Anketa:
Nové oficiálne videá:
Meranie teploty vzduchom chladeného motora - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuMeranie teploty vzduchom chladeného motora - Diskusné fórum - Moto poradňa
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevokZnačky:
.Meranie teploty vzduchom chladeného motora
Nazdar priatelia jednej stopy, vždy ochotný pomôcť . |
Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora
ja pouzivam na meranie tepoty vzduchaca budik aj s cidlom zo skodofky. len to zapojis a mas. ukazuje to pomerne presne |
Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora
studuj: |
Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora
díky za rady..ešte by bolo dobré vedieť, kedy je už teplota na kritickej hranici toho ktorého stroja, meraná na vonkajšom povrchu valcov. to by som už chcel asi privela |
Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora
teplota je kritická, keď sa ti začnú taviť chladiace rebrá na motore |
Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora
Ako ja nevem o com hovoris..vsak mam tam teplomer oleja a je...Jaka relativna??? |
Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora
tommy: ja som mal na mysli meranie vzduchu tesne pri valci (na valci) niekde v zákryte...máš pravdu, meranie teploty oleja ja pomerne presné, ale myslím, že použitelné pri 4-takte a nie pri 2-taktnej mašinke |
Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora
Ak mas namontovat teplomer oleja tak je jedno ci je to dvojtakt,alebo stvortakt..nevidim v tom rozdiel....A nechapem na co xces merat tu teplotu pri valci????...Ved jedine co ta moze zaujimat na motorke je to aby sa neprehrieval motor a na to sluzi ten teplomer oleja, keby som videl ze teplota je cez 100 st tak si asi poviem ze sa nechladi a nieco nieje v poriadku... |
Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora
už len zistiť, aká teplota je prípustná a aká ťa už prinúti zastaviť motorku... |
Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora
Videl som na webe teplomer aj pre cisto vzduchom chladene motory, cena bola cca 1500sk, senzor sa montoval ako podlozka pod sviecku. Neviem nakolko presne to meranie bude, ale s jednym senzorom sa asi toho vela uhrat neda. Bude to asi take orientacne meranie... mozno ti to bude na tvoj ucel stacit. Upravené 2 krát. Naposledy upravil kapricio (05.04.2007 14:12) |
Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora
Dôležitá je teplota komponentov v motore a nie povrch chladiacich rebier, ktoré odvádzajú vnútornú teplotu.Teplota oleja je presný údaj o teplotných pomeroch v motore.Existujú čidlá teploty používané v priemyselných aplikáciach ktoré by si mohol použiť.Problémom bude vhodné zavedenie čidla do olejovej vane. |
Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora
Tommy911 - "Ak mas namontovat teplomer oleja tak je jedno ci je to dvojtakt,alebo stvortakt..nevidim v tom rozdiel...." |
Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora
Ja sa spýtam trošku inak, čo je ešte normálna teplota pri motore chladenom vodou? Lebo keď stojím v zápche tak to ide aj ku 100 stupnov, ale keď sa pohnem klesne na tých 68 dik |
Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora
Uhorka..naco ti to je???..vzduchace jazdia aj v ovela teplejsich klimach ako SK....vole vnutri valca su ine ako u vodnikov...pokial tam mas olej aky treba nezadries to.... |
Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora
Merat teplotu oleja na dvojtakte je mozne, ale nezmyselne. Pretoze bud to je engine s oddelenym mazanim a naco mi je teplota oleja niekde v extra nadobke, ked tento olej motorom neobieha a teda v sebe nenesie informaciu o tepelnom stave motora, alebo je to miesanie oleja do benzinu a tam to uz nevyzaduje komentar, ze... Dalej mozem merat teplotu prevodoveho oleja, co ale takisto neodraza s dostatocnou relevantnostou tepelny stav motora. Preto je najvhodnejsie riesenie meranie teploty na povrchu hlavy valca. Na to je uplne vpohode vhodny uz spominany system zo skodovky, len ho treba zatienit proti priamemu ofukovaniu vzduchom pocas jazdy. Toto ako informacia vpohode staci. |
Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora
Vzduchac je na to robeny, aby sa dobre zahrial |
Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora
Informacia z doveryhodneho zdroja hovori, ze teplota do 100 °C je v norme. Inak pri teplom letnom dni sa to drzi okolo 120 a stale ide, no tie rozbehy nestoja za vela, motor hodne strati na dynamike. Inak je to skodovacky snimac zo 120iny, ukotveny medzi hlavami valcov chraneny gumou pred ofukovanim, blizsie som to nevidel. (Zdroj: bracho ma Jawku 350...) |
Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora
Zdravim...ja osobne mam tiez jawku 350 a mam tam namontovany ten skodovacky budik teplomeru a cidlo medzi valcami,funguje to dobre ale meria to teplotu na povrchu rebier co je trochu odlisna od teploty valca...bezne ukazuje tak teplotu do 100C,ked uz tam mam takych 120 tak vypinam motor alebo sa snazim ho menej zatazovat ciastocne je este v zabehu...ale myslim si ze vzduchace maju vyssiu pracovnu teplotu nie do 100C ale v pohode aj 120C...opravte ma ak sa mylim... |
Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora
Ano, vole medzi piestom a valcom by mali byt vyssie u vzduchacov, nez u vodnikov prave kvoli vacsiemu rozsahu pracovnych teplot. Tych 120C si myslim, ze je uz dost, najma ak pouzivame M2T, ale da sa s tym jazdit. |
Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora
no tak toto ma zaujalo uz dlho rozmyslam nad niecim takymto na mojom XT... |
Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora
Si myslím, že to meranie pod sviečkou, predávané v tuning shopoch, je na vzducháč tak akurát. |
Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora
nie je mi úplne jasné, načo vlastne chcete teplomer, ja mám skúsenosti presne ako Snipe píše, keď sa dvojtakt začína prehrievať, je to jasne cítiť na správaní. Najmä u tých slabších kubatúr je to evidentné. |
Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora
Ja som chcel dat na Simsona teplomer zo skodovy ale mal som iste jeden doma tak ten som tam dal. Sice nie je digitalny. Cidlo som umiestnil pod valec. No a ked jazdim tak sa mi zohreje na tych 60-70 °C niekedy sa visplha na 80 °C. Vcera sa mi teplota vysplhala na 60°C. Minuly rok cez leto sa to zohrialo na 92°C - potom som ho vipol a nehal chvilu odichnut. Cez zimu mal do tich 55°C ked bolo trochu teplejsie vonku tak bolo trochu viac. A samozrejme cez zimu rycho chladol do 10 min bol studeny. Neviem ci su to neni nizke teploty, no ale orientujem sa podla toho kolkoteplomer ukazuje. |
Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora
...ja mam otazku ohladom vodnika....ako zistim ze mi spravne meria teplomer teplotu kvapaliny........alebo ze mi otvara termostat.....moja moto sa nezohreje ani na 60 ked na nej idem taky velky chladic ma a ked zastanem tak ma do tych 70 ale to uz musim dlho stat v meste na krizovatkach ...poradte..... |
Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora
maway: asi to nema termostat. Jeden moj znamy ma Skutra Yamaha Majesty 250 nema tam termostat ma taku istu teplotu ako ty. |
Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora
ja mam na SV teplotu za jazdy stale okolo 90 +/- 5 stupnnov..... |
Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora
chod na www.scooter-tuning.sk alebo cz a objednaj si tam merac teploty a dokup senzor za 300sk..podlozku pod sviecku alebo su aj s otackomermi ak nemas......bud su digitalne alebo stylove analogoveho typu ....alebo na scooter-attack.com....od 50-100eur..len vyberat..len problem bo dobravne drahsie ako budiky...z ciech len 260sk a mas za dva dni |
Re: Meranie teploty vzduchom chladeného motora
caute, dlhšie som bol odmlčaný, o to mám väčšiu radosť, že téma, zaujala a dík za rady. |