Anketa:
Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty - Diskusné fórum - Len Tak
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuSprávna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty - Diskusné fórum - Len Tak
Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
Čaute. |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
1. existuje taka vec ako zobrazenie zaradeného stupna ... naklady cca 100fka (GiPro) alebo si rataj Video: Twist of the Wrist II - Biblia jazdy - Ako jazdiť (CZ titulky) |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
Najlepsi je automat (HONDA s DCT) |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
- mat v hlave naprogramovane ktoru zakrutu prechadzas na ktorej konkretnej rychlosti je dobry system na okruh. |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
Re: matus: |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
nie uplne presne chapem co riesis. Upravené 1 krát. Naposledy upravil hlad (13.09.2017 0:05) |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
Re: MM2000: predpokladam, ze to hovoris o jazde na svojej CBR500, ktoru mas uvedenu v profile ako druhu. |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
rada: jazdi čo najplynulejšie a tak ako sa cítiš bezpečne. Nemusíš dávať kolená ani jazdiť ako Valentino Rossi, pamätaj, že jediná prepálená zákruta ťa môže stáť zdravie alebo život. Upravené 1 krát. Naposledy upravil padawan (13.09.2017 1:56) |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
ak cestu poznám..napr. Pez. Baba..idem, držím knedlík..v správny moment idem na brzdy, držím prednú, popri tom podradzujem s medziplynom, tzn. spojka, cvak dole, medziplyn, púštam spojku do záberu, ale nepustím úplne, zadok mi začne brzdit, znova spojka, cvak dole, znova púštam do momentu, než koleso začne silou motorka brzdit..takto opakujem, dokial nemám potrebný kvalt, púštam brzdu a začínam pridávat.. |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
demmoo: keď dávaš medziplyn máš spojkovú páčku stlačenú ? Upravené 1 krát. Naposledy upravil RomanSVK (13.09.2017 11:28) |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
môžeš podradiť aj v zákrute, predpokladám, že nechodíš na kolene a nešúchaš kvaltovačku o zem. Riaď sa otáčkami motora, ale nie pozeraním v zákrute na budík, ale sluchom a vibráciami. |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
Re: MM2000: vysokootáčkové stroje - prvá vec, kde na kvaltovanie treba menej citu. máš 500vku, tá nebrzdí motorom tak rázne. to by si sa naučil pri vyšších objemoch, alebo nižšie otáčkových mašín, alebo nejakých krutejších jednobuchov, čo je to minúť správny kvalt v nájazde |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
Re: RomanSVK: medziplynom to ide aj bez spojky dole a nemusíš mat ani kvikšifter. od brzdenia motorom odlahčíš prevodovku jemným pridaním plynu a v ten moment tam kopneš nižší kvalt. Ked sa toto naučíš, ide to jemnejšie ako so spojkou, až k nevíře.. a to ja skúšam takéto kokotiny na Véčku o objeme, za ktorý by sa nemuselo hanbit auto.. |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
Re: FOGY: kvaltovanie v zátačke by som začiatočníkovi neodporúčal. zbytočne sa naučí zložitú kokotinu, ktorú sa potom bude musieť odučiť. šak to točí pokkt.. tak bud sa pozviecha zo spodku a prejde to pomalšie, alebo potiahne kvalt na vyšších otáčkach.. |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
...co tu tarate o medziplynoch? to ze si povrcite ked mate stlacenu spojku neznamena, ze to je medziplyn... |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
Re: ChesterTT: ja viem, len som sa pýtal demma. Medziplyn sa dáva pri nesynchronizovanej prevodovke. V podstate medziplynom vyrovnávaš otáčky hnaného a hnacieho hriadeľa v prevodovke medzi radením pri nestlačenej spojke. Jazdil som na V3S, Tatra, Zetor Crystal. Na synchronizovanej sa do dá bez spojky, ale či to tej prevodovke pomôže.... |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
Re: RomanSVK: presne o to tam ide, pri nestlacenej spojke so zaradenym neutralom, co je na motorke nemozme... |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
Vôbec neries aký máš kvalt,myslim číslovku.Zaujima ta len ci je nizsi alebo vyšší ako potrebujes. |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
Re: MM2000: nauč sa počúvať motor, skúšaj a všetko pôjde samé. Každá zákruta do alebo z kopca je iná. Upravené 1 krát. Naposledy upravil RomanSVK (13.09.2017 13:36) |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
RomanSVK - a ty mas prevodovku synchronizovanu ? Upravené 1 krát. Naposledy upravil hlad (13.09.2017 14:24) |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
Re: hlad: co sa ti nezda? kludne mi vysvetli ako funguje medziplyn |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
Ja ti ani neviem. Pri riadení spojku dávam. Na krose nie. |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
hlad: písal som kde sa medziplyn dáva a ako funguje bezsynchrónna prevodovka. Tak poraď prečo treba spojku na niektorých stláčať. |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
|
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
Re: MM2000: Pojazdi viacej a vsetko ti pojde samo |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
Odpoved na povodnu otazku: Podľa rýchlosti a otáčok sa časom naučíš, aký máš zaradený kvalt. Potom uz len počítaš koľko kvaltov ideš dole. Ale na 5 kvalte som strácal prehľad oveľa menej často ako na 6 kvalte. |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
Re: secult: Ja viem. Za mlada som jazdil na pionieri s troma kvaltami to toto som nemusel riesit. |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
všetky tvoje starosti vyrieši gipro, odkedy ho mám toto vôbec neriešim, a svoju energiu vynakladám na iné veci... Takže zainvestuj, určite sa ti to oplatí... |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
No neviem, ja osobne som nikdy toto neriesil, nejsi na okruhu, tam sa to musis nabiflovat. A v premavqke ti nevies kde je apex ked tu zakrutu nepoznas. Káed chces jazdit rychlo musis jazdit vo vysokych otackach, 2V nepretacaj a 4V vytacaj. Odhadom ides priklad 90 a je znacka ostra zakruta a 30tka. Tak podradis o 2 stupne s medziplynom a ked vies ze.ten motor mas podtoceny tak este podrad. Len nedavaj 3 kvalth na raz lebo na 500 asi nebude antihopingova spojka aby ti nezablokovala koleso. Dojde to samo aj bez ukazovatela zaradenej rychlosti |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
Re: RomanSVK: Re: ado93: Ak som dobre čítal tak sa vám už nikto nevyjadril (ani hlad) ako to je stým medziplynom. V tomto prípade (podraďovaní) sa nevyrovnávajú otáčky na synchronizáciu hriadelov v prevodovke aby si mohol zaradiť ale preto aby si zrovnal otáčky motora a vývodového kol. ( = aktuálny stupeň + rýchlosť) aby si mohol čo najrýchlejšie pustiť spojku ... brzdiť motorom a všetky ďalšie úkony. Teda tak to používam ja. |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
Podraďovať sa dá napr úplne krásne aj bez spojky. Jemne tlačíš na rýchlostku a iba trochu brnkneš do plynu. Ale pri kľudnej jazde to nie je najvhodnešie. Chce to ale trochu cviku. |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
aj to som skúšal pri nižších otáčkach a ide to. Ale vždy to sprevádzal zlý zvuk tak bez spojky radšej zaradím len hore |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
Re: Eleanor46: nebolo treba, v téme išlo o iné. Zakladateľ témy nevie aký kvalt má dať v zákrute, pred alebo za ňou. Čo to má z medziplynom... Nech sa vozí sám prípadne s niekým a príde na to. Najlepšie sa to naučí v praxi... Upravené 1 krát. Naposledy upravil RomanSVK (19.09.2017 13:02) |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
Mam jednobuch a malokedy riesim co mam zaradene, kedze zakruty zvacsa idem na 5tom stupni... Mam KTM RC 390, cize vykonostne cca to co je Cebro 500... Pri tak malom objeme je skor lepsie riesit najazd do zakruty, pohlad, uvolnenost tela atd. To co pisali ludia vyssie - plynulost. Na maloobjemovych motorkach to nie je o tom ze tu zakrutu na zaciatku prebrzdis a potom vypalis z nej von ale aby si ju presiel plynule s co najmensim brzdenim do nej a tam nemusis riesit kvalt... Dalsia vec je ze o akych zakrutach sa bavime ci miernych alebo tiahlych alebo vracakoch, z kopca, do kopca atd. Dalej co by si skor mal pozriet je spravny posed na motorke aku mas, uvolnenost tela, pohlad a podobne. Tiez je dolezita hmostnost motorky ... Inak budes pristupovat k zakrutam s motorkou co ma 250 kg a inak co ma 150... Preto pri tej lahsej si mozes dovolit trosku viac ale zase musis ratat s tym ze tie brzdy na nizkych objemoch niesu nejake predimenzovane a tam to potom bude len o tebe... Moja rada je skor - zameraj sa viac na svoje jazdecke schopnosti, telo, bod zatacania, naklon, pohlad, skus aj vysadnut a mozno zistis ze pojdes dostatocne rychlo cez zakrutu a bez toho aby si musel riesit kvalt, kedze motorky maju vcelku pruzne zrychlenie na kazdom kvalte ... Podradit si na vyjazde sa da vzdy ale dolezite je to predtym... |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
hlad sa nevyjadril, lebo neciti potrebu. |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
kto tvrdil, že má synchro prevodovku ? |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
Video: Twist of the Wrist II - Biblia jazdy - Ako jazdiť (CZ titulky) |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
|
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
O odpovede prosím hlavne majiteľov vysoko otáčkových strojov s agresívnejším štýlom jazdenia. |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
Len jazdi a jazdi, ono to pride same |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
motorka nemoze mat synchronizovanu prevodovku taku ma iba auto Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (21.09.2017 21:50) |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
Re: panbosko: pekne zhrnuté. časom to dostane do ucha. podradiť sa dajú kludne aj tri kvalty, hlavne na 4 valcoch. aj 4 kvalty. Ide ale o to, aké otáčky má na motore pred podradením. ked z prdkacích 2500 na päťke kopneš dvojku na 8000 a furt to ešte vie točiť dalších 7 tisíc, tak kde je problém? |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
ak máš hentaké erotické sny ok ale ubezpečujem ťa, že keď by si jej hypoteticky úspešne narobil malých motorkárčekov a motorkárečky, tak pri nich neobsedí.... a po rovnej ceste tiež asi nikto z motorití 70 nikdy nepôjde ... a nepoznáš to? Keť volačo sce, šak nech dondze sama! |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
poculi sme slovo pana |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
pocuvaj ty cely motorajd ideš si pijánko po rovnej ceste, nejakých 70 a zrazu ťa obehne TOP jebačka v kombinéze s napasovanou riťkou a blond vrkočom na SS v 150 tke a ty vieš, že si stretol tú pravú. Len idiot by motor zviechal zo spodku.. |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
Re: pirates: mas celkom dobre hlasky |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
Re: pirates: píšem o radovej štvorke, ty vševed. Kombo ja a moja Berta teba a ten tvoj goldwing rozjebeme na prach kdekolvek a kedykolvek, to si zapamataj a zapíš na predné sklo trolejbusu. |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
Re: ChesterTT: "Kombo ja a moja Berta teba a ten tvoj goldwing rozjebeme na prach kdekolvek a kedykolvek" |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
Re: panbosko: trasa a čas za ktorý to treba dať? lebo podla toho čo tu píše mlhoš, by som ja 1000 km po alpách otočil skôr - raz spolujazdec a potom spátky pre bagáž. |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
no aj to by si mal asi na hanbu zarobene - o klasike SK-Dubrovnik po dialniciach a o tyzden odveta odtal naspak ani nechcem uvazovat... to by ti to nandal 2:0 |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
Re: panbosko: do chorvátska na motorke ani zadarmo. dakujem neprosím. stačí mi, že tam zdochýnam pri mori len v trenkách v chládku. nie sa na motorke v helme škvarit. ale vidím že máš silnú potrebu si tu zo mna vagínu robiť, nechám ta tak.. |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
rozdrapoval si sa tu ze kedykolvek a kdekolvek, tak a uz ti cosi nevyhovuje... |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
Re: panbosko: neblazni |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
Re: panbosko: ty si ešte raz prečítaj môj príspevok. tam nejde len o motorku, ale o jazdca. a podla príspevkov daného člena nevie čo je to rezať zákruty. ja viem, že tá MT01 je čo do pohodlia aj sily v nevýhode, ale čo sa agility týka, je dooost obratná, na taký tank samozrejme.. |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
mam to asi chapat tak ze sa hodnotis ako nadpriemerne obdareny jazdec? |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
si tu týžden... počkaj, časom uvidíš.. to je tu agent provokatér... |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
diky za gratulaciu k vyrociu, pravdupovedat to az tak nesledujem... nie som sentimentalny |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
|
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
Zoznamte ma s tym mlhosom, lebo ak sa podla vas ponasame jeden na druheho tak budeme iste neprekonatelné duo |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
ja si v ziadnom pripade nezamienam cestu s pretekarskou tratou robit kokotiny na motorke nie je moj styl jazdy v kazdom pripade na youtube je dost videi na zaklade ktorych by som GW v zatackach vobec nepodcenoval a v obratnosti uz vobec nie ale ja jazdim zatacky v prvom rade bezpecne a to je ten rozdiel ktory vy nedokazete pochopit a koli ktoremu ja jazdim v kratasoch slapkach a tielku a neskvarim sa pri mori v helme lebo ja mam iba imidzovku ja sa chodim vozit a nie robit kokotiny ty rezac a potom dopadnes takto |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
Re: pirates: ... len upravim ... ty nejazdis, ty sa vozis |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
Re: pirates: Mlhoš ja nemám založený ani trení ani čtvrtý či koľký profil. Stačí mi jeden. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (27.09.2017 10:28) |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
oh moj bože, to je chuj..nevie jazdiť, jazdí jak posratý a ešte bez oblečenia..to bude asi génius! |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
ten chuj jazdi tak aby sa vzdy vratil domov v poriadku po svojich a nie v drevenom spacaku preto nepotrebuje tvoje oblecenie aby v truhle vyzeral pekne |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
priatelia (bača, demo) |
Re: Správna technika podradenia pri prudkom nájazde do zákruty
|
na fb americkej stranke pre motorkarov predavaju retro okuliare ako mal |








- nemusis riesit taketo hovadiny.
Ak potrebuješ pribrzdiť pred zákrutou kvaltovaním tak naozaj nepotrebuješ vedieť či tam máš 4ku alebo 5ku. Proste to cítiš, či potrebuješ ísť o jeden alebo dva kvalty dole, aby si adekvátne spomalil ofc dostatočne ďaleko od zákruty. Ja tak bežne jazdím, snažím sa čo najmenej používať brzdy... dajme tomu, že tam mám nejaký stupeň (asi vysoký) idem do zákruty trošku rýchlo a potrebujem spomaliť, tak tam kopnem o dva kvalty nižšie, motor zavrčí, moto spomalí a ja už len naklopím a v zákrute začnem zas konštatne zrýchlovať. Brzdy použiť vtedy, aby to zas nešlo do privysokých otáčok ak treba prudšie spomaliť a kopeš tam viac kvaltov nižšie. Žiadna raketová veda, ale bacha lebo niektoré motorky sú pri viacnásobnom rýchlom podradení dosť divoké
Proste ti stačí mať na to cit, a ten získaš časom.
drzim palce
Na tej fotke som ten v strede otočený tvárou.