Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3600 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28608
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17033)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11575)

Problém s elektrikou Jawa 350 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuProblém s elektrikou Jawa 350 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém, Elektrika.

24.03.2010 16:50

Problém s elektrikou Jawa 350

cecy
 Čoprák 

Ikona

zdravim mam problém že mi nedobíja baterku a neviem čím to je, je normálne to ak vložím kľúč tak mi bere z baterky asi 2,5A a nemám nič zapnuté ani naštartované? alebo to môže byť v regléri


24.03.2010 21:15

Re: Problém s elektrikou Jawa 350

Palinoik
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

a baterka v pohode? nemas suche clanky?


24.03.2010 22:10

Re: Problém s elektrikou Jawa 350

cecy
 Čoprák 

Ikona

baterka je ok som ju skusal ale skvor neviem či to ma len tak odoberať taky velky prud


24.03.2010 22:23

Re: Problém s elektrikou Jawa 350

mirec08
 Čoprák 

Ikona

Ak nedobija, skus vymenit regler. Po vlozeni klucika moze dost k zvysenemu odberu prudu, ale nemal by byt moc dlhodoby, ak sa nemylim. Kondenzatory sa musia nabit, napatie nedokazu drzat neustale.
Ale je mozne, ze sa mylim.


24.03.2010 23:14

Re: Problém s elektrikou Jawa 350

cecy
 Čoprák 

Ikona

regler odskusam, a to stym odberom asi nebude v kondenzatoroch pretože som meral odpor medzi + a - a ked tam nemam klucik tak je nekonecny a ked ho tam vlozim tak je 2,4 ohmu a to vypada jak keby som tam mal niekde skrat


25.03.2010 6:52

Re: Problém s elektrikou Jawa 350

Miloss350
 Turista 

A ide to, alebo aky je problem? Neviem isto, ale zda sa mi, ze zapalovanie za chodu zerie 3,5 A, a ked nebezi tak ked mas zapnuty kluc, kludne moze brat tych 2,5 A, v tom by som problem nevidel. Preto nieje dobre mat dlhu dobu zapnute kluce ked masina nebezi. Vybija sa baterka a prehrievaju sa indukcne cievky, mozu sa aj odpalit. Tych 2,4 ohmu je odpor vinuti indukcnych cievok. A ako si zistil, ze ti nedobija baterku? Zapoj merak medzi + pol na baterke a na kabel co bol na tom + pole a meraj prud. Pri nizkych otackach, by mal tiect prud z baterky a pri vyssich otackach by sa mala polarita prudu zmenit - mal by tiect prud do baterky. Inac, ja mam taku istu masinu, mam zapalovanie 6V 75W, a tieto hodnoty ako prud pri zapnutych klucoch a tak by som mohol pomerat, ale najskor v piatok. Ak nedobija baterku, vacsinou je to sposobene reglerom.


25.03.2010 7:20

Re: Problém s elektrikou Jawa 350

karol1
 Bahniak 

Ikona

na regleri máš kontakty "D" , "M" , "B"

D - dobíjanie - na tomto kábli máš mať napätie pri bežiacom motore
M - master - v kľudovej polohe má byť spojený s kostrou , slúži na reguláciu napätia odpájaním budiaceho okruhu dynama od kostry
B - baterka - trvale spojený s batériu.

pod deklíkom reglera máš 2 relátka:
-jedno spája "D" a "B" , keď začne dynamo dávať šťavu. Je nastavené na určité napätie a slúži na to , aby sa baterka nevybíjala cez dynamo v čase , keď toto nedáva .
- druhé je regulačné , má 3 polohy
stredový kontakt spojený s kostrou - základná poloha
stredový kontakt medzi krajnými - budiaci prúd je obmedzený , lebo do série s budiacim vinutím je zapojený buď odpor naspodku reglera , alebo malá cievka na statore ( podľa odlišnosti ročníka a modelu)
stredový kontakt je pritiahnutý a skratuje budiacu cievku.

Ak teda nemáš šťavu , odpoj Béčko , odpoj eMko a ukostri ho. Po naštartovaní máš mať na Déčku napätie stúpajúce s otáčkami a pri zhruba 6-tich voltoch sa má toto napätie objaviť aj na Béčku reglera. Ak to takto pôjde , tak môže byť vadný regler , skús prečistiť kontakty , ak to takto nepôjde , máš zrejme v háji dynamo , skontroluj uhlíky , kábliky , premeraj odpor statora a skontroluj či nemáš prerazený rotor - čiže po zhodení statora dáš jeden kontakt meráku na kostru a druhý na kolektor (tam kde bežia uhlíky) . Musíš namerať "nekonečný" odpor.

Ak nemáš merák , nezúfaj , namiesto merania napätia orientačne slúži aj žiarovka, čím viac svieti , tým je napätie vyššie, a namiesto merania odporu poslúži žiarovka s baterkou, čím viac svieti , tým je odpor menší.


25.03.2010 7:30

Re: Problém s elektrikou Jawa 350

djkorka
Darca Krvi  Turista 

Ikona

a ako sa to chová pri naštartovanom motore?634ka má dynamo.To znamená že pri voľnobehu, niečo pod 1000 otáčok by mala byť zhasnutá červená kontrolka dynamo respektíve mierne preblikuje a pri pridaní plynu na cca 1500 otáčok a vyššie, ak je všetko v poriadku kontrolka zhasne.Poprípade sa ešte nastavuje regler, skontroluje sa či nemá opálené kontakty. To že Jawa pri zasunutí kľúčika odoberá 2,5 A je uplne v poriadku. ;-) viacej info by si mohol zohnať na www.jawamania.info


25.03.2010 16:30

Re: Problém s elektrikou Jawa 350

cecy
 Čoprák 

Ikona

diky moc zajtra to pomerám a to že mi nedobíja baterku som zistil tak že mi stále svieti kontrolka a že sa mi po každej jazde zníži na nej napätie


25.03.2010 23:19

Re: Problém s elektrikou Jawa 350

qucko
 Kávičkár 

ja by som skontoroloval vynutie na dyname... mal som podobny problem na starsej jawe a mal som porusene vynutia na statore ....



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.