Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2974 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28582
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17017)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11565)

jawa 350 slabe dynamo? - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiujawa 350 slabe dynamo? - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
08.10.2006 20:05

jawa 350 slabe dynamo?

MacoLM
 Turista 

Ikona

zdravim cital som aj starsie prispevky ale netykali sa priamo mojho problemu.teda aspon som sa neuspokojil s odpovedou :-)))
ide o to ze mam motor 634 s 6 dynamom.v parabole mam 35/35w ziarovku, v zadu mam na svetle 2x 4w brzda 21w smerovky po 15w parkovacka asi 2w (myslim) plus kontrolky.svetlo dobijanie smerovky. dynamo by amlo vyrobit 75 w. ale pri volnobehu alebo nizkych otackach mi svieti ze nedobija.musim zdvihnut otacky.ale iny problem je ze pokial mam len na baterke zapnute svetlo tak mi neutiahne smerovky uz.co mam stym robit? dnes som siel pomalicky dost dlho z kopca so zaradenou stvorkou a asi boli nizke otacky lebo mi potom zdochla.ked som vypol svetlo tak motor hned naskocil. kde mozem mat problem?
dik


08.10.2006 20:11

Re: jawa 350 slabe dynamo?

kubo
 Bahniak 

Ikona

U jaw s dynamom je to normalny jaw ;-) Inac ked chces aby ti to furt dobijalo tak nastav volnobeh tak vysoko aby ti nesvietila kontrolka dobiajnia. Ale najlepsie to spravis pomocou ampermetra :-) Ale najlespim riesenim je vape >:-)


08.10.2006 20:19

Re: jawa 350 slabe dynamo?

MacoLM
 Turista 

Ikona

no nad vape silne uvazujem lebo toto dynamo ma stve.aelbo aspon zohnat 632 bez PP tie mali uz 12v alternator.len tu u nas blizko kde robia jawy bezkontakty nemaju.myslim ze som videl ze motocentrum senec to predava.no pouvazujem nad tymito dvomi moznostami.cize tento moj problem bude pretrvavat? ale baterka pokial j enabita by mala potianut tie spotrebice aj naraz nie? aspon smerovky so svetlami


08.10.2006 22:04

Re: jawa 350 slabe dynamo?

Mixo
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

mne to tiez robilo...nesli my smerovky a pod., naby bateriu a mal by si fachcit dalej


08.10.2006 22:20

Re: jawa 350 slabe dynamo?

MacoLM
 Turista 

Ikona

bateria ukazuje 5.8 volta priblizne.viem ze je to malo ale neviem ako to zvysit.novu uz kupovat na zimu nejdem.mozno predsa len dam vape alebo motor s alternatorom


09.10.2006 7:14

Re: jawa 350 slabe dynamo?

Mixo
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

takto ju nabit ;-)


09.10.2006 19:04

Re: jawa 350 slabe dynamo?

bublifuk21
 Edvenčr 

Ikona

Ja som mal podobny problem na mojej 350/362. Ked som zastal v noci na krizovatke, so zapnutymi smerovkami, tak som musel stale pridavat inac mi to zdochlo. Nevedel som kde bol problem, pretoze dobijanie fungovalo, ale baterka sa rychlo vybijala. Tak som sa nastval a kupil som novu baterku. A teraz uz nemam ziadny problem. Cize aspon u mna to bola chyba v baterke.


09.10.2006 21:46

Re: jawa 350 slabe dynamo?

kubo
 Bahniak 

Ikona

Inac ked chces vape tak chod priamo cez vape kromeriz. Vyjde ta to o dost lacnejsie ;-) Inac keby si chcel prehodit motor z jawy350/632 do jawy 350/634 tak potrebujes potrebujes na to prehlasenie jawy ze mozes urobit takuto zmenu. A keby si chcel len vymenit dynamo za alternator tak to nejde lebo je tam iny cap klukovky.


09.10.2006 21:51

Re: jawa 350 slabe dynamo?

MacoLM
 Turista 

Ikona

no ja mam papiere pisane na typ 632.aj motor bol pisany 632 len pri prehlaseni mi to policajt zmenil na 634 podla toho co naozaj videl.hehe ziadne vyjadrenia z jawy nebolo treba.vsimol som si to az doma:D a viem ze mi alternator pasovat nebude.ale nieco budem musiet lebo to dynamo nestaci...


10.10.2006 0:59

Re: jawa 350 slabe dynamo?

FaDe
 Edvenčr 

Ikona

VAPE je ta najlepsia volba... kto neskusil nepochopi... ;-) Potom ta uz baterka a dobijanie nebude trapit vobec...
Inac s tym dynamom je to lahka matematika:
75 W robi dynamo
35 W zere predna "sviecka"
21 + 21 W zeru smerovky, kedze blikaju, berme polovicu.... cize 21 W
15 W plus minus bere zapalovanie
5 W bere zadne svetlo
5 W predna parkovacka
21 W brzdove svetlo

ak stojis a blikas, spotreba je 35 + 21+15 + 5 +5 = 81 W a to samozrejme dynamo nevyraba plnych 75W pri volnobeznych otackach... Ked k tomu priratame este aj brzdove svetlo je to 103 W. Takze vo svojej podstate ked jazdis po meste si stale v minuse pretoze blikas a brzdis omnoho viac... Kedze svietit musis stale 35 + 15 + 5 + 5 = 60 W cize aj ked neblikas a nesvietis mas k dobru maximalne 15 W na dobijanie baterky cize nejakych 2,5 ampera. Avsak logicke je ze viac z baterky tahas ako jej davas a preto sa vybija... Problem kazdej Jawy s dynamom...

VAPE vyriesi problem len ciastocne, ale k uplnej spokojnosti... Kedze ja VAPE magneto, vyraba v malych otackach malo stavy a vo velkych dostatok. Cize ak budes jazdit po meste v malych otackach, moze sa stat ze ti bude baterku vybijat tiez, hlavne ked si logicky dopredu slahnes H4-ku s nejakymi 55 Wattmi. Ale tebe to nebude vobec vadit, pretoze baterku ani nebudes potrebovat, nakolko ma VAPE zvlast okruh na zapalovanie a zvlast na palubnu siet... Mozes mat tym padom palubnu siet pretazenu kolko len chces, masina ti nikdy nezhasne...

No trosku som sa nechal uniest...

FaDe-MARAUDER


10.10.2006 12:20

Re: jawa 350 slabe dynamo?

MacoLM
 Turista 

Ikona

kolko wattov vyrobi vape? teda to co by som si daval ak by som sa odhodlal.pre dynamove motory ale uz 12V?
a jawy s alternatorom nemaju taketo problemy?


10.10.2006 14:51

Re: jawa 350 slabe dynamo?

FaDe
 Edvenčr 

Ikona

Altik funguje trosku inac ako dynamo, ale hlavne Jawy s altikom sa vyrabali uz v dobach kedy bolo kazdemu jasne ze moto ma aj blinkre aj brzdove svetlo a jazdi hodne aj v meste. Takze dobre nastavena Jawka s altikom takyto problem nema.

12V vape vyraba pri svojom maxime okolo 130 W ale az od 4000 otacok
Pri 2000 otackach vyraba "len" priblizne 85 W a pri volnobehu co je okolo tych 1500 vyraba len okolo 50 W

6V vape vyraba okolo 100 W a samozrejme vrele odporucam prilozit tych par stoviek navyse a kupit 12 V za cenu vymeny vsetkych ziaroviek, baterky, klaksonu...

Avsak ak uz kupis VAPE nezabudni dopredu bachnut poriadnu H4-ku s 55 W lebo ak tam nechas povodnu moze sa ti stat ze pri dlhsich vyjazdoch vyssou rychlostou ti bude prebijat baterku, nakolko by vape vyrabalo 130W a ty by si spotrebovaval tak okolo 50W kedze by si neblikal a nebrzdil... Vela ludi zistilo ze VAPE nestiha dobijat v meste v hustej premavke stop-go a preto dali dopredu radsej slabsiu ziarovku, lenze potom sa cudovali ze ked to kyblili niekolko sto km cez krajinu im vyvrelo baterku... Regulator VAPE funguje na principe ze premiena nespotrebovanu stavu na tepelnu energiu. Preto ma na sebe hlinikovy chladic a nesmie sa umisetnit do kastlika kde mas handry alebo nieco podobne, aby sa dostatocne chladil. Samozrejme v kastliku moze byt, len nie napchaty medzi tepelne izolacnymi materialmi. No a samozrejme pri plnom vykone a odbere menej ako je polovica ma co regler robit aby "spalil" nadbytocnu stavu. Takze pekne poriadne osvetlenie dopredu!

Samozrejme to co pisem sa tyka extremov rovna cesta cez krajinu a suchtanie sa po hlavnom meste... Takze ak byvas na dedine alebo v menom meste vobec nieco podobne nepostrehnes...

VAPE je neskutocne sikovna vec... Zidane kladivka, ziadne nastavovanie, ziadne skapinanie, ziadne tazke nakopavanie pri slabsej baterke... Proste ked bez VAPE masina nejde je to uz vazne :-D

Samozrejme hovorim o sadach vape, ktore su kompletnou vymenou za dynamo cize aj spolu s magnetom... Bezkontakt na alternatorove Jawky je o niecom inom... Tam ide iba cisto o bezkontaktne zapalovanie namontovane na povodny alternator...



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.