Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1407 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26122
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15791)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10331)

Elektromotor pre moto kutilov - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuElektromotor pre moto kutilov - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
11.11.2010 10:21

Re: Elektromotor pre moto kutilov

tref
 Turista 

Ikona

a co s tym?


11.11.2010 10:56

Re: Elektromotor pre moto kutilov

Kmotr
 Kávičkár 

Ikona

Ja teda tiez neviem co s tym, ale mat motor s takymito parametrami v motorke, alebo aj aute, tak to by bola ina zabava... :-)))


11.11.2010 11:25

Re: Elektromotor pre moto kutilov

saly
 Turista 

Ikona

neviem či ste si to všimli ale bol na 320v takže auto a moto ništ


11.11.2010 11:31

Re: Elektromotor pre moto kutilov

Kmotr
 Kávičkár 

Ikona

...sak preto pisem, ze neviem co s tym, len tie parametre su zaujimave... nemírtem? :-)


11.11.2010 13:29

Re: Elektromotor pre moto kutilov

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Ja sa teda do elektro moc nevyznam, ale ma byt urceny pre elektromobily a pri jeho kompaktnych rozmeroch a vahe by bol asi idealny do moto. Firma ma udajne uz aj nejake skusenosti s takou aplikaciou na zavodoch na Isle of Man a FIM e-Power Championship, takze nerealne to nie je.

saly: Mozes mi prosim vysvetlit preco nie? Pytam sa vazne lebo neviem co tento udaj v praxi znamena: Operating Voltage (VDC nom.) 320 VDC nom a co je potom Supply Voltage (nom) 12 VDC Nominal. Napajaci prud je 12V a vystupny 320V? Pytam sa jak trubka, ale ja som vzdelanim ekonom a povolanim programator :-D :-D :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (11.11.2010 13:40)


11.11.2010 21:19

Re: Elektromotor pre moto kutilov

dazdo
 Turista 

Ikona

motor:320V
riadiaca jednotka (controller): 12V
problem s tym ze je to na 320 nie je (step-up menice su bezne), skor mechanicky problem vidim v tom, ze tam je aj diferencial, jedine ze by urobili aj moto verziu


11.11.2010 21:36

Re: Elektromotor pre moto kutilov

Crash
 Turista 

Ikona

Spraviť dnes z 12V jednosmerných 320V nie je problém. Problém asi stále je s dostatočne kapacitnými akumulátormi alebo "superkapacitormi". Ale to len mlátim prázdnu slamu :-)


12.11.2010 7:49

Re: Elektromotor pre moto kutilov

aj tych 200/300A je zaujimavy udaj.
to bude bateria len tak bublotat ked tomu pridas.
asi na moto nerealne, pokial za sebou nechces tahat naves s bateriami
320V by sa dalo dosiahnut s 27x12V bateriou do serie, ale co s tym prudom?


12.11.2010 9:06

Re: Elektromotor pre moto kutilov

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Nehadam sa, nevyznam sa a neviem ako to robia, ale precitajte si toto:

www.popsci.com/cars/article/2010-06/inside-story-motocz...

Vyberam len zopar zaujimavych citatov:

"It packs 10 times the battery capacity of a Toyota Prius and 2.5 times the torque of a Ducati 1198"

"During practice this week, it reached a top speed of 140 MPH"

"The electric motor is powerful enough to chew through the 12.5 kWh of on-board power in just 40 miles under race conditions (in comparison, the 2010 Toyota Prius's battery pack holds just 1.3 kWh and can travel only a single mile in full-electric mode)."

"The E1pc is running close to the maximum allowable 500 volts"

"The DC internal permanent magnet motor, which Czysz calls “D1g1tal Dr1ve,” is small enough to hide within the swingarm beneath the rear shock."

Pozri obrázok


12.11.2010 9:38

Re: Elektromotor pre moto kutilov

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Chlapci, v elektromobiloch sa nevyznám, ale jedno viem:
1. Nie je problém v motore, dám pomalubežný diskový motor do predného a druhý do zadného kolesa a problém vyriešený, a netreba ani prevodovku, miesto brzdy rekuperátor.
2. Problém je, a ešte dlho bude, v batériách. Je náročné totiž uskladniť energiu do chemickej podoby a potom ju dostat späť. A tá hmotnosť.... :'(
3. Ďalší problém je dobijanie batérií, dlho to trvá, jedine že by si vyfasoval nabité a zanechal vybité - výmenný spôsob. Ale pozor, odovzdáš nové, vyfasuješ staré... :-(((
4. Riešenie jednoduché: potiahnuť troleje a jazdiť s tyčou za zadkom :-D, a ani predbiehať nemusíš.

Edit: zvykol som si písať bez diakritiky (mejly)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bopsik (12.11.2010 9:40)


12.11.2010 9:46

Re: Elektromotor pre moto kutilov

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

A ešte: Špičkový výkon 75kW. Operačné napätie 320V, ak dobpre počítam, I = P / U, t.j. I = 75000W / 320V = cca 235 A špičkový prúd. A ešte zohľadniť účinnosť cca 98%, t.j. 239A.

Ďalej, ak by si to chcel napájať 12V, preboha, prúd vyjde 6,25 kA, ani taký hrubý drôt nemáš...


12.11.2010 9:56

Re: Elektromotor pre moto kutilov

trimer
 Čoprák 

Ikona

problem nie je v elektrine, v motoroch, v akumulatoroch, palivovych clankoch, fazovom riadeni otacania rotora a neviem com vsetkom este
problem je v zazobancoch co predavaju ropu a az ju tie k..y vypredaju, potom nam velkodusne ponuknu alternativne pohony. sme blbi az to boli.
pred erou spalovacich motorov bola era elektromotorov...


12.11.2010 10:00

Re: Elektromotor pre moto kutilov

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Ja snívam o malom atómovom reaktore v motorke, resp. automobile, domácej kotolni, fabrike. Stačilo by vyriešiť problém s polčasom rozpadu rádioaktívneho odpadu... keby tak bol 1 sekundu :-)


12.11.2010 12:05

Re: Elektromotor pre moto kutilov

Bruno75
 Kávičkár 

Ikona

Bopsik... a kde si videl, ze mas napajany ten elektromotor 12V? Pokial to dobre chapem tak je tam menic a motor napajas 320VDC ale je pravda, ze aj tak su to prudy pri ktorych sa bezny kablik co mame doma ako privodny na 220V doslova odpari :-)


12.11.2010 13:29

Re: Elektromotor pre moto kutilov

Máš pravdu, motor sa napája impulzami 320V, ale jeho riadica jednotka, regulátor ktorý tie pulzy vytvára, sa napája z 12V. Motor sa ovláda podobne ako modelárske bezkomutátorové (brushless) motorčeky pulzným regulátorom. Jediná mechanicky namáhaná súčiaska motora sú ložiská. Tieto brusless motory majú pri malom rozmere vysokú účinnosť a výstupný výkon. Príkon motorčeka veľkosti 30x40mm (asi veľkosť palca) je okolo 300W. Pri typickom napájani 14V LiPol článkami prúdy veselo dosahujú 25A. Pri veľkých modeloch sa napájanie pohybuje aj okolo 30V a prúdy dosahujú 200A. Používajú sa väčšinou LiPol batérie s nabíjaním do cca 1 hod., najnovšie bateky dokonca s nabíjaním do 15min. Vybíjacie prúdy týchto batérií dosahujú 20 až 50 násobok kapacity, t.j. 10Ah baterka dokáže dať kontinuálne 200A a špičkový prúd po dobu 30 sekúnd až 500A.
Takže to nie je ani trochu nereálne. Avšak na tomto konkrétnom produkte by tie vstupné káble by museli byť hrubšie, ako prívod chladenia. Niečo v tých parametroch nie je v poriadku.
Ako trimer píše, v iných odvetviach sa také technológie už používajú, len do áut to nie a nie dostať. :-~

Upravené 2 krát. Naposledy upravil BacilBA (12.11.2010 13:36)


12.11.2010 13:46

Re: Elektromotor pre moto kutilov

Spike666
 Kávičkár 

Ikona

Trimer že by som našiel spriaznenú dušu :-) tiež doma vo volnom čase špekuluješ nad alternatívnymi zdrojmi energie a nechceš sa nechať okrádať.
bacilBA to povedal celkom presne tie čísla čo spomína sú reálne. Aj normálna baterka v aute dáva do štartéra 150A síce krátku dobu ale dáva. takže nič neobviklé. A už sme s technológiu daľej. poznáme aj iné ako olovené články


12.11.2010 13:55

Re: Elektromotor pre moto kutilov

Napríklad v lokomotívach sa na pohon už desiatky rokov požívajú väčšinou elektromotory. Dokonca aj v tých čmudiacich. Nápravy sú poháňané elektromotormi a to smradľavé v hornej časti je iba náhrada batérií diesel-agregátom na výrobu elektriny. Prenos výkonu a jeho regulácia sa deje po kábloch. ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil BacilBA (12.11.2010 13:57)


12.11.2010 14:14

Re: Elektromotor pre moto kutilov

mzetz150
 Turista 

Ikona

LiFePO4
www.metaefficient.com/rechargeable-batteries...


12.11.2010 15:32

Re: Elektromotor pre moto kutilov

zefo
 Čoprák 

Ikona

No, ak by som mal jazdiť na motorke s elektrickým pohonom, tak s motorkami končím. Motor potrebujem počuť, aj cítiť vibrácie.


12.11.2010 16:22

Re: Elektromotor pre moto kutilov

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

zefo,,,presne tak 8-)


12.11.2010 17:11

Re: Elektromotor pre moto kutilov

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Ako ja tiez nie som fanusik elektro vozidiel, som zo starej skoly a moja moto musi mat spalovaci motor, ale do takeho power skutra okolo komina by som to mozno aj bral. Moj prvy prispevok bol o tom, ze elektromotory na consumer leveli sa o trochu viac priblizili realite a tento kompaktny D1g1tal Dr1ve si moze ktokolvek kupit hned teraz a implantovat do cohokolvek, aj do motorky. Nehovorim ze na zaspatom Slovensku to sposobi boom, ale v takej Amerike je dost tuning shopov, ktore sa toho chytia a zarobia na tom velke prachy, tomu mozete verit. Pri tych parametroch a vykone to pojde na dracku.


12.11.2010 18:29

Re: Elektromotor pre moto kutilov

trimer
 Čoprák 

Ikona

zefo: spalovat sa daju aj ine nez fosilne paliva (o tom by nam slovnaft vedel nieco povedat...) a pri na ne naladenom motore maju fasa vykon...
mozno sa zanedlho budes nahanat na copri s turbinou na stavu z pomarancovej kory... :-)
a mozno ani studena fuzia nie je naveky vylucena... - furt lepsie nez za sebou tahat reaktor, alebo modernejsi tokamak (zatial biedne funkcny...)
elektrina ma "paru", kto videl ellicu ( [null myhybridvehicles.blogspot.com/2008/05/ellica.html] ) na okruhu, moze zasnut...


12.11.2010 21:00

Re: Elektromotor pre moto kutilov

zefo
 Čoprák 

Ikona

Sú to štúdie, prototypy, veľa reklamy. Ešte peknú chvíľu sa povozíme so spaľovacími motormi, veď to nie sú len motorky, a osobné autá. To, čo už vidíme na trhu, to sú bicykle na baterku, a myslím si, že aj bicykle zostanú, s ohľadom na hmotnosť.


12.11.2010 21:15

Re: Elektromotor pre moto kutilov

elektrina ma "paru"
V modelárskych pretekárskych autách majú už teraz elektry jednoznačne navrch oproti spalovákom. Hlavne kvôli vyššiemu a hlavne vyrovnanému krúťaku v širokom spektre otáčok. A nie je ani potrebná žiadná spojka na rozbeh.


12.11.2010 21:28

Re: Elektromotor pre moto kutilov

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Je to otázka ropy. Keby od zajtra prestala existovať ropa, svet by bol donútený rýchlo vyriešiť problém s akumuláciou elektrickej energie. Že elektromotor má navrch oproti spaľovaciemu niet pochýb, len tie akumulátory, sakra...
a ja osobne by som rád behal aj na elektrickej motorke, však by bola lepšia... napr. v zatáčke by si nemusel podradiť, spojka a kvalpáka by odpadla... jak na skútri. Zvykli by sme si a veľmi rýchlo. Osobne si myslím, že už to tak dlho trvať nebude. Tipujem do 10 rokov max. Možno dožijem.


12.11.2010 21:31

Re: Elektromotor pre moto kutilov

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

A elektromotorka tiež bude robiť hluk a vibrácie, možno trochu iné, ale budú


12.11.2010 21:45

Re: Elektromotor pre moto kutilov

Bopsik, neblázni, moja cirkulárka beží 30 rokov, ložiská sú v pohode a len zuby píly pískajú :-D Ak dám kotuč dole, žiadny zvuk, žiadne vibrácie, motor MEZ Mohelnice [dobre] :-D či čo...

Práveže som niekde nedávno čítal, že pre rozvážacie elektromoboly nejaká firma ide robiť umelý hluk motora, lebo sú také tiché, že sú nebezpečné pre chodcov v peších zónach... >:-)


12.11.2010 22:19

Re: Elektromotor pre moto kutilov

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Tak jasné, že to nevrčí spaľovací motor a nebude to klasika, ale celkom bez hluku to nebude, zober že pneu hučia, ložiská, odpor vzduchu, atidi. Dakedy mi kolega vravel že mobil má len debil, o rok si ho kúpil aj on. Dnes je nám táto myšlienka neprijateľná - vraj elektromotorka, ale rychle si zvykneme, len či my dvaja dožijeme.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.