Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3047 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28547
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17003)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)

BMW R 850 R - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuBMW R 850 R - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
22.09.2010 9:58

BMW R 850 R

alphonzo
 Kávičkár 

Ikona

Zdravim vas,
Chcem sa spytat ci ma niekto skusenosti s touto moto? Na nete toho vela nieje, po anglicky,nemecky mi to moc nejde, uvital by som nejake osobne skusenosti. Chcem to na pohodku okolo komina a 1-2x rocne nejaku turistiku mimo SK.

momentalne jazdim hornet, chcem zmenit....dik


22.09.2010 10:07

Re: BMW R 850 R

papillon
 Edvenčr 

Ikona

Prečo nie R1150R?


22.09.2010 10:28

Re: BMW R 850 R

GaST
 Kávičkár 

Ikona

Mal som R850R 2 roky, vyborná mrštná motorčička, velmirozumná spotreba, no po Hornetikovy radikalny rozdiel, na to pozor - aby si nebol sklamany.
Zrychlenie, jazdne vlastnosti su niekde inde ako je H. Inac velmidobre brzdy, ani pruzenie sa nezapre, ak nahodou natrafis na verziu s ABS tak to je este lepsie. V standarde mavaju bocne kufre.
Ak, tak rozhodne odporucam scheibu - slahanie vetra do xichtu po case omrzi.
Je to skor na pohodovu, kludnu turistiku, pre zrelych a kludnych, vyskakanych jazdcov.
Ta moja jazdi dodnes dakde tam pri Trnave, s majitelom sa znenazdania kazdy rok dakde stretnem, zda sa mi spokojny, vlani alebo predvlani mi posielal fotky z Chorvatska.

S vacsim motorom je to samozrejme este lepsie.


22.09.2010 21:51

Re: BMW R 850 R

alphonzo
 Kávičkár 

Ikona

a po technickej stranke v poho? secko jak ma byt....kde si masinu servisoval?


22.09.2010 22:01

Re: BMW R 850 R

eNeM
 Geriatrik 

trochu som jednu jazdil, taký pohodový naháčik, na mňa trochu malá. technicky ako ostatné bmw R, super podvozok, trochu svojský motor, po hornete ti budú zvláštne pripadať všetky tie zvuky a asi ti bude chýbať výkon. servis v Trnave na bmw - francúz, lepšieho niet ;-)

inak s abs, plexi a ostatným súhlasím s gastom ;-)


22.09.2010 22:12

Re: BMW R 850 R

alphonzo
 Kávičkár 

Ikona

na jednej som sedel ale nejazdil som, vzdycky sa mi ta masina strasne lubila. Po vykone moc neprahnem, H6 je v otackach až až....skorej by som dvojvalcove chrochtanie a krutak...
Neviem, priznam sa trochu mi do toho celeho fusuje aj BT 11OO, ale chcel by som opačit europsku masinu, aj ked proti japkam absolutne nic nemam, a uz vobec nie proti Honde... :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil alphonzo (22.09.2010 22:14)


22.09.2010 22:19

Re: BMW R 850 R

eNeM
 Geriatrik 

hmm, neviem, či jedna s troma kuframi v modrej metalíze nie je stále na predaj v BA, tá čo som sa na nej vozil. je to zrepasovaná rakúska policajná, má padáky, a tri kufre, ale je to sólovka. fakt netuším, či ju ešte kamoš má. prerobil ju na digitálne tacho, mala aj malú scheibu


22.09.2010 22:42

Re: BMW R 850 R

Jedného ti bonznem, hádam ma nezabije: oldtimer ju má ;-) Skús SS


22.09.2010 22:56

Re: BMW R 850 R

oldtimer
 Veteránista 

Ikona

...netreba, som tu.
Inac, chlapci to tu uz pekne zhrnuli. Nemam velmi co dodat. Spotreba je fakt dobra. Raz som siel na vylet spolu s kamaratom na R1150R a rozdiel bol asi 1L/100km. To je asi dost.
Poznam aj chalana, co s nou robi velku turistiku.


23.09.2010 6:52

Re: BMW R 850 R

GaST
 Kávičkár 

Ikona

BMW je BMW! Pri vsetkej ucte k trom ladickam je nas stale dost, ktori nachadzaju zalubenie v modrobielych vrtulkach.
Vacsi servis, resp. "vyrocne" prehliadky: odporucam jednoznacne Francuz-a.
Standardne vymeny olejovych naplni, sviecok, filtrov by mohli byt zvladnutelne aj podomacky.
Prezuvanie pneu v hociktorom spolahlivom /moto/pneuservise aby sa tie pekne disky nedoskriabali.
No a uz potom ozaj len jazdit - ... radit - brzdit - pridavat plyn!



23.09.2010 9:01

Re: BMW R 850 R

alphonzo
 Kávičkár 

Ikona

vdaka za info chlapi, vidim ze reaguju iba vyzrety a vyskakany motorkari, tusim to bude aj pravda jak tu jeden s vas pisal. eNeM sice len 25 rokov ale na fotkach vyzera starsi.. :-D :-)))
Co sa tyka spotreby to az tak neriesim, s hornetom sa pod 7-8l/1OO dostanem len zrietka.

Uz len splasit pekny kus...

pana Francuza s videnia tiez poznam, kedysi davno jazdieval na Afrike...


[dobre]


eNeM - solo verziu nemozem, ladvinkujem..hlavne taku tu lahsiu turistiku, inak okolo komina sam a dlhsie vylety tiez solo...aspon na H to tak bolo.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil alphonzo (23.09.2010 9:05)


23.09.2010 9:16

Re: BMW R 850 R

brazel
 Kávičkár 

Ikona

papillon , prečo nie 1150R ?

Možno aj tu platí , čo bolo vyrieknuté pri RT modeloch o 850 RT -

... lauft viel besser wie eine r1150rt ... / beží oveľa lepšie ako R1150RT

Ale ja neviem :-))) , BMW u mňa asi nehrozí :-))) .


23.09.2010 9:22

Re: BMW R 850 R

papillon
 Edvenčr 

Ikona

brazel predpokladám že si neskúsil ani jednu, ja obe. 850 je výborne naladená, má lepšiu spotrebu, ale aj tu platí staré známe, že objem ničím nenahradíš. Ďalšia vec že R je ladené inak ako RT. Prečo BMW u teba nehrozí?


23.09.2010 9:35

Re: BMW R 850 R

brazel
 Kávičkár 

Ikona

papillon , lebo nepotrebujem najazdiť 1000 km , aby som zistil , že nie .

To , či je moto dobrá , alebo nie (alebo teda , či vyhovuje , alebo nie) , zistíš už po piatich kilometroch , lebo čím ďalej jazdíš , tým viac si zvykáš a Tvoje vnímanie je už otupené . Jednoducho , človek si časom zvykne aj na šibenicu .

papillon , čo je na nich inak naladené ? :-))) Okrem váhy ...

motoride.sk/?P=motodb-cmp&cmp=%2C7769%2C...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (23.09.2010 9:38)


23.09.2010 9:39

Re: BMW R 850 R

oldtimer
 Veteránista 

Ikona

....este pred nedavnom predaval R850R chalanisko s nickom Winnetou, skus ho oslovit so SS, mozno ju este stale ma. Podla mna to je dobry "kus" a ma hodne doplnkov.
Co sa tyka servisu, GaST to napisal dobre. Ja tiez nie som zrovna "automechanik", ale na tejto moto si viem urobit dost veci sam.


23.09.2010 9:41

Re: BMW R 850 R

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

urcite sa neda zistit uz po 5 km, ci moto vyhovuje alebo nie... 8-)

niekedy treba aj tych 1000 km, aby si clovek "zvykol" na dany typ a az potom sa da zhodnotit, ci mu to vyhovuje alebo nie


23.09.2010 9:46

Re: BMW R 850 R

brazel
 Kávičkár 

Ikona

pitaz , veď práve to píšem , že potom už je to zvyk ! A že "človek si časom zvykne aj na šibenicu".


23.09.2010 9:52

Re: BMW R 850 R

papillon
 Edvenčr 

Ikona

pitaz súhlasím s tebou [dobre] moje prvé stretnutie s BMW bolo plné rozpačitých pocitov, až neskôr som začal vnímať pozitíva. Nie je to o zvyku na šibenicu ako píše Brazel.

Brazel, inak naladená je palivová mapa prirodzene. Mohlo ťa to napadnúť aj z malého rozdielu v HP. Skús konkrétne, že prečo ty a BMW nikdy nebudete pár.


23.09.2010 10:00

Re: BMW R 850 R

brazel
 Kávičkár 

Ikona

papillon , ja som napísal "BMW u mňa asi nehrozí". Ale dôvodov je viac ako len jeden .

No dobre , dám Ti iné porovnanie 850 R a RT , lebo motoride databáza je ako keď si z prsta vycucáš :-(

www.motorbikes.be/de/compare/2804/2805/

Čo je iné , okrem váhy ?

A ani táto databáza nie je neomylná , je v nej tiež dosť chýb .
No a predovšetkým , modelové varianty pre rôzne krajiny určenia sa líšia .

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (23.09.2010 10:05)


23.09.2010 10:05

Re: BMW R 850 R

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

ked je nieco sibenica, tak to zistis a ani po 1000 km si nezvyknes...


23.09.2010 10:07

Re: BMW R 850 R

brazel
 Kávičkár 

Ikona

pitaz , veď tak . Ale keď si kúpiš BMW , tak to nepriznáš , radšej si budeš zvykať . :-)))


23.09.2010 10:08

Re: BMW R 850 R

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

ano, to sa stava :-)))


23.09.2010 10:09

Re: BMW R 850 R

papillon
 Edvenčr 

Ikona

brazel už som ti to raz napísal. Iná je palivová mapa ale to z takéhoto porovnania neuvidíš. S motoride databázou sa zhodneme, len ma mrzí, že keď ti to nevyšlo na prvý pokus tak hľadáš ďalej na internete podporu pre tvoju teóriu.

Stále si mi nepovedal ani jeden konkrétny dôvod prečo u teba BMW "asi" nehrozí. Ja som totiž jazdil 4 roky 1100GS keď som žil v zahraničí, tak by som rád počul prečo ty BMW asi nie.

p.s. okrem toho tu vôbec nejde o to či má 850 R a 850 RT inú palivovú mapu, ale o to, že si si niekde na internete prečítal subjektívny názor, že 850 ide lepšie ako 1150 a teraz to tu prezentuješ ako možnú pravdu

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papillon (23.09.2010 10:23)


23.09.2010 10:33

Re: BMW R 850 R

GaST
 Kávičkár 

Ikona

Alphonzo, ...ak obcas aj ladvinkujes, tak skutocne davam na zvazenie vyssiu kubaturu, budes mat vacsi pocit istoty pri predbiehani a opustani kvazikrizovych situacii na cestach.

Spomina sa tu aj alternativa RT... mal som aj R1100RT, tam je naozaj aj sedacka spolujazdca taka, ze si ju bude ladvinkovska ritka pochvalovat, to uz hej! Nehovoriac o lepsej poveternostnej ochrane /elektricka scheiba je uzasna vec!/

No vyrazne radikalnejsi rozdiel v rekaciach na plyn nastava podla mna az v 100 a viackonovkach - napr. 1200GS atd. Ale to je uz ine kafe!

Upravené 1 krát. Naposledy upravil GaST (23.09.2010 10:34)


23.09.2010 10:54

Re: BMW R 850 R

papillon
 Edvenčr 

Ikona

GaST - keď porovnáš starý boxer vs. 1200 aké sú dojmy, klady a zápory? Videl som v inzercii, že predávaš. Prečo? Čo bude ďalšia zastávka?


23.09.2010 12:29

Re: BMW R 850 R

GaST
 Kávičkár 

Ikona

To je na dlhsi debat, aj jedna aj druhá téma.
Myslim si, ze u kazdeho chlapa sa kriza 50-tnika skor ci neskor prejavi, zalezi len na forme prejavu a zvladnutia tohto obdobia ... niekto sa /znovu/ zalubi, alebo zacne striedat sexualne partnerky, iny sa vypravi na cestu okolo sveta, zacne sa venovat nejakej zberatelskej vasni, atd. ... no a niekto si zas zmysli vymenit "motopartnerku". Takze pri vsetkej ucte a spokojnosti ZMENA je ŽIVOT!


23.09.2010 12:37

Re: BMW R 850 R

oldtimer
 Veteránista 

Ikona

...svojou troskou do diskusie.
Ja svoju R-ku nemam velmi s cim porovnavat, preto neporovnavam. Ale ked som si ju kupoval, vedelo som, ze sa mi paci a ze ju chcem. A preto som si zvykol na taku aka je. A vobec mi to nevadi, ze som si musel zvyknut. Proste chcem jazdit prave na takejto.
Inac povedane, mozno by mi sedela ina motorka viac, ale uz by sa mi asi nemusela pacit.
Ako hovori GaST, mozno tiez pride moment a aj ja ju vymenim za inu. Ale to je uz tema na inu diskusiu.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil oldtimer (23.09.2010 12:38)


01.10.2010 10:42

Re: BMW R 850 R

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Tak prispejem trošku ako čerstvý majiteľ tejto Rky. Kupoval som ju od člena Winnetou, bolo to tu spomínané. Týmto mu chcem poďakovať za super prístup a aj starostlivosť o mašinu [dobre]

Na margo toho zvykania na motorku/šibenicu: dokonalá motorka neexistuje....motorka sa môže svojimi atribútmi viac alebo menej priblížiť nárokom majuiteľa. Na zvyšok si človek zvyká, no to prvotné nasadnutie je u niektorých motoriek viac, u niektorých menej skvelé.
za seba môžem povedať že Rko som chcel. Vyhovuje mi.

alphonzo: skúsenosti zatiaľ dobré, určite je to motorka na pohodové jazdenie, motor je ,,turistický", takže extra výkony nečakaj ak si bol zvyknutý na točivé štvorvalce. Toto si tak decentne ,,dudre" a plynulo hýbe mašinu vpred ;-) Podvozok super, k tomu niet čo dodať, zozačiatku trochu nezvyk, no rýchlo som sa zžil a využívam jeho kvality. Brzdy mám s posilovačom a ABS, posilovač by som oželel, no ABS je fajn. Brzdí to inak vynikajúco.
Spoľahlivosť BMW je asi povestná (pri poctivom servise), dúfam že ma nesklame. Mašina je pohodlná, podľa mňa veľmi univerzálna, univerzálnejšie je už asi len GS, aj to len skrz možnosť pojazdiť aj mimo cestu. Je to naháč, takže trošku fúka, ale to sa dá riešiť štítom ktorý mi ale na túto motorku nepasuje, najlepšie vyzerá nahá :-)))
Cestovná rýchlosť je ideálna okolo 110kmh, motor je tam taký najkultivovanejší. Inak keď som porovnával bratove R1100S, kamošove R1150GS a moju 850, pocit z jazdy bol zhruba rovnaký, 850 treba trošku potočiť, no vďaka inému stálemu prevodu to zrýchľuje cca rovnako. Veľké plus: 850 menej vibruje!!!!





Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.