Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3187 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28587
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17020)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11567)

Jawa 350 - problem - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJawa 350 - problem - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Motor, Elektrika.

01.06.2007 9:39

Jawa 350 - problem

Zdravim vsetkych motorkarov mam problem s jawou 350 z nicoho nic mi prestal palit jeden valec,isiel som motorka slapala,dosiel mi benzin prepol som na rezervu a uz som ju nenakopol...podarilo sa mi ju roztlacit chytila na jeden valec,dosiel som do garaze mal som to nastastie len kilometer domov :-D ...davalo mi to zysel len tak ze odislo daco v elektrike,tak som vymenil ramienka kondenzatoriky kable sviecky,podjednym aj vzduchovy filter,co s tym nemalo nic ale ked som to uz mal rozobrate tak mi nedalo zalozit ten stary zatuchnuty co tam bol :-D ,vycistil som karburator asi trikrat :-D aaa motorka stale nesla...potom som prehodil navzajom inducky ci to nieje v tom aaa motorka skocila :-) po 5 minutach mi zhorela poistka :-D ked som ju vymenil zas trochu isla aa potom zas prestal palit ten isty valec ako predtym,podarilo sa mi ju este kopnut so syticom na jeden valec,vytocil som ju troska samozrejme na neutrale nie za jazdy :-D aaa dalo mi to asi dve supy cierneho dymu s toho opominaneho valca aaa nic viac :D ten druhy valec ide stale bezchyby problem je vzdy s lavym...ale to ma serie ze isiel stale a zrazu prestal ked mi doslo palivo,v motore mi nic nesklepalo ani neklepe pokial ma sluch neklame...uz neviem co mam dalej robit som bezradny tak chlapi ak niekto tusi co by to mohlo byt taaaak budem velmi vdacny za kazdu radu alebo naaapad ;-)


01.06.2007 10:55

Re: Jawa 350 - problem

Steveo55
 Kávičkár 

A ako vyzeraju sviecky?...Neodisla ti sviecka,alebo fakja?...Resp. kontakt na fakjke?Ze by to tym mohlo iskrit,robit skrat a potom by zblbla cela moto?...Hmmmmm...A nepridrelo ti nahodou ten jeden valec?.......Hmmmm.Skontroluj sviecky....Najprv som si myslel,ze to bude v tom,ze ti nasalo do zmesi daky bordel,ked si prepol spodok....teda rezervu....Mas tam este dake sitko na palivovej hadicke?....Ak ne...zaobstaraj si....Hmmmm...A nemas niekde obhorene kable?....A mas dobre nastaveny predzapal?


01.06.2007 12:06

Re: Jawa 350 - problem

no uvodom dik za radu...aaa sviecky som vymenil ako prve,aj som ich prehadzoval medzi sebou aaa stale ten jeden valec nebije,kable su nove natocil som ich poriadne na fajky,tie vyzeraju tiez v pohode,aj ked som prehodil ich navzajom s indukcnimi cievkami tak stale ten isty valec nesiel,ten pravy ide vzdy aj ked dam na neho veci s toho laveho co nejde...palivo som mal vonku aa bolo ciste aj karburator som cistil a rozoberal asi trikrat,ten by mal byt ok ked jeden valec dostava zmes...ale toto mi nejde do hlavy ze mi prestala ist jak mi doslo palivo toto nechapem,uz som vsetkym presiel co by mohlo mat daco s dodavkou paliva a vsetko ok...akurat sa mi zda ze trochu vela spapala,dal som jej shell V-power 95 aa M2T olej 1:40 taze to by malo byt tiez ok...inac co davas ty do jawy???...cize by to mohlo byt daco s tlakmi a kruzkami asi ked vela zozrala ale to niesom si isty len mam taky pocit...aaa zadrety nieje asi.....lebo jak som mal dole karburator dal som dole aj vyfuk ze ci nieje upchaty aaa nedusi ho ale piest pekne chodi aj tlakuje,ale nemeral som tlaky trebalo by mi to odmerat lebo rukou sa to neda velmi presne asi :-D aj som ju nakopol bez toho vyfuku a stale nechytalo...sviecka iski ked ju mam vybratu,len ci dava iskru aj pod tlakom to neviem...no elektrikou som v podstate uz presiel celou aa nic som nenasiel pomenil som ramienka,kondenzatoriky tiez,cievky tiez by mali byt ok...akurat ten predzapal jak si spomenul jak ho nastaviiim??? alebo odmeram ci je dobry???


01.06.2007 14:47

Re: Jawa 350 - problem

MacoLM
 Turista 

Ikona

a keby si dal dolu hlavu a pozrel v akom stave je valec a kruzky?


01.06.2007 16:06

Re: Jawa 350 - problem

no jo budem musiet...len vies mi to nedavalo zmysel ze mi prestala ist tak zrazu zeby to bolo s kruzkami...ale uz asi nic ine neostava jak tak pozeram :-D lebo ona sla v pohode tahala bez problemov chytala na supu nebol problem nic a zrazu nejde...aa eate medzi casom mi odpalilo poistku tak uz som bol celkom na tom ze to robi elektrika sarapaty...
tak uvidime poskusam este porobit daco s tym uvidime...


01.06.2007 23:14

Re: Jawa 350 - problem

ORTUT
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

časom sa niečo posere (opotrebuje) a musiš to nájsť. Skús vymeniť tesnenie pod prírubou pod karburátorom, môže to na tú jednu stranu chytaľ falošný luft. Ak nie tak ešte papierové tesnenie medzi valcom a blokmi motora (stačí 1/2 -len pod týmto valcom, nemusíš sťahovať obidva valce), zároveň aj hliníkové pod hlavou valca.


01.06.2007 23:45

Re: Jawa 350 - problem

Sani
 Turista 

Ikona

Začni najlacnejším riešením, vymeň vysokonapäťové káble a a fajky, aj tie môžu prerážať. Skús aj kondenzátory, potom prever znova indukčky ...
Než zhodíš hlavu, najskôr premeraj tlak vo valcoch. Tlakomer si ľahko zhotovíš zo starej sviečky a manometra.


02.06.2007 16:11

Re: Jawa 350 - problem

cenim si vase rady ;-) dik moc...noo takze kable uz mam vymenene aj ramienka aaj kondaciky som dal nove :-) stale to nefachsi...este tie fajky vymenim musim zohnat nove...akurat s tymi cievkami sa mi to tam nepaci dajak...alebo s kablami co k nim vedu...tie co idu z ramienok som dal napriamo zatial lebo neverim tym starym,akurat teraz neviem ten modry co ide z vypinaca na volante najprv do pravej potom do lavej indukcky,to je kabel priamo z baterky faza??? alebo daco ine...ak niekto vie tak nech mi poradi :-) lebo s tych zvazkov co tam mam sa nevyznam...musim si to cele prerobit tam ale nemam na to teraz cas ostava to asi as na zimu celu elektroinstalaciu dam novu...este tesnenia kolo karburatora a tych prirub pomenim lebo tam mam len nejake vyrezane z dajakeho smiesneho materialu :-D aa ked to nepomoze tak sa budem musiet pustit do hlavy :-) priznam sa nemam velmi na to chut :-D


02.06.2007 16:14

Re: Jawa 350 - problem

aaa este k tomu tlakomeru jak ho spojim s objimkou so sviecky? rozmyslam spekulujem len ma nenapada nic...alebo len elektrodu skusim dajak vytiahnut? nic dajak poskusam...aaa ake tlaky by tam mali byt???


03.06.2007 13:30

Re: Jawa 350 - problem

Steveo55
 Kávičkár 

SEŘÍZENÍ PŘEDSTIHU
Tuto práci můžete provést při dodržení dále uvedeného postupu. Především je nutné zkontrolovat dotažení upevňovacích šroubů statoru alternátoru. Při vlastním seřízování platí, že předstih pravého válce seřizujeme nejdříve, a to horním přerušovačem. před samotným seřízením předstihu je nutno zkontrolovat a očistit kontakty přerušovačů tak, aby dosedaly celou plochou.

Vyšroubujte svíčky a do otvoru pro pravou svíčku našroubujte milimetrové měřidlo. Otáčením klikového mechanismu ve směru hodinových ručiček za pomocí klíče M 10 nastavte horní úvrať.
V této poloze nastavte vůli mezi doteky přerušovače na 0,3 mm. Můžete použít plíškové měrky dodávané v pohotovostním nářadí. Měrka o síle 0,3 mm prochází mezi doteky suvně, silnější 0,4 mm nesmí projít. V případě, že vzdálenost neodpovídá, seřiďte ji nastavením pevného kontaktu.
Natáčením klikového mechanismu proti směru hodinových ručiček, snižte polohu pístu o 2,5 + 0,3- 0,2 mm před horní úvrať. V této poloze se musí kontakty otevírat. Zjistíme to za pomocí použití kontaktní lampy zapojené na kontakty přerušovače nebo za pomocí tenké fólie (cca 0,05 mm) vsunuté mezi kontakty.
Při seřizování předstihu druhého (levého) válce, je postup shodný, pouze s tím rozdílem, že při případném seřízování předstihu neotáčíme již základní deskou, ale pouze destičkou levého přerušovače. Při nutném zvětšení předstihu otáčíme základní deskou (destičkou) proti směru hodinových ručiček, při zmenšení opačně.
Servisní limity je nutno kontrolovat min. 1x za 50 000 km nebo 1x po 5 letech.

Nasiel som asi toto ohladom toho predstihu...Tu hornu uvrat si odmeraj aj posuvnym meradlom (ľud. šublerou)...Ak ti to nepmôze,tak neviem...Aky typ sviečok tam maš?...Ja tam davam sviečky pre ČZ 175...Teda Brisk NR15C a nemam s nimi problem...Donedavna som chodieval na Championkach a tiez su skvele...Bosch a NGK su pre Jawu nevhodne.Nepalia dobre,alebo nepalia vôbec.Skus pozriet,ci ti niekde nechyta daky kabel o kostru a neskratuje...Alebo staci,aj ked bude uvolneny...Mne poistku trhalo napr,ked som mal uvolneny kontakt na baterke...Normalne mi spalilo cely ten obal pre poistku...Mal som problem aj na svetle,kde mi neustale odchadzal kontakt na stretavacie svetlo...Tu bakelitovu koncovku som vyhodil do prdele a dal som to na normalne konektory...Odvtedy no problem...Ako ti radia,zhod valec.Motorke tym neublizis...Vymenis tesnenia pod hlavou a pri karbeci a je...A skontroluj,ci nemas zapecene kruzky...Musia byt volne,ked zhodis valec.A ked to uz budes mat zhodene,tak si ich chod dat niekde premerat,ci by sa im nezisiel vybrus.

A inac davam tam benzin natural 95...A olej tam davam Esso 2T,alebo Shell 2T...Ale ten Shell sa mi paci viacej...M2T by som do tej motorky nikdy nenalial...Ak mas moc penazi,tak tam davaj Valvoline....nulova dymivost a skvele spalovanie....Len co,ked stoji 250.-...A hentie len 150...Ale ved to je jedno...Len M2T by som tam ja nikdy nedaval...Je to bordel a musis to davat 1:40,kdezto to Esso,alebo ten Shell 1:50,alebo ja davam obcas aj 1:55 a pohodka... :-)

Hmm,je zvlastne,ze ti odysiel prave lavy...Na Jawach väcsinou odchadza pravy valec,resp. s nim byvaju najväcsie tazkosti...
Vela zdaru 8-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Steveo55 (03.06.2007 13:45)


03.06.2007 13:59

Re: Jawa 350 - problem

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

bratranec mal starsiu 350 a tiez mu to robilo, nevedel si rady...tak predal a kupil druhu, ta ficala...ale tym nechcem povedat, ze toto je jedine riesenie...drzim palce, nech sa zadari ;-)


03.06.2007 22:24

Re: Jawa 350 - problem

duroslav aaa ten tvoj bratrtanec nepredal tu jawu nahodou mne??? :D ja som moju kupil pred mesiacom...ale isla v pohode len zrazu prestala tak dufam ze to nebol tvoj bratranec ten co mi ju predal no :D ja verim ze sa mi ju podari spravit hehe verim tomu aa bude to tak! :D


03.06.2007 22:39

Re: Jawa 350 - problem

steveo55 dik moc za temn navod :-) inac nasiel som ho vo viacerych diskusiach lebo uz som vsetky co sa jaw tyka prestudoval aa chlapi kopec veci som sa podozvedal fakt to tu stoji za to a ma utroven...ale samozrejme s kazdeho navodu si clovek zoberie dajake te finticky tak dik moc aj za tento...uz aj sa pustam do toho...zhotovit kontrolnu lampu aaa ide sa na vec ;-)
nooo a k tym svieckam dal som brisky N15 YC aa pekne iskria...krasne...hej pod tlakom ich nevidim to je pravda ale verim ze aj tam :D aaa chalan predomnou tam mal jednu 17 aa jednu 15 tak neviem ze co to je za trik ale ta 17 ledva iskrila :D
hlavu dam zajtra dole ale musim cakat na tesnenia vies jak to som zo snv aa tu nic take nezozenies...vsetko mi nosi kamos z kosic...stastie ze ho mam lebo neviem jak by som po to ja lietal...by som prerobil riadne na tom :-) dufam ze sa zatim zaobidem bez vybrusu chcel by som do zimy vydrzat s tym jak to je...no uvidime ci to bude nejako mozne :-)
aa ta elektrika ti poviem to kym clovek vsetko preveri to trva...ale co nam ostava :-)
teraz som dal do nej shellVpower racing to je 100 oktan ci pana ale stoji to zato ten zvuk aj plyn vsetko citlivejsie paradicka odskusaj dat aj do svojej :-) sice som ho este nepreveril za jazdy lebo ten valec vynechava :D ale bolo to citelne hned pri startovani a aj na zvuku...cistejsi skratka...stoji sice o 5 sk viac na litri ale investicia sa vrati podla mna...akurat mam tam este toho m2T tak som to tam dolial ale posledny krat...potom tam dam ten shell2T ako radis...ten valvoline uz sa moc nema rad s mojopu penazenkou :D
aa vies ze som sa v tych diskusiach docital o vela pripadoch ze odchadzal ten lavy skor? ty mas skusenost ze pravy??? to ti poviem tie jawy to je zahada to zalezi aj asi odkial je jawa a podla toho ma aj poruchy :D jak ludia choroby to bude asi tak isto :D


04.06.2007 9:34

Re: Jawa 350 - problem

Steveo55
 Kávičkár 

ruto - V pohodke....Rad pomôzem,pokial viem pomôct... :-)...Ano,tu na motoride sa daju vycitat vseliake veci ohladom Jáw...Bo vies...Skoro kazdy na nich zacinal a vie co to obnasa mat taku motorku....Su to skusenosti...Ved vies...Vsetko sa da spravit aj inac...A kazdy ma svoj spôsob... :-)
NO yo...Zhotovit kontrolnu lampu....Aaaa šak to dako zvladnes...Ja osobne som to este nenastavoval,pretoze mi to slape bez problemov...zatial :-D
Tie N15 YC su v pohode...Tie urcit hadzu iskru...S tymi problem nebude...Hmmmm....Ten,co tam mal jednu 15 a jednu 17 je asi dako mimo...Nemôzes mat v jednom valci taku a v druhom taku...To je somarina....To ako ked obujes na auto jednu zimnu gumu a druhu letnu...hehe :-)))
No...S tou elektrikou je to tazke,ale da sa najst...ked bues postupne vsetko prechazdat... :D...Inac nemôzes mat problem na tom vypinaci co je pri plyne?...Na indukcne cievky?...Ja ho mam odpojeny,bo mi tiez cosi robil akesi kraviny...A vypinam teda iba klucikom
No...Ja tu v Povazskej Bystrici to mam celkom lepsie...SU tu dva obchody,kde je dostat co to na Jawu...A potom aj pri Ziline je tam original obchod so vsetkym...Cize s tym nemam problem.. :-)...Hmmmm...Mozno aj ja skusim raz ten 100 oktan...Ale az ked nebudem vedet,co s peniazmi... :-D Zatial ostavam pri 95...Ved to ide 130 km/h...A na jawu to je dost...NO,ved sam uvidis,ci budes spokojny s tym olejom Shell...A davaj tam urcite uz teraz 1:50...Hmmmm...No neviem s tym lavym,ci pravym valcom...Je to Jawasaki...A ta prekvapi v tych najneocakavanejsich chvilkach.... :-D Ono je to aj celkom vyhoda na tychto jawach...Poserie sa cosi,ale je to lacna zalezitost...Kdezto na znackovych motorkach sa nieco poserie a stoji to za to....Hmmmm...Som zatial spokojny s Jawou...Kladivo,zvaracka,daky sprej a šrobovak a ides... 8-)


04.06.2007 9:56

Re: Jawa 350 - problem

steveo 55 - hej sak ja som nechapal tie sviecky jak som vybral :D sak keby sviecka stala 500 korun tak este by som chapal ale 40 korun,sak to automaticky kupim jednu menim aj druhu sak to zas nieje taka investicia aaa etse k tomu sa aj oplati dakedy...alebo vzdy :D
aaa ta elektrika tam je tak spravena ze diky moc :D ale tak to si prerobim nanovo ked bude casu teraz len tu chybicku musim najst...ten vypinac co si spominal tak by mal byt ok lebo som uz skusal zapojit cievky aj napriamo z fazy z baterky...ako ani ja velmi nevidim zmysel toho vypinaca tam takze asi ho odpojim aj ja...mam ho v ... minule som nemohol nakopnut masinu tlacil som ju jak blbec aa potom kukam aa vypinac vypnuty :D som musel omylom buchnut do neho alebo co...som myslel ze ma porazi :D
No tak to mate fajn ze sa to tam u vas predava..ja musim cakat na veci dozajtra :D neska idem zhodit hlavu aj karburator este raz ze to tam vsetko pretesnim...aa potom uvidime :-)
vcera som ju nakopol a mi to strielalo z laveho vyfuku a sem tam palil ten valec potom chvilu nic potom zas....moze to byt tym predzapalom nie? alebo cim to je ked striela z vyfuku...aj sviecky ked vyberiem tak su cierne a nie take jak by mali byt tehlovo hnede...
Hej tie jawy to je hotova skola zivota :D ale tak o tom to je ja som vedel do coho idem aa ratal som s tym...ale aj zato som do toho siel ze sa priucim vselicomu :-) ma to bavi a zaujima takze pohodicka...aa predpriprava na silnejsi stroj je to :-) dakedy o dva rocky planujem nasetrit na dajaku 600vecku...uvidime no...ale najprv musim veeeela kilakov na jawasaki nalietat potom sadnem na dajaku masinu :-)


04.06.2007 10:52

Re: Jawa 350 - problem

MacoLM
 Turista 

Ikona

ruto stevo55 akurat ze brisk ani na svojich strankach neodporuca n15yc do jawy. ani ked si pozries ine diskusie kdejkolvek. moze ti prepalit piest koli predsunutemu iskrisku. daj tam n15c


04.06.2007 11:13

Re: Jawa 350 - problem

Jack
 Kustomizér 

Ikona

Ja vždy podozrievam odrušovacie kondenzátory! Lebo už ma na viacerých mašinách zradili a vždy to bola chyba len v NICH! :-P :-D


04.06.2007 11:14

Re: Jawa 350 - problem

Steveo55
 Kávičkár 

MacoLM...Ja psiem,ze tam mam NR15C....Predtym som mal N15C....A s Y-kami nemam az take skusenosti...Tak neviem...A cosi som uz desi cital o prepalenych piestoch,ale ze by to bolo u Jawy?...Hmm...Asi hej,neviem

A ruto?...Uz si tam skusal dat tie ine fajky?...Vies,ze ci ti nahodou neprebija....Hmmmm...A ako vravi MacoLM...Mozno ti tie sviecky prepalili piest a to by nebolo moc dobre....Zhod hlavu a to uvidis hned,ze v com to visi a daj vediet...Oki? :-)

A šak ta elektrika sa da pekne spravit,pokial mas servisnu prirucku...A bude to urcite aj lepsie....S tym vypinacom...Aky to mas typ?...634,638,639,ci 640...Hm?...Bo ak mas 634,tak tam su liatinove valce a tam je ten vypinac potrebny,bo to vie robit take,ze vytiahnes klucik a motorka veselo bezi dalej... :-))) A šak vyskusaj.Poznam kamosa,co chodi na tychto N15YC a nema problem,len on na tom chodi tak max 100km/h...Kdezto ja? :-D Ja tak ze 4 a plny a co to da 8-) .Ale zas si pisem s takym znamym z CZ a ten vravi,ze Y tam nema co robit.Skus tie,co mam ja,alebo Tie Championky...Su to tusim L76C...Neviem...Kuknem a ked ne,tak ti dam vedet.

Hmmm...Vsetko uvidis,ked to zhodis...Az potom kontroluj predzapal,bo si ho môzes zbytocne rozstelovat...Ale tie kontakty môzes ocistit,ak je tam bordel...Staci zrnko piesku a robi to kraviny...vystriekaj to dakym WD 40 a uvidis,ci sa co zmeni...Ak ne,tak skusaj dalej...A poskusaj poprehadzovat,co ide dobre a postupne urcite prides na to,ze kde to visí...A ked nie?...Pusti to desi do dakej rieky... :-D mozno tam najde svoj zmysel zivota :-))) .

Ved aj ja si planujem dakeho nahaca,alebo nieco s polokapotazou.Ale jogurty dako nchcem...Dakeho Horneta,alebo Fazera...Uvidim...Podla peniazkov...Ale neviem,ci sa budem chciet zbavit Jawy :-} ...TO vies...Laska na prvy pohlad... :-D


04.06.2007 16:59

Re: Jawa 350 - problem

MacoLm dik dik mas pravdu som porovnaval s N15C aa su dlhsie tie YC uz som ich aj vybral....nastastie som na nich nejazdil len par krat som ju mal nakopnutu na neutrale...takze dufam ze mi nerozbilo piesty :D


04.06.2007 17:00

Re: Jawa 350 - problem

jack kondaciky som uz vymenil...dal som skdovacke mali by byt ok nie???


04.06.2007 17:08

Re: Jawa 350 - problem

steveo55 fajky mi pridu z kosic az zajtra to vies daleky dovoz na vychode to mas tak :D aaa moze to byt aj v nich lebo su take pofiderne tie stare...vyhodim ich,sviecky dam brisky N15C uz som rozhodnuty pevne :D...aaa hlavu som nesska sundal som sa bal normalne ale nastastie piesty su cele :D jak som hovoril ze som na nich nastastie nejazdil len par krat som ju mal na nich nakopnutu tak nastastie nic to nespravilo...piesty su pekne sive aj kruzky vyzeraju v pohode tak dufam ze to este podrzi dajake tie kilometre...akurat musim tie tlaky zmerat nejako ze jake su...to mi ukaze ze ci je vsetko ok co sa tyka mechanickych casti motora...dam nove tesnenia a dufam ze to bude tesnit...
aaa tam pod hlavy sa dva silikon alebo nie..aj medzi valce a blok ide silikon alebo nie?
Moja mashina je 638inka takze tam uz nemusi byt ten vypinac hej? :-)
takze roboty jak na kostole sa skratka nenudim :D dufam ze to pojde :-)
A hornety...nahace to je moje tiez sa mi pacia :-) aa jawu tiez si necham...srdcovka....bude pre mladsich kamosov...skola do zivota :D


04.06.2007 18:38

Re: Jawa 350 - problem

MacoLM
 Turista 

Ikona

ja mam fajky zo skodvky.a zadara :-)


05.06.2007 12:25

Re: Jawa 350 - problem

Steveo55
 Kávičkár 

ruto - Tak,ak su stare tie fajky,tak ti môze prebijat...Myslim si,ze to môze byt v tom...A ved oné,na tych YC beha jeden,co ma Jawu a pohoda,cize sa nemusis bat,ze s piestami je nieco... ;-) ...Ty si mal dolu aj valce?...Ked vies,ze ako vyzeraju kruzky...A ked si ich videl...Nepodfukuje ti to?...By si mal opaleny piest pod kruzkami...Ako vyzeral?...Pod hlaby sa tusim nedava nic...TO ide tusim kov na kov...Medzi valce a kartre ide iba take papierove tesnenie,co predtym troska naolejujes...No...Ako ten vypinac tam je vlastne len krajne riesenie,aby ti to nespravilo skrat,alebo podobne...Ale ako si desi spominal,tak aj jeden znami kopal do nej a nic...Roztlacal a nakoniec zistil,ze ma odpojene cievky tym vypinacom... :-D Vravim...638 a hore su motorky s hlinikovym valcom a tie by uz nemali robit kraviny...Ja ho tam mam len na paradu...Da sa hocikedy znova napojit...Ale ja to mam napriamo...A teda to vypinam iba cez klucik uz skoro rok a nic...
A asi tiez necham tu moju komusi,nech sa nauci... :-)...No,to sa este uvidi,co a ako za par rôčkov... :-)))

Pocuj...Este ma napadlo...Ved sa sam pozri na tu fajku....Na ten kolik,ci nieje nahodou vydraty...Chapes...A inac ak sa mam vratit k tym svieckam Champion,tak je to typovo L78C...A jedna stala tusim okolo 100.-...Ale frcali skvelo...Ale Jawa bola stavana na terajsiu dobu na Brisk,cize to ako ked dieta najde svoju maminu... :-D ...Dufam,ze to poriesies.....A este jedna vec...Ked si to mal uz zhodene...Ako sa spravali ojnicky a klukac?...Nehybalo sa to moc do stran?...Chapes...Aby si nemal klukac zly...Ale to asi ee... :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Steveo55 (05.06.2007 12:32)


05.06.2007 12:29

Re: Jawa 350 - problem

Steveo55
 Kávičkár 

MacoLM - A šak tie fajky zo skodovky su take uzke a skarede....Ja tam mam tie bakelitove s takym plechovym obalom...Ci chromovym...Hmmm...Vlastne u mna to bolo uz zhrdzavene,tak som to nastriekal vo farbe motorky...A vyzera to skvelo... :-P 8-)


05.06.2007 18:01

Re: Jawa 350 - problem

steveo 55 no takze ja dufam tiez ze su to tie fajky lebo ine to uz byt nemoze :D uz ma nic nenapada ...hlavu jak som dal dole tak na moje prekvapenie to tam vyzeralo dost dobre...pene sive piesty...kruzky sedeli,aaj kluka pekne nic sa nekyvalo...ani nanosu na hlave a na pieste nebolo vela len trochu pekne mi to zislo docista s technicakom som to vycistil...akurat na jednom mieste bolo troska hnede na pieste pri kruzkoch ale nevyzeralo to vobec prepalene neviem teraz ci to tak ma byt musim dajakeho odbornika zavolat nech na to pozrie...ale piest tlakuje aj beha lahucko aa kruzky tiez sedia...podla mna toto je v poriadku len bude to v tychj fajkach...ale nemozem to odskusta lebo mam problem s karburatorom...mi preteka benzin cez ten prepad v plavakovej komore co je ta dierka na spodku karburatora..tak ked mam dlhsie otvoreny benzin a stojim tak zacne kvapkat...a ventil som uz preveril ten zatvara dobre ale pri vysokej hladine...nevies jak ju znizim na tych 11 odvrchu? ja to mam ani nie 5 mm aa to je vela...no neviem jak sa to steluje...a chcem to spravit nechcem to tam zakladat aa zas o 2 tyzne davat dole lebo sa nedoplatim za benzin :D aj ked uz som mal dole ten karburator asi 4 krat za dva tyzne som ho utesnoval aa az teraz som zistil kde je chyba...tak uvidim mozno dao vymyslim ze to poskladam aa uz to musiiii slapaaat docertaaa :-)
inak sviecky som dal 15C vies preistotu aj ked mozno tamtie su v poho ale teraz mam aspon srdce napokoji :D a viem ze to mam jak ma byt ! :-)


05.06.2007 22:32

Re: Jawa 350 - problem

Steveo55
 Kávičkár 

ruto - Ten karbec sa nastavuje tak,ze vlastne ohybas plavak...Potom to provizorne zlozis tak,ze tam nemas srobiky ale iba tak,ze to drzis rukou a nechas napustit benzin do karbeca...Potom to odmeras od tej stredovej hladiny,ci to sedi a uvidis...Ked nie,tak to skusaj znova...Musi sa ti to podarit....Velky problem môzes mat v tomto...Pretoze ti nedava spravnu zmes na valce a tym ti to nepali...A vzdy prechlastava...Hmmm..Skus to takto nastavovat...Ved urcite vies,ze odkial sa meria ta hladina...Keby nie,tak je to od tej spominanej strednej ciarky,co je v tej plavakovej komore...To neni 11 odvrchu...Alebo co...Ale tam das pravitko,alebo posuvne meradlo a musi to byt nastavene odtial...Je lepsie,ked je tam tusim 12 mm...Uz nevem...Ale tusim,ze je to o cosi lepsie...

A som rad,ze valce a piesty s kruzkami su v pohode...Cize v tomto to asi nebude...Este ma napadlo,ci nemas odpalenu cievku na zapalovani...Hm?...Aj to môze byt problem...Treba bud potom kupit novu,alebo priletovat,ak je len odtrhnuty kabel...Hmmm...Ale to by zas neslo...Sakra...Urcite mas na zapalovani dobre popritlacane kable?...Nikde neni uvolneny?...Hmmm....Ked ti nepomôzu fajky a ostatne pretesnenie...Tak to ostava uz iba zrejme na tej elektrike... ;-) Uz nic ine neostava...

Pocuj...Ak mas fotak,alebo fotky tvojej masiny...Co si ju nedas sem na motoride?...Alebo zasli na Steveo55@azet.sk ...Rad sa pozriem na tvoj stroj... :-)


05.06.2007 22:44

Re: Jawa 350 - problem

steveo55 ok takze to spravim jak radis dik moc lebo som nevedel co a ako bal som sa ten plavak ohybat lebo som nevedel ci sa to tak robi :-) teraz uz viem...vyborne....zajtra sa chcem pohrat s tym...dufam ze to stihnem poskladat...lebo dako nestiham posledne dni mam toho vela...dam na tych 12 mm teda ako vravis uvidime ako bude slapat :-)
aa cievky vypadaju ok menil som ich navzajom aa stale ta ista chyba na tom istom valci...takzed zajtra je den D :D ajk to nahodim ci to pojde...musiiii
potom samozrejme dam vediet ako to pojde :-)
aa jasne ze mam fotak ale masinku nemam nafotenu poriadne len jak som ju prevazal...nebol cas nestiham nic aa teraz este k tomu maam s nej dole kapotaz cize ju nefotim lebo napjprv ti ju poslem kompletne poskladanu tak jak ma vypadat...aa vypada super ved uvidis sam :-) aa potom si dam foto aj tu ..sa pofotim aj s nou...skratka...nemam foto pre nedostatok casu :D ale vies co poslem ti predsa tu jak som ju prvazal,vidno ju len zozadu ale aspon nieco..potom poslem viac...idem na azet :-)


05.06.2007 23:16

Re: Jawa 350 - problem

Steveo55
 Kávičkár 

ruto - len ten plavak neohybaj zas moc a ked uz,tak velmi opatrne...Jasan?...Ved ak to nebude dobre slapat s tymi 12 mm...Tak daj na 11...mozno to nieco spravi... :-))) .
Nooo....To sa uvidi teda zajtra...Dufam,ze to das dokopy...Potom dame jazdu polovicou slovenska a pojdeme desi sadnut na pivo... >:-) ...Ne?

A šak sprav si aj cosi do vase stroje...Ved vypada skvelo...Asi spravim aj ja... :D


07.06.2007 16:14

Re: Jawa 350 - problem

no chlapci tak teraz som to poskladal...aa striela mi to s toho laveho valca raz do vyfuku aaa raz do karburatora...chvilu tam aa chvilu tam....ja uz neviem co to ma znamenat...nevie niekto co to moze byt???ja to nechapem :-) lebo ja neviem do coho sa mam teraz pustit kde by mohla byt chyba...


10.06.2007 23:29

Re: Jawa 350 - problem

takze :-) masinka uz slape... :-) zistene zavady: zly predzapal,indukcna cievka nesla ako mala aa este plavak v karburatore dieravy :-) huraaa na cestu!!! :D


11.06.2007 9:59

Re: Jawa 350 - problem

bublifuk21
 Edvenčr 

Ikona

Zdravím páni. Ja mám takmer podobný problém na mojej moto. Mam Jawku 632. Ale mne prestáva ísť pravý piest vtedy, keď sa zohreje a normálne musím zastať počkať kým trochu vychladne a potom ide zasa normálne. Myslel som si, že je to v predzápale, tak som si to dal nastaviť odborníkovi, nastavil mi predzápal, aj karbec, za 45 minút, zapýtal za to 120 korún, a moto ide minimálne o 30 percent lepšie. Vravel chlapík, že rozdiel v nastavení bol len dve desatiny milimetra na jednom valci a na druhom, nejakých 5 stotín, ale keď to spravil tak ako to ma byť na tej moto, to bolo hneď citíť. Ale ten valec mi stále prestane ísť, keď sa zohreje. Minule som zastal, v takom kopci, kde bolo úplné ticho a zrazu som počul také sičanie, najprv som si myslel, že som dostal defeka, ale keď som zosadol z moto, zistil som, že to vychádza niekde od valcov, akoby keď bol piest v hornej úvrati pomaly prepúšťal vzduch. A tak neviem, či mi nahodou nepodfukuje hlavu, alebo to nepretláča vzduch popri piest. krúžkoch keď sa zohreje a tým pádom tam nie je dostatočný tlak a neodpáli to. Mám deň pred štátnicami, tak nech to mám chytro za sebou a hor sa rozoberať moto, nech na leto slúži. Jawám zdar.


11.06.2007 10:17

Re: Jawa 350 - problem

bublifuk21 noo tak ked ti to sici tak skus najprv vymenit tesnenie pod hlavou to je najlacnejsie :-) skus najprv toto kym sa pustis do kruzkov...ale pravdepodobne to bude v tom ked to to sicanie tak pocut vonku...aa ked das dole valec pozri jak vyzeraju kruzky a uvidis :-) ale sak...to vies asi aj sam...tak hlavne sprav statnice a potom motorke sa venuj ja mam primacky teraz vo stvrtok tak tiez si davam pokoj od motorky na par dni :-)


12.06.2007 14:07

Re: Jawa 350 - problem

Jack
 Kustomizér 

Ikona

Bublifuk21 - len prosím ťa nedávaj dole piesty z ojnice! To sa tu už vysypali ihličky z ojničného čapu do kľukovky skoro každému začiatočníkovi a potom prichádzajú tragédie s motorom. :-((((((
Keď zhodíš hlavu a válec, tak na dosadacích plochách zbadáš, či ich podfukovalo - bude tam čerstvý olej; ak je tam sucho, tak je to o.k. Ak sú hrany krúžkov vyklepané do ostria a je pod nimi karbón, treba ich vymeniť a vyčistiť drážky. Možno treba vymeniť aj semerinky na kľuke. :-D



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.