Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2880 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28550
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17004)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11546)

CZ 175 / 487 - problem PROSIM O RADU - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuCZ 175 / 487 - problem PROSIM O RADU - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém.

22.04.2007 22:00

CZ 175 / 487 - problem PROSIM O RADU

Jinx
 Bahniak 

Ikona

Moja CZ ma uz dlhsi cas jeden jediny problem a nemozem prist nato co tomu je.Vozim sa na nej a potom asi po hodine vozenia niekedy aj dlhsie ked tomu viac pridam ju ako keby pridusi a potom uz nejde iba seka..alebo ide len na nizuckych otackach a to je lepsi pripad ze aspom pomaly dojdem domov,horsie je ked len seka a neskor ju uplne pridusi a zdochne.Uz som vymenil indukcnu,kondenzator,nova bateria,mam tam dvojcievkovy reguler a aj uhliky som menil ale baterku mi vybije...predtym to robilo iba tak ze sekala a na druhy den ked sa vychladla sa dalo vozit...ale to nechapem pretoze ked zacne sekat a vytiahnem sviecku tak nema iskru...a na druhy den skusim a uz iskru ma...DIKY ZA HOCIAKU RADU


23.04.2007 7:56

Re: CZ 175 / 487 - problem PROSIM O RADU

baho
 Skútrista 

Niekde ti skratuje... máš dve možnosti: hľadať kde a vymeniť jeden kábel, alebo spraviť novú celú elektriku a máš pokoj na veľmi dlho... Popozeraj pri hlave riadenia, tam sa zvyknú káble predrať a opierať..


23.04.2007 8:44

Re: CZ 175 / 487 - problem PROSIM O RADU

futu
 Edvenčr 

Ikona

skus vziat multimeter a zacni od dynama...merat dobijanie,toto iste sa mi stalo.pozri ci uhliky sa pohybuju na pruzinach-mohli sa seknut

Upravené 1 krát. Naposledy upravil futu (23.04.2007 13:38)


23.04.2007 10:01

Re: CZ 175 / 487 - problem PROSIM O RADU

250cross
 Bahniak 

Ikona

ale lepsie jak multimeter mas analogovy voltmeter, bo na multimetru ti od obrovskeho rusenia budu len vselijake znaky preblikavat. skontroluj ci nemas niekde skrat alebo skus precistit kontakty na kladivku/napr. jemnym brusnym papierom/, vymen fajku, sviecku, alebo ci nemas len spinacku rozsypanu.


23.04.2007 21:47

Re: CZ 175 / 487 - problem PROSIM O RADU

Jinx
 Bahniak 

Ikona

no ja som uhliky menil,a pozeral som napatie na baterii a sucasne som pretacal rotorom-pomaly som preslapoval klukou a zistil som ze preslapnem raz,je tam 0.01 V a preslapnem trochu viac a hned tam skoci 4.20 V (mam ju vybitu ale robilo by to aj keby je nabita isto) a zase trochu preslapnem a zase 0.01 alebo male cislo ako 1 volt a podobne a potom zase nieco ako 4-4.5 volta....mozu to robit tie uhliky ?


24.04.2007 21:12

Re: CZ 175 / 487 - problem PROSIM O RADU

Jinx
 Bahniak 

Ikona

plys ozvite sa ktosii neviem co s tym


24.04.2007 21:22

Re: CZ 175 / 487 - problem PROSIM O RADU

futu
 Edvenčr 

Ikona

vsimni si pracu ramiienka,myslim ze ked je zopnuta tak nedobija...tak ako ked je rozopnuta ci naopak?..a uhliky by mali mat volu..cize krsane sa klzat v tom bakelite.


24.04.2007 21:30

Re: CZ 175 / 487 - problem PROSIM O RADU

Jinx
 Bahniak 

Ikona

V bakelite ? tam ja ziadny bakelit ani nemam :-D aky a kde ma byt bakelit ? no to s tym ramienkom som nekontroloval a aky to ma vplyv ?


25.04.2007 21:45

Re: CZ 175 / 487 - problem PROSIM O RADU

Jinx
 Bahniak 

Ikona

poradte niekto plyys


26.04.2007 9:57

Re: CZ 175 / 487 - problem PROSIM O RADU

roman
 Turista 

Ikona

Uhliky mas na statore vsunute do takeho puzdra a to puzdro je z bakelitu-skus ci ti volne chodia v tom puzdre.
A pozri ci ti poriadne tecie benzin taktiez vycisti karburator a co mas v nadzri(ci tam nie je spina) Pouzivaj palivovy filter , ale nie ten co sa dava to aut ale v jawashopoch mozno aj v skodovkashopoch najdes taky maly filter s kovovou sietkou. a pozri hlavne elektriku lebo 4,5 V je malo na 6V baterku pomeraj multimetrom po jazde kolko ma a taktie skus merat ked pridavas (moto na stojane s neutralom) ze ako ti dobija baterku cca 7 - 8V by ti malo ukazovat ked poriadne pridas. Poskusaj to aj ked mas zapalene svetla.


26.04.2007 18:29

Re: CZ 175 / 487 - problem PROSIM O RADU

Jinx
 Bahniak 

Ikona

ja svetla nemam tu baterku mam iba koli iskre a zistil som ze ked sa spoja kontakty na odtrhovom ramienku tak je tam iba okolo 1 V a ked sa oddelia tak tam je normalne napetie...a uhliky behaju volne a este jedna vec - ako je mozne ze odtrhove ramienko je v najvyssej polohe prave vtedy ked je piest uplne dolu ? rotor aj vacku mam dobre osadenu...


26.04.2007 18:57

Re: CZ 175 / 487 - problem PROSIM O RADU

BranoOHC
 Turista 

Ikona

moze to byt aj zaneseny odvzdusnovaci otvor na nadrzi (na viecku v strede je taka mala dierka), odtekanim paliva sa tam vytvara podtlak - zabranuje odtekaniu paliva - ak ti to zacne sekat skus pootvorit veko palivovej nadrze.
Pripada mi to ako vadna inducka, ak sa zohreje (pretekajucim prudom a salanim od motora)tak sa zmeni izolacny odpor a zacne prebijat - teda blbnut , ale ak si ju vymenil a neprestalo to tak, to potom asi nie, moze to byt aj fajka, kondenzator - darmo si dal novy, ked tie co sa predavaju v obchodoch v sucasnosti, tak stoja za ......, najlepsie zohnat nejaky starsi zachovaly, ktory bol vyrobeny za socializmu. Taktiez to moze byt aj ako to tu bolo spominane - dobijanie, pri poklese napatia pod cca 5,5V nedochadza k nasyteniu inducky a iskra je nepravidelna. Najlepsie zmerat napatie v sieti (trebars na poloch baterie) pri iducom motore vtedy ak ti to zacne blbnut . Moze toho byt viac, ale osobne si myslim, ze zavadu treba hladat v zapalovacom okruhu.


26.04.2007 21:25

Re: CZ 175 / 487 - problem PROSIM O RADU

Jinx
 Bahniak 

Ikona

diky BranoOHC ale tym vikom nadrze to neni to uz som skusal,inducku som menil,kondenzator nie je novy kupovany ale nahradna TESLA a zachovaly ,dobry,nato som uz prisiel ze to je elektrika ale co s tym...lebo ono ked to zacne sekat pozrem iskru a neni tam ziadna...a potom zmeram bateriu a je tam iba kolo 4 voltov...ale sere ma to preco pri zopnuti kontaktov mi klesne napetie na poloch baterie na 1.20 a ked sa oddelia tak normalka.


26.04.2007 21:43

Re: CZ 175 / 487 - problem PROSIM O RADU

BranoOHC
 Turista 

Ikona

to co popisujes je teda jasne, nemaka ti dobijanie (ak vylucime nejaky mensi skrat) - tym padom mas vybitu bateriu a s tych 1,2V nenasytis inducku, ked je stavana na 6V. Bateria na prazdno nesmie mat 4V, mala by mat okolo 6,5V . Ked zopnes kontakty tak prud tecie do inducky, ktora za normalnych okolnosti v klude motora berie aj 3A, (cca 20W) takze zoslabnuta bateria sa preto nechyta a klesa napatie na 1,2V. Takze nabi bateriu, nastartuj, pripoj merak k polom baterie a meraj, so zvysenymi otackami by malo stupnut napatie baterie na cca 6,8 az 7,2V, pri odpojenej baterie a len so zapalovanim by napatie malo stupnut na max 7,8V. (merane na kontakte D na regulatore) (bateria sluzi ako urcity stabilizator napatia) . Ak tam to napatie nie je problem je pravdepodobne v nasl. (podla pravdepodobnosti) 1. regulator 2. prerusene kable medzi bateriou - regulatorom - dynamom 3. vadne uhliky 4. vadne vinutie dynama.


26.04.2007 21:50

Re: CZ 175 / 487 - problem PROSIM O RADU

Jinx
 Bahniak 

Ikona

BranoOHC :::: kable som ako tak kontroloval a boli v pohode,uhliky su nove , to vinutie dynama mi prosim este vysvetli neviem co to je ale typujem to asi na regulator-sice tam mam dvojcievkovy...nemas nejaky regulator ?


26.04.2007 22:17

Re: CZ 175 / 487 - problem PROSIM O RADU

futu
 Edvenčr 

Ikona

roman: presne ako vravis!mam tiez 6v a obcas vybehne na 10 az 11...po jazde zostava 6.5
dobre ti spina regler?..myslim casovo,,,.ci nie neskoro ti spina..alebo skor pri vysopkych otackach...


26.04.2007 22:23

Re: CZ 175 / 487 - problem PROSIM O RADU

futu
 Edvenčr 

Ikona

este pridam:D
ci sa nerozpaja neskoro!...bo aj vtedy ti moze vybijat,...aku..ked sa rozopne len tak tak... na volnobehu-...takto je tazke ked to clovek nevidi


27.04.2007 0:07

Re: CZ 175 / 487 - problem PROSIM O RADU

BranoOHC
 Turista 

Ikona

Jinx,
vinutie dynama, to su jednak cievky na statore (6ks) ktore su zapojene do serie, jednoducho odskusas tak ze do nich pustis 6V a jadra by mali magnetovat, pritiahne ti skrutkovac k jadru po priblizeni. Dalej je tam rotorove vinutie (to ca sa otaca spolu s klukou) pozri ci nie je ocividne mech poskodene, prip. spalene, zmeraj ohmetrom, odpor voci zelezu (musi tam byt nekonecne velky - nemeratelny ), taktiez odpor medzi jednotlivymi susednymi lamelami komutatora by mal byt rovnaky, dalej si skontroluj ci je kablik (vacsinou zlty opradeny) budiacich cievok spojeny s vodicom plusoveho uhliku, druhy vodic budenia je spojeny s regulatorom cez zvierku M.
K tomu regulatoru:
ked sa pozries na regler zo strany vonkajsich svoriek (kde pripajas kable) tak lava cievka je napatova - reguluje napatie, prava ma funkciu spätneho spinaca (aby ti netiekol prud z baterie do dynama). V klude by kotva lavej cievky mala byt pritisnuta k hornemu kontaktu, kotva lavej cievky rozpojena. Po nastartovani by mala kotva lavej cievky kmitat medzi spodnym a vrchnym kontaktom (tym reguluje napätie a vykon dynama - reguluje prud do budiaceho vinutia dynama su tam tri polohy vrchna-cely prud ide do budenia, druha poloha medzi kontaktami-budenie je obmedzovane odporom ktory je na spodu regulatora a tretia poloha spodny kontakt je zapojeny-do budenia nejde ziaden prud, inak budiaci prud prudi svorkou M) Prava kotva by sa mala pri o nieco vyssich otacok ako je volnobeh pohnut a spojit kontakty - teraz nastava okamih ked dynamo dodava prud do siete a baterie, pri poklese otacok a vypnuti motora sa tieto kontakty musia rozpojit. Este podotykam, ze pri odpojenej baterie by napatie na svorke + malo kolisat od 6,5V do 7,6V v zavislosti od otacok motora. Napatie regulujes prihznanim jazycka pruziny, ktora pritahuje kotvicku. cim vacsie predpatie pruziny na lavej kotve - tym vacsie max. napatie, cim vacsie predpetie na pravej cievke stupa tzv. spinacie napatie, t.j.yokamih kedy a pri akom napati zacne dobijat.
Prv nez sa budes rypat v regulatore ocisti jemnym!!! pilnikom kontakty.
Co sa tyka svoriek, tak zopakujem kontakt + je spojeny s + polom baterie, M kontakt je spojeny s budenim (6ks cievocky v statore - to co je priskrutkovane do bloku), D kontakt je spojeny s plusovym uhlikom. Krabicka regulatora musi byt ukostrena, taktiez minusovy uhlik na dyname musi byt ukostreny.
Presne navody a popis najdes trebars na www.jawamaniainfo.cz


27.04.2007 21:49

Re: CZ 175 / 487 - problem PROSIM O RADU

Jinx
 Bahniak 

Ikona

ja som z toho dobre nepochopil,cim sa vlastne ten reguler nastavuje lebo tam nie je ako som sa pozeral ani ziaden srobik alebo nieco take...a tie kotvicky si pametam ze boli obe rozpojene ma to tak byt ? pri vypnutom motore aj baterii...a este jedno...dal som tam plne nabitu bateriu,asi 2x som len preslapol pakou a hned sa vybila asi na 4.23 V ...


27.04.2007 22:23

Re: CZ 175 / 487 - problem PROSIM O RADU

futu
 Edvenčr 

Ikona

skoda ze byvas daleko,tak na regleri neni ziadny srob na nastavenie.
nastavuje sa ohybanim tych plieskov,a tym padom aj natiahnutie - napetie struny!
ma byt rozopnuty pri vyp.motore...resp aj na volnobehu.niekde ti to prebija...aj tak si myslim ze ten regulator.a ked das dnu baterku moitor nenakopnes len ju das pod elektrinu aby boli zapnute obvody...ako pred nakopnutim-aj vtedy su rozpojene?mali by byt aspon.
skus dat ten voltmeter na baterku ale fixne...a postupuj po jednom,prv daj kluc,potom zapni start gombik,a pomaly nakopavaj ale uplne len aby sa pretacala kluka..a pozoruj pri ktorej dobe ti to zacne vybijat...viac ti neviem poradit


27.04.2007 22:27

Re: CZ 175 / 487 - problem PROSIM O RADU

Jinx
 Bahniak 

Ikona

uz som spominal , ze vybija ked sa spoja kontakty na odtrhovom ramienku..kde byvas ? ak by si mi to mohol prist spravit by si si zarobil.


27.04.2007 22:39

Re: CZ 175 / 487 - problem PROSIM O RADU

futu
 Edvenčr 

Ikona

daaaaaaaalekoi:D NZ to by viac vysla cesta,vidim ze uz predavas :-}
to je blba elektrika nespolahliva,a zastarala...dat vape a je po probleme.
zas to stoji dost...som tiez chcel


27.04.2007 22:45

Re: CZ 175 / 487 - problem PROSIM O RADU

Jinx
 Bahniak 

Ikona

noo to som dal inzeratik len tak ze ak by to ktosi nahodou chcel ale zas nepotrebujem to surne predat chcel by som to spravit a vozit sa...co je to vape ??? neviem ci mam kupit druhu baterku alebo co ...ved ked je nabita sa nemoze len tak na dve nakopnutia vybit !!!!


27.04.2007 22:59

Re: CZ 175 / 487 - problem PROSIM O RADU

futu
 Edvenčr 

Ikona

vape je nove riesenie elektriny,je to vlastne eletronicke zapalovanie - je to alternator.cize ziadne ramienka ani nic take raz nastavis a uz len behas aj roky..spolahlive . da sa to objednat z ceska.kukni na jawamania.cz
ta srnda stoji cca4000sk na jednovalec asi.inak toto iste som mal tiez...co ty ze vybijala pri zopnutom ramienku....iba vtedy,chyba bola v uhliku..ktory bol seknuty,pripadne skus natiahnut tie pruzinky na uhlikoch trosku.a ci tie droty z nich nie su poskodene


27.04.2007 23:04

Re: CZ 175 / 487 - problem PROSIM O RADU

Jinx
 Bahniak 

Ikona

pocuvaj a tie uhliky sa delia aj na plusovy(+) uhlik a minusovy (-) uhlik ? lebo ja som si nato nedal pozor a ani som na nich nevidel niake oznacenie + alebo - ,...pruzinky som uz natiahol ale ako hovorim neviem o tom ze by bol + a - a este nemam tam ani ten bakelit ,


27.04.2007 23:24

Re: CZ 175 / 487 - problem PROSIM O RADU

futu
 Edvenčr 

Ikona

nie to je jedno uplne ..ziadne +-neni.tak v com su ulozene?take cierne puzdro-to je bakelit.kde sa smykaju


27.04.2007 23:49

Re: CZ 175 / 487 - problem PROSIM O RADU

Jinx
 Bahniak 

Ikona

no lebo BRANOohc mi pisal nieco o plusovom a minusovom uhliku....a este ako si tu tak pozeram elektroinstalacie tak sa mi zda ze to mam uplne opacne...z baterie mi ide plusovy kablik do regulera a minusovy na kostru ale nanom je poistka a v scheme je poistka zaznacena v plusovom kabli



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.