Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2250 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28587
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17020)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11567)

Aprilia sr 50 faktory 2006 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuAprilia sr 50 faktory 2006 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
05.05.2007 14:20

Aprilia sr 50 faktory 2006

chlapci chcem sa poradiť mám ditech-a ktorý ide celkom dobre ale chcelo by to niečo viac keď by som tam dal teoreticky 70-tkový válec čo také by tam bolo dobre dať ešte asi to nebude len tak že dám válec a koniec treba ešte niečo s variátorom? a treba aj novú kľuku ? keď samozrejme chcem aby som na ňom dlho pojazdil výfuk každopádne nechcem lebo teraz to dosť hučí a ak mi viete poradiť nejaké zaujíme linky na takéto veci lebo na scooter tuning to je oničom keď si dám motorové časti di tech -čo je vstrekovaný skúter a ponúkajú tam karburátory :-~


05.05.2007 14:35

Re: Aprilia sr 50 faktory 2006

donmartin
 Skútrista 

Ikona

Podla mna najlepsia firma,co predava tuningove veci na skuter je www.scootland.cz . Kupis tam vsetko,co potrebujes na scooter,ale na motory so vstrekovanim sa toho nevyraba vela.ak by si to prerobil na karbik(da sa to,kit stoji 6200sk+este treba kupit karburator) tak to mozes tuningovat do zblaznenie.Posli mi sukr.spravu s tvojim ICQ a mozeme pokecat ohladom tuningu. ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil donmartin (05.05.2007 14:43)


05.05.2007 15:27

Re: Aprilia sr 50 faktory 2006

Milosi
 Kávičkár 

Ikona

Kupoval si skúter ako nový? Zrejme tvoj skúter je ešte od výroby stále neodblokovaný a to je prvá vec, ktorá ti bráni využiť plný výkon skútra. Na mojom skútri, tiež Aprilii SR 50 Ditech som mal vymenený variator za športový, ktorý pôsobil tak, že skúter zrýchľoval rýchlejšie ako s pôvodným variatorom. Ďalšia vec, sú škrtiace vložky v kolene výfuku, ktoré keď vyberieš, tiež pomôžu skútru, aby dosahoval vyššiu rýchlosť. Ďalšiu vec, ktorá bola vymenená bol kevlarový remen Mallossi, mal lepšiu priľnavosť a pri zrýchľovaní neprešmykoval, čo niekedy na klasických remeňoch spôsobuje, keď sa pri vyššej námahe, remeň prehreje, a začne preklzovať. Ďalšiu vec na ktorou som uvažoval bola kúpa nejakého športového výfuku, keďže je to dosť drahá investícia, môžem ti poradiť, že ak chceš, aby tvoj skúter dosiahol športovejší zvuk stačí, ak si kúpiš športový filter, ako tomu hovoria niektorí "hrušku" Na tom mojom som mal značku Polini. Nevšimol som si nejaký veľký nárast výkonu, ale mala pekný športový zvuk. Aj napriek tomu, že som nemal športový výfuk a ani som nezvyšoval objem na 70 - tkový valec, skúter dokázal za dobrých podmienok, čiže bezvetria a bez stúpania vozovky dosiahnúť rýchlosť 100 - 110 km/h. Neviem ako to je s karburátorovými apriliami, ale počul som, že majú o niečo slabší výkon ako ditechi so vstrekovaním, no nemyslím si, že by to bol až taký rozdiel. Tak dúfam, že som ti trochu pomohol, ak budeš ešte chcieť niečo vedieť, uvítam to. zatiaľ prajem veľa úspešne najazdených kilometrov!

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Milosi (05.05.2007 15:29)


05.05.2007 16:03

Re: Aprilia sr 50 faktory 2006

no každopádne nechcem nič prerábať na karburátor a podobne ja som to kúpil fungel nové v lete min. roku čiže nieje možné dať tam válec väčší povedzte mi niekto čo sa do toho rozumie ale keď tam je vstrekovanie že čo sa s tým dá robiť ale prerabať rozhodne nie


05.05.2007 19:48

Re: Aprilia sr 50 faktory 2006

Milosi
 Kávičkár 

Ikona

No veď ti hovorím, veď ak máš Ditecha, tak to je výkonnejšie ako s karburátorom nemáš dôvod si to prerábal na karburátor a to sa ani nedá. Neviem či si dobre čítal článok, čo som ti napísal, ale keď hovoríš, že to si kupoval nové v minulom roku, tak to bude ešte zablokované. Neviem či tomu rozumieš, keď kupuješ nový skúter , tak býva zablokovaný, kôli rýchlosti, ktorá je u nás povolená, pre najnižšiu kategóriu vodičákov. Po odblokovaní, skúter bude dosahovať vyššiu rýchlosť. To, že si odblokúvajú skútre, to sa normálne bežne robí. Ak nepoznáš nikoho v tvojom okolí, kto by to dokázal urobiť, tak sa skús obrátiť na predajnu, kde si ho kúpil. A tiež skús dať dolu výfuk a hneď na začiatku kolena vo vnútri sú valčeky, ktoré keď vyberieš, tak tiež sa zvýši výkon. Ak je už motorka zabehnutá, tak je to tam zbytočné...


05.05.2007 22:45

Re: Aprilia sr 50 faktory 2006

milosi- dávno je odblokovaný ide max 85km/h a to je oničom


05.05.2007 22:50

Re: Aprilia sr 50 faktory 2006

a mám ešte jednu otázku keď to je teraz 50ccm a fuknem tam 70ccm válec tak to vstrekovanie strieka určité množstvo paliva a je nejako nastavené a potom by asi nebolo od veci aby to striekalo viac nie logicky ako sa to rieši?


06.05.2007 0:28

Re: Aprilia sr 50 faktory 2006

fnuko2
 Čoprák 

Do variatora musis dat trosku tazsie valceky aby sa trecie plochy kuzelov dostali co najviac k sebe a na trecom kuzeli treba osustruzit omedzovac.
Ja mam staru SR a ide 90.
Niekde tu najdes navody na upravu variatora.


06.05.2007 9:19

Re: Aprilia sr 50 faktory 2006

Milosi
 Kávičkár 

Ikona

Viem, že pri zvyšovaní objemu valca na 70 ccm pri kri karburátorových Apriliach sa menia trysky a prestavuje karburátor, ale ako to je so vstrekovačom, netuším, ale myslím si, že sa mení celý vstrekovač. . Kedysi som mal vstrekovač rozobratý kôli tesniacim krúžkom, ktoré som menil a nemyslím si, že sa niečo pri výmene valca za 70 - tkový robí s tým pôvodným. Je to vlastne len taká membránka, ktorá kmitá a tým dávkuje palivo do valca. Je to elektronické a pochybujem, že sa to rieši nejakým zásahom do pôvodného vstrekovača... možno áno.

To o čom píše fnuko2 je pravda, že sa menia aj valceky za ťažšie, ale ja som mal tie vymenené aj so športovým variátorom Mallosi. Na starom som nič nesústružil a keďže máš novú motorku, radšej by som to ani neskúšal. Myslím, že najväčší vplyv na výkon, mala asi tá výmena variátora. Ak chceš vymeniť valec, tak pre optimalizáciu by som menil aj variátor. Už si si pozeral túto stránku? Je tam dosť vecí ohľadom tuningu skútrov, možno ti to pomôže:www.scootland.cz/jaknato/



06.05.2007 10:09

Re: Aprilia sr 50 faktory 2006

milosti túto stránku poznám dokonca keď dáš koncovku .sk tak máš to isté v slovenčine ale ozaj mi tuna nikto nevie povedať ako to je s tým vstrekovaním pri výmene válca


06.05.2007 12:54

Re: Aprilia sr 50 faktory 2006

fnuko2
 Čoprák 

Moj nazor :
Ak sa zvisi objem motora akeho kolvek motora so vstrekovanim tak sa musi primerane zvisit aj tlak cerpadla pohonnej zmesy.Na tvojom skutri je fixne nastaveny maximalny tlak a neverim ze zozenies silnejsie cerpadlo.
Tak ze, pomoze trochu aj zvacsenie objemu ale bude to neefektivne zvisenie vykonu.
Je to dobra tema,informuj priebezne.


06.05.2007 16:18

Re: Aprilia sr 50 faktory 2006

fnuko2 určite je to zaujímavá téma len keby sa tu našiel niekto kto by vedel že čo a ako


06.05.2007 18:20

Re: Aprilia sr 50 faktory 2006

Milosi
 Kávičkár 

Ikona

Dnes som sa pýtal jedného chalana čo sa do toho vyzná, tak hovoril, že, keď sa mení valec na 70 - tkový, nemení sa vstrekovač, ale celá riadiaca jednotka...


06.05.2007 18:34

Re: Aprilia sr 50 faktory 2006

no tak to už by šlo lebo som pozeral na stránke www.scootland.sk je tam válec ma moju pílu a k tomu elektronika


12.10.2008 16:44

Re: Aprilia sr 50 faktory 2006

cunderlik13
 Skútrista 

Jednoznacne keby si dal 70tku tak by bol problem s olejom.Bud by si musel este samotny benzin riedit s olejom aby ti stihalo mazat Ale isto by sa dal pomer zmenit na pocitaci. A pri tom uz aj viac benzinu aby striekalo.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.