Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3391 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28549
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17004)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11545)

Jawa 350-633 - renovácia - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJawa 350-633 - renovácia - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
02.02.2010 10:08

Jawa 350-633 - renovácia

Noob
 Kávičkár 

pre všetkých renovátorov starých jáw prikladám linku na celkom zaujímavý článok

www.motorkari.cz/clanky/veterani/renovace-jawy-350-633-...


02.02.2010 10:29

Re: Jawa 350-633 - renovácia

jawa555
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Už to tu asi bolo ale veľmi pekne zmáknutá renovácia ten chlapík sa s tým pekne vyhral do detailov [dobre] a tak aj zachránil jednu zaujímavú a relatívne vzácnu moto patrí mu môj obdiv [dobre]


02.02.2010 17:16

Re: Jawa 350-633 - renovácia

black333
 Kávičkár 

Ikona

Tiež som to čital a chystal som sa to tu dať,dobre že som hladal.K tomu neni čo dodať,je to parada a som rad,že dalši dobry kusok sa zachranil [dobre] [dobre] [dobre]


02.02.2010 20:00

Re: Jawa 350-633 - renovácia

crazybiker
 Jogurťák 

Ikona

kks, cele som to precital....... pekna moto.... [dobre] [dobre]


02.02.2010 20:06

Re: Jawa 350-633 - renovácia

loobo
 Kávičkár 

Ikona

Hohohooo Noobe čo ta ocarili stroje skor vyrobené? ;-)
Krajšia a pravdepodobne lepšia ako nová [dobre]
Co?(!) pustíme sa do renovácie? Zoženieme nejaku solidnu panelku, či pérak,eee? :-)))


02.02.2010 20:55

Re: Jawa 350-633 - renovácia

black333, hádam sa ti nezačali bizóni pozdávať? ;-)

Tu neide len o to, či to chlapec zrenovoval pekne alebo nie. (Samozrejme je to pekne spravené).
Ja chcem vyzdvihnúť, že ak bereme do úvahy, že tá mašinaje cca 40 rokov stará, nato je to klasa a nemusí sa hanbiť ani dnes.
Navyše design je z r. 1966-67, (návrh designer-architekt - ale hlavne MOTOFANDA -Jan Tatoušek) a dovolím si tvrdiť, že na tú dobu tie tvary boli hodne nadčasové...

black [dobre] , a čo Manet? už si s ním niečo robil, alebo sa furt len kocháš?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (02.02.2010 20:56)


02.02.2010 21:34

Re: Jawa 350-633 - renovácia

black333
 Kávičkár 

Ikona

papiboy-na Manete budem akurat renovovať zadne koleso,je nastriekane striebrenkou a tym padom aj predne z vyfukom až to ladi.Prehodil som nadrž,karburator som komplet rozobral a prečistil,no a možno ak tak,bude vymena celej el. inštalacie.Co sa farby tyka,tak tu nehavam original.Skusil som ho naštartovať,chytil no a teraz budem čakať až do jari.Bizon sa mi pači,ja sam som mal Peraka 350 ale daaavno a predal som ho do Bratislavy.Teraz mam Maneta a Jawettu.To stači a nechystam sa už nič kupovať,iba ak nove :-D


03.02.2010 7:06

Re: Jawa 350-633 - renovácia

karol1
 Bahniak 

Ikona

mal som bizónu , kým nepošla niekedy v 91-om na niečie lepkavé prsty.
šlapala krásne , len v 130-tke (tachometrovej a možno aj skutočnej) sa začala priam pred očami ohýbať a kmitať predná vidla a koleso lietalo 5cm dopredu , dozadu. Pri vyššej rýchlosti to prestalo.


03.02.2010 8:40

Re: Jawa 350-633 - renovácia

karol1 :-D no ano, tá predná vidla fungovala ako citlivý indikátor vyváženia kolesa. Ale trošku na spice namotanej "rádiopájky" vždy pomohlo >:-)


03.02.2010 9:29

Re: Jawa 350-633 - renovácia

Noob
 Kávičkár 

jawa555 je to možné, ale článok je relatívne čerstvý (kuk na dátum vydania)

loobo tak na to sa nedám nahovoriť (zatiaľ) :-@ , obdivujem renovátorov (a ty si dobrý kandidát), ale je to časopriestorový zabiják, snáď na dôchodku by som sa do niečoho takého pustil, alebo keď budem nezamestnaný :-D

článok má výpovednú hodnotu a nie každý chodí na motorkárov, je pekne spracovaný podľa postupnosti čo, kedy, ako a prečo robil, čo ho to vyšlo - najmä pre tých čo majú podobnú ambíciu obnovy starého dobrého železa

ďalej ma zaujala samotná motorka - bizón: dosť netypická, moc som ich nevidel, asi by som sa na tom vydrbal v 1. zákrute, i keď autor obhajuje jazdné vlastnosti ....


04.02.2010 8:49

Re: Jawa 350-633 - renovácia

karol1
 Bahniak 

Ikona

na bizóne by som obhajoval motor , asi kvôli iným "črevám " vo výfukoch bol fakt "nadupaný" .
Ale položiť ju " na koleno" :-D , len raz a už nevstať , proste podvozok akurát pre kaskadéra.


04.02.2010 9:01

Re: Jawa 350-633 - renovácia

jawa555
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Noob no neviem kde som to videl ale pravdepodobne to nebolo na motorkároch ale asi som bol na jeho stránke ak sa nemýlim ale v každom prípade veľmi pekné [dobre] Dobre že si to sem dal ;-)


04.02.2010 9:16

Re: Jawa 350-633 - renovácia

Noob
 Kávičkár 

karol: presne, na bizóne klopiť musí byť čistý adrenalín (alebo radšej neklopiť - pekne s veľkým oblúkom :-))) )

niečo podobné i keď lahšie a obratnejšie

Pozri obrázok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Noob (04.02.2010 9:21)


04.02.2010 9:27

Re: Jawa 350-633 - renovácia

Noob
 Kávičkár 

jawa: inak vôbec nemám vzťah k veteránom, ale tá bizónka je fakt zvláštna motorka - vyzerá ťažkopádne, neohrabane, čudný dizajn, tak je škaredá až je pekná...

čeknem na jútube tie jazdné vlastnosti ....


04.02.2010 9:33

Re: Jawa 350-633 - renovácia

Noob
 Kávičkár 

šak to ide len rovno :-D :-D :-D - nevadí aj tak je to pěkná holka


04.02.2010 9:36

Re: Jawa 350-633 - renovácia

karol1 :-D "koleno" sa vtedy ešte nenosilo, a na Bizóne ani so super racing gumami by som moc neexperimentoval ani dnes.
Ja osobne som vtedy (sedemdesiate roky 12. storočia >:-) ) veľmi veľa čakal od "široko uloženej" zadnej kyvky, ktorá mala vyriešiť známe plávanie Jawiek. No, "zadok" sa aj spevnil, aj bol tvrdší, ale prišli iné problémy, napr. vysoké ťažisko, extrémne krátky rozvor, mäkký a citlivý predok, no bolo na čo si zvykať :-D
Keď sme si mašiny prehodili s kamošom, naozaj ho to vynieslo v prvej zákrute, ale sme to za polhodinku všetko pozbierali... ;-) - takže Noob pred chvíľou nebol ďaleko od pravdy. Pritom chalan už roky jazdil na Californiane, čo bol tiež známy "plavec".
Bizon bol hodne nestabilný aj vo vyšších rýchlostiach (rozvor) a v dôsledku podveseného motoru s "archaickými" vnútornosťami" aj dosť vibroval - no ja som ho miloval >:-)


04.02.2010 10:45

Re: Jawa 350-633 - renovácia

Noob
 Kávičkár 

papiboy: tomu hovorím motorka pre ženu - iba rovno a vibruje >:-)


04.02.2010 11:31

Re: Jawa 350-633 - renovácia

Noob, však aj stáli baby v rade... Ešte že si ma nakopol, ja somár som si dodnes myslel, že kvôli mne :-D


04.02.2010 12:19

Re: Jawa 350-633 - renovácia

Noob
 Kávičkár 

no vidíš celé tie roky si žil v omyle >:-) >:-) >:-)


04.02.2010 12:48

Re: Jawa 350-633 - renovácia

karol1
 Bahniak 

Ikona

papiboy - plávanie 350-tok mali dosť na svedomí aj zadné tlmiče.Mäkké a od fabriky každý inak nastavený .Pol roka som sa s nimi hral , kým bola jawka v zákrute ako "prikovaná" :-D

noob - esli ma zrak nešáli , tak si hodil obrázok Ducati 500 radový dvojvalec. Kurva unikát. Jedna je aj na Slovensku.Alebo teda pred cca 10-timi rokmi bola.


04.02.2010 13:45

Re: Jawa 350-633 - renovácia

Je pravda, že tlmiče skoro odchádzali (staré kývačky sme volali "hojdačky"), ale to plávanie bolo zapríčinené hlavne nízkou torznou tuhosťou jedinej zadnej zvislej rámovej (štvorhrannej) trubky, do ktorej bol krátky čap kyvky kotvený. Navyše od ťahu reťaze púzdra čapu pomerne rýchlo odchádzali, potom už len bola jazda parádna zábava.
Čítal som na rôznych fórach príspevky dnešnej mládeže, ktorí už vyskúšali nejaký ten deltabox, že ako sa môže jazdiť na takom "šrote" ako Jawa 634 - veď to vlní jak sviňa >:-)
K tomu môžem len dodať, že 634-ka bola pre nás po Bizónoch a kývačkách vykúpením, v pohode vtedy padali naše všetky predchádzajúce rekordy.
Jasné, že proti moderným deltaboxom sú to dnes vykopávky ;-)


04.02.2010 13:50

Re: Jawa 350-633 - renovácia

Noob
 Kávičkár 

karol1
precisely (presájsly) dukáty marianna (?) alebo tak nejak, vyzrerá ako športová verzia bizóna :-))) (aj tak nemám rád dukáty :-D :-D )


edit z dutáty cez dupáky na dukáty :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Noob (04.02.2010 13:51)


04.02.2010 13:56

Re: Jawa 350-633 - renovácia

Noob
 Kávičkár 

papiboy: trochu mi bizón pripomína starého mustanga - na tom som jazdil (resp. pohupoval sa) ako malý sráč po dvore u babkinej sestry - tiež dobrá konštrukcia na rovnú čáru
aha aj laufy má nízko ako bizón

Pozri obrázok


06.02.2010 23:09

Re: Jawa 350-633 - renovácia

loobo
 Kávičkár 

Ikona

Preco vznikla Jawa Bizon?
www.paulius.estranky.cz/clanky/motorky/jawa-bizon
Smola Jawy bola a je ze stale motocykle len unifikuje a ten bizon je zlepenec.

Co sa tyka renovacie tak chalan sa musel dobre zapotit a odviedol kusisko prace [dobre]


06.02.2010 23:17

Re: Jawa 350-633 - renovácia

loobo
 Kávičkár 

Ikona

este JAWA Mustang:
www.jawa-mustang.xf.cz/obecne.htm ;-)


07.02.2010 1:28

Re: Jawa 350-633 - renovácia

loobo [dobre] Super článok s dedom Tatouškom, ani som o tom nevedel. Inak sú niekde aj tu na nete fotky "pra-bizóna" s okopírovanou kombináciou od dobových MZ 250 (svetlomet a nádrž tvoril jeden celok) - to bol ešte prvý pokus z roku 1966 vypracovaný internými designérmi Jawy. Ešteže Tatoušek zasiahol [dobre]



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.