Anketa:
JAWA 350 - klepanie po výbruse - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuJAWA 350 - klepanie po výbruse - Diskusné fórum - Moto poradňa
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokJAWA 350 - klepanie po výbruse
Zdravím páni. Dal som na mojej Jawke urobiť výbrus všetko som zložil a teraz, keď mi ide moto na volnobeh počuť z ľavého valca klepanie, alebo skor take akoby ťukanie, čo mi predtým nerobilo ale keď sa moto zohreje tak to už nepočuť. Dal som aj dole hlavy a kukal som, či nevidno na valci znútra niečo, ale nič podozrivé som tam neuvidel. Menil som aj ihličkové ložiská, ale čap išiel do piestu dosť ťažko. Viem, že by sa to malo robiť nejakým sťahovákom, ale ja som ho tam veľmi opatrne, cez tvrdé drevo nabíjal. Neviet, čo by to mohlo klepať. Dík za všetky rady. |
Re: JAWA 350 - klepanie po výbruse
Nooo, ten čap ti do piestu išiel ťažko-to je v pohode...Myslím, že ten čap ti bude klepať v ojničnom ihličkovom ložisku... |
Re: JAWA 350 - klepanie po výbruse
Ako opisuješ, to bude najskôr ten piestny čap, tie ložiská nebývajú nič moc, lepšie sú ihličky bez klietky. Ale ak to po zahriatí neklepe, nie je to žiadna tragédia. |
Re: JAWA 350 - klepanie po výbruse
a co kruzky . . . menil si ich? mozno ti nedosadaju spravne alebo nieco podobne prezri si to |
Re: JAWA 350 - klepanie po výbruse
Môže to nejako negatívne ovplyvniť chod a zabehnutie motora v budúcnosti, teraz sa to javí akoby to motoru vôbec nevadilo, ale čo neskôr? Podľa mňa to nie sú krúžky, lebo tie sú nové a čapy som nechal staré, ale s novými ložiskami, a keď to neklepalo na starom pieste so starými ložiskami, tak podľa mňa to nemôže klepať v novom pieste s novými ložiskami so starými čapmi, ktoré som síce nemeral, ale opotrebené mohli byť maximálne 0,05 mm, kdežto ihličky mali takmer 0,4 mm menej na hrúbku. Dnes to rozoberem a uvidím, ale aj tak asi nič nenájdem. |
Re: JAWA 350 - klepanie po výbruse
Ja nemôžem.. načo si robil GO, alebo teda dal spraviť výbrusy, keď si nekúpil aj nové čapy??? investícia možno 100 Sk navyše,a svätý pokoj. Stojí ti to zato teraz rozoberať a skúmať? a poviem ti prečo môže klepať aj keď predtým neklepal: lebo nový piest a krúžky vo vybrúsenom valci znamenajú väčší tlak na piestny čap..... To si nemusel meniť ani ihličky... Nič v zlom, ale to je ako keby si po sprchovaní skočil do spotených vecí... |
Re: JAWA 350 - klepanie po výbruse
no ja mam podobny problem. tiez som robil kompletnu GO, menil som aj capy a loziska. dal som nove tesnenia. vcera som ju prvy krat isiel prebehnut a po asi 5km mi zacalo nieco klepat v lavom valci. dotiahol som hlavy presiel asi 20 km a zacalo to robit znova. neviete cim by to mohlo byt? pocul som taky nazor ze to moze robit kovove tesnenie pod hlavou. vraj sa pri montazi mohlo trosku posunut a ked sa motor zohreje, trosku ho prihne a zacne on klepat piest. co je na tom pravdy? kazdopadne to dneska rozoberiem a dufam ze zistim co to robi. Upravené 1 krát. Naposledy upravil carre (24.07.2007 1:22) |
Re: JAWA 350 - klepanie po výbruse
Baho tak vidíš, vymenil aj čapy a aj tak mu tam niečo klepe, ja sa tým nechcem ospravedlnovať, len sa mi zdalo zbytočné meniť tie čapy, keď neboli opotrebované, teraz už viem, že by som ich radšej vymenil. V servise mi tiež povedali, že ak nejavia známky opotrebovania, tak sa meniť nemusia. A neurobil som to preto, žeby som nemal na ne 100 korún, ale povedali mi že dôležitejšie sú ihličky a tie boli značne opotrebované a čapy už boli zabehnuté. Včera som to rozobral a nezistil som nič, ibaže bol piest asi 2 mm na spodných okrajoch vyleštený spredu a zozadu a tak isto asi 2 mm okolo okienok v pieste, tak to by malo byť v poriadku, nie? A keď som skúšal pokývať s piestom na ojnici hore dole, ani sa nepohol a na to aby to klepalo kôli vôli na čape musel by sa aspoň trošičku kývať, možno aj má pár stotín, ale to by asi nespôsobovalo klepanie. Tak som to všetko nanovo zložil a uvidím, hádam sa mi moto nerozsype. Čo sa týka jazdných vlastností moto po výbruse ide min o 30 percent lepšie a to jej zatiaľ nedávam viac ako 2500 otáčok, a zdá sa že to klepanie alebo skôr jemné šramotenie jej nevadí. Ak by sa nejako zhoršili jazdné vlastnosti tak ju zanesiem do servisu, tam hádam prídu na to, čo to spôsobuje. A chcel by som sa ešte spýtať, koľko by sa asi mala moto zabehávať po výbruse. Dík, Jawám zdar. |
Re: JAWA 350 - klepanie po výbruse
Bublifuk21: Nemyslel som to tak, že nemáš 100 Sk na čapy, ale tak, že keď už mením, tak všetko. To, že si rukou nezbadal vôľu, nie je smerodajné, tých pár stotín rukou určite nezbadáš, a za druhé, pri 2500 otáčkach to už je trochu iný pohyb ako keď len tak pomykáš.... |
Re: JAWA 350 - klepanie po výbruse
pani co stoji taka GO na triapolku? dnes mi ju kuslo na dialnci.no kopec srandy aspon ze som to ustal. predpokladam ze pridrelo klukua ked robit kluku tak urobit vsetko. co to tak vychadza? |
Re: JAWA 350 - klepanie po výbruse
MacoLM: ked si ju das spravit v nejakom servise malo by sa to zmestit do nejakych 10 tis. Mna vysla zhruba na 8 t. Bol robeny vybrus, repasovanie spodneho oka ojnice (horne byva malo kedy opotrebovane), menene vsetky loziska aj gufera. |
Re: JAWA 350 - klepanie po výbruse
S tými ihlovými ložiskami to nie je také jednoduché. K vôli toleranciám sa zostavujú sady ojnica - čap - ihličky. Sú štvoraké ojnice, dvojaké čapy a trojaké ihličky. Dá sa z nich vytvoriť 6 kombinácií. Ak zvolíš náhodne ľubovoľné nové ihličky a čapy, môžeš dosiahnuť väčšie tolerancie, ako si mal na pôvodných. |
Re: JAWA 350 - klepanie po výbruse
Ako píše baho, včera som bol v servise a tam mi povedali, že mi nemusí vôbec klepať piestny čap, ale že môže byť napr. sedlo kľukovky, to že sa na 632kách a 638 pomerne rýchlo rozhasí. Ale keď som mu ju naštartoval, tak povedal, že to nie je nič strašné, že sú to bežné šumy na 350, no moja to predtým nikdy nerobila a chodila tak tichúčko, že som ešte žiadnu Jawu tak potichu nepočul ísť, tak preto mám teraz z toho divný pocit. |
Re: JAWA 350 - klepanie po výbruse
MacoLM: Výbrusy + piesty, čapy, krúžky, poistky - 1200 - 1400 Sk. |
Re: JAWA 350 - klepanie po výbruse
Triedi sa aj uloženie piestneho čapu |
Re: JAWA 350 - klepanie po výbruse
Je to presne, ako hovorí zeleno (asi sme rovnakí veteráni). Akurát že aj ihličky sa značili farebne - biele, modré a červené. |
Re: JAWA 350 - klepanie po výbruse
hm iba za piesty a kruzky som dal 1120,- ....to je v prdeli |
Re: JAWA 350 - klepanie po výbruse
hosi neviem kde vam to robia ale mna visiel vybrus a komlet repas kluky na 3680sk a 1200 som dal mechanikovy za poskladanie.a k tvojmu problemu bublifuk:mne to robilo to iste co tebe a nebol problem hore na cape ale dole na kluke. |
Re: JAWA 350 - klepanie po výbruse
zdravim, myslim ze mi klepe piestny cap v lavom valci, chcem sa spytat ci mam vymenit iba cap alebo aj piest aj kruzky alebo este nieco ine? A ci to mam vymenit aj v druhom valci? Za rady dakujem |
Re: JAWA 350 - klepanie po výbruse
ja vas nechpem načo sa stakymy šrotmy vlastne bavite kup si hondu 250 cr ako mam ja tam nic neklepee hehehehhe mašinka nie jawa datttttttttttttttttttt |
Re: JAWA 350 - klepanie po výbruse
inak k vybrusu pokila viem je aj vzdy novy cap...teda aspon tam kam davam robit vybrus ja tak..urcite...a tych 3600je trochu moc...ja to mam odost lacnejsie....a montaz 1200?...a co to robil zlatymi klucami? |
Re: JAWA 350 - klepanie po výbruse
aha tych 3680 je aj s klukou .....sorac zle som si precital....tak potom taka celkom slusna cena.... |