Anketa:
Najsledovanejšie videá:
Brúsenie podložiek ventilov - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky: .
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuBrúsenie podložiek ventilov - Diskusné fórum - Moto poradňa
 Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok
 Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
Brúsenie podložiek ventilov
|  Ahojte technickí machri....  | 
Re: Brúsenie podložiek ventilov
|  Nazdar Kalupko. To s tym brusenim som pocul aj ja. Inac v jednom "odbornom" servise som pocul debatu o tom, ako si vzdy nakupia hrubsie a potom ich majitelovi "stiahnu" presne na mieru (ten majitel sa tam tak vytesoval....  | 
Re: Brúsenie podložiek ventilov
| ahoj, myslím si , že sú prekalené dosť a nejaká desatina im neublíži. Môžeš ich kontrolovať častejšie, ak by sa vyklepávali, kúpiš potom. | 
Re: Brúsenie podložiek ventilov
| Nedoporučuje sa to brúsiť, ale keď treba tak sa to robí. Treba to potom skontrolovať ako sa to opotrebuváva a basta. | 
Re: Brúsenie podložiek ventilov
|  kamo tie podlošky su kalené iba pár desatín na povrchu takže sa to neodporúča brúsit ale ked to neprešvihneš a budeš to kontrolovat určite tomu neublížiš. | 
Re: Brúsenie podložiek ventilov
|  ako spomenuli chalani ,prebrusiť ano ale málo tak tu 0,10 až 0,15 viac nie prajem ti mnoho zdaru   | 
Re: Brúsenie podložiek ventilov
|  Páni moji , vy si myslíte , že fabrika robí tie podložky každú osve? | 
Re: Brúsenie podložiek ventilov
|  Ok, ok, dik chlapi, tak to skusim trochu stiahnut...    | 
Re: Brúsenie podložiek ventilov
| Mam podobne skusenosti ako karol1, pouzil som brusene podlozky na viacerych motoroch ci uz moto alebo aj auto a doteraz s tym nikdy nebol problem | 
Re: Brúsenie podložiek ventilov
| RS 955i Neregistrovaný |  Povrchove kalenie sa pouziva v pripade ked je potrebne mat makke jadro koli huzevnatosti /napriklad ozubene kolesa alebo hriadele/. Ale kruzky valivych lozisk su prekalene cele a podlozky ventilov budu na tom rovnako. Takze by som sa toho brusenia nebal   | 
Re: Brúsenie podložiek ventilov
| a nie vždy sa podarí urobiť správnu mieru na prvý krát. možno to budeš rozoberať viac ráz | 
Re: Brúsenie podložiek ventilov
|  brusim podložky ale len z jednej strany a tu stranu davam na ventil aby po nej nebehala vacka. niektore uz behaju v mojej byvalej cb900 15 rokov a taha na 90000 km. uz som aj robil z loziskovej ocele, velmi dobre kalitelna a vela vydrzi, huzehnata tiez, zatial drzi. daju sa dopasovat aj podlozky z niekzorych automobilov. mam niektore v saabe a behaju tam uz takmer 150000km. | 
Re: Brúsenie podložiek ventilov
|  Keď máš na stopke ventila vzdialenosť od konca po prvú drážku v dostatočnej vzdialenosti obrús len vrch ventilu , je to rýchle a bezplatné   | 
Re: Brúsenie podložiek ventilov
|  S ventilom nejdem robit nic, to by som musel vsetko rozhodit....Tak stiahnem len tu podlozku... | 
Re: Brúsenie podložiek ventilov
|  rukou sa to nedá spraviť dorovna, pohľadaj dokoho, čo má magnetku. Veď času dosť.   | 
Re: Brúsenie podložiek ventilov
| Nebrus, radssej investuj. Kalene su preto aby pruzili. teda vrchna tvrda strana chrani makky stred. Neodporucam. | 
Re: Brúsenie podložiek ventilov
|  Bubiiik: "... Kalene su preto aby pruzili...." Tak to mi prosim Ta vysvetli na co by bolo dobre aby ventilove podlozky pruzili ?    | 
Re: Brúsenie podložiek ventilov
|  Kokos to je nehorázne čo sa dá všetko popísať okolo brúsenia podložiek ventilov.   | 
Re: Brúsenie podložiek ventilov
|  No. Sme še pobavíľi. ...a čo by ste povedali na takýto: | 
Re: Brúsenie podložiek ventilov
|  Vadim: konflikt s Karolovou teóriou, nesedí ti desatinná čiarka. Cementovanie 0.05 je málo.   | 
Re: Brúsenie podložiek ventilov
| Mam to z prvej ruky, od Pána mechanika. Nemyslel som to doslova, len aby "pracovali". Ved si bruste, mne je to suoma fuk. Len viem, ze sa to neodporuca. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bubiiik (11.01.2006 22:35) | 
Re: Brúsenie podložiek ventilov
|  Hej, hej, cementuje sa od 0,5 az do 2mm... ale asi nie u tychto podloziek.... | 
Re: Brúsenie podložiek ventilov
| len tak mimochodom - kalupko , aký je vonkajší priemer podložiek , čo potrebuješ? Na dosť veľa priemerov tak od 20mm hore mám zdroj v cenách cca 50sk/ks. | 
Re: Brúsenie podložiek ventilov
|  Odborníkov ako dreva v lese, ale na môj vtip o cementovaní do 0.05 prišiel len zeleno a kalupko   | 
Re: Brúsenie podložiek ventilov
|  vadim ty vtipalek....   | 
Re: Brúsenie podložiek ventilov
|  miros139: Pochvala od starého psa s takým nízkym číslom vždy poteší...   | 
Re: Brúsenie podložiek ventilov
|  Caute. Stalo sa uz niekedy niekomu ze mu praskla v moto tato podlozka? Je to vobec mozne? | 
Re: Brúsenie podložiek ventilov
|  Zephyr - podložka nie , ale zrovna riešim motor , kde prasklo hrniečkové zdvihátko - vršok , tá rovná časť sa oddelila od plášťa a aj na ostatných zdvihátkach je pekne zvrchu vidno , aký je zospodu priemer vymedzovačiek . S tými otáčkami - skôr by som tipoval , ža Ti vypadol niektorý valec(sviečka?). | 
Re: Brúsenie podložiek ventilov
|  karol-odbocim....niekto tu raz spomynal ze napr. piestne kruzky na XL nahradil kruzkami z Fiat Ducato,......argumentoval ze usetril na cene kruzkov..... | 
Re: Brúsenie podložiek ventilov
|  miros: pri opravách starších štvortaktov sa to robí dosť často. Ak stála motorka okolo 25 000, | 
Re: Brúsenie podložiek ventilov
|  no cak prave.....najlepsie na tom vsetkom je ze tie diely su drahe aj preto lebo stoja kdesi v zadku v belgicku v centralnom sklade a su tam zaplatene este aj mysi...... Upravené 1 krát. Naposledy upravil miros139 (13.01.2006 12:23) | 
Re: Brúsenie podložiek ventilov
|  výrobcov krúžkov je ako maku. Pokiaľ sa bavíme o štvortakte , kde nie sú kanály , tak je prakticky jedno aké krúžky sa tam frknú.Skôr je dôležité dodržať isté zákonitosti , aby mali krúžky správne pracovné podmienky. napr . hlbka drážky má byť o 0,2-0,5mm väčšia , ako výška krúžku . Pri menšej hlbke dochádza k zapekaniu , pri väčšej k praskaniu krúžkov.pokiaľ pri použití širších krúžkov je potrebné drážku rozšíriť, tak je kritické opracovanie drážky z hľadiska drsnosti-musí byť ako zrkadlo a dodržanie bočnej vôle - 1,5-4,5 stotín mm.Zužovanie chrómovaných krúžkov nie je optimálne - poruší sa plynulý prechod chrómu do podkladu , ale niekedy je vhodnejšie - ak by sa príliš oslabili prepážky medzi krúžkami.Inak takéto "prekrúžkovačky" robím dosť často. Najčastejšie používam krúžky Goetze (nemec) ,ACL (austrálčan) a najmä Wiseco (USA+japan) .A nie je to žiadna pálka - najdrahšie sú Wiseco za 1350 + 250 za úpravu drážok (ak treba). Ale keď tam už piest Wiseco je ,tak   | 
Re: Brúsenie podložiek ventilov
| Karol1: Dik, skusim preverit ten jeden mozny vypadnuty valec, ale mam trochu pochybnosti, rozbeh zo spodnych otacok sa mi zda plynuly ako keby isli vsetky valce. | 
Re: Brúsenie podložiek ventilov
| Zephyr - teraz ma napadlo , že v lete som riešil niečo podobné - chlap prišiel na nastavenie vôlí s gpz 1100 a vykľul sa z toho prihnutý ventil. A na dôvažok , keď sme ju skúšali išla tip top , ale keď po ňu prišiel tak sa po kilometri vrátil , že nejde . Problém bol v tom , že pršalo a nahádzalo mu vodu na prestárnuté fajky a káble a iskra začala prerážať kade tade. | 
Re: Brúsenie podložiek ventilov
| karol1-diky...za info....dufam ze na tom tesnom vybruse co som ti hovoril este cosi nalietam...momentalne mam prichystany na vymenu 10W-50 full,...tak uvidim aka bude spotreba oleja....ak to bude prijatelne kaslem na gufera....ak nie tak sa ozvem.... | 
 
			
![[]](/pictures/news/9737.m.jpg) Novinky 2026
 Novinky 2026 Články
 Články Video Galéria
 Video Galéria Tipy na výlet a trasy
 Tipy na výlet a trasy Foto Galéria
 Foto Galéria Pozadia / Wallpapers
 Pozadia / Wallpapers Moto katalóg
 Moto katalóg![[]](images/drop.gif) Daruj krv
 Daruj krv![[]](images/ph_lt.gif) Len Tak
 Len Tak![[]](images/ph_mt.gif) Moto turistika
 Moto turistika![[]](images/ph_mp.gif) Moto poradňa
 Moto poradňa![[]](images/ph_ms.gif) Motošport
 Motošport![[]](images/ph_um.gif) Ukradnuté moto
 Ukradnuté moto![[]](images/ph_nd.gif) Nehody
 Nehody![[]](images/ph_vj.gif) Výjazdy
 Výjazdy![[]](images/ph_cl.gif) Diskusie k Článkom
 Diskusie k Článkom![[]](images/ph_fs.gif) Diskusie k Fotosúťaži
 Diskusie k Fotosúťaži![[]](images/ph_wp.gif) Diskusie k Bodom Záujmu
 Diskusie k Bodom Záujmu![[]](images/ph_mr.gif) O motoride.sk
 O motoride.sk![[]](images/zabava.png) Zábava - Video, Audio, Foto
 Zábava - Video, Audio, Foto![[]](images/video.gif) Diskusie k videám
 Diskusie k videám![[]](images/ph_ot.gif) Off topic - Mimo tému
 Off topic - Mimo tému![[]](/pictures/technika/6720.m.png) 5 tipov ako prežiť začiatok moto sezóny
 5 tipov ako prežiť začiatok moto sezóny MOTORIDE.SK
 MOTORIDE.SK YouTube MR
 YouTube MR Instagram MR
 Instagram MR![[]](/pictures/news/6053.m.png) Kampaň Pozri 2x
 Kampaň Pozri 2x![[]](/pictures/turistika/9791.m.png) S Awiom do Indie
 S Awiom do Indie![[]](/pictures/turistika/9220.m.jpg) Pionierom na Nordkapp
 Pionierom na Nordkapp![[]](/pictures/turistika/8192.m.gif) Na Afrikách do Afriky
 Na Afrikách do Afriky![[]](/pictures/turistika/8823.m.png) VIETNAM moto trip
 VIETNAM moto trip 










 Edvenčr
 Edvenčr  
 
  Turista
 Turista  

 Bahniak
 Bahniak  
 Kávičkár
 Kávičkár  
 
 
 
  
 
  
 
 
 
 
  
    
  
 
  Ľadvinka
 Ľadvinka  
 
