Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3721 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28586
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17020)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11566)

Ojničné ložiská na Suzuki VX 800 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuOjničné ložiská na Suzuki VX 800 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
22.01.2006 20:03

Ojničné ložiská na Suzuki VX 800

abalach
 Edvenčr 

Ikona

Zdravím a obraciam sa s prosbou o radu hlavne na VX-akov alebo na niekoho kto ma s touto moto skusenosti. Moj problem = menim opotrebovane ojnič. ložisko(panvu). Predchodca mojej masiny ho pravdepodobne zadrel dal vybrusit čap na kluke a napasoval tam panvu z niečoho iného?????.Sezonu to vydrzalo a zacalo to buchat. Chcem objednať nové ložisko ale neviem akej veľkosti nakoľko pôvodný priemer čapu je 40,98mm a brúsený čap má 40,48mm.(oko ojnice 44 +0.05). Poradte prosim niekto ak ma s tymto skusenost aku velkost objednat lebo v niektorých servisoch o tom nemaju ani paru. :-~


23.01.2006 8:53

Re: Ojničné ložiská na Suzuki VX 800

karol1
 Bahniak 

Ikona

ani nečakaj , že v značkovom servise budú mať o tom šajn. Na žiadny motocykel s ktorým som sa stretol , výrobca nedodáva výbrusové šálky. To čo si tam mal už bola naozaj nejaká dopasovávačka a s tým bude trochu problém len tak objednať. Ja to vidím tak , buď si objednáš novú kľuku aj s ojnicou a ložiskom (ložiskami) , alebo si dáš ložisko na mieru vyrobiť .V druhom prípade si ale daj bacha kam , pretože "výrobcov " ložísk je kopec a kvalita býva veľmi rozdielna.


23.01.2006 9:00

Re: Ojničné ložiská na Suzuki VX 800

georgie
 Edvenčr 

Ikona

vola na hlavnom a ojnicnom lozisku by mala byt aspon 0,03mm, to je 1,5 stovky na stranu na olej. Trebalo by zistit preco sa to zadrelo, ci tam ten predchodca mal malo oleja alobo moze byt aj problem s olejovou pumpou (uz som sa s tym stretol). A treba zistit ci po vybroseni kluky tam este je kalena vrstva (tvrde aspon 60 rockwelov) inac ti to nevydrzi max zase jednu sezonu.


23.01.2006 9:14

Re: Ojničné ložiská na Suzuki VX 800

karol1
 Bahniak 

Ikona

georgie - súhlasím , až na tých 60 HRC. Väčšina kľukoviek je chemicky povrchovo vytvrdzovaná a existujú aj kľuky liatinové , kde by si sa k takej tvrdosti ani zďaleka nepriblížil.


23.01.2006 11:17

Re: Ojničné ložiská na Suzuki VX 800

zeleno
 Bahniak 

Ikona

ešte pouvažuj a poinformuj sa, či by nebolo lepšie zrenovovať radšej kľuku a použiť originál
šálky. V mnohých ČSAO používali práškové naváranie a nebýval s tým problém. Viem, že chlap, ktorý s tým robil, mal pri stroji viac kľúk s kadejakých osobákov, ako na autobusy. Mne robili
aj malú kľukovku zo záhradnej kosačky. Škoda len, že v Lučenci to už asi nefunguje.


23.01.2006 13:15

Re: Ojničné ložiská na Suzuki VX 800

karol 1
Neregistrovaný

s práškovinou by som nešpekuloval - na motorkách dosť veľa negatívnych skúseností . z piatich čo sme kedysi dali robiť viem , že odišli tri a dosť mi chodia aj z iných zdrojov sťažnosti na návary.Väčšinou sú príliš pórovité a mäkké ako maslo , alebo na druhej strane príliš tvrdé a odlupujú sa .


23.01.2006 13:17

Re: Ojničné ložiská na Suzuki VX 800

karol 1
Neregistrovaný

a ešte jeden detail - píše , že má oko ojnice 5 stotín do plusu , takže origoš šálky do nej aj tak nepoužije , musel by vymeniť aj tú.


23.01.2006 13:45

Re: Ojničné ložiská na Suzuki VX 800

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Asi by bolo treba použiť prášok so správnou tvrdosťou. To je už vec technológie.
Len ma napadlo, že ak má kúpiť novú kľuku, je jedno, čo spraví so starou. Za pokus to stojí.
Prinajhoršom ju predá niekomu, kto bude v núdzi.
Ojničné oko sa tiež dá zrenovovať. Nepíše, či + 0,05 je po celom oku, alebo len v jednom smere.


23.01.2006 16:41

Re: Ojničné ložiská na Suzuki VX 800

jarro
 Veteránista 

Ikona

Jednoznacne sa vyser na renovaciu. Japonec nieje Jawa alebo nejaky veteran ktoremu nevadi ked mu rozmery v loziskach lietaju niekolko stotin plus-minus. Ked klepe tak si daj cim skor inzerat na VX na suciastky alebo ak na to mas kup do motora nove creva. Moze sa stat ze das do opravy kopu penazi, bude ta to stat cas a nakoniec nebude stat vysledok za nic a budes musiet zacat odznova...teda dopadnes ako ja. :-~


23.01.2006 17:03

Re: Ojničné ložiská na Suzuki VX 800

zeleno
 Bahniak 

Ikona

jarro, popíš, ako si dopadol a kto ti to robil. Nech sa poučia aj ostatní.


23.01.2006 17:57

Re: Ojničné ložiská na Suzuki VX 800

jarro
 Veteránista 

Ikona

Firmu uvadzat nebudem lebo tam chodim sem tam este nakupovat ale suciastky na renovaciu tam uz radsej nedavam.
Najprv som mal zopar pokusov opravit kluku na dvojtakt:
1. suzuki RM 250, vypadany hlavny cap na kluke. Najprv mi povedali No problem ale skoncilo to tak ze som si musel sam dat vyrobit cap z ocele 14220 kalit+cementovat, lozisko tiez nejako nevedeli zohnat tak som po mesiaci zohnal normalizovane s tym ze ihlicky nemali fi 2,5 ale 3, takze dodatocne dat vyrobit dalsi cap s upravenym priemerom.Cap mal teda dva priemery, lava strana povodny na nalisovanie, stred -1mm kvoli lozisku, prava strana povodny priemer.Zmontovat sa to dalo len tak ze najprv muselo ist na cap samotne lozisko aby zapadlo v strede do mensieho priemeru a potom na to ojnica.
2. Cagiva 125, tiez spodne ojnicne lozisko, experti mi tam dali ihlickove bez klietky lebo s tym maju super skusenosti lebo ze aj na babety take montuju...Jeden den som na tom behal s citom ale 125-ka taha len hore tak som to na druhy den vytocil a potom som to tlacil domov 6 km. Tak som sa vtedy spotil ze som vyzeral jak keby som sa doštal...
3. Yamaha RD 350, ojnicne boli chvalabohu dobre ale jedno valive medzi zotrvacnikmi zosrotovalo gulicky. Takze len rozlisovat stred, vymenit gulickove lozisko a znova zlozit. Nanestastie sa im to nepodarilo vyvazit tak som radsej kupil dalsi motor a potom do zasoby este jednu celu motorku ;-)
4. Honda CB 400, predosly majitel asi nevedel ze treba v motore sem tam aj olej vymenit tak tiez vydralo ojnicne salky, nasu firmicku som uz radsej neskusal ale podarilo sa mi zohnat kontakt na jedneho maniaka z trnavy ktory je zamerany na CB-cky ale povedal mi ze musim pocitat s nakladmy aspon 20 000. lenze motorka stala 40 a dalsich 20 sa mi do nej davat nechcelo tak som ju radsej predal a mal som klud.
Poznam este zopar ludi ktory sa snazili zrenovovat stvortakt, jeden dal vyvarit klzne domceky v hlave na vedenie vackovej hriadele ale mal to sama bublina a druhy robil kluku na nejaku kawu ale po roku kupoval aj tak druhy motor.Takze to vidim tak ze ak kupit stvortakt tak novy rocnik alebo potom dobre zainvestovat v dobrom servise alebo zhanat dielce po inzeratoch. :-}


23.01.2006 18:14

Re: Ojničné ložiská na Suzuki VX 800

jarro
 Veteránista 

Ikona

Zeleno ta horna motorka co mas v profile ma z coho motor?


23.01.2006 18:18

Re: Ojničné ložiská na Suzuki VX 800

johny99
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Nazdar ako to tu čítam tak to budeš mať dosť zložite ,ja by som sa vykašlal na tu pracu lebo ťa to vyde kopec času a peňazí poznám pár ludí ktorý kupili motor z buračka a sú spokojný.
Na japoncoch je nevýhoda že je kľuka kalená len málo na povrchu ak to raz zadrieš tak je konic všetky pokusy s leštením,brusením a vymenou ložísk su len dočasné a nikdy to dlho nevydrží , skus pozreť české moto noviny a internet a možno niečo najdeš ako buračku alebo zadretý vrch ,kamošovi zhorela GPZ 900 pri NZ a v čechach kupil celu mašinu zo zadretým spodkom za super cenu 7500CZK, nahodil do nej svoj motor prehodil vrchne ohorené časti a motorka je znovuzrodená za pár korún,želám ti mnoho zdaru ;-) .


23.01.2006 19:06

Re: Ojničné ložiská na Suzuki VX 800

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Jarro, po toľkých problémoch sa už nedivím, že radšej kúpiš ND z havarovanej.
Ps: ten motor je z ruskej motorovej píly, objem 100 ccm.


23.01.2006 19:23

Re: Ojničné ložiská na Suzuki VX 800

abalach
 Edvenčr 

Ikona

Dik za rady asi sa najskor poobzeram po niakej buracke, len kde zobrat chechtaky? :'(.
Karol1 nevies mi prosim poradit niaku solidnu firmu kde by som mohol dat to ložisko vyrobit, nech to vydrzi aspon sezonu kym cosi naskrabem. Cau


23.01.2006 19:26

Re: Ojničné ložiská na Suzuki VX 800

karol1
 Bahniak 

Ikona

Zeleno - za pokus to nestojí , kopa roboty , peňazí tiež dosť ( samotné ložisko , práškovina, olej , filter, tesnenia , koúpa času ) a ak to nevydrží , tak všetko odznova , no ja mám len jedny nervy a pri opakovanej rozoberačke by som asi mašinu strelil do hlavy devinou :-(((((( .

Jarro - nestíham sa čudovať , koľko trpezlivosti si mal s predmetnou firmou . dovolím si podotknúť že RM 250 v spodnom ojničnom ložisku nemá ihličky priemer 2,5 mm , ale ihlovú klietku osadenú valčekmi priemer 4 mm , čap je priemer 24 mm, oko ojnice 32 mm a šírka ojnice 20 mm . od 1987 do 2004.
Do 125-ky dávať voľne ložené valčeky nie je vhodné v žiadnom prípade , pretože kritické otáčky takto vytvoreného ložiska sa pohybujú len niekde okolo 6000/min.Nad tieto otáčky sú takto riešené ložiskové zostavy nespoľahlivé.
nevedieť vycentrovať kľuku na RD 350 ? - len v prípade ak už bola podrobená domácej oprave . V pôvodnom vyhotovení a stave je to jedna z najľahšie centrovateľných kľukoviek a väčšinou nie je problém ju vycentrovať na \"pokazený indikátor\" , čiže sa ručička hýbe sotva badateľne.
inak tieto opravy bežne vykonávam na počkanie - rozumej cca 2 hodinky - čiže sa mi môžeš pozerať na prsty .


johny 99 - súhlasím v tom zmysle , že sa najprv poobzerať po búračkách. Nesúhlasím a to dosť značne a môžem to spoľahlivo preukázať , že všetky pokusy o opravu sú len dočasné a nikdy to dlho nevydrží . Už som to napísal vyššie a zopakujem ešte raz , výnimočne je kľuka kalená , pracovné plochy sú v drvivej väčšine chemicky vytvrdzované a kým som toto nezistil , tak mi dlho nešlo do hlavy , ako to tí šikmookí dokážu tak málo vytvrdzovať , že stačí odobrať hoci 5 stotín a tvrdosť je preč. Chemické vytvrdzovanie do hlbky jednej molekuly túto otázku zodpovedalo. Otázka životnosti po oprave je aj otázkou správnej diagnostiky , prečo ložisko odišlo a či bola odstránená príčina.


23.01.2006 19:28

Re: Ojničné ložiská na Suzuki VX 800

karol1
 Bahniak 

Ikona

abalach - ráno som Ti posielal súkromnú správu - mrkni si


23.01.2006 21:34

Re: Ojničné ložiská na Suzuki VX 800

zeleno
 Bahniak 

Ikona

karol1 : veď ja mu nekážem, že to musí tak spraviť. Poukázal som na jednu z možností a vy ste odpovedali, ze s tým nemáte dobré skúsenosti.
Na to rozoberanie sa dívaš z iného pohľadu a to, ako profesionál. Verím, že keď budeš celý deň
robiť motor a zachvíľu Ti ho donesú rosypaný naspäť, nezastrelíš len motorku, ale aj seba. :-D Ja, ako amatér to beriem športovo, s heslom " opakovanie, matka múdrosti "
Je mi v podstate jedno, či sedím na pive, alebo rozoberám motorky. Možno ešte ušetrím! :-)))
Navyše si sa tiež vyjadril "a ak to nevydrží ", čiže aj môže. Zrejme záleží, kto a ako kvalitne opravu urobí.
Jarro mal smolu, že natrafil na mechanikov, čo sa učia za peniaze zákazníkov. V tejto podnikateľskej dobe ich je viac, preto si treba rozmyslieť, komu opravu zverím.


23.01.2006 22:16

Re: Ojničné ložiská na Suzuki VX 800

johny99
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Karol 1 sa nezdáš ;-) ja mám Kawasaki a tie sa nekazia >:-)


23.01.2006 22:22

Re: Ojničné ložiská na Suzuki VX 800

karol1
 Bahniak 

Ikona

johny 99 - to vieš , keď štrnásť rokov nerobíš nič iné len sa vrtaš v motorkách , tak sa niečo "nalepí" >:-)
a robil som ložiská aj na 156 koňovú ZXR 750 (brzdené v Brne) a po dvoch rokoch ešte stále fachala, potom som ju stratil z dohľadu.


24.01.2006 8:05

Re: Ojničné ložiská na Suzuki VX 800

jarro
 Veteránista 

Ikona

Karči s tou firmou som mal aku-taku trpezlivost len kvoli tomu ze mi to v Nitre nikto iny spravit nechcel, ked som pobehal inych majstrov tak mi povedali ze s japoncami maju zle skusenosti, ze su to jednorazove kluky a ze minuje jednu robil a pri rozlisovavani mu praskla a tak...
Ta RM neviem aky bola rocnik ale uz to malo kotuc a tie ihlicky boli na 100% fi 2.5 a boli samorejme v klietke.
S tou klukou na RD ma dobre nasrali ale to bola vlastne posledna oprava. Ta kluka je ale zaujimava tym ze kvoli tuhosti je zotrvacnik a hlavny cap vyrobeny z jedneho kusu ale ako som povedal, radsej kupim zachovaly motor nez generalkovat japonca lebo takto si to mozem doma poprehadzovat sam a za chvilu zas beham a este mi ostane kopa dalsich ND.

Abalach najprv by si si mal zistit ci ti niekto vie zohnat to co mas pokazene a za kolko aby si si to vedel porovnat s tou renovaciou.


24.01.2006 19:07

Re: Ojničné ložiská na Suzuki VX 800

karol1
 Bahniak 

Ikona

jarro - dvapolky ihličky má RM-ka v hornom oku - uloženie piestneho čapu . Tam je klietka KTV182322EGB2 , ale dole sú stopro hrubšie.
Ak budeš mať cestu okolo Žiaru , zastav sa na kukuč.
k tým jednorazovým japonským kľukám - :-)
inak tak ako RD-čka má riešenú kľuku dosť veľa snežných a vodných skútrov.


25.01.2006 9:32

Re: Ojničné ložiská na Suzuki VX 800

jarro
 Veteránista 

Ikona

Karci vidim to tak ze ked budem robit nedajboze zas nejaky motor tak budem s klukou otravovat asi teba. Radsej by som vsak bol keby som uz mal taku masinu v ktorej sa rypat nemusim...ale jak naschval som nedavno natrafil na RD 500 (stvorvalec s dvoma klukami)-samozrejme zadreta, tak mam teraz v hlave chrobaka ale hadam to nejako rozdycham...Ale som rad ze sa aj u nas najdu majstri ktori vedia spravit japonca tak aby este co-to vydrzal.
Zastrelis ma ale na tej RM boli fakt dva a polky ihlicky dole a dvojky hore. To stare lozisko som dal novemu majitelovi ked som ju predaval aby mi veril ze som ho menil , jedine ze som mal ram z novsieho modelu a motor zo starsieho ale to uz nezistim...koncim lebo uz kecame o inom nez Abalach...


26.01.2006 0:32

Re: Ojničné ložiská na Suzuki VX 800

karol1
 Bahniak 

Ikona

jarro - aj to som už mal v pazúroch . vidličák motor, piesty ako v 125-ke , 100tátošov , ale gazda sa sťažoval , že smädných.bol niekde od rimba somby a mal k tomu myslím aj náhradný motor . ale to je tak baj očko zo 8 rokov
strielať nebudem. :-D



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.