Anketa:
Brúsenie podložiek ventilov - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuBrúsenie podložiek ventilov - Diskusné fórum - Moto poradňa
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokBrúsenie podložiek ventilov
Ahojte technickí machri.... |
Re: Brúsenie podložiek ventilov
Nazdar Kalupko. To s tym brusenim som pocul aj ja. Inac v jednom "odbornom" servise som pocul debatu o tom, ako si vzdy nakupia hrubsie a potom ich majitelovi "stiahnu" presne na mieru (ten majitel sa tam tak vytesoval.... |
Re: Brúsenie podložiek ventilov
ahoj, myslím si , že sú prekalené dosť a nejaká desatina im neublíži. Môžeš ich kontrolovať častejšie, ak by sa vyklepávali, kúpiš potom. |
Re: Brúsenie podložiek ventilov
Nedoporučuje sa to brúsiť, ale keď treba tak sa to robí. Treba to potom skontrolovať ako sa to opotrebuváva a basta. |
Re: Brúsenie podložiek ventilov
kamo tie podlošky su kalené iba pár desatín na povrchu takže sa to neodporúča brúsit ale ked to neprešvihneš a budeš to kontrolovat určite tomu neublížiš. |
Re: Brúsenie podložiek ventilov
ako spomenuli chalani ,prebrusiť ano ale málo tak tu 0,10 až 0,15 viac nie prajem ti mnoho zdaru |
Re: Brúsenie podložiek ventilov
Páni moji , vy si myslíte , že fabrika robí tie podložky každú osve? |
Re: Brúsenie podložiek ventilov
Ok, ok, dik chlapi, tak to skusim trochu stiahnut... |
Re: Brúsenie podložiek ventilov
Mam podobne skusenosti ako karol1, pouzil som brusene podlozky na viacerych motoroch ci uz moto alebo aj auto a doteraz s tym nikdy nebol problem |
Re: Brúsenie podložiek ventilov
RS 955i Neregistrovaný |
Povrchove kalenie sa pouziva v pripade ked je potrebne mat makke jadro koli huzevnatosti /napriklad ozubene kolesa alebo hriadele/. Ale kruzky valivych lozisk su prekalene cele a podlozky ventilov budu na tom rovnako. Takze by som sa toho brusenia nebal .Ak sa jedna o podlozky po ktorych beha priamo vacka,a obrusis ju len jednostranne tak otoc tu origo plochu smerom k vacke.Mas zarucenu drsnost aj tvrdost povrchu, a nemusis sa vobec nicoho obavat |
Re: Brúsenie podložiek ventilov
a nie vždy sa podarí urobiť správnu mieru na prvý krát. možno to budeš rozoberať viac ráz |
Re: Brúsenie podložiek ventilov
brusim podložky ale len z jednej strany a tu stranu davam na ventil aby po nej nebehala vacka. niektore uz behaju v mojej byvalej cb900 15 rokov a taha na 90000 km. uz som aj robil z loziskovej ocele, velmi dobre kalitelna a vela vydrzi, huzehnata tiez, zatial drzi. daju sa dopasovat aj podlozky z niekzorych automobilov. mam niektore v saabe a behaju tam uz takmer 150000km. |
Re: Brúsenie podložiek ventilov
Keď máš na stopke ventila vzdialenosť od konca po prvú drážku v dostatočnej vzdialenosti obrús len vrch ventilu , je to rýchle a bezplatné |
Re: Brúsenie podložiek ventilov
S ventilom nejdem robit nic, to by som musel vsetko rozhodit....Tak stiahnem len tu podlozku... |
Re: Brúsenie podložiek ventilov
rukou sa to nedá spraviť dorovna, pohľadaj dokoho, čo má magnetku. Veď času dosť. |
Re: Brúsenie podložiek ventilov
Nebrus, radssej investuj. Kalene su preto aby pruzili. teda vrchna tvrda strana chrani makky stred. Neodporucam. |
Re: Brúsenie podložiek ventilov
Bubiiik: "... Kalene su preto aby pruzili...." Tak to mi prosim Ta vysvetli na co by bolo dobre aby ventilove podlozky pruzili ? |
Re: Brúsenie podložiek ventilov
Kokos to je nehorázne čo sa dá všetko popísať okolo brúsenia podložiek ventilov. |
Re: Brúsenie podložiek ventilov
No. Sme še pobavíľi. ...a čo by ste povedali na takýto: |
Re: Brúsenie podložiek ventilov
Vadim: konflikt s Karolovou teóriou, nesedí ti desatinná čiarka. Cementovanie 0.05 je málo. |
Re: Brúsenie podložiek ventilov
Mam to z prvej ruky, od Pána mechanika. Nemyslel som to doslova, len aby "pracovali". Ved si bruste, mne je to suoma fuk. Len viem, ze sa to neodporuca. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bubiiik (11.01.2006 22:35) |
Re: Brúsenie podložiek ventilov
Hej, hej, cementuje sa od 0,5 az do 2mm... ale asi nie u tychto podloziek.... |
Re: Brúsenie podložiek ventilov
len tak mimochodom - kalupko , aký je vonkajší priemer podložiek , čo potrebuješ? Na dosť veľa priemerov tak od 20mm hore mám zdroj v cenách cca 50sk/ks. |
Re: Brúsenie podložiek ventilov
Odborníkov ako dreva v lese, ale na môj vtip o cementovaní do 0.05 prišiel len zeleno a kalupko |
Re: Brúsenie podložiek ventilov
vadim ty vtipalek.... len tak dalej,....je to aspon plodne....vidis nakonies sa s diskusie aj dozvieme metody tepelneho spracovania....super... |
Re: Brúsenie podložiek ventilov
miros139: Pochvala od starého psa s takým nízkym číslom vždy poteší... |
Re: Brúsenie podložiek ventilov
Caute. Stalo sa uz niekedy niekomu ze mu praskla v moto tato podlozka? Je to vobec mozne? |
Re: Brúsenie podložiek ventilov
Zephyr - podložka nie , ale zrovna riešim motor , kde prasklo hrniečkové zdvihátko - vršok , tá rovná časť sa oddelila od plášťa a aj na ostatných zdvihátkach je pekne zvrchu vidno , aký je zospodu priemer vymedzovačiek . S tými otáčkami - skôr by som tipoval , ža Ti vypadol niektorý valec(sviečka?). |
Re: Brúsenie podložiek ventilov
karol-odbocim....niekto tu raz spomynal ze napr. piestne kruzky na XL nahradil kruzkami z Fiat Ducato,......argumentoval ze usetril na cene kruzkov..... |
Re: Brúsenie podložiek ventilov
miros: pri opravách starších štvortaktov sa to robí dosť často. Ak stála motorka okolo 25 000, |
Re: Brúsenie podložiek ventilov
no cak prave.....najlepsie na tom vsetkom je ze tie diely su drahe aj preto lebo stoja kdesi v zadku v belgicku v centralnom sklade a su tam zaplatene este aj mysi...... Upravené 1 krát. Naposledy upravil miros139 (13.01.2006 12:23) |
Re: Brúsenie podložiek ventilov
výrobcov krúžkov je ako maku. Pokiaľ sa bavíme o štvortakte , kde nie sú kanály , tak je prakticky jedno aké krúžky sa tam frknú.Skôr je dôležité dodržať isté zákonitosti , aby mali krúžky správne pracovné podmienky. napr . hlbka drážky má byť o 0,2-0,5mm väčšia , ako výška krúžku . Pri menšej hlbke dochádza k zapekaniu , pri väčšej k praskaniu krúžkov.pokiaľ pri použití širších krúžkov je potrebné drážku rozšíriť, tak je kritické opracovanie drážky z hľadiska drsnosti-musí byť ako zrkadlo a dodržanie bočnej vôle - 1,5-4,5 stotín mm.Zužovanie chrómovaných krúžkov nie je optimálne - poruší sa plynulý prechod chrómu do podkladu , ale niekedy je vhodnejšie - ak by sa príliš oslabili prepážky medzi krúžkami.Inak takéto "prekrúžkovačky" robím dosť často. Najčastejšie používam krúžky Goetze (nemec) ,ACL (austrálčan) a najmä Wiseco (USA+japan) .A nie je to žiadna pálka - najdrahšie sú Wiseco za 1350 + 250 za úpravu drážok (ak treba). Ale keď tam už piest Wiseco je ,tak . |
Re: Brúsenie podložiek ventilov
Karol1: Dik, skusim preverit ten jeden mozny vypadnuty valec, ale mam trochu pochybnosti, rozbeh zo spodnych otacok sa mi zda plynuly ako keby isli vsetky valce. |
Re: Brúsenie podložiek ventilov
Zephyr - teraz ma napadlo , že v lete som riešil niečo podobné - chlap prišiel na nastavenie vôlí s gpz 1100 a vykľul sa z toho prihnutý ventil. A na dôvažok , keď sme ju skúšali išla tip top , ale keď po ňu prišiel tak sa po kilometri vrátil , že nejde . Problém bol v tom , že pršalo a nahádzalo mu vodu na prestárnuté fajky a káble a iskra začala prerážať kade tade. |
Re: Brúsenie podložiek ventilov
karol1-diky...za info....dufam ze na tom tesnom vybruse co som ti hovoril este cosi nalietam...momentalne mam prichystany na vymenu 10W-50 full,...tak uvidim aka bude spotreba oleja....ak to bude prijatelne kaslem na gufera....ak nie tak sa ozvem.... |