ...


18.03.2011 18:17

Re: rychlosti "hore"

anoro :-) to co pises nie je ani vtipne....
akosi stale neragujes na to ze napr BMW montuje quick shifter na svoje motorky a nie len na sportove :-) a s tym sa radi nie len bez spojky ale aj pod plnym plynom. tie BMW prevodovky sa budu rozpadat asi po pol roku...
skus mi hlupakovi vysvetlit preco si nicim prevodovku respektive co tak velmi ublizuje tej prevodovke ked radim bez spojky smerom hore? celkom ma zaujima dovod.
nevytahuj reci typu "ze na to tam ta spojka je" alebo "pisu to v navode"


18.03.2011 19:03

Re: rychlosti "hore"

fokus
 Turista 

Ikona

uf ale ste sa rozbehli,
ja len tak som chcel ,že nepušťaj ani nazatvaraj plyn,len prestan tlačiť a zaroven tlač trošku na fofrkolik,radičku a budeš prekvapkany,ako krasne lahučko,hladučko to zapadne.možeš to trenovať aj na aute,ale len vyberanie rychlosti bez spojky.


18.03.2011 19:17

Re: rychlosti "hore"

vodka11
 Kávičkár 

Ikona

Ja som sice len zaciatocnik a uplny laik, ale hore to ide uplne krasnucko bez spojky. Vlani som len zacinal, ale ked som sa o tomto docital, hned som zacal skusat...a na konci sezony na okruhu mi to prislo o dost pohodlnejsie. Dole samo so spojkou a ja aj s medziplynom, kedze nemam antihop :-)


18.03.2011 19:36

Re: rychlosti "hore"

Ja tiez len zacinam jazdit na motocykli s radenim - vacsinou som doteraz jazdil len na skutroch.

Pri servisnej kontrole v Suzuki dosla rec na radenie rychlosti a servisny mechanik mi ukazal radenie bez spojky, vravel ze to bez problemov mozem robit. A to som mal vtedy moto este v zabehu.

Ako zaciatocnik to nerobim :-) ale podla vsetkeho to je bezna vec . Mozno ked budem mat odjazdene viac.


18.03.2011 19:42

Re: rychlosti "hore"

Su tu aj baby co radia hore bez?


18.03.2011 21:17

Re: rychlosti "hore"

edott
 Edvenčr 

Ikona

tak isto jak musíš trafit správny moment smerom hore, tak isto, uplne tak isto lahko to ide aj smerom dole len dole je to ešte náročnejšie na cvik ale neni tam čo poškodit ked to tam nestrelíš jak chuj. Používam to dost často, hlavne ked dám plný kotel po stojačky a ked chcem stlačit spojku tak by som sa neudržal na rúčke, po stojački určite, tak to dávam bežne bez spojky a ide to tak že by si to ani nepostrehol. aj dole to ide pekne za určitých podmienok, na nízkych ot. ani nezbadáš že si podradil


18.03.2011 22:56

Re: rychlosti "hore"

ope01
 Jogurťák 

Ikona

Normalne zaraduj hore bez spojky, konstrukcia prevodovky je na to stavana... kocka teraz beha na derbi gpr 50 a hned od zaciatku ju ucim radit "hore" bez spojky je to pohodlnejsie a plynulejsie. Ak sa na tej tvojej honde da skus si otocit radenie (jednotka hore) a budes to mat este pohodlnejsie.


19.03.2011 8:39

Re: rychlosti "hore"

k4mz1k
 Turista 

Ikona

bude lepsie pocasie, budem skusat.


19.03.2011 20:38

Re: rychlosti "hore"

lestic
 Kávičkár 

Ikona

ja takto jazdím na aute aj hore bez aj dole bez :-D :-D


19.03.2011 21:51

Re: rychlosti "hore"

Peterxj600
 Kávičkár 

Ikona

Ja osobne ani neregistrujem spojku .. ale samozrejme ju používam :-) je to len na tebe..jeden čas som takto jazdil na dodávke ale ked mi prišiel do ruk stroj značky LIAZ :D tam už bolo treba použivať spojku viac krat .. (tym som chcel napísať že ta spojka tam je pre nejaky dovod)


19.03.2011 21:56

Re: rychlosti "hore"

juloMZ
 Turista 

Ikona

To ako ideš 150 km/h na dvojke a drbneš tam trojku bez spojky???? Si mysliš že tie vysoke otacky prevodovemu ustrojenstvu prospievaju????

Upravené 1 krát. Naposledy upravil juloMZ (19.03.2011 22:01)


19.03.2011 22:14

Re: rychlosti "hore"

julo a ked ju tam drbnes so spojkou tak to prevodovemu ustrojenstvu prospieva?
prave pri vysokych otackach to ide lepsie ako pri nizkych


19.03.2011 22:16

Re: rychlosti "hore"

kero
 Kávičkár 

Ikona

Hore bez, citujem "pre pohodlie a moznost"?


19.03.2011 22:19

Re: rychlosti "hore"

teplak
 Edvenčr 

Ikona

nerd:: pravda nerde, ked clovek potiahne moto do vyssich otacok tak tam ta rychlost skoci jedna radost. na byvalej lc4 som to v stupackach robil tak bezne.


19.03.2011 22:41

Re: rychlosti "hore"

johan55521
 Edvenčr 

Ikona

chlopaky ja na svojej DT podradzujem aj bez spojky a krasne to ide ked je pusteny plyn ide krasne,ja pouzivam spojku pri rozbiehani a z 1 do 2 ked hadzem inak bez :-*


19.03.2011 22:46

Re: rychlosti "hore"

johan55521
 Edvenčr 

Ikona

ide o to dostat cvik ked dakto ide na mojej motorke a ma vezie bo ja nemam a on hej tak dakedy tak hodi rychlost zeby som mu jebnul po hlave z prilbu :-D


19.03.2011 23:03

Re: rychlosti "hore"

johan55521
 Edvenčr 

Ikona

myslim vodicak :-D


20.03.2011 13:10

Re: rychlosti "hore"

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Mr. Honda sa musel v manuali seknut, alebo nevie, ze sa da radit aj bez spojky. Mal by mu to uz niekto konecne vysvetlit, ze prevodovke to vobec neskodi :-~ Najma ked sa ponahlam v nedelu na kofolu, milisekundy, ktore usetrim radenim bez spojky su na nezaplatenie [dobre]


20.03.2011 14:32

Re: rychlosti "hore"

teplak
 Edvenčr 

Ikona

dreamer:: ked ides v stupackach nejaky dobry vyjazd a si rad,ze sa jak tak drzis motorky tak si neviem predstavit ako by si mackal tu spojku... :-)


20.03.2011 15:16

Re: rychlosti "hore"

izirajder
 Kávičkár 

Ikona

Tiez mi pisu v manuali k FZ6, ze radit so spojkou.

Mne ako technikovi sa nepozdava to radenie bez, lebo ked mi pri preradeni maju klesnut otacky o 3000 za par milisekund, ze ake velke musia byt tie sily co posobia proti tej zotrvacnosti, no riadna pecka to musi byt bez tej spojky. Ale kedze sa prevodovky nerobia z hovna, tak nieco musia vydrzat...


20.03.2011 17:38

Re: rychlosti "hore"

kto z vas ma manuali napisane ze moze montovat neoriginalne diely? ze moze jazdit so stupackou na zemi? kto ma napisane ze moze namontovat ladeny vyfuk?


20.03.2011 17:46

Re: rychlosti "hore"

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

dreamer, by si sa cudoval, ako sa da kraasne plynulo radit hore bez spojky napriklad aj na takom varadere... tie rychlosti tam idu ako do cesticka, len treba mat tie spravne otacky a vedet ako na to 8-)

(a nejde mi o milisekundy) ;-)


20.03.2011 18:18

Re: rychlosti "hore"

>:-) Aj trtkať sa dá, keď ona nechce ;-)

Ale milovať sa, to je niečo iné. Ja som veru jemne spojkoval aj na Jawkách s poloautomatom...

Tak jej doprajem aspoň ten lubrikačný gél, rozdiel otáčok tam je predsa vždy...

Týmto som netvrdil, že sa to nedá. Dá sa všetko. Napríklad jazdiť aj stále po zadnom a buchnúť vidlami o zem denne aj stokrát... >:-)


20.03.2011 18:25

Re: rychlosti "hore"

:-D :-D presne tak, vsetko sa da,len skor ci neskor sa ukazu nasledky nespravneho uzivania >:-)


20.03.2011 18:40

Re: rychlosti "hore"

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

papi, ale rozdiel je v tom, ze ona chce.. aj bez lubrikacneho gelu :-D

(pomocka pre anora: rozdiel otacok je korigovany sikovnym pohybom ruky, pricom sa zaroven odlahci aj 'zaber' na prevodovke) - a verim, ze pre niekoho sa aj toto DA nepochopit :-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (20.03.2011 18:50)


20.03.2011 19:08

Re: rychlosti "hore"

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

"pomocka pre anorá" - mnozne cislo od anoro :-)


20.03.2011 21:22

Re: rychlosti "hore"

Richardus
 Bahniak 

Ikona

Každý by mal vedieť radiť bez spojky [dobre] Je to praktické napr. keď ľavou rukou píšeš SMS alebo si škrabeš vajcá.
Ja dokonca brzdím len zadnou brzdou, takto mám obe ruky voľné. Raz v taký horúci letný večer som viezol jednu kočku domov a pred každou križovatkou som vyradil neutrál a dobrzďoval len zadnou brzdou. Pritom som jej oboma rukami masíroval stehná. Keď pred domom zosadla bolo zadné sedlo mokré.
Pýtal som sa jej že či sa došťala od strachu. Len ušla preč, tak asi áno.
Odvtedy to nerobím, ale technicky to neni problém.


20.03.2011 21:29

Re: rychlosti "hore"

>:-) rozdiel otáčok sa dá korigovať len spojkou, plynom nie ;-)


20.03.2011 21:30

Re: rychlosti "hore"

richardus :D [dobre]
pri vymacknutej spojke sa kolecka v prevodovke zastavia? :D :D :D


20.03.2011 21:31

Re: rychlosti "hore"

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

papi - nie je pravda 8-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (20.03.2011 21:31)


20.03.2011 21:55

Re: rychlosti "hore"

pitaz -mne je jedno,kto si jak radi,ja viem, ze sa da jazdit aj bez spojky,aj som neraz isiel ,ked odisiel spojkovy valcek,ale ja to tak nerobim,ani robit nebudem,jazdit bez spojky >:-)


20.03.2011 22:04

Re: rychlosti "hore"

>:-) Riešime triviálne veci, v teréne aj ja preraďujem občas bez spojky, niekedy aj dole... :-D

Kolieska sa nezastavia, každé sa točí zodpovedajúcimi otáčkami kľuky alebo kolesa - v závislosti od toho, ktoré koliesko s čím je pevne spojené... V autách sa preto robí synchronizácia, aby sa otáčky vyrovnali...

Pri každom preradení je moment, keď predchádzajúci prevod už nie je - a nasledujúci ešte nie je zaradený (falošný neutrál). Cez ten moment je šanca korigovať (prispôsobiť) plynom otáčky motora, pri rýchlom preradení (pár desatín sekundy) však tie otáčky sa nie vždy zmenia v potrebnej miere - nešika na tom môže aj stratiť >:-) Nielen čas, občas aj ozubenie :-D

Ono to nie nadarmo sa rieši preraďovanie pod plynom elektronikou - a aj spätne: antihopingová spojka pri podraďovaní by nebola potrebná, keby tam ten rozdiel v otáčkach nebol... Tak isto tam ten rozdiel je aj pri radení hore, ako dole - iná možnosť predsa nie je... Ide len o to, či má niekto cit a prax to riešiť bez spojky - alebo nemá. Jawa 50 Pionier s troma rýchlosťami tiež nie je veľká výhra, rozmaznanci so šestikvaltami, len machrujte :-D :-D :-D Tam sú rozdiely relatívne malé ;-)

Trojvalec Suzuki 50 mal 14-stupňovú prevodovku, spojku používali len pri rozbiehaní... :-D


21.03.2011 8:11

Re: rychlosti "hore"

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

elektronikou (quickshifter a spol) sa to riesi len kvoli tomu, aby si sa s tym plynom nemusel 'hrat' rucne a mohol ho drzat stale full ;-)


21.03.2011 12:54

Re: rychlosti "hore"

No veď. A aj kvôli tomu, že otáčky najrýchlejšie padnú vypnutím zapalovania (alt. aj vstreku) a motor je maximálne pohotový ťahať znova (v momente, jak sviňa >:-) ), ak je podržaný plný plyn...
:-D Rossi a spol. sú už skoro ako skútristi >:-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.