Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1821 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26212
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15835)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10377)

Ložiská vyhotovenie C3, C4 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuLožiská vyhotovenie C3, C4 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Motor.

15.02.2007 4:32

Ložiská vyhotovenie C3, C4

Esso
 Turista 

Čaute,

v minulosti som robil GO motora Jawa 350 a myslím, že na kľuku išli ložiská vyhotovenia C2 (menšia radiálna vôľa.). Dnes generálkujem Cagivu 125 a tam sú v kártroch ložiská 6305/C4 (s väčšou radiálnou vôľou). Teraz neviem, prečo ten rozdiel. Vymením ich za rovnaké označenie, ale logicky by som tam dal radšej ložiská s menšou radiálnou vôľou. Prečo je to tak?


15.02.2007 6:19

Re: Ložiská vyhotovenie C3, C4

P666
 Bahniak 

Ikona

daj tam kludne c3 na nich vola staci .inak je to koli tomu lebo karter po vychladnutti stiahne vonkajsok loziska preto tam nemozes dat bez vole


15.02.2007 6:47

Re: Ložiská vyhotovenie C3, C4

karol1
 Bahniak 

Ikona

na motoroch Jawa, kde aj fabrika skusmo dávala C2 , tieto dlho nevydržali.

Potrebná vôľa vo volnom stave je daná lisovacím presahom vnútorného ložiskového krúžku na hriadeli , presahom vonkajšieho v kartroch , nepresnosťou chodu , tepelným zaťažením a prevádzkovými otáčkami.
čím sú parametre codu vyššie , tým väčšia vôľa musí byť.

V tabuľkách ložísk je napr. uvedené , že predpísané dovolené otáčky sa dajú prekročiť až trojnásobne , pokiaľ sa zabezpečí dostatočná vôľa v ložisku , intenzívne chladenie a mazanie olejovou hmlou. Povolené otáčky sú nižšie napríklad u zakrytých ložísk s náplňou vazelíny.

A mimochodom , po osadení ložísk s vôľou C3 miesto C4 na KX 250 došlo ku krachu ložiska po cca 1,5 kolečku na trati (3km)
Rýchla kontrola dostačujúcej vôle ložísk na kľukovke - po poskladaní kartrov , ešte pred naložením gufier , musí ísť kľuka ľahko pootočiť dvomi prstami za koniec čapu , a mala by sa správať ako nevyvážené koleso -nájsť si sama "svoju" polohu a pri vychýlení ,pootočení z nej , by sa sama mala vrátiť.


15.02.2007 11:21

Re: Ložiská vyhotovenie C3, C4

marekon
 Bahniak 

lepšie by som to nenapísal, ale napr. pri našich ložiskách c3 mala kluka hned maličkú vôlu, ked som dal SKF tiež vysokootáčkové vôla bola podstatne menšia, takmer žiadna a predsa vydržali ovela viac ako naše aj ked boli asi 5x drahšie, takže niečo má do seba aj výroba a materiály, mylsím si že ložisko SKF má menšiu vôlu a aj napriek tomu vydrží väčšie otáčky a zaťažeie ako napr. fkt


15.02.2007 12:34

Re: Ložiská vyhotovenie C3, C4

karol1
 Bahniak 

Ikona

radiálna vôľa jednoradého guľkového ložiska podľa normy ISO 5753 pre priemer diery 24-30 mm (čiže napr. 6305 alebo 6206)
C2 - 1 - 11 mikrometrov
normálna(neznačí sa ) 5 - 20 mikrometrov
C3 13 - 28 mikrometrov 1,3až 2,8 stotiny
C4 23 - 41 mikrometrov 2,3 až 4,1 stotiny
C5 30 - 53 mikrometrov 3 až 5,3 stotiny
hodnoty platia pre nezabudované ložiská pri nulovom zaťažení.


15.02.2007 22:23

Re: Ložiská vyhotovenie C3, C4

Esso
 Turista 

Vďaka, hlavne Karolovi1 za objasnenie problému.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.