Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3980 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28549
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17004)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11545)

Zmena otacok - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuZmena otacok - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Motor.

18.03.2007 1:15

Zmena otacok

JaroEs
 Čoprák 

Ikona

Nazdar chlapi, mam Jawu 350 kyvačku no a ked jej trocha prikurim viac, ze ju vytocim a tak, tak ako keby pravy valec sam od seba zacne mat vysoke otacky,viem ze pravy a lavy musia mat rovnake otacky ze ;-) , ale znie to ako keby pravy odpaloval kazdu pol sekundu a lavy kazdu sekundu... mozem vas poprosit o radu cim to asi je?....A este nieco, ked som ju kupil tak bola to normalna klasika a v pohode dala nieco cez 130, ale ked som urobil na nej "mensie" upravy vid fotka, cize mam v zadu koleso s rozmerom 130/90-16 ledva to da 120 niekedy aj o dost menej...mohlo by to byt tym ze to koleso je velky odpor pre nu, alebo tym ze vyfuky su upravene? alebo co by tak asi mohlo na to vplyvat???....vopred dakujem za rady

Upravené 1 krát. Naposledy upravil JaroEs (18.03.2007 12:55)


18.03.2007 1:29

Re: Vysoké otačky na pravom valci

edott
 Edvenčr 

Ikona

A to ako si prisol na to, ze je to pravy valec,sam od seba nezacne mat visie otacky v tom bude asi karbec,ale preco prave pravý :-O A to koleso asi neni az taky problem ale robit "mensu upravu"na 2-takte vyfuku,tak asi to bude trochu vplyvat si myslim.


18.03.2007 7:30

Re: Vysoké otačky na pravom valci

RS955i
 Skútrista 

Ikona

To su veci, tak to sa musi stary pan Janecek v hrobe obracat! ;-)


18.03.2007 7:51

Re: Vysoké otačky na pravom valci

Blood
 Kávičkár 

Ikona

RS955i: Skorej tocit ako ventilator :-D
No a k teme: Co ja som mal jawky tak vzdy boli len dva problemy a sice elektrika a karburator. Neviem ak si prisiel na to, ze jeden valec ma vyssie otacky ako druhy, ale vzhladom k tomu, ze tvoja jawka ma jeden karburator pre oba valce by to malo robit na oboch rovnako. Ak to nerobi tak je chyba asi v elektrike jedneho valca... A podla tvojho opisu tuipujem, ze aj v karburatore, lebo musi mat odkial brat palivo. Mozno ti poradia ecce ostatni inak, ale ja by som sa zameral hned po vycisteni a spravnom nastaveni karburatora na ten valec, ktory nechodi do vysokych obratok... Lebo ten druhy bude podla mna OK.


18.03.2007 8:30

Re: Vysoké otačky na pravom valci

DargoR
 Edvenčr 

Ikona

Neporadim sice ale aspon pochvalim ;-) mne sa chopre nepačia ale tvoja jawka je nahodou velmi pekne urobena

Upravené 1 krát. Naposledy upravil DargoR (18.03.2007 8:31)


18.03.2007 8:44

Re: Vysoké otačky na pravom valci

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

pravy valec ma vyssie otacky ako lavy? to si mal napisat do sekcie motoftipy :-)))

kontrolna otazka hypoteticky ked by si na jednom valci vybral sviecku a nakopol to tak ak motorka pojde len na jeden valec kde sviecka je tak ten druhy bude stat? hmmm


18.03.2007 9:03

Re: Vysoké otačky na pravom valci

duggo
 Kávičkár 

Ikona

to ma asi nejaky prototip jawa motoru


18.03.2007 9:53

Re: Vysoké otačky na pravom valci

Roman Jurščák
 Kávičkár 

Ikona

ako moze mat jeden valec vacsie otacky, ked sa piesty pohybuju na jednom klukovom hriadeli?!?!?!?!?!?!? :-@
Zopakuj si fyziku, a rozhod motor aby si na to lepsie videl a potom napis co robi vačšie otáčky.
Aj mna to zaujima... :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Chara (18.03.2007 9:54)


18.03.2007 9:55

Re: Vysoké otačky na pravom valci

JaroEs
 Čoprák 

Ikona

sorry...uvedomil som si to az neskor ze som napisal hlupost......tazko to popisat ako sa to sprava...ale asi tak.....pravy valec..prd..prd..prd..prd.........a lavy prd...........prd.........prd.........prd Robi mi to od vtedy co som ju raz prenhane vytocil do vysokych otackach, vtedy mi aj tak zvlastne hucalo v jednom z valcov, myslel som ze ju zacalo zadierat...ale ked vychladla tak vsetko islo v poriadku az na tie odlisne "prdy" vo valcoch....aspon tak rozdielne to pocut...Ale hovorim tie odlisne zvuky su az vtedy ak sa zohreje.


18.03.2007 10:00

Re: Vysoké otačky na pravom valci

duggo
 Kávičkár 

Ikona

ty si prd :-D :-D


18.03.2007 10:18

Re: Vysoké otačky na pravom valci

divo
Darca Krvi  Ľadvinka 

Ak Ti jeden prdne viac krát za minútu ako druhý, tak Ti asi vynecháva iskra v jednom valci. Skús nové sviečky. A porozmýšľaj o elektronickom zapaľovaní VAPE . Za cca 5.000 svoj motor asi nespoznáš. www.vape.cz


18.03.2007 10:23

Re: Vysoké otačky na pravom valci

co sme koko.i? jak sa ti moze tocit jeden valec rychlejsie ako druhy ked su na jednej kluke? proste jeden neodpaluje a pali iba jeden chyba moze sviecka moze zapalovanie karbos nevilucuj ale nemalo by to byt tam ked ze je jeden
k tej tvojej rychlosti neviem ake si mal pred tym ked ze tam bola 18ka a teraz 16tka rozeta ostala povodna tak koleso na tie iste otacky prejde mensiu drahu tak na 16ke ti to pojde pomalsie ale z vecsim zrychlenim 18ka sa pomalsie rozbehne ale ubehne dlhsiu drahu na jednu otocku tak pojdes rychlejsie k vyfukom neviem co si stvaral ale s tym opatrne lebo ked odhodis 5 konikou tak na jawke to musis poznat


18.03.2007 10:35

Re: Vysoké otačky na pravom valci

marcello
 Turista 

Ikona

Páni aby som to uviedol na pravú mieru. V roku 1986 získala jawa patent na dvojvalcový motor kde valce boli umiestnené na dvoch kľukových hriadeľoch, tento typ motora má zrejme aj JaroEs. Motorky mali na riadidlách 3 budíky vľavo a v pravo otáčkomer samostatný pre každý valec a v strede bol tachometer zo združeným ukazovateľom..prevodovka z motorovej skrine bola tzv. synchronizačná na princípe diferenciálu a výsledná sila šla cez jeden hriadeľ na zadné koleso...

>:-) >:-) >:-) >:-)


18.03.2007 10:36

Re: Vysoké otačky na pravom valci

marcello
 Turista 

Ikona

teoreticky by to fungovalo, však? ;-)


18.03.2007 10:49

Re: Vysoké otačky na pravom valci

JaroEs
 Čoprák 

Ikona

marcello...uz som pisal ze som sa sekol, som si to neuvedomil co som napisal ze je to totalna kravina


18.03.2007 10:53

Re: Vysoké otačky na pravom valci

JaroEs
 Čoprák 

Ikona

a k tomu kolesu....aj pred tym tam bola 16-ka aj teraz, len rozmer gumy som zmenil, predtym tam bola 3,50 a teraz je tam 130/90...a aj rozeta ostala povodna..zeby az tak ten vykon ovplivnovali na jawe vyfuky?


18.03.2007 10:56

Re: Vysoké otačky na pravom valci

JaroEs
 Čoprák 

Ikona

divo...
sviecky som kupoval nedavno..a k tomu zapalovaniu vape...v com sa prejavy to ze nespoznam svoj motor, myslis tym ze sa zlepsi vykon?


18.03.2007 12:01

Re: Vysoké otačky na pravom valci

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

jaroEs na kazdom dvojtakte dost ovplyvnuje vykon aj vyfuk, ty si tam dal nejake dute trubky ktore zrejme nekladu taky odpor vyfukovym plynom s akym sa pocitalo, preto je preplachovanie valca ine ako by malo byt s cim moze suvisiet aj ubytok vykonu


18.03.2007 12:16

Re: Vysoké otačky na pravom valci

Blood
 Kávičkár 

Ikona

Chlapi, vedel som, ze si z neho niekto za to vyjadrovanie ecce urobi srandu, ale toto :-O :-D

No a pozeral si na ramienka ? Ci nahodou neni jedno ciastocne opalene ? Mozno by bolo dobre napisat co si uz skusal...


18.03.2007 12:44

Re: Vysoké otačky na pravom valci

JaroEs
 Čoprák 

Ikona

no tak dobre, nech sa bavia na moj ucet, mylit sa je ludske nie?...sekol som sa tak co zabijem sa preto?...

Blood...no nie nepozeral som este v podstate na nic, len to pozorujem zatial ako sa to sprava lebo mam v tom momentalne bordel, raz to tak robi inokedy nie..tak neviem.....niekde som tu raz cital ze ak sa inac sprava pravy valec tak by to mohlo mat na svedomi gufero ale co ja viem ci to na to vplyva nejako?....ok pozriem tie ramienka, ale potom preco to nerobi stale, len ked sa zohreje?


18.03.2007 19:06

Re: Zmena otacok

Blood
 Kávičkár 

Ikona

Moze to byt tymi ramienkami... Opiluj ich jemnuckym smirglom a potom znovu nastav predstih... Jawka ma svoje zahady, ale inak je to vdacna masinka. Ak to nepomoze skus prehodit kondiky a inducky a tak to prehadzuj a skusaj az dokial to neprestane... Ked to robi len ked sa to zohreje, tak by som to tipol na elektriku, konkretne odchadzajucu inducku, ale ako vravim, moze to byt cokolvek, preto postupuj ako som vravel. Mne to zatial vzdy vyslo. Cize najprv karburator vycisti a vyfukaj a potom prehadzuj tie elektrosuciastky. Ak budes ecce nieco potrebovat, ze by to nahodou nepomohlo, tak sa ozvi...


18.03.2007 19:07

Re: Zmena otacok

Blood
 Kávičkár 

Ikona

Jo a k tomu guferu, to by prestalo, ked sa motor ohreje, lebo bloky motora sa roztiahnu a aj gufero sa roztiahne a bude to tesnit...


18.03.2007 19:16

Re: Zmena otacok

JaroEs
 Čoprák 

Ikona

ok dik za rady...pustim sa do toho len co budem mat viacej casu


19.03.2007 6:57

Re: Zmena otacok

divo
Darca Krvi  Ľadvinka 

350-tky mali všeobecne problém s tým, že s klasickým zapaľovaním sa vo vyšších otáčkach začínali valce ako keby naháňať. Je to spôsobené tým, že vo vysokých otáčkach nedáva iskru presne o 180 stupňov ale nesymetricky. Motor potom viac vibruje a stráca dych. Vieš určite sám, že pri rýchlosti 120 km/h sa už ledva dajú čítať budíky od vibrácií. Vape tieto problémy rieši. Nebudeš mať síce oveľa viac koní ale zlepší sa to hlavne v hornom otáčkovom pásme a motor sa ukľudní.

A čo sa týka výfukov, zožeň si nejaké originálne "cigary", lebo ladiť výfuk na dvojtakte bez meracej stolice, je číry nezmysel. Nezvládol by to ani Coperfield. Rozbiješ si výkon aj spotrebu.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.