Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3611 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28580
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17016)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11564)

Ducati Multistrada 1000ds - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuDucati Multistrada 1000ds - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
30.11.2016 15:44

Ducati Multistrada 1000ds

tondo44
 Kávičkár 

Ahojte prispel by pls niekto svojimi postrehmi a skúsenosťami s touto moto? Náročnosť na servis údržbu, jazdné vlastnosti atď....
Dikicko


30.11.2016 16:21

Re: Ducati Multistrada 1000ds

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Ja síce neporadím v tebou nastolených otázkach , ale ... vložím porovnanie z databázy MR , skús si to pre pobavenie otvoriť
motoride.sk/?P=motodb-cmp&cmp=%2C4%2C&motoID=111

[dobre] :-D


30.11.2016 20:41

Re: Ducati Multistrada 1000ds

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Mal som 1100 ku 1sezonu , ale stále som v kontakte s chlapíkom čo to odo mna pred rokmi kupil. Perfektná spolahlivá motorka.
Podvozok super. Povie sa, že nemá ani 100koní, ale v zákrutách s tým dáš dole čokolvek, ak máš na to.
Ide tak dobre ako keby tie koníky merali nejak inak :-)
V pohode sa dá na tom cestovať , aj vzadu má spolujazdec prekvapivo vela miesta.
Servis ma minul. Kupil som ho po a predal pred.Ale nie je to nič extra čo by ma od kúpi odradilo.
Kludne by som si ju kupil znova. Je stále lepšia od hromady novodobých motoriek.



01.12.2016 0:11

Re: Ducati Multistrada 1000ds

DDD452
 Kávičkár 

Ikona

Upresni na co ju chces, kolko do toho chces dat, ktory rocnik, atd...


01.12.2016 0:36

Re: Ducati Multistrada 1000ds

myso87
 Turista 

Ikona

Pozri tu: multistrada.net/ Ja mam sice len 620tku, no aj podla mna super moto. Je to taky univerzal na vsetko. Zvlada cestovanie, dochadzanie do prace aj vikendovu zabavu. Nevyhodou je dost citlivy plyn a na plynulu jazdu mestom so spolujazdcom treba mat pevnu ruku a stale prst na spojke. Inak je to len otazka zvyku. V mesta ma obrovsku vyhodu vysokeho posedu a uzkeho ramu. Ked treba nohy mas hned na zemi. Mne sa s nou najlepsie jazdi v dlhych rychlejsich zakrutach. Vo vracackach musim radit do 1, tie nemam rad.

Co sa servisu tyka tak treba ako na kazdej moto nastavenie ventilov. Bohuzial sa toho vela servisov strani, tak treba ist do Ducati. Moja ma tusim 20tis interval. Konstrukcia nadrze vsak tento ukon na MTS dost komplikuje, bo musi ist cela dole z motorky a je naviazana na plasty vpredu. Cital som ze suchym spojkam sa obcas za dazda stalo ze sa sekli a nesli radit kvalty. Moja ma mokru, takze o "starost' menej pre mna. Palivomer ukazuje uplne nahodne, takze si treba ratat kilometre. Daj pozor na hlinikovy drziak plexi, ak je prasknuty/zvarany pytaj zlavu150 eur. Praska sa znova a vela stoji. Ak nahodou nelicuju plasty k nadrzi, nieje to nutne priznak padu. Ma nylonovu nadrz ktora na seba viaze vodu z paliva a expanduje. (Nie nieje to vtip, pozri posuvne uchytenie sedaku spolujazdca, pridali ho na kompezaciu zvacsovania nadrze.) Odporuca sa dat celu nadrz dolu vybrat cerpadlo a strcit dnu silica gel (z macacieho zachoda) v ponozkach na celu zimu. Zmensit sa moze az o 2.5cm. Skontroluj ci funguje el nastavenie svetla. Do 2005 mali uzke zrkadla a nevidno v nich nic len ruky. Neskor montovali dlhsie. Od vibracii v riadidlach dost pomozu tazke zavazia. Ked budes servisovat prednu vidlu, pozri fora, odporuca sa dat rodielny olej do teleskopov (myslim iny do praveho ako do laveho)..... A 90% ludi ti bude vraviet ze mas hnusnu motorku. (Dokonca je zaradena medzi 10 najskaredsich moto sveta :-* ) ale mna to tesi, nie kazdy musi mat japonca ci nemca...



Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil myso87 (01.12.2016 0:39)


04.12.2016 14:48

Re: Ducati Multistrada 1000ds

tondo44
 Kávičkár 

Re: DDD452:
Noo ratam s tak so 4tisic evri...vacsinou len dake vikendovky s frajerkou...raz do roka nejaka dlhsia turistika aj za hranice SR...max 10 tisic km rocne....zvazujem este aj nad ST3
v momentalnej ponuke
www.motorkari.cz/motobazar/motorky/ducati...

www.motorkari.cz/motobazar/motorky/ducati...


04.12.2016 17:10

Re: Ducati Multistrada 1000ds

brazel
 Kávičkár 

Ikona

A vraj Multistrady (Ducati všeobecne) radšej nie ... Prečo by nie ?
suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=236422947...
101 000 km , akurát , že počítadlo pri 99 999 zostalo stáť , tak osadil nové . Taký V- Strom to vraj robí až pri 200 000 :-)

Chlap tu píše aj o svojich cestách www.hardys-bikerwelt.de

Dôvod úpravy: Výrobca nerátal s tým , že to dá cez 99 999 ??? :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (04.12.2016 17:11)


04.12.2016 19:44

Re: Ducati Multistrada 1000ds

DDD452
 Kávičkár 

Ikona

Re: tondo44: Pokial chces robit dlhsie tury zvazil by som ST3
Z tych dvoch je lepsia asi ta MTS ale pytal by som sa:

2003 mali vyrobnu chybu v rame, je potrebne navarit pod sedlom spolujazdca dodatocne jeden kus/trubku, inak to moze prasknut. Odstranene myslim od modeloveho roku 2005. 42000 km znamena ze ak neboli menene lamely v suchej spojke, coskoro na ne pride. MRA plexi s deflektorom je velke plus, v seriovom stave ta moto dava neskutocne turbulencie na hlavu - asi najvacsi problem tejto moto. Vidim tam termixy koncovky, treba zistit, ci sa menili aj zvody a ECU/ Pozor, vdaka antitheft systemu v tychto moto je to nakladna zalezitost.
Neni tam centralny stojan, ak by si ho chcel tak je to celkom vyhladavana vec a neni ich moc.
Bocaky su plus. Sedadlo je tusim original, priprav sa ze je celkom tvrde, opravene tiez od roku 2005 tusim.
Pokial ti nezalezi na tom mat suchu spojku pozrel by som sa na tvojom mieste este po 1100.
Este nejake vseobecne veci - moto sa absolutne nehodi mimo cestu, poriadny ochranny ram robi len jeden clovek.
-zrkadla > lamu sa, problem je v tom ze su v nich blinkre, cize pad v terene = mas po blinkroch.
-nadrz > expanduje natahovanim vody z etanolovych biopaliv, nejak s tym talosi neratali. Tzn netankovat E10 benzin, ci ako sa to oznacuje. Moja nadrz v pohode zatial drzi.
-100000> vymenit altik
-motor je vecny, ale velke servisy su holt drahe


04.12.2016 20:52

Re: Ducati Multistrada 1000ds

tondo44
 Kávičkár 

Re: DDD452: dik za obsiahlu odpoved? co moze sposobit to, ak neboli k temrmignonom menene tie zvody a ECU?
V com je podla teba lepsia ta MTS? vybavoou motorom? spolahlivostou?


05.12.2016 2:05

Re: Ducati Multistrada 1000ds

DDD452
 Kávičkár 

Ikona

Re: tondo44: ne, to len osobna preferencia. na tej moto vypadaju zvody povodne, cize len koncovka menena (zvuk/vzhlad). Pokial viem tie Termixy nemaju Ecko ale nikto to nikdy neriesil. Musis k nim dostat aj DB kilery, inak mozes mat na zapade problem.
Este par veci:
svetlo na tej moto je TRAGICKE. tzn treba ziarovku s vyssou svietivostou do stretavacky. Dialkac je ok, ale je to spravene tak ze ked zapnes diallkove, stretavacka sa vypne. Tzn chce to nejake lepsie pridavne svetla.
Baterku pise ze dal novu - k tomu: ta motorka je citliva na baterku, co este ina by este zniesla, pri hentej baterka nepretoci. Teraz mam objednany hicap starter upgrade kabelaze tak som sam zvedavy. Pristup k baterke je otrasny, je sice pekne na lavej strane ale kto vymyslel to zatvaranie cez kluc znutra od kolesa by si zasluzil nakopat do gul
Doplnky: Vseobecne maly vyber specialne pre tuto moto, ale da sa.
Nahradne diely: V lete Talosi holt nerobia, treba s tym ratat. Neni to GS, ze ked sa ti nieco domrvi tak v prvej dedine sa nahradnymi dielmi ohadzuju. Ebay je kamarat ale niekedy ludia nevedia co si pytat.
Rezerva alternatora je vcelku dobra, ale myslim ze pridavne halogeny (nie LED), GPS, Hefty a vyhrievane oblecenie to naraz neutiahne, pokial si dobre pamatam.


05.12.2016 10:20

Re: Ducati Multistrada 1000ds

saso
 Turista 

Mám 1100 S ročník 2007. Po 3 sezónach a cca 20tis mnou odjazdených km môžem povedať, že mi ešte ani na um neprišlo to meniť. Jednoznačne za hovorí samotná jazda, ovládateľnosť, podvozok, brzdy a dvojvalec. Suchá šotolina sa na tom dá prejsť ako na akomkoľvek inom naháči, ale ako píše DDD452 pri páde hrozí riziko počítania škôd. Tá moto sa jednoznačne najlepšie cíti na kľukatých cestíčkách, kde naplno využiješ štíhlu stavbu moto, relatívne nízku hmotnosť, dávkovateľné brzdy, istotu podvozku a charakteristický motor. Ten pocitovo na prvé jazdenie sa zdá, že má oveľa viac koníkov, ale vo vyšších rýchlostiach a otáčkach sa žiadna špička nedostaví, proste si ho treba držať medzi 3,5 tis až 6tis a otočenie plynom je prudko návykové. Vyžaduje to ale jazdca, ktorý má rád spojku a radičku. Keď sme už pri tej spojke, tá je pri mojej kvapalinová, takže som ochudobnený o charakteristický zvuk ale zasa oproti 1000DS to nie je s tým motorom spolu také uskákané hlavne v nižších otáčkach. Jazda mestom žiadna zábava, mačkať tvrdú spojku a radiť 1-2, rovnako na vracákoch často treba dávať do 1ky. Posed je pre mňa mximálne pohodlný (178cm) vystretý chrbát, široké riaditka, žiadny ostrý uhol pre kolená. Ochrana pred vetrom tam nejaká je. Pri mojej výške od kolien hore až po ramená som vďaka kapotáži celkom slušne chránený. Na nohy ide dolu v prípade mokrej cesty kopec vody, čo je daň za štíhly dvojvalec a od pliec hore už nechráni nízke plexi. Ja mám opačnä skúsenosť oproti DDD452 t.j. radšej jazdím so sériovým plexi, lebo vtedy na mňa síce fúka ale žiadne vibrácie. Mal som hore malý deflektor ale kvôli vibráciám šiel preč (to je samozrejme vec aj prilby, mám HJC RPHA).
Servis: robím sám olej (12tis km), sviečky, gumy, reťazovka, platničky, olej v tlmičoch. Ventily sa kontrolujú každých 12 tis km a každých 24 tis sa menia remene prípadne kladky ak majú vybité ložiská. Ventily a remene dávam do ducati. Je to vzducháč s pomerne veľa miestami, kde aspoň mne osobne sem tam vytlačí nejakú tú kvapku oleja hlavne vo vysokých horúčavách pri jazde po diaľnici. Tých miest kde sa to môže stať je pomerne dosť (víko ventilov 4x, 2x víko vačky, vstup a výstup chladenia oleja do motora, resp akékoľvek čidlo, čo je na gumičke a ide do motora :-D ). Je to síce talian, ale ja som asi čudný avždy to riešim, lebo mám rád ten motor čistý.
Motorku mám v originál stave, domontovanú mám akurát elektrickú zásuvku a držiak na navigáciu. S doplnkami je to pomerne slabé na túto moto, preto som rád, že vo verzii S je hlavný stojan a bočné kufre, takže nič iné ja nepotrebujem. Dokonca aj tie bočné kufre šli hneď dolu, keďže jazdím 90% času sólo nech pekne vynikne jednoramenná kyvka.
Svetlo čistá katastrofa stretávacie svetluška (žiarovka s vyššou svietivosťou nutnosť) diaľkové síce svieti ďaleko, ale tá (ne)intenzita svetla..
Čo sa týka spoľahlivosti, nevidím nejaký zásadný rozdiel oproti mojim predošlým motorkám, jo to vec servisu, údržby a porcie odjazdených kilometrov (alternátor a štartér odíde pri istých km na hocičom). Úplne by som sa vyhol akýmkoľvek kúskom, u ktorý nejakým spôsobom bolo zasahované do kabeláže, budíkov, resp. riadiacej jednotky. Pri týchto moto len naozaj málokto sa naozaj vyzná a rozumie tomu. Budíky sú prepojené s riadiacou jednotkou a zapaľovaním spolu s kľúčikmi a imobilizérom. Keď niekto bude tvrdiť, že smerovka nejde, lebo je len vypálená poistka/žiarovka, tak nech ju pred tebou vymení.
Pri kúpe by som jednoznačne pozeral na zdokladovanie servisnej histórie a určite by som sa vyhol kúskom, ktoré často menili majiteľa, práve pre jej špecifickosť. Preto radšej viac km od človeka, ktorý tu motorku mal naozaj rád a vždy vyskúšať všetky funkcie a kontrolky na budíkoch.



05.12.2016 10:34

Re: Ducati Multistrada 1000ds

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Tu máš 1200-vkovú Multistradu za super peniaz www.car4you.at/Gebrauchtwagen/Ducati_Multistrada_1200_S...


05.12.2016 13:59

Re: Ducati Multistrada 1000ds

GaST
 Kávičkár 

Ikona

... gruesgottáci su ale riadni lokálpatrioti... už aj Ducati Multistrada píšu s 3 písmenami :-D

Dôvod úpravy: bolo tam aj inakšie slovo, ktoré mohlo vyznieť nevhodne...no nechcem ich urážať

Upravené 1 krát. Naposledy upravil GaST (05.12.2016 14:02)


06.12.2016 10:43

Re: Ducati Multistrada 1000ds

brazel
 Kávičkár 

Ikona

:-))) Volali mi od toho predajcu (lebo som ich taktne upozornil) , že to je KTM 950 Adventure , že kolegyňa spravila chybu .
Ná , však čo , kolegyňa má možno iné prednosti , ak má ťah , že chlapovi až slipy vtiahne do zadku , tak to na sľubnú kariéru stačí . :-D


06.12.2016 12:52

Re: Ducati Multistrada 1000ds

GaST
 Kávičkár 

Ikona

Sa mi zda, že sú tam všetci zmatkári, do**bú čo sa len dá... v mesiaci lásky nevedeli počítať, potom minulý týždeň voľby, teraz inzerát...?!


19.12.2016 13:34

Re: Ducati Multistrada 1000ds

Deluxa
 Edvenčr 

Pokial viem na desmo rozvod treba specialne naradie, takze dovod nebude ten ze sa hoc aky servis strani to opravit ale poblem je ze nikto ti nekupi "sersan" za majland ked k nemu za rok pridu 2 motorky ducati. :D su este offi predajcovia a servis samozrejme ale ja by som im tam nedal robit motorku ani keby mi za to oni zaplatili....(myslim tym ten servis ktory mam pre ducati dostupny vo svojom okoli)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.