Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 4008 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28608
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17033)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11575)

Prechod z M2T na...... - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPrechod z M2T na...... - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
30.03.2006 20:23

Prechod z M2T na......

Vlap
 Kávičkár 

Ikona

Zdravim,
CHcel by som od Vas motorkarov poradit, ako prejist z M2T na nejaku syntetiku a pod...
Ci pri nahlom zmeneni oleja nemoze dojst k uvolnovania necistot vo valci a na pieste (karbon a pod.), a tym poskodenie motora.Pripadne co by ste poradili pri zmene oleja, prip. ako sa zbavit necistot a pod.
Diky za rady

PS>skusal som vyhladavanie vo fore, ale nic konkretne som nenasiel


30.03.2006 20:49

Re: Prechod z M2T na......

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Nicoho sa neboj,ak ten motor prezil M2T,prezije vsetko ;-) . V 2t motore nie su take usadeniny ktore by sa lepsim olejom dokazali rozpustit a tym poskodit motor,to je len probjem u 4t motorov.


30.03.2006 20:56

Re: Prechod z M2T na......

Presne tak šoková terapia. 8-)


30.03.2006 21:38

Re: Prechod z M2T na......

johny99
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

ak ti horuci motor,po vypnutí klučom ešte neodpaluje sem tam tak tam nemáš moc karbonu a nemal by byť problem s prechodom na lepší olej.
Ak chceš mať istotu daj dole nadrž ,silenblok a hlavu a vyčisti vrch piestu a spalovací priestor v hlave a dbaj na rovnomerné dotiahnutie hlavy aby ti ju nepodfuklo ,prajem veľa zdaru ;-)


31.03.2006 10:40

Re: Prechod z M2T na......

Vlap
 Kávičkár 

Ikona

johny99: po vypnuti klucom, horuci motor normalne skonci.Minuly rok bol motor generalkovany a nechcem ho zbytocne prave otvarat.Minuly rok som na M2T najazdil velmi malo KM mozno okolo 800 az 1200 km max.


31.03.2006 10:55

Re: Prechod z M2T na......

temny
Darca Krvi  Turista 

Ikona

vlap ak chces poradit aj ohladom oleja mne v Jawe najlepsie sluzila Husqarna co je do motorovych pil cana 200sk liter je to olej zo syntetickou bazou (casto oznacovane ako polosyntetika) co je prijatelne v pohode som miesal 1:50. Inak ked sa rozhodnes pre motorovy olej oplati sa pouzivat jednu znacku pretoze nove oleje obsahuju prisady prave na rozpustanie usad a pri castom striedani tento efekt nepocitis kazdy vyrobca pouziva ine, ak mas zaneseny motor tak tak po 1000 km ti to dobry olej vycisti dovtedy rozdiel v dymeni nepoznas aspom moja skusenost.


31.03.2006 13:00

Re: Prechod z M2T na......

Vlap
 Kávičkár 

Ikona

temmy: ano chcem prejst na jednu znacku a jeden typ oleja uz na stalo, ide mi hlavne o to aby to neposkodilo motor, nejake tie uvolnene necistoty, ked tam hned nalejem nejaky novy typ oleja.


31.03.2006 13:18

Re: Prechod z M2T na......

mawy
 Kávičkár 

Ikona

hmm chalani ja mam tiez taky problem. ties chem prejst na iny olej do mojej masinky ale neviem co je dobre do vysokootackoveho 2T?? poradte. a ako nato stary mam vytahat z nadrzky a naliat novy alebo ako?? diq


31.03.2006 13:20

Re: Prechod z M2T na......

squelch
 Turista 

Ikona

vlap: neboj, ziadne poskodenie nastat nemoze, pretoze 2t motor nema olejovu vanu, olejove cerpadlo a uvolnenym karbonom sa ti nema co upchat. Ziaden strach :-)


31.03.2006 18:44

Re: Prechod z M2T na......

Vlap
 Kávičkár 

Ikona

Ok takze tam dam rovno novy olej ako pisali uz RS955i a kxbibo bez akychkolvek obav :-)))


31.03.2006 20:52

Re: Prechod z M2T na......

johny99
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Vlap ak máš len 1200km tak pokojne prejdi na posyntetiku alebo syntetikuak máš po zábehu tak daj pomer 1:50 až 1:60 a stratí sa dymivosť ,studený motor bude dymiť ale teplý už ani mráčit ,zníži sa trenie ,značku necham na tebe dobrý je Valvoline,Motul a Texaco . ;-)


31.03.2006 21:01

Re: Prechod z M2T na......

Vlap
 Kávičkár 

Ikona

Johny a ostatni dik za rady :0), znacku oleja uz mam starostlivo vybratu.


31.03.2006 21:32

Re: Prechod z M2T na......

klinec
 Kávičkár 

Ikona

a aku? mozes napisat, nie si jediny kto riesi tento problem.... Karol1 odporuca napr Aral, jazdi na tom, tak ma nejake skusenosti. :-)
K tvojej otazke. Ja som kupil Jawu jazdenu na olej do stvortaktov, M6AD, presiel som na plnu syntetiku Total, a nespozoroval som nic okrem znizenia dymivosti. :-))) Bo loto fajn, urcite to je lepsie ako M2T, Aj ked som tu niekde cital, ze M2T Super je super, ze je lepsi... Neviem. :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil klinec (31.03.2006 21:37)


31.03.2006 23:44

Re: Prechod z M2T na......

Vlap
 Kávičkár 

Ikona

Budem davat nico od Castrolu , asi super TT, lebo TTS je specialny olej pre vysokozatazovane suciastky a teploty.A je dost drahy.


01.04.2006 14:10

Re: Prechod z M2T na......

FaDe
 Edvenčr 

Ikona

Castrol super TT je velmi dobra volba ;-) Ak mas v okoli obchod kde ho zozenies za prijatelnu cenu tak neni o com...

FaDe-MARAUDER


21.04.2006 23:05

Re: Prechod z M2T na......

bahnomil
 Bahniak 

Ikona

M2T- kvapalina záludných mazacích vlastností vyrábaná rafináciou zaolejovaných handier, :-D ....vhodná akurát tak na mazanie fúrika a už vonkoncom nie do motorky!!!


22.04.2006 10:26

Re: Prechod z M2T na......

bahnomil: to vsetci o M2T vieme, ale kolko rokov (desatroci) na nej Jawky slapali a slapu doteraz. Aj Trabanty, Wartburgy, Barkasy a co-ja-viem-co-este. Na svoju dobu to bol dobry olej Pozri obrázok


12.02.2009 15:58

Re: Prechod z M2T na......

Spanky
 Kávičkár 

Ikona

ja som doteraz krmil Jawku M2Tckom, ale nasiel som si nieco lepsie...ELF Moto 2 HP Eco alebo ELF Moto 2 XT Tech. Prve je polo a druhe plna syntetika....takze netreba ziadnu dekarbonizaciu??? lebo ked som motorku kupil (leto 0 8) tak na tachometri bolo dobrych 23 000 km


13.02.2009 0:43

Re: Prechod z M2T na......

Tibess
 Motarďák 

Ikona

Spanky: no po 23tis. km po M2T sa môžeš tešiť že ešte nejaký wýkon máš :-D :-D
začni čistit ;-)


13.02.2009 8:52

Re: Prechod z M2T na......

JayKey
 Jogurťák 

Ikona

Jazdil som jawky na M2T, M2Tsuper, castrol TT a Shell advance SX. M2T robi hodne vela karbonu za kratky cas, zanasa kanaliky vo vyfuku, hlavu, piest. castrol a shell takmer vobec netvori karbon, dekarbonizacia hlavy spocivala len v utreti hlavy a piesta handrou a technickym benzinom, vyfuk takisto bez usadenin, len zaolejovany. Kedze castrol TT je drahsi, moja volba padla na Shell advance SX. liter stoji asi 130 SK. Davat castrol TTS do MZ mi pripada trochu ako plytvanie peniazmi.


13.02.2009 14:22

Re: Prechod z M2T na......

Spanky
 Kávičkár 

Ikona

Tibess: No nahodou ked som dal plny plyn, tak jawka celkom dobre zabera :D Tak dam dole vyfuky pozrem, ze kolko je v nich bordelu :D a tusim ze som do nej lial M2T super :DD
hehe, a jaky je vlastne rozdiel medzi M2T a M2T Super???



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.