Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1218 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26081
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15770)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10311)

Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuNastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Motor, Karburátor.

27.03.2009 21:16

Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

Kto potrebuje a chce nastavit karburatory v BA, a nechce davat moto do servisu, viem pomoct s nastavenim. Tlakomery co mam su vyuzite raz do roka a mozu byt aj viac... :-)
Kontakt v mojom profile...


28.03.2009 18:33

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

Patrik
 Turista 

Ikona

nema niekto aj CO merac ? synchronizacia je OK ale bez nastavenia bohatosti zmesy to este stale nebude to prave orechove. mne to nastavovali na TA r.v.2001 a isiel ako blesk >:-)


30.03.2009 23:42

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

bohatost zmesi zistis orientacne aj bez meraca CO. Ak mas kontakty na sviecke v motore s jemnym sedym povlakom a cisty izolator, CO je s najvacsou pravdepodobnostou v poriadku. Ak je vsak sviecka cierna a mastna je zle a treba ist na nastavenie karbecov, resp pozriet ci na tom valci dobre zatvara ventil sytica...


31.03.2009 20:29

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

gabo1985
 Turista 

Ikona

Patrik Ak si nerozobral karbeci, tak jedine co musis nastavit, su podtlaky... nic ine...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil gabo1985 (31.03.2009 20:31)


01.04.2009 8:34

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

Patrik
 Turista 

Ikona

Gabo1985 .. nebud si isty , riesil som uz par motoriek , podtlaky len zosychronizujes na rovnake hodnoty ale tym padom rozhodis zmes. najme u starsich motoriek, pretoze nie kazdy valec ma tlak ako za nova ;-)


01.04.2009 8:52

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

gabo1985
 Turista 

Ikona

Patrik : Ja nastavujem podtlaky a robim na motorke vsetko sam, tak na mojej, ako aj na inych motorkach. Takze skusenosti uz mam aj ja, a nie zo servisu, kde ti hovoria toto a toto...

Napriklad som si isty, ze si uz pocul o tom, ze po vymene vzduchoveho filtra musis prestelovat karbeci a nastavit podtlaky... neni pravda, nemusis. Tak isto to hovoria na sportove, otvorene vyfuky... a skoro na vsetko mozne. Proste z toho ziju...

Ak si nerozobral karbeci, a nemanipuloval s takzvanym PILOT SCREW-om (a samozrejme nikdo iny pred tebou), a nevybral si plavaky, tak musis mat vsetko v poho... [dobre] [dobre] [dobre] [dobre]


01.04.2009 12:16

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

Patrik
 Turista 

Ikona

Gabo1985 precitaj si moj profil a mozno pochopis .. v zivote som nemal MOTO v servise, vsetko si robim sam .. ale ked myslis ;-)

nikdy som nepocul ze by si mal prestelovat karbece po vymene za iny vzd. filter alebo vyfuk, ale mal by si vymenit trysku pre iny pomer prietoku vzd. nasavania a to ti meni CO2 .. su exerti na SK co sice meraju CO2 ale vo vyfuky. ja mam na mysli meranie CO2 na kazdy valec zvlast inac to nema vyznam :-P


01.04.2009 13:23

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

egres2
 Bahniak 

Ikona

Patrik.Nastavením rovnakého podtlaku v karburátore práve eliminuješ nerovnaký podtlak vo valcoch.Meníš len " nerovnomernosť" objemu nasávanej zmesy ale nemeníš pomer.


01.04.2009 14:16

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

gabo1985
 Turista 

Ikona

Uplny suhlas s egres2-om...

Patrik A ked ti nameraju odlisnu koncentraciu CO2 v jednotlivych valcoch, tak potom co nastavujes na karbecoch?


01.04.2009 18:34

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

Patrik
 Turista 

Ikona

ale .. unava materialu ?.. priklad, robil som 900rr x krat, problem je ten, ze podtlakova gumicka v karbeci sa nevzdvihni az tak ako ma, tym padom dava menej benzinu a viac vzduchu .. nebudem sa hadat, ale na TA som mal 1,2 a 3,8 CO a nikto sa s tym nehral .. potlakmy sa steluje len rovnomerne otvaranie klapiek a podtlaky ktore vlastne zdvihaju hlavnu trysku ( supatko ) .. ale ked ide dnu zla zmes tak je to onicom ;-)


01.04.2009 18:38

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

Patrik
 Turista 

Ikona

teraz som si precital pozorne Egresa .. suhlas, pisal som to iste, ja som len upozornil, ze ked sa nastavuju podtlaky bolo by dobre nastavit aj CO .. CO sa neda nastavit na striekackach

zaver .. mozno myslime to iste, len ideme na to kazdy z inej strany




gabo .. co nastavujes tryskou .. ked das otvorny filter, musis pridat benzin, inac by si mal chudobnejsiu zmes 8-)


01.04.2009 19:40

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

gabo1985
 Turista 

Ikona

Jaaaj tak teraz som uz pochopil aj ja, o com pises... ale to sa da vidiet aj z farby sviecok ne? Biela, cierna atd... myslim teraz na bohatost, ci je tam nejaky problem alebo nie.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil gabo1985 (01.04.2009 19:41)


01.04.2009 22:55

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

josi
 Kávičkár 

Ikona

Patrik: ako nastavujes CO na jednotlivych valcoch? Mas na to styri specialne zvody, alebo kam vlastne strcis sondu? Moc mi to nie je jasne...


02.04.2009 8:52

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

Patrik
 Turista 

Ikona

Gabo .. farba sviecky je pekna, ale je to pokus omyl .. a sfarbenie nie je hned po nastartovani, takze musis rozobrat, pozriet, nastavit a dookola

josi .. navrtava sa zvod a navari sa tam matka, dalej to je ako na podtlakoch, len CO meter si linearne odobera splodiny .. vecsinov sa matka dava tak, aby nespatila ;-) ..potom sa tam dava do matky srobik 8-)

ale ako som pisal, vyznam to ma len ked nemas striekacku


02.04.2009 22:00

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

josi
 Kávičkár 

Ikona

Patrik: vdaka za info, zase som mudrejsi...


03.04.2009 7:30

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

josi
 Kávičkár 

Ikona

Patrik: aj tak mi to neda pokoj - odkial ziskas predpisane hodnoty CO na jednotlive valce? Vseobecne sa v manualoch udava len poloha nastavenia skrutky bohatosti zmesi, %CO som nikde nevidel.


03.04.2009 8:54

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

Patrik
 Turista 

Ikona

cca. 2 ( cim viac, tym vyssia spotreba ale aj vykon az tusim do 2,8 ) .. jedna sa o to, ze najme pri 4 valcoch ked mas velky rozdiel, tak ten, dajme tomu prechvastany alebo chudobny valec ti nedava adekvatny vykon .. ked mas jednovalec je to lahke lebo to citis na vykone alebo sa to nejako sprava, napriklad netaha a podobne


03.04.2009 21:25

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

Tak nejaky som z toho zamotany... navrtavat vyfuky a merat CO na kazdom valci zvlast... to pocujem prvy krat...a nastavenie CO, resp bohatosti...mozno kedysi na starych karburatoroch... ale pri modernejsich karburatoch nemas ako nastavovat CO. Ak nemenis trysku resp. ihlu tak mas zmes stale rovnaku. A podtlakove membrany otvaraju supatka az po pridani otacok. Pri volnobehu, kedy sa poddtlaky nastavuju, su vsetky supatka uzavrete..resp. vo svojej spodnej polohe kedy prepustaju minimum vzduchu a paliva. Podtlak ktory meras je medzi valcom a otocnou klapkou ktora je takmer uzavreta a nastavovanim ju jemne pootvaras (na vsetkych rovnako) aby "otacky" kazdeho valca boli priblizne rovnake.


03.04.2009 22:58

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

feldba65
 Kávičkár 

Ikona

mam Harley Davidson 1600 S&S, vie niekto poradit s nastavenim karburatora a neviem si vysvetlit preco pri vypnuti kluca hodi jeden valec iskru. dakujem


04.04.2009 19:36

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

BikerPP
 Kávičkár 

Ikona

Josi: je to tak ako pise Patrik. Na stvorvalci treba navrtat zvody a merat kazdy valec lambda sondou. Na kazdom valci sa nastavuje CO, resp viac hodnot. Niekedy som praxoval pri emisnych kontrolach, ukazuje tam viac udajov. Jeden udaj z toho bol pomer zmesi... Aj stvrt otacky je pri presnom nastaveni vela.


06.04.2009 19:17

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

Tak musim sam seba opravit a dat za pravdu Patrikovi co pisal vyssie. Nasiel som v origos manuali k GoldWingu nastavenie karburatorov, kde sa pise o "pilot screw", co je nastavenie bohatosti zmesi. Je tam aj postup ako nastavit bohatost zmesi na jednotlivyvch valcoch a to aj bez merania CO vo vyfukoch (aj ked z meranim CO to musi byt podstatne presnejsie). Pre zaujimavost tu je skrateny preklad:

Pouzite externy otackomer s presnostou vacsou 50 Ot/min...
Zatiahnite vsetky "pilot screw" jemne nadoraz a potom vsetky rovnako vytocte o predpisanu hodnotu 2,5 ot/min von.
Zahrejte motor min 10 min.
Nastavte otacky na presnu hodnotu volnobehu
Vyskrutkujte vsetky "pilot screw o pol otacky von
Pokial otačky motora stupnu o viac nez o 50 ot/min, vratte nastavenie spat a plynule pootacajte skrutkou von pokial sa otacky nevratia zmenou pod 50 ot/min
Nastavit opat otacky volnobehu
Zaskrutkujte pomaly pilot screw n.1 az potial kym motor nestrati otacky o 50 ot/min... z tejto polohy pootocte skrutkou o jednu otacku von.
Zaskrutkujte pomaly pilot screw n.2 az potial kym motor nestrati otacky o 50 ot/min... z tejto polohy pootocte skrutkou o jednu otacku von.
Zaskrutkujte pomaly pilot screw n.3 az potial kym motor nestrati otacky o 50 ot/min... z tejto polohy pootocte skrutkou o jednu otacku von.
Zaskrutkujte pomaly pilot screw n.4 az potial kym motor nestrati otacky o 50 ot/min... z tejto polohy pootocte skrutkou o jednu otacku von.

Co myslite ... moze to takto fungovat..???




06.04.2009 20:12

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

Patrik
 Turista 

Ikona

demo moze .. to je to co som pisal, ze ked mas zle nastavene CO tak jedine cim znizis otacky je spolocny stelovak a tym, mas rozne hodnoty .. ale neskusal som to takto

ale ma to nieco do seba, pretoze tym ze mas na jednom valci bohatsiu zmes, ti moze zvysit otacky ktore za normalnych okolnosti ale nezistis ;-)


07.12.2009 17:55

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

tombar
 Skútrista 

Ikona

[waypoint nullwww.cartestsoftware.com/fz1/carburetorsynchronization.h...]


07.12.2009 17:59

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

tombar
 Skútrista 

Ikona

tocit pilotnymi (bohatost zmesi) srobami na karburatore neodporucam... motorka nepojde nikdy ako predtym... a ak niesi skuseny tuner a nemas auxilarny otackomer s vysokou presnostou , nikdy to nenastavis...

nacapoval zvas uz niekto diesel do motorky a neveril kamaratovi ze to nema nastartovat ??? holt niekto sa rad uci na svojich chybach ... :-D


07.12.2009 18:33

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

tref
 Turista 

Ikona

demo ty vies tie podtlaky aj nastavit? :-) Potreboval by som to spravit, ale viac ako cokolvek nechcem masinu davat ofic. do servisu. Nechcel by si si zarobit? :-P :-)))


07.12.2009 18:55

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

Viem aj nastavit, resp vsetky co som doteraz nastavoval boli nastavene dobre... :-)

cislo v profiel...


07.12.2009 19:21

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

tref
 Turista 

Ikona

demo: super, urcite sa ti ozvem, az mi zaziarili oci ked som zbadal, ze niekto to vie spravit a nemusim masinu zverit servisu :-) Musim si predtym este pozriet ventilove vole a potom sa ti ozvem :-) dik


07.12.2009 21:37

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

dazdo
 Turista 

Ikona

motoride.sk/?P=phorum&tema=lentak&tid=39172

mozem pozicat dif. tlakomer, dva vstupy, ale v pohode sa da nastavit aj 4valec


09.12.2009 12:59

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

dazdo..ja mam styri budiky...
tak co sa mi tu kasles do kseftu... :-)

ale i tak s dvoma si to neviem v reali moc dobre predstavit


09.12.2009 13:35

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

dazdo
 Turista 

Ikona

ale ja mam digital :-P
su tam 3 srobiky, vzdy jeden medzi dvoma karbecmi.. postup zo servisneho manualu: zosynchronizuju sa dva krajne valce, napr 1 a 2, potom druhe dva krajne (3 a 4) a nakoniec strednym srobikom tieto dve dvojice.. ale viem si predstavit aj iny postup, napr. podla 1ref. valca, hlavne aby bol vzdy rozdiel co najmenej, medzi lubovolnymi 2 valcami


09.12.2009 14:08

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

Velo
 Kávičkár 

Ikona

Demo dik na jar by som ta teda na chvilku vyuzil.Ak este budes ochodny ;-) SV 650S


09.12.2009 21:17

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

Lorenzo
 Jogurťák 

Demo, všetko, ok, dobrý postup si napísal, len som sa trochu pousmial, keď mám pilot screw zakrútiť o 2,5 ot./min. ;-)

myslím to srandovne.

ahoj ;-)


09.12.2009 22:36

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

dazdo
 Turista 

Ikona

demo: urcite skusim aj zmes postelovat tak ako si pisal, len neviem ci presne chapen tento krok:
"Vyskrutkujte vsetky "pilot screw o pol otacky von
Pokial otačky motora stupnu o viac nez o 50 ot/min, vratte nastavenie spat a plynule pootacajte skrutkou von pokial sa otacky nevratia zmenou pod 50 ot/min"

je to takto?: ak pri vytoceni vsetkych 4 skrutiek stupnu otacky o viac ako 50, vratit otacky na volnobeh, ale volnobeznou skrutkou a toto opakovat az kym vytocenie 4 pilot screw o pol otacky nesposobi zvysenie otacok menej ako o 50?

este jedna vec: zaskodilo by medzi stelovanim jednotlivych pilot screw (posledne 4 kroky) dostelovat vzdy aj volnobeh?


04.03.2010 18:21

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

maly
 Turista 

Ikona

chlapi potrebujem poradiť s nastavením karbecov na fj 1100 ale uškrtená 74 kw verzia.dík :-}


04.03.2010 20:30

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

tazko poradit... ked nepises ake ma priznaky...


05.03.2010 12:29

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

Lorenzo
 Jogurťák 

Demo, aký synchrontester používaš?


05.03.2010 19:45

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

Styri podtlakove budiky s regulaciu "prietoku" aby rucicky neskakali jak besne... tusim Louis..
a nastavujem "šróbovákom"..


28.03.2010 22:42

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

preistota
 Kávičkár 

Zdravim.
mam Suzuki GSX-R 600 rocnik 92. Robi mi take veci, ze ked ju vytocim na tych 11 - 12 000 otacok, straca vykon a dochne. Zo zaciatku jazdy ma zvuk normalny a ked ju tak vytocim proste sa nieco stane. Menil som palivove filtre, lebo som myslel ze nedostava dost paliva, ale to nepomohlo. Sviecky menil majiteľ predomnou minuly rok. Co s tym mozem robit? Dikes...


29.03.2010 6:44

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

presitota...
podla popisu mi to pripada ako podozrenie na slabu resp prerusovanu dodavku paliva vo vyssich otackach... podtlaky by sa ti prejavili hlavne vo volnobehu a nizsich otackach..


29.03.2010 13:05

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

preistota
 Kávičkár 

demo...
No a ked ju vytocim a potom idem v nizsich otackach tak sa velmi nechce vratit do stavu ked ide v poriadku. Keby nedotekal benzin pri vyssich otackach tak by dotiekol pri jazde v nizsich. Aspon myslim. Takze nejake to nastavenia karburatorov by nepomohlo?

dikes


21.03.2014 20:07

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

sqeles
 Jogurťák 

Zdravím

Je niekto skúsený v okolí Pd kto by mi to nastavil?Samozrejme za prachy.

Dikes


01.08.2014 8:25

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

ddemo
 Kustomizér 

Ikona

Zdravim...
rad by som obnovil tuto debatu o nastaveni podtlakov...
bavili sme sa s jednym chalanom o tejto teme, a tak som uvazoval nad nastavenim podtlakov u vstrekovania a rad by som si overil u fachmanov ci su moje uvahy spravne... :-}
- ak karburator "pusti" tolko paliva, kolko strhne prudenim vzduch v uzkej strbine popod supatko (volnobeh), tak potom regulaciou podtlaku menim objem vzduchu so stale rpovnakym objemom paliva v nom...

- ak vsak menim podtlak u vstrekovania, menim tym len objem nasavaneho vzduchu, pricom objem paliva je vdaka elektronicky regulovanej tryske konstantny.... co znamena ze nastavovanim klapky jemne menim (v rozsahu par percent) zlozenie zmesi.. (bohatsia - chudobnejsia).. ??
lebo ak by mala kazda klapka vlastny snimac natocenia, mohlo by to fungovat ze sa aj meni aj mnozstvo vstrekovaneho paliva a zmes je konstantna, ale pokial viem je obvykle u radovych stvorvalcov jedna oska s jednym snimacom a na nej v podstate styri nastavitelne klapky (teda iba tri, jedna je mustra)
ma s tym niekto osobnu servisnu skusenost ... ??


01.08.2014 13:20

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

karol1
 Bahniak 

Ikona

myslím , že uvažuješ správne .
Pri rovnakých podtlakoch máš tým pádom aj rovnakú zmes, čo je žiadúce.
Mňa napadla ďalšia otázka - čo je na nastavenie podtlakov háklivejšie? karbík , či vstrek?


01.08.2014 18:15

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

quickmick
 Kávičkár 

Ikona

Uvažovanie je v celku správne až na jednu vec: riadiaca jednotka (RJ) berie signál zo škrtiacej klapky (škrtiacich klapiek) len ako jeden zo signálov, podľa ktorého "nastavuje zmes". Ak je RJ - resp. tvorca jej programu len trochu šikovný, tak ako ďalšiu možnosť bude brať signál zo snímača otáčok. Ak bude jeden z valcov mať inú zmes ako ostatné, tak sa to zákonite musí prejaviť na uhlovej rýchlosti daného valca (jeho zrýchlenia po odpálení zmesi) a RJ môže tento nepriaznivý stav korigovať dvomi spôsobmi:
1. zmenou dĺžky vstreku - v prípade, ak je každý vstrek ovládaný samostatne). Toto je možné prispôsobiť na voľnobehu aj pri zvýšených otáčkach.
2. Zmenou predstihu - toto je najrýchlejšia cesta, ako stabilizovať otáčky na voľnobehu. Pri zvýšených otáčkach som toto riešenie používať tuším ani nevidel.
Všetko je to krásne vidieť viackanálový osciloskopom, čo a ako je urobené a ako RJ dokáže/nedokáže stabilizovať voľnobeh a zmes.
Ak má motorka aj lambdasondu, teoreticky by sa dala zmes pre každý valec doladiť aj ňou, ale to už je príliš komplikované (upravuje sa podľa nej zmes naraz vo všetkých valcoch).
Podľa mňa je na nastavenie podtlakov háklivejší karburátor, je to len čistá mechanika bez možnosti inej korekcie ako mechanickej. Preto mávaju striekačky kľudnejší voľnobeh.


01.08.2014 18:20

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

ddemo
 Kustomizér 

Ikona

karol... osobne si myslim ze u karburatorov je rovnaky podtlak ovela dolezitejsi, pretoze natacanim klapiek menis cely objem zmesi, kdezto u vstreku mas objem paliva dany a je len otazkou v akom mnozstve vzduchu to rozmiesas...
alebo je to cele inak aj u karburatora, kde palivo dodava volnobezna tryska a hlavna tryska je uzavreta, resp dodava uplne minimum palva..??


08.08.2014 0:37

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

palciatko
 Turista 

Ikona

quickmick: [dobre]
Súhlasím, veľmi pekne si to napísal.

ddemo: Prosím, ešte raz si pozore prečítaj príspevok quickmicka
...kdezto u vstreku mas objem paliva dany a je len otazkou v akom mnozstve vzduchu to rozmiesas... To NIE je pravda. Viď bod 1 v spomínanom príspevku - zmenou dĺžky vstreku zmeníš objem paliva pre daný objem vzduchu (aby bola zmes ideálna).
Pozri si aj STFT a LTFT.

Ale nenapísal si, že o aký motor sa jedná...
Napr. RJ na BMW R 1150 GS si myslí, že riadi jednovalec. >:-)



08.08.2014 1:53

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Ja to vidím trochu inak alebo by som aspoň dôvod vykonávania synchronizácie definoval inakšie:
Synchronizácia sania viacvalcových motorov sa nerobí kvôli kvalite zmesi pre jednotlivé valce, i ked ju ovplyvňuje , ale kvôli tomu aby valce dostali ROVNAKÉ množstvo zmesi.
Kvalita zmesi sa predsa nastavuje hladinou, tryskou, skrutkou bohatosti...a u vstrekovačiek ju rieši soft z info čo dostáva od "teplomeru" či Lambdy. Následne mení dľžku vstreku a podľa teploty ešte cvičí motorčekom voľnbežného vzduchu.
Čiže ak použijem Karolovu vetu:
Pri rovnakých podtlakoch máš tým pádom aj rovnakú zmes.
Áno, no nemusí byť optimálna.

Tiež skončím otázkou:
quickmick vieš že by sa u motoriek reálne používal systém zmeny predzápalu či času vstreku samostatne pre jednotlivé valce?


08.08.2014 9:19

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

ddemo
 Kustomizér 

Ikona

palciatko... prispevok quickmicka som videl az po odoslani mojho... :-)

ale i tak, to co pise mi pripada sice ako pravda, ale v pripade seriovych motoriek ako teoreticka rovina, pretoze ak zoberiem stvorovalcovy radovy motor s klapkami na jednej oske, kde je jedne snimac natocnia klapiek a jeden snimac otacok motora, tak si neviem predstavit RJ, ktora by vedela dedukovat do ktoreho valca dat viac, lebo sa "chce" viac tocit... :-) V tomto pripade si myslim ze vstreky idu v paralelnom rezime a teda RJ dava v jeden moment do vsetkych rovnaky objem paliva. A teda plati ze jemnym ladenim podtlakov len menim objem vzduchu.
Ina vec je asi u motorov V2, V4, ci boxerov ... tam vo vacsine pripadov budu mat vstrekovacie jednotky samostane snimace a teda vedia menit mnozstvo paliva do jednotlivych vstrekov.. Netusim ako to ma (a celkom by ma to zaujimalo) napriklad VFR 1200, STX 1300 ci GL 1800..


13.04.2015 17:15

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

robin282
 Kávičkár 

Ikona

Caute, potreovsl by som nastavit karburatory, vplu ventilov a pod... Moto ma uz 50 000km a chcelo by to skontrolovat. Najlepsie PK,BA a okolie.... Diki moc za kontakty


13.04.2015 18:06

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

richard74
 Turista 

mam otazku, nerobi sa synchronizacia preto aby mi klapky davali rovnaky prietok vzduchu a tym padom si na karburatore ten vzduch strhol rovnake mnozstvo paliva?
dik.


13.04.2015 20:12

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

richard: ano, aby sa ti klapky otvarali vsetky rovnako


13.02.2016 21:29

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

tibino
 Edvenčr 

Nastavoval som si to na TA 650 r.v.2001 zapojil hadicky nastartoval vsetko v pohode otacanim skrutky pekne reagovalo len po chvilke moto prestala reagovat na plyn a zhasla zapojil som naspet nadrz a podtlaky a moto nastartovala a isla normalne a tak som to nenastavil ako som chcel to si s tym nastavenim treba akoze svihnut?


13.02.2016 22:38

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Preistota,

píšeš tu, že pri vysokých otáčkach stráca motorka "dych", akoby sa jej nedostávalo palivo. Ja som mal podobný problém na plechovke Renault9. Tiež som si s tým dlho nevedel rady, až raz pri tankovaní som zistil, že v nádrži je podtlak, mal som upchatý odvzdušňovací kanál. Prevŕtal som štopel na nádrži a problémy skončili.
8-)
Prever
;-)


13.02.2016 23:52

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

tibino
 Edvenčr 

No uz viem som pako benzin som dal do flase nahodil na stupel ventilku z duse a myslel som aky som mudri dakujem


28.05.2022 7:27

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

zdravim,,,nemate kontakt na nejakeho skuseneho fachmana na nastavenie karburatorov a podtlakov vychodne slovensko?dakujem ,,,kawasaki zrx 1200s 2003


28.05.2022 11:57

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: VORman: ako si prisiel nato ze treba synchro?


28.05.2022 12:10

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

:-D [dobre]

Nemate niekto recept na dobre buchty?

A ako vies, ze chces piect buchty...???

:-D


28.05.2022 12:40

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: RS955i: nie na mojej,na znameho,,,,,lebo treba to urobit,,,,,,a viete co nechajte tak,,,ja si uz poradim [ciel]


28.05.2022 18:37

Re: Nastavenie podtlakov -synchronizacie karburatorov

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: VORman: no moja skúsenosť je ze v ~80% pripadoch netreba...
Ale hadat sa rozhodne nepotrebujem.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.