Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3548 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28548
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17004)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)

Jawa Pionier Štartovanie - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJawa Pionier Štartovanie - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
10.09.2009 14:59

Jawa Pionier Štartovanie

somorastik
 Turista 

Caute,
Chcel by som sa spítať či by mi niekto nevedel poradiť. Na svojom pionieri som prešiel 2500km bez poruchy vyraznej, všetko šlapalo nový piest valec atď...
Ale mal som zle zaistenu vačku na magnete a istaica šrouba sa vyšroubovala a vačka sa uvolnila a pionier prestal ísť.
Niekoľko pionierov som predtým opravoval uplne do šrouby, nastavoval som predstih a tak to všetko viem. Vymenil som kondenzator indučku mam 8V vyzerá tak isto ako kamaratova 6V na jeho Pionieri som skusil a išla ako diabol.
Skúsil som všetko! A teraz vôbec neviem čo mam skúsiť.
Elektriku som prerobil poriadne podľa Jawa 23 mustang. Nastavil som spravnu vzidalenosť cievok od magnetu (rotoru). Nastavil som predstih. Vyčistil som výfuk, vyčistil som karburátor.

Iskru hádže ako jebnutý ked prekopavam s vyšroubovanou sviečkou no keď sa snažim roztlačiť tak sa nič nedeje a sviečka je potom mokrá.

Podotýkam pred poruchou pionier išiel veľmi dobre.

Neviem či sa nezapiekli krúžky alebo či nieje dačo s kľukou.

Dakujem za pomoc


10.09.2009 16:08

Re: Jawa Pionier Štartovanie

4takt
 Kávičkár 

Ikona

Vyšrobuj sviečku a strč si tam prst. A skus potlačit. Ak ti to pojde tažšie s prstom strčením v hlave valca znamená že kružky su v poriadku. Ale može to byt v nasávaní alebo v benzíne. Ked tam maš moc oleja nenakopneš ho ani za boha. Tiež mám pinčla a raz som tam dal trochu viac oleja ako bolo zdravé a nechcel naštartovat. Tak som tam dolial trochu čistéého benzinu a zriedil som to s tým zaolejovaním benzínom a čo sa nestalo. Pinčel ide jak drak. Ale ak ti motor nešiel dlhšiu dobu aspon 2 mesiace treba ho trošku rozbehat. Tlač dalej až kym ti nechití


10.09.2009 17:41

Re: Jawa Pionier Štartovanie

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

neni v magnete ustrihnuty kolik na vacku alebo na kluke ustrihnuty kolik na magnet?


10.09.2009 18:04

Re: Jawa Pionier Štartovanie

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

a neodpaluje ti vôbec ? ani puk nič ? zvláštne ... keď tam máš benzín a sviečka je mokrá (neviem či od oleja alebo od benzínu) tak by to malo ist v poriadku, ale môže sa stať, že ti sviečka nehádže pod tlakom, skús ju vymeniť [dobre] a potom to poriadne roztlač a hlavne to nevzdávaj, mne sa to stalo viac krát, že keď som ho už prestal odrážať , zrazu puk , puk , puk a išlo to ... chce to rozbehať , predsa len to sa usadí a tak somarinky okolo toho ... to hcce trpezlivosť ... nieje to žiadny 4T ... je to zastaralá ale osvečená technika, trpělivost soudruhu trpělivost ... :-)


10.09.2009 18:14

Re: Jawa Pionier Štartovanie

crazybiker
 Jogurťák 

Ikona

daj tam novu sviecku, nastrav prestih, so striekackou daj do valca 1ml benzinu, poskladaj a roztlac aspon bum msuim spravit... ked ani po 1 km nic, tak ej problem s predstihu, teiz som to mal 5km sme tahali s autom..... motorka sa normalne aj zohriala, sem tam trosku prm... spravila ale nic ine, rotor sa posunul....... tak som to zas nastavil a ide ajk drak..... jednoducho to musi ist.... a este pozri fajku a kablik..... ;-)


10.09.2009 19:24

Re: Jawa Pionier Štartovanie

somorastik
 Turista 

Dakujem za odpovede!
Podarilo sa mi ho rozvrčať davnejšie ale teraz už nič, 1km som ho zase netlačil zase keby bolo vsetko ok tak chytí.
Tlak ma dobrý, ked zo zakrutenou sviečkou točim magnetom tak to ide sťažka tak ako ma. Valec aj piest som pozeral, sviečku som vymieňal.
Porucha bola presne ako písal TomasVFR na kluke bol odstrihnuty kolik na magnet, to som ale opravil už je to spravne. Fajku skusim vymeniť kablik je dobrý.

Fakt neviem čo už mam s tym urobiť.

To Trojan: To je simson prestriekany na KTM ? :-D


10.09.2009 19:41

Re: Jawa Pionier Štartovanie

kludne vyskusaj viac sviecok a daj tam odtrh radsej 0,45mm

Upravené 1 krát. Naposledy upravil jawa23 (10.09.2009 19:44)


10.09.2009 19:45

Re: Jawa Pionier Štartovanie

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

tomas ma predbehol lebo tento problem som mal aj ja ...Ked som naposledy robil generalku znamemu, nahodil motor a na druhu supu chytil....skoro kazda motorka.


10.09.2009 20:09

Re: Jawa Pionier Štartovanie

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

prekontroluj pomocou ziarovky a cudzieho zdroja napatia, napr. baterie kedy ti otvara ramienko. ci je piest v spravnej polohe, a ci nedoslo v dosledku tej poruchy k pootoceniu hriadela voci zotrvacniku.


10.09.2009 21:59

Re: Jawa Pionier Štartovanie

somorastik
 Turista 

Kontroloval som podla kamaratovej motorky ci je vačka spravne voči statoru s cievkami.

ARPAD ako si myslel posun hriadela voči zotrvačniku , ved klukovy hriadel je sučasťou zotrvačnika na pionieri nie? Alebo sa mýlim? Ale ked tak rozmyslam tak hej je to oddelene pravdepodobne.

Skušal som funkčne sviečky z druhych motorkiek, skušal som dat kontakty sviecky blizsie k sebe, skušal som novu fajku.

JAWA23 ako mam nastaviť odtrh? Ja som to podľa tych navodov nikdy nerozumel.

Inak tu elektriku mam zapojenu tak že mám vlastne tri cievky TENKÚ 6V (T), a dve HRUBÉ 2x3V (H) ak sa nemilim. Mam novšiu 30W.

T a jednu H ktora nieje ukostrena mam v serii na svetlo, a 1x H mam na kladivko pripojenu spolu s kondenzatorom a stade na kontakt 15 na indučke.

Podľa schémy.

Chalani skutočne si neviem rady dačo sa asi poriadne posralo bojim sa že kľukovka, ale motor sa sprava normalne, radí, kompresiu ma dobru, iskru hádže ako jebnutý, horna uvrať je na spravnom mieste.

Jedine čo nechapem Nesvietia mi svetlá! Predtým mi svietili veľmi dobre zapojene podľa starej 21 schemy.

Dakujem


10.09.2009 22:09

Re: Jawa Pionier Štartovanie

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

uf uf svetlá to je papračka ... máš všetko pôvodné ? prekontroluj káble či niesu zalomene alebo alebo .. ale asi bude problem pri cievke, bud kábel v čudu, alebo ju skús vyčistiť ... neviem .. treba sa s tým pohrať ... jawa je jawa ... nič ma nenapadá ale sú tu aj experti čo ti poradia .. :-)


11.09.2009 15:56

Re: Jawa Pionier Štartovanie

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

klukovy hriadel sa sklada z kovovych kruhov(zotrvacnikov), nieco ako cinky, a vsetky hriadele su do zotrvacnikov zalisovane, a ide len oto ako silno tam drzia.od vyroby drzia dobre, ale ked to uz niekto ped tebou rozoberal, tak uz to drzat tak dobre nemusi, a moze sa pootocit voci zotrvacniku. potom to bude fuk ze mas zapalovanie spravne nastavene, aj ze mas spravnu vzdialenost cievky od magnetu.pionier pouziva na pohon zapalovacej sustavy magneto, no a tam je potrebne aby sa kontakty prerusovaca(ranienko) rozpojili az ked sa polove nastavce(tie skosene plechy podla tvaru rotora na ktorych je navinuta cievka, a maju v sebe otvory na priskrutkovanie cievky) nemaju oproti sebe magnety, ale magnety ich uz minuli o malu vzdialenost, a ta tiez vola odtrh, a ten ma zvycajne hodnotu 8-10°. je to preto, lebo pri vzdialovani magnetov od magnetickych obvodov rastie magneticka energia, samozrejme len do urcitej hranice, a potom prudko klesa.skus si zmerat ten odtrh, nastav piest do spravnej polohy, ramienko tiez, aby akoze teraz hadze iskru na sviecke, no a zneraj uhol medzi koncom(hranou) magnetu, a medzi koncom (hranou) magnetickeho obvodu cievky.


11.09.2009 16:48

Re: Jawa Pionier Štartovanie

somorastik
 Turista 

ARPAD dakujem za obsiahle vysvetlenie , netušil som že tie jadrá (polove nastavce) nemaju mať pri sebe magnet ked sa kladivko rozpaja.
Neviem ako zmeriam tych 10° ale pokusim sa.

Ked sa mi porucha stala tak som počul poriadnu ranu, najpr som myslel že mam defekt.

Dneska som prečistil uplne cele zapaľovanie, vymenil som štarotovaciu cievku z 20W magneta, nastavil som všetky vzdialenosti, na predstihu a odtrhu som si dal ozaj záležať a poskladal som to.

Všimol som si keď som dal dole magnet že kľukovy hraidel ma vodorovnu vôľu čo keď som skušal na druhych motoroch nebolo.

Sviečka bola stále mokrá a tak som ubral z voľnobehu tou šroubou čo ma na sebe pružinku.

Sviečku som očistil a stroj sa rozbehol, ALE!

NEdokáže sa udržať v otáčkach ani pri plnom plyne!

Pravdepodobne to bude tak ako pisal ARPAD klukovka od zotrvacniku posunuta.

Vravim bolo to v plnej rychlosti ked sa mi to stalo takze kludne moze byt.


11.09.2009 17:23

Re: Jawa Pionier Štartovanie

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

semeringy v ťahu ... vymeniť za nové alebo zcvaknuť strunu a natiahnuť na novo ... chytá vzduch a nedrží ...


11.09.2009 18:12

Re: Jawa Pionier Štartovanie

4takt
 Kávičkár 

Ikona

A ešte sa pohraj s tryskami. Hlavne s tou v strede ( tá s tou pružinkou) s tou sa nastavuje prísun vzduchu. Ja osobne som to spravil tak že ostatné dve tryski na benzin som nastrčil na 2mm podložky a dotiahol na doraz aby sa neštelovaly samé od seba. A potom som sa pohral s tou strednou na vzduch. Najprv som dotiahol uplne, motorka ani tuk. Potom som trocha povolil a už to začalo kopat. Tak som povolil ešte viac a ide jak besná. Pohraj sa s karbecom pretože vetčšinou ten má na svedomí ked motor nechce chytit.


11.09.2009 19:47

Re: Jawa Pionier Štartovanie

somorastik
 Turista 

Tak dufam že som to nakonec doriešil.
Ani si neviete predstaviť jak som nadaval keď som si predstavil ze idem meniť kľuku celu! Pi*i!
Ale naštastie nebola pootočena takže som zase cele magneto dal naspať a našteloval.
Pionier chytá už na nakopnutie! :-D
Ale!
Nejde do otačok, a tak pozeram plynove lanko a dve žilky boli pretrhnute a dosť to tam brzdili.
Tak dufam že to je vo veci. Ale vravim ta motorka bola ako mŕtva, ešte som nezažil. Dufam že to ma nasvedom lanko.

Kde sa da zohnať taka sada plieškov na nadstavovanie (0,4 mm, 0,45mm,0,5mm...)?

V pondelok kupim lanko a napišem ako to dopadlo.

4takt maš pravdu karburator je velice ošemetna zaležitosť na jawach a čz tach.

Dikes všetci za prispevky.

P.S. stale neviem čo znamena ten vodorovny loker na kľuke, ložisko v keli?


11.09.2009 20:12

Re: Jawa Pionier Štartovanie

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

4takt ty zas netrep sprostosti, nepočuvaj ho žiadne podložky pod trysky to je p!čovina, neviem kde si počul o tom že by sa trisky povolili... tak to zatiahnem poriadne a ziadne podložky ... ach ... uvažuj... tam ti to chytá falošný, skús pozrieť filter či nieje upchaty ... alebo ho nedusí to byva zväčša ked nejde moto do otáčok ... filter ... prípadne ho daj dole ... nerob s triskami nič ... maximalne ich vyčisti ... a volnobeh môžeš mať aj stiahnutý totálne ale ked pridás motorka musí ist do otácok .. to s volnobehom nič nemá ... moto musí ísť aj bez volnobehového šróbu ... ked ho nakopneš a hned mu pridáš musí ísť ... ten šrób tam je len na to aby si reguloval výšku šupátka... a to mozes drzat aj plynom ... hluposť ... totálna ty triska ... [zle] [zle] [zle]


11.09.2009 20:13

Re: Jawa Pionier Štartovanie

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

somorastik: karburátor nieje ošemetná vec, zväčša sú ošemetný majtelia motoriek, keď ho máš dobre nastavený tak to musí ísť, bude to asi filter...

Edit:
A ešte sa spýtam, vypadá to ako simson ? videl si už niekedy simsona ? Áno sú to farby KTM ... no a ?

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Trojan (11.09.2009 20:26)


11.09.2009 20:28

Re: Jawa Pionier Štartovanie

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

A ujo 4takt, to tie tri vecičky čo sú na karburátore, jedna tryska je na jazdu, (to v strede je volnobeh, nie tryska) a tá druhá je volnobehová tryska ... aby si si to na budúce nepomýlil [dobre]


11.09.2009 20:45

Re: Jawa Pionier Štartovanie

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

to ze ti to chodi do boku znamena ze buc chodi kluka v loziskach alebo loziska v kartroch :-( a to znamena ze to dlho chodit nebude


11.09.2009 20:54

Re: Jawa Pionier Štartovanie

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

je to rozbité ...


11.09.2009 22:45

Re: Jawa Pionier Štartovanie

somorastik
 Turista 

TO Trojan: Heh ja si karburator viem nastaviť, a 4Takt trepal s tymi tryskami to je pravda.
A ešte sorry nieje to simson ale ČZ 175 taku som mal :-D A čo že je ktm to nevadí mohlo byť aj horšie :-D
Vravim mal som mrte motorov a celych pinclov rozobranych do sroby tak viem jak čo sa ma k sebe.
A rozbite to neni to este musi dat 1000km kua! 8-)
Vymenim to plynove lanko.
Filter je v pohode pozeral som ho.


12.09.2009 14:19

Re: Jawa Pionier Štartovanie

4takt
 Kávičkár 

Ikona

Trojan: Ty si celý volnobeh ked som tu skrutku v strede s tou pružinkou uplne vyšroboval tak motor sa točil ale žiadny vzduch si nenasával. Tak tu netrep o volnobehu. [zle] [zle]


15.09.2009 10:55

Re: Jawa Pionier Štartovanie

maxis666
 Bahniak 

Ikona

somorastik: skus vimennit cievku v zapalovani 6V


07.11.2009 16:37

Re: Jawa Pionier Štartovanie

Atomix
 Čoprák 

Ikona

kamos to mal tiez a mal puknuty kruzok..kukni sa nato


07.11.2009 17:11

Re: Jawa Pionier Štartovanie

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

4tak: nabuduce ked ani nevies cim otacas na karburatore, tak sa s nikeym porad. tou skrutkou s pruzinkou sa nenastavuje nic ine ako volnobeh(doraz supatka). A podlozky pod tryskami nemaju co hldadat, ale tak ako ti napisal trojan treba ich dotiahnut nadoraz. Nic sa tryskami nenastavuje, minimalne nie ich otacanim.


07.11.2009 19:04

Re: Jawa Pionier Štartovanie

4takt, týmto ťa splnomocňujem, aby si svojho "inštruktora" úplne ale úplne z celej sily kopol do zadku. Na tvojom mieste ešte veeeeeľmi dlho bol ticho a len pozorne čítal všetko dostupné o motorkách :-D :-D :-D


07.11.2009 20:33

Re: Jawa Pionier Štartovanie

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Admin:

4takt ovi zakáž prispievať dovtedy kým nebude mať toľko najazdené čo má paliboy nacúvané :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil CB750 (07.11.2009 20:34)


07.11.2009 21:36

Re: Jawa Pionier Štartovanie

CB, neprovokuj, lebo kúpim od teba mašinu a budeš plakať! :-D :-D :-D


07.11.2009 21:39

Re: Jawa Pionier Štartovanie

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

neprovokujem, ale máš ju mať! momentálne som zamilovaný (CB1100) :-*


07.11.2009 21:44

Re: Jawa Pionier Štartovanie

CB - Cez zimu idem niečo riešiť, takže čert nikdy nespí. Zatiaľ to je "nasmerované" trošku inam, ale časy sa menia... [dobre]


07.11.2009 21:45

Re: Jawa Pionier Štartovanie

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

tak ten 4t dobre trepe - ze prisun vzduchu


07.11.2009 22:18

Re: Jawa Pionier Štartovanie

No, aby som odôvodnil, prečo som "zdrbal" mechanika s nickom 4takt. Takže školenie:
Pre jednoduchosť berme len hlavnú "trysku" a len Jawu 20-21-23 a len zákl. princip.
Samotná dýza je zodpovedná za zabezpečenie "ideálneho" zmiešavaceho pomeru (t.j. benzín-vzduch), ktorý je pri bežných automobilových benzínoch 1:15. To znamená, že hlavná dýza zabezpečuje tento pomer pri MAXIMÁLNOM pridaní plynu. Keď uberáš plyn, začne plniť svoju funkciu kónická ihla zavesená na "šupátku" , a to tým, že adekvátne znižovaniu množstva vzduchu zužuje prierez k prísunu benzínu, tým zmiešavací pomer ostáva viacmenej zachovaný pri rôznych režimoch motora.
Hlavná dýza má 0,65 alebo 0,68 mm otvor,ktorý by sa nemal meniť, takže "opatrne posunovať". Miernym zväčšením sa môže dosiahnúť lepší výkon, ale žiadny zázrak, ak sa to nenašteluje správne a chce to viac aj vzduchu (iný filter, "zväčšiť" difúzor je už problém)
Dýza musí dosadnúť DOLE do svojho kónického hniezda v plavákovej komore, musí tesniť, inak hovoriť napr. o 0,65 mm je bezpredmetné. Ak dosadne hlava skrutky na zbytočne pridané podložky, dole to netesní, benzín nie je regulovaný a miešavací pomer je v zadku.
Obe dýzy sú skrutky mosadzné, tá pozinkovaná skrutka medzi nimi s pružinou dvíha alebo spúšťa šupátko (=nastavuje spodný doraz) pri štelovaní voľnobehu. Pružina má len fixačnú úlohu, aby sa skrutka nerozštelovala.
Fú, teraz som na seba strašne hrdý. Znalci, odpustte >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (07.11.2009 22:23)


08.11.2009 6:04

Re: Jawa Pionier Štartovanie

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

papiboy: toto co si napisal, by si mal 4takt (a jemu podobni) vytlacit, zaramovat a zavesit nad postel ako pismo svate. Uz ked to z toho co si napisal niekto nepochopi, tak uz mu asi niet pomoci....


08.11.2009 10:25

Re: Jawa Pionier Štartovanie

krampus
 Geriatrik 

Ikona

papiboy- [dobre] - a este by si mohol vysvetlit tymto jungmechanikom vplyv vysky nastavenia ihly supatka na prechody a zmiesavaci pomer a uz budu mat v hlavach z toho "uuplny hokej" ;-)


.....mrte rozobranych motorov, vie co a ako ma ist k sebe, ale pliesky na nastavenie nevie kde sa kupuju.......usmevne! :-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil krampus (08.11.2009 10:31)


08.11.2009 10:46

Re: Jawa Pionier Štartovanie

Kua, chlapci, ja som stavbár a nie je mojim životným cieľom písať osemstostranové knihy o karburátoroch :-D Moto je ale moje silné hobby a ani moje detstvo neoplývalo abnormálnymi financiami. Kupovali sme všelijaké šroty a pri spojazdnení sem-tam sa niečo na nás aj nalepilo. (prospekty, časopisi, výstavy, ale hlavne knihy, knihy, knihy).
Jedna vec je istá: nemali sme šancu stať sa majstrami klávesnice, všetko sme museli riešiť doma.
Dnes keď niekto pohladá, všetko nájde na nete a to je výborná vec. Ja chcem len, aby aj laik najprv pohladal a potom kecal (a nie opačne).
Ten popis hore som dal, lebo som bol nasratý, inak je trošku nepresný a z dôvodu ľahšieho pochopenia hodne neprofesionálny a zjednodušený.
Ja viem, že o tom článku väčšina si myslí, že dedo sa zas predvádza (veď základné veci pozná každý...), ale keď sa niekde objavia scestné blbosti, nie vždy sa ovládam... :-(


28.01.2010 19:24

Re: Jawa Pionier Štartovanie

ktm525xc
 Bahniak 

cawte chalani mam pincla k dek je studeny a idem nekde tak ho uplne ale uplne dusi az kim sa nezohreje a ked je zohriaty tak v poho ? mohli by ste mi dat nejake rady?


29.01.2010 16:09

Re: Jawa Pionier Štartovanie

maxis666
 Bahniak 

Ikona

- skús inú sviečku napr. N15YC alebo N14YC .


30.01.2010 16:14

Re: Jawa Pionier Štartovanie

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

ty SOm*r ! Skús porozmýšlať nad tým, že prečo sa motor v zime nesmie zaťažovať .. pretože sa musí zohriať ... všetko je tam studené ... a aj celý valec ... tak preto ti to dusí ...


07.02.2010 12:32

Re: Jawa Pionier Štartovanie

ktm525xc
 Bahniak 

trojan no dikes a este pocuj ze moze byt ze ked jazdim v zime na pincli ze moze vac zrat nez cez leto ? :-D


07.02.2010 15:09

Re: Jawa Pionier Štartovanie

mirototh
 Skútrista 

Ikona

Ak možem poradit hod to do šrotu budeš mat na pivo a lup si motorku na ktorej sa da aj vozit.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.