Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3933 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26514
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15977)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10537)

tyristorové zapaľovanie - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiutyristorové zapaľovanie - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
23.02.2009 19:04

tyristorové zapaľovanie

MIROSO
 Bahniak 

Ikona

caute neviete niekto poradiť ako vyrobiť tyristorové zapaľovanie na jawu 90 cross? a aky to má vpliv na motorku?


23.02.2009 20:05

Re: tyristorové zapaľovanie

erazor
 Kávičkár 

Ikona

Zdravím... Ako to vyrobiť, to Ti neporadím...skús niečo vygoogliť... ;-) Určite niečo na nete je...
No ale viem veľmi dobre, aký to má vplyv. Tyristor predstavuje v podstate bezkontaktný polovodičový spínač - náhradu kladivkového prerušovača. A kde nie sú kontakty, tam nie sú iskry a tie sa neopaľujú. Životnosť tyristora je teoreticky neobmedzená a tyristor sám o sebe nepotrebuje žiadnu údržbu. Energia iskry na sviečke nie je ochudobnená o energiu stratenú nežiaducim iskrením na kladivku, z čoho vyplýva lepšie zapálenie zmesi najmä v oblasti vyšších otáčok. V konečnom dôsledky by teda malo byť tyristorové zapaľovanie omnoho spoľahlivejšie ako klasické, keďže najslabším miestom u klasického zapaľovania je práve kladivkový prerušovač, ktorý je naviac nutné nastavovať na predpísanú vzdialenosť .
Mne sa však zdá, že tie fušky týkajúce sa prerábky zapaľovania na starých Jawách kladivko úplne neodstránia, to tam zostane, ale už nebude spínať výkonový obvod primárneho vinutia zapaľovacej cievky (indučky) - to preberie tyristor. Kladivko bude už len pracovať v riadiacom obvode hradla tyristora a tam netečú také prúdy, aby to spôsobovalo také iskrenie ako pri klasickom zapaľovacom systéme... Takže tak... A čo sa týka realizácie, ozaj skús pohľadať, alebo tu hádam niekto niečo šupne... :-)))

Upravené 2 krát. Naposledy upravil erazor (23.02.2009 20:09)


23.02.2009 21:04

Re: tyristorové zapaľovanie

josi
 Kávičkár 

Ikona

miroso: da sa pouzit zapalovanie vymyslene na pioniera jawa-50.wgz.cz/image/1997381 .Lepsie je ale cievku Lz odvinut a navinut ju drotom o priemere 0,2 mm plnu, kolko vojde. Tym ziskas asi 110 V na nabijanie kondenzatora a mozes ten nemoresny transformator L1/L2 vynechat.


24.02.2009 10:32

Re: tyristorové zapaľovanie

dazdo
 Turista 

Ikona

skus sa kuknut na toto:

skoda.panda.cz/clanek.php3?id=416

principialne je to take iste ako na moto,
alebo kukni sem:

www.vape.cz/
imfsoft.cz/default.asp - toto som mal ja

pri vsetkych tychto typoch idu kladivka do kosa a spina sa bezkontaktne (opticky alebo indukcne)

btw, tyristorove zapalovanie je uz iba historicky nazov, spinacim prvkom je dnes tranzistor (vlastne dva v darlingtonovom usporiadani) vyvinuty specialne pre aplikaciu v indukcnych zapalovaniach


24.02.2009 19:58

Re: tyristorové zapaľovanie

MIROSO
 Bahniak 

Ikona

fakt diki niečo tam snad najdem didi všetkím aj za tie stranky [dobre]



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.