Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2404 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28584
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17019)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11565)

Yamaha XT600 Z vôla piestu - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuYamaha XT600 Z vôla piestu - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
08.02.2006 20:40

Yamaha XT600 Z vôla piestu

Kolko má mať piest vôlu vo valci ??? Kompresia je dobrá, ale piest má vôlu asi 2mm. Ďakujem


08.02.2006 20:50

Re: Yamaha XT600 Z vôla piestu

RS 955i
Neregistrovaný

tusim 0.045-0,O65 je montazna vola a 0,08 je hranica opotrebenia,podotykam meria sa asi 5mm nad osou piestneho capu.
Ak by si tam mal 2mm ten motor by tak hrkotal,ze by prehlusil ej studeny motor tanku T55 na volnobeh :-~ :-~ :-~


08.02.2006 21:08

Re: Yamaha XT600 Z vôla piestu

ty vole 2mm...a ešte sa nič nepolamalo,ja som mal čz 500 kros,a dal som robit vybruš takemu lajkovi dam tam vola bola :-) kopnem,vozim ,zohrievam,zabehavam,drb... :-)odfajčeny a zlomeny piest,...zaprenie kržkou do kanalu.Pokus 2 taktiež všetko mi vyplulo cez vyfuk.kanal,nebola žiadna ryha na valci,a zase som kupil piest,drb :-((( to bola na navine ojnica,a jej oka,vybehana klukovka,ložiska,lebo piet uderil do kartra motoru smerom dole,takžie pokus,som sa nasral urobil komplet GO za (9 tis,u kavalitnej firmy)fičialo to jak hodinky,ale ta spotreba :-)a test na volu piestu, ak daš piest do valca s kružkami tak ho daj do hornej uvrate nechaj tam volu tak ale 1 cm do hora,nalej trochu oleju,a pozeraj či nepreteka,v tedy je dobra tes.polcha :-)


08.02.2006 22:13

Re: Yamaha XT600 Z vôla piestu

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Keďže píšeš asi, predpokladám, že si vôľu nemeral a posudzuješ ju podľa ločkania piestu vo valci. Pre rôznu teplotu piestu pri prevádzke je aj jeho vôľa rôzna. U tak veľkého priemeru by
mohla byť nad krúžkami 0,45 mm
pod krúžkami 0,35 mm
v úrovni čapu 0,25 mm
na konci 0,10 mm
Navyše je tam aj ovalita, pre zmenšenie trenia, teda zboka-nabok je viac ako dopredu-dozadu.
Ak u studeného motora skúšaš piest vo valci, vyzerá to hrozivo, ale po zahriatí sa piest dosť roztiahne. Treba mikrometrom zmerať priemer piestu i opotrebenie valca a podľa toho sa zariadiť. Vzduchom chladené motory majú vyššiu pracovnú teplotu, aj vyše 100 stupňov, preto je táto vôľa väčšia, ako u vodou chladených.
Je to závislé aj od materiálu piesta, každý výrobca má na rovnaký priemer iné vôle.
Počkaj si na Karola1, on piesty vyrába, tak ti to nadiktuje presne. Alebo nie.?

Upravené 2 krát. Naposledy upravil zeleno (09.02.2006 11:06)


08.02.2006 23:37

Re: Yamaha XT600 Z vôla piestu

ja mam XLku minuly rok som daval novy piest + vsetko okolo toho a ked som tuto zimu nahliadol do motoru piest mi tam tiez trosku behal ake ako som sa tu docital je to zrejme v poho ;-)
dik zeleno za info mne to pomohlo aspom mam klud na dusi :-)


09.02.2006 16:23

Re: Yamaha XT600 Z vôla piestu

Zeleno: dikes za radu.


10.02.2006 8:03

Re: Yamaha XT600 Z vôla piestu

karol1
 Bahniak 

Ikona

stredná teplota valca sa hýbe okolo 150 stupňov a na pieste od 180stupňov na spodku po 350 stupňov navrchu , čiže viac sa rozťahuje krúžkový priestor , ako spodok piestu . Nakoľko v oblasti piestneho čapu je viac materiálu ako na okolitom plášti , tak sa robí ovalita , alebo ofrézovanie materiálu z oblasti piestneho čapu . Ovalita skôr u dvojtaktov , aby zostal zachovaný tesniaci účinok piestu a ofrézovanie , alebo teda viditeľné odľahčenie u štvortaktov , kde piest nemusí tesniť kanály. S tými vôľami sa Zeleno takmer trafil a naozaj to závisí od materiálu piestu a taktiež od stavby piestu . napr. origoš ide do XT s vôľou ako napísal RS955 - len špatne umiestnil bod merania a tiež hranica opotrebenia je väčšia , a to čo napísal Zeleno platí po odrátaní 2stotín , čiže základná vôľa 8 /100mm ,pre piest Wiseco.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.