Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3638 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28548
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17004)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)

Nikasilový povrch valca - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuNikasilový povrch valca - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
18.12.2006 17:58

Nikasilový povrch valca

Geofrey
 Kávičkár 

Zdravím vás bajkeri. Zaujíma ma názor tých z Vás, ktorí mali či majú dočinenia s prevádzkovaním a/alebo opravou motorov s valcami s nikasilovým povrchom. Predovšetkým ma zaujíma životnosť takýchto valcov a ich generálkovanie - kde sa to robia, príp. čo k tomu treba, koľko to vychádza, či to je po GO stále to pravé orechové ako po GO liatinovej vložky... Uvažujme o ľubovoľnom jednovalci z endura. Ďakujem všetkým.


18.12.2006 18:11

Re: Nikasilový povrch valca

Spirig
 Veteránista 

Ikona

Pocul som ze to je dost kvalitny piest a ma dlhu zivotnost....kamos ho ma tak sa ti popitam... ;-)


18.12.2006 18:23

Re: Nikasilový povrch valca

momul
 Edvenčr 

Ikona

Spirig-nikasil je vrstva na valci!Zatial som este nepocul,ze by to robili aj na piesty :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil momul (18.12.2006 18:24)


18.12.2006 18:28

Re: Nikasilový povrch valca

BranoOHC
 Turista 

Ikona

Pokial ten motor nenasaje nieco, ako je prach, ulomky, prasknute p.kruzky a pod. tak zivotnost takehoto valca vacsinou prevysuje zivotnost piesta. V niektorych pripadoch aj viacnasobne, treba ale dodrzat predpis o vymene piesta, ak to predpisuje vyrobca motora - tyka sa to hlavne motorov s T piestami a inak odlahcenymi piestami, ktore sa pouzivaju niekedy v ostrych mx motoroch. Pokial dojde k zbruseniu tenkej extremne tvrdej oxidacnej vrstvicky napr. prachom tak dochadza okamzite k zadretiu piesta, alebo dojde k nataveniu povrchu piesta a hlinik sa ponatahuje cez kruzky, ktore uviaznu a motor je v haji. K oprave by sa mohol vyjadrit KAROL1, ale co ja viem oprava takehoto valca sa pohybuje v intervale 4000 az 7000 Sk. Treba pracne opravit vyvrt, odstranit ryhy vyvarenim a pod. Pokial mi je zname na Slovensku touto technologiou nikdo nedisponuje (Nicasil), rad budem ak ma v tomto niekto opravi. Kvalitne urobeny Nicasil by mal vydrzat tak ako novy, teda viac ako liatinova vlozka. Zo skusenosti ale viem, ze v ojedinelych pripadoch sa nie vzdy podari.


18.12.2006 18:43

Re: Nikasilový povrch valca

BranoOHC
 Turista 

Ikona

este si dovolim poznamenat, ze vyhody Nicasilu su v lepsom odvode tepla z valca, kedze odpadaju straty pri prestupe roznymi materialmi ako je to napriklad pri kombinacii ocelova, alebo liatinova vlozka kontra hlinikove teleso valca, a taktiez hlinik ma lepsiu tepelnu vodivost nez materialy na baze Fe, dalej takyto valec ma rovnaku tepelnu roztaznost ako piest (Liatina ma podstatne nizsiu), takze aj piest moze byt tolerovany na mensiu volu, z coho vyplyva lepsie vedenie piesta (menej sa preklapa pri uvratiach) a mensie opotrebenie pri podchladenom motore, mensia citlivost na zadery vplyvom straty vole noveho piesta pri prehriati a v neposlednom rade aj mensia hmotnost takehoto valca.
Vyhoda liatinovej vlozky okrem moznosti relativne lacneho vybrusu a ceny je aj v tom, ze liatina vseobecne velmi dobre tlmi hluk a razy, narozdiel od hlinika.


18.12.2006 18:57

Re: Nikasilový povrch valca

Geofrey
 Kávičkár 

Dakujem vam zatial, najma Tebe BranoOHC. Dufam, ze este pridu nejake zasvatene prispevky ako Tvoj.
Z Branovej odpovede mi vyplyva, ze je to hakliva technologia, t.j. staci nejaka neopatrnost napr. s vymenou vzduch filtra a mam zarobene... Vysostne neprijemna vec, najma ak to tu nikto neopravuje. V suvislosti s tymto ma napada, ci nie je nebezpecne kupovat nejake starsie enduro s nicasilom... Co vy na to pani (a damy...) ? Ake mate skusenosti ? Robil uz niekto GO takeho motora, ako ste na to isli ?
Dakujem vopred


18.12.2006 19:09

Re: Nikasilový povrch valca

BranoOHC
 Turista 

Ikona

Vymenou vzduchoveho filtra pri 4T by si to nemal nejak poskodit, ide o to aby si tam dal ucinny filter, aby motor nieco nenasal co nema. Pri 2T je to zlozitejsie, vyvarovat sa treba prilis chudobnej zmesy, lebo vtedy sa 2T vseobecne zadieraju. Mensie zadery vplyvom priameho dotyku kovovych casti (strata vole, pretrhnuta vrstvicka oleja) niekedy Nicasil prezije. Vytvarat Nicasil ti to tu nikdo nebude pokial viem, ale opravit vyvrt a nasledne poslat na vytvorenie Ni..sil-u by ti to niektory ludia v SR mozno vedeli. Nechcem robit reklamu ale mozno Karol1, aj ked ten niekedy preferuje vlozkovanie valcov, je to o cene.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil BranoOHC (18.12.2006 19:55)


18.12.2006 19:25

Re: Nikasilový povrch valca

TRUBA
 Bahniak 

Ikona

KAZDA LEPSIA MOTOPREDAJNA A SERVIS TI VIE ZABEZPECIT NOVY NIKASIL,ROBIA TO VIACERE FIRMY V EUROPE. JE TO OTAZKA 2-3 TYZDNOV,AJ S CESTOU.STOJI TO OD-DO -ZALEZI KDE,ALE NAJVIAC ASI ZALEZI NA KVALITE.KED SA TI VRATI VALEC PO NIKASILE,NEMAL BY MAT PORY A MAL BY BYT OD OKRAJU PO OKRAJ BEZ PRERUSENIA,BEZ RYH A MAL BY BYT AJ ZDRSNENY SMIRGLOM (TAK ABY SI TO TY UZ MAXIMALNE UMYL),TO SU VOLNYM OKOM VIDITELNE ZNAKY DOBREHO ALEBO ZLEHO NIKASILU.KEDZE SA NIKASIL ROBI PODLA PIESTU,TAK BY TI TO MALI DODAT UZAJ S NIM. (VACSINOU TA PREDAJNA ALEBO SERVIS KDE SI ODNIESOL VALEC).
DAVAJ POZOR PRI CISTENI FILTRA,TEDA PRI VSETKYCH CINNOSTIACH KEDY BY SA NIECO MOHLO DOSTAT DO VALCA-MOHLO BY TA TO STAT DOST VELA PENAZI. (MNE SA PRI CISTENI FILTRA DOSTALA CEZ KARBURATOR SPINA DO VALCA A NIKASIL AJ S PIESTOM V R...I) :-(

Upravené 1 krát. Naposledy upravil TRUBA (18.12.2006 19:27)


18.12.2006 21:06

Re: Nikasilový povrch valca

Geofrey
 Kávičkár 

Diky BranoOHC, TRUBA, to co si Ti stalo je presne to, coho sa obavam. Pozdava sa mi totiz XR600, ale niekde som cital, ze ma nikasil a to by som si teda dal, keby som ho odpalil. Ale ked vravis, ze sa zvycajne da aj prevlozkovat, tak to by bolo v pohode (alebo nie ?), len aby ta vlozka drzala v telese valca... Na novy nikasil by som urcite zanevrel, ked je to take citlive. A TRUBA, kolko Ta vysla oprava Nikasil valca ?


18.12.2006 21:08

Re: Nikasilový povrch valca

Geofrey
 Kávičkár 

Aby bolo jasno, ja nemam stroj s nikasilom, mam MZ, ale pozdavaju sa mi endura, no nikasil ma strasne odradza...


18.12.2006 21:16

Re: Nikasilový povrch valca

TRUBA
 Bahniak 

Ikona

TO ISTE SA TI MOZE STAT AJ S VLOZKOU (JE PODSTATNE MAKSIA AKO NIKASIL),AKURAT JE TO TROSKU LACNEJSIE. KED DAVAS POZOR,DODRZUJES INTERVALY VYMENU PIESTU,LEJES DOBRY OLEJ A MENIS KED TREBA,TAK TI NIKASIL MOZE VYDRZAT AJ PAR SEZON.ALE AJ NEMUSI. :-)))
MNA STAL NIKASIL CCA 4500.TERAZ BUDE LACNEJSI-KLESLO EURO. :-)
PRI XR 600 BY SOM SA NEBAL,VSETKY TAKETO ENDURKA PRACUJU PRI NIZSICH OTACKACH AKO OSTRE ENDURA A KROSKY,DUPLOM OBSAH 600 JE POVEDAL BY SOM-DRZIAK. ;-)


18.12.2006 21:36

Re: Nikasilový povrch valca

karol1
 Bahniak 

Ikona

DOBRE spravený nikasil je LEPŠÍ ako vložka.............ale aj drahší... ..z dôvodov vyššie uvedených -Brano OHC , snáď by som len trochu opravil jednu vec - zadieranie. Liatinová vložka je pórovitá a do určitej miery "samomazná" aj po zlyhaní mazania. Toto nikasil znáša horšie , nakoľko doňho sa olej nenatlačí a aj sa z neho ľahšie utrie.

bohužiaľ nie každý nikasil je aj dobrý - viď napr. Truba - póry. K tomu ešte treba pridať nárastky na hranách kanálov a nedostatočnú previazanosť nikasilovej vrstvy s podkladom ( ilustračné foto dodám o chvíľu) .

momul - štvortaktné motory Brigs a Tekumseh majú Alusilový povrch valca (hliník s väčším obsahom kremíku) a piesty pokovené nikasilom.
A pre zaujímavosť Alusilové bloky a piesty pokovené železom a pocínované má aj Porsche 928 a 944

Geofrey - nikasil je v pojode , vždy je cesta ako to dať dokopy

A mimochodom na svete je už aj nová technológia - NIKOM , povrch valca asi 2x tvrdší ako nikasil


18.12.2006 21:40

Re: Nikasilový povrch valca

mariom
 Bahniak 

V prvom rade nikasilu sa netreba vôbec báť . Životnosť nikasilu sa dá rátať od pár hodín až po niekoľko stoviek hodín (rokov). Pravidelnou údržbou sa dá dosiahnuť dlhá životnosť . Ak by ten nikasil nebol dobrý tak by ho tam výrobcovia nedávali . Ak zle založíš vzduchový filter tak je úplne jedno či je to na 4T alebo 2T - výdrž max. pár hodín a to isté platí aj o vložke . Ak sa staráš ( kvalitný olej , preventívna kontrola a výmena súčiastok) tak sa ti odvďačí dlhou životnosťou .


18.12.2006 21:45

Re: Nikasilový povrch valca

karol1
 Bahniak 

Ikona

Pozri obrázok
Pozri obrázok
Pozri obrázok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (20.12.2006 10:55)


18.12.2006 22:18

Re: Nikasilový povrch valca

TL11
 Kávičkár 

Ikona

ahojte,mne klepe motor na TT 600,neviem ci nikasil pomoze.


18.12.2006 22:59

Re: Nikasilový povrch valca

barlac
 Jogurťák 

geofrey....ESTE SA ZABUDLO POZNAMENAT,ZE VYKON S NIKASILOM JE VACSI, AKO PRI POUZITI VLOZKY.PROSTE PRI VLOZKE NASTAVA VACSIE TRENIE A SAMOZREJME MOTOR SA VIAC HREJE.VLOZKA SA MUSI PRI KAZDEJ VYMENE PIESTA, PREBRUSOVAT.PRAVDA JE TA,ZE ZALEZI OD KVALITY NIKASILU.V CECHACH NIEKOLKO DIELNI NANASA NIKASIL,A KVALITA JE ROZNA.NAJLEPSI JE TALIANSKY.POKIAL CHCES MAT Z JAZDY AJ POZITOK,TAK JEDNOZNACNE NIKASIL A KVALITNY PIEST.POZOR NA ODLIEVANE PIESTY Z OKOLIA ZIARU!!!!


18.12.2006 23:36

Re: Nikasilový povrch valca

majomi
 Edvenčr 

Ikona

caute vseto su to co ste tu pisali je pravda len bi som chcel podotkmut na jednu vec u 2T ak niekto dava olej polo sinteticky alebo nejaky nepodarok za par korun a potom sa rozhodne dat plnu sintetiku je to dost nebezpecne plna sintetika uvolnuje karbon a cisti motor moze sa tim poskodit nikasil takze najlepsie davat kvalitni olej ktory predlzi zivotnost o podstatne dlhsie. u nas nikasil nerobia nikde vrdsinou ho servisi posielaju najblisie na cechy nerobia ho tam az tak zle ale treba si to dobre skontrolovat pry prevzati .v taliansku je asi najkvalitnejsi daju si stim zalezat lem bi ma zaujimlo ktori servis to posiela do talianska ?
ja mam vo svojej vlozku som stim spokojni najazdenich cez 10000 a je v pohode aj ked bola go robena pri okoli ziaru zatial nesklamala jazdim s olejom SHEL vsx 8-)


19.12.2006 7:07

Re: Nikasilový povrch valca

no necital som celu diskusiu ale len tak strucne ti poviem www.oulehla.cz ten pan je vyhradny dovozca wiseco piestou to su kovane piestyokolo 4000cz z ameriky a pouzivaju sa aj u dragsterou da sa kupit aj origo ojnicka asi 7000cz nikasil ti vydrzi kratkodobo aj rychlost piesta cez21m/s dufam ze viete o com pisem kdez to vlozka pri takej rychlosti piesta to bude mat po smrti dos skoro nevravym ze nevydrzi ale ked tomu chces nakladat do cerveneho a viac jednoznacne nikasil robia to v cechach napr honda presou to tam posiela ale ked zavolas panovy oulehlovy rad ti poradi pripadne posli a urobia to a samozrejme kruzok je z meksieho materialu ako nikasil lebo je menej nakladny tak ze ked ti neprebehne lozisko ojnicne cez valec do vyfuku das novy kruzok a peces dalej bez obav prepocitaj na kolko ot to vytacas a budes vedet ci postaci aj vlozka len pozor pri vyrabani vlozky aby dodrzali spravnu toleranciu tepelnej roztiaznosti materialu a aby dobre vyfrezovali nasavacie a vyfukove kanaly my sme to uz riesily tak ze viem o com pisem lacne a dost dobre vlozky robia v ke pri zel stanici myslim kmetova ulica tel cislo dodam keby si mal zajem


19.12.2006 7:45

Re: Nikasilový povrch valca

momul
 Edvenčr 

Ikona

Karol1-ano,taky valec som mal moznost vidiet,no o pieste som nic nevedel :'( .
Ulba-motokara na ktorej som jazdil na cielovich rovinach vytacala 18-20000ot.min.Muselo by sa to prepocitat,ale myslim,ze ta rychlost piesta sa priblizovala k tym 20m/s.Motor nemal nikasil.Zalezi od kvality oleja.Ale Geofrey pise o XR a to nie je 2T!!!!


19.12.2006 10:18

Re: Nikasilový povrch valca

barlac
 Jogurťák 

ulba ...presne tak.ten pan,ktoreho spominas je zaroven aj enduro jazdec.tak velmi dobre vie ,co taka motorka potrebuje.jeden moj znamy s nim spolupracuje a ma super ceny.to co si uviedol,ale v sk a mensie obsahy aj menej.... :-O


19.12.2006 15:12

Re: Nikasilový povrch valca

barlac neviem presne ako to je teraz.
momul ja som necital cele prispevky lebo len tak som nahliadol tak som presne nepostrehol o akej moto sa bavyme xr ma moj brat a zatim mu to drzi vecsinou po tyzdni kazda umrela xr este zije to znamena ze babovka to nebude


19.12.2006 20:29

Re: Nikasilový povrch valca

Geofrey
 Kávičkár 

Dakujem vam velmi velmi za odpovede. Mam MZ a je pravda, ze ma zaujala XR 600, kvoli svojej jednoduchosti (a tym jednoduchej udrzbe), no necakal som nikasil. Ide o to, ze jazdenu masinu s povlakovanym valcom vidim ako dost rizikovu, kedze sa nevie, co s tym predchadzajuci majitelia navystrajali. Preto tie otazky na zivotnost a opravy.

Karol 1: velavravne foto, presne toto ma zaujima, odtrhnuty povlak a motor v haji, pri vlozke by sa to nemohlo stat; a vdaka za informacie o novych druhoch povlakov, Alusil som uz pocul, no NIKOM je novinka, ty mas asi opravarensku dielnu nie...

mariom: starostlivost je predpokladom, jasne - ked odflaknem udrzbu, motor pojde do kolien, no o to mi neslo, islo o nejaky odhad +- kolko km mi vydrzi taky motor, ked budem jazdit len bezne po asfaltkach na cestnych gumach s xr600 (pouzitie som este neuviedol sorry :-D )

barlac: diky za odporucanie a varovanie

majomi: vdaka za info, najma za cisla, s tym olejom to je znama vec a na nikasil by to bol zjavne killer

ulba: fantasticke info, ako vzdy; ratal som xr-ku a str. piest. rychlost vychadza na 16m/s pri 6000, pripadne 17.3 pri 6500, (neviem kolko presne toci xr600), to by tusim este mohli zvladnut aj liate piesty, tie od pana Oulehlu su pre fajnsmekrov, ktorym ja nie som (zatial); inak info o dvojtaktoch ma potesilo, lebo som zastanca tychto strojov, bohuzial vyrobcovia kaslu na ucinnost a emisie; akurat neviem presne co myslis vyfrezovanim kanalov - asi zrazenie hran po prebruseni...

Generalna otazka znie: ked budem jazdit s xr-kou len bezne po cestach, ziadny teren, obcas zahul a tak, bezna udrzba ako ma byt, kolko km, prip. sezon to vydrzi do GO motora, pripadne kolko vydrzi XR celkovo od novoty po 1. GO valca ? (odhady samozrejme :-) )


19.12.2006 21:05

Re: Nikasilový povrch valca

momul
 Edvenčr 

Ikona

Srasne vela,pokial sa o moto budes starat.(dobry olej,filtre).Podla toho ako pises si pedant.XR som nemal ale mal som XL a brat ju ma tiez uz 3 rok.Cez sezonu jazdime da sa povedat ze kazdy den,ci uz na mensie vzdialenosti,alebo vecsie a cisto len teren!!!No s motorom nie je ziadny problem,ide ako ma.(Akurat brat sa rozhodol,ze tuto zimu vymeni gufera na ventiloch).


19.12.2006 21:41

Re: Nikasilový povrch valca

Geofrey
 Kávičkár 

Diky momul, a Tvoj brat ju kupil kolkorocnu, pripadne kolko km a po kolkatich majiteloch ?


19.12.2006 21:50

Re: Nikasilový povrch valca

BranoOHC
 Turista 

Ikona

Ulba len male upresnenie, tzv. stredna rychlost piesta 21 m/s sa dosahovala aj pri liatinovej vlozke, niekedy sa islo aj viac, v ojedinelych pripadoch az do 28m/s.

Geofrey , Ulba tym mysli tym frezovanim to, ze po nalisovani 2T vlozky, ti musia presne pasovat otvory vo vlozke z kanalmi vo valci, (teda musia byt presne vyfrezovane) vacsinou sa to este trosku dopasovava (vyustenia kanalov) po nalisovani. Ulba tiez asi poukazuje na to, ze pri lisovani treba dodrzat toleranciu presahu, aby nahodou pocas prevadzky nedoslo vplyvom rozdielnej tepelnej roztaznosti liatiny a hliniku k strate presahu valca a vlozky, co by viedlo asi k prehriatiu vlozky.....


19.12.2006 22:18

Re: Nikasilový povrch valca

felesiga
 Bahniak 

Ikona

vysvetlite mi niekto.... ked je nicasil,tak tam nieje vobec vlozka? ci na tej vlozke je nicasil? konkretne aprilia tuareg????


19.12.2006 22:36

Re: Nikasilový povrch valca

BranoOHC
 Turista 

Ikona

Ak je nicasil, tak tam ziadna vlozka nie je. Valec je jeden hlinikovy monolit a len na povrchu pracovnej casti valca, teda vyvrtu pre piest, je vytvorena uz vyssie spominana extremne tvrda vrstvicka.


19.12.2006 22:44

Re: Nikasilový povrch valca

mariom
 Bahniak 

felesiga : nikasil sa nanáša priamo na hlinník , čiže žiadna vložka tam nieje .
Geofrey : odhad výdrže nikasilu je veľmi závislá od majiteľa . Ako som vyššie napísal . Posielal som dva 2T valce na nikasil a jeden drží dodnes (3roky bez väčšieho opotrebenia ) a druhý je už dávno v prdeli . Ten ktorý je už v prdeli pochoval majiteľ po pár týždňoch a to tým , že jazdil na krosovej motorke za studena plný kotol po ceste .
U 4T by som si dovolil povedať , že výdrž nikasilu je niekoľko krát vyššia .


19.12.2006 22:59

Re: Nikasilový povrch valca

karol1 nikom 2x tvrdsi ako nikasil :-))) >:-) kde to robia a kolko to stoji? >:-)

este k nikasilu určite predlžuje jeho životnosť poriadne zohriatie na volnobeznych otačkach na prevadzkovu teplotu a prve 2-3 minutky kludnejsie tempo bez vytačania do maxima...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil PegasBoy (20.12.2006 0:33)


20.12.2006 6:45

Re: Nikasilový povrch valca

este chcem dodat k tej vlozke ked mas zlu toleranciu tak sa ti pri zahriaty motora normalne zakusne piest vo valci ked to trocha ochladne tak pojde to dalej ale uz zazraky necakaj ako sa vravy na hrubke zalezi .heh
este k tej xr ke ako dlho vydrzi ked si pedant tak poviem a neklamem do penzii na hondu diely su ta ze kupis co treba a je to a je zname ze hondicka je spolahliva lebo je to na ukor vykonu aj ked xrko nieje čalamada. tam sa nema co pokazit a a vezmi do uvahy to ze sa modelovy rok 600 vyrabal tusim od90 do roku 99 bez vecsich zmien od 00 uz to je 650a vodou chladene tak ze keby nebola spolahliva tak to nerobia dodnes japoncici jedny


20.12.2006 7:19

Re: Nikasilový povrch valca

karol1
 Bahniak 

Ikona

Pegas Boy - v USA , cenu zatiaľ neviem a je to povlak na báze kubického nitridu bóru. tvrdosť dosahuje 3500HV ,( Nikasil tak 1500HV, kaleny povrch cementovanej súčiastky je cca 750HV)
HV- tvrdosť podľa Vickersa.


20.12.2006 7:36

Re: Nikasilový povrch valca

felesiga
 Bahniak 

Ikona

mariom...ja mam vlozku na tuaregu a toci cez 10 000 ot. a ide to paradne...je to mozne? aka je tam potom vlozka?


20.12.2006 8:00

Re: Nikasilový povrch valca

momul
 Edvenčr 

Ikona

Geofrey-je to rocnik 86.Majitelia?To je vo hviezdach.Ja viem o dvoch,ale bolo ich urcite viac.A myslim,ze na Hondu XR by pasoval v pripade nudzi valec z XL bez nikasilu (bratranec ma na TT valec z XT).Takze s tou XR ziadne strachy,taky valec zozenies za par korun od niekoho co mot. rozpredava.Aj ja som mal k svojej XL nahradny valec,no predal som ho s mot. :'(


20.12.2006 17:02

Re: Nikasilový povrch valca

SOLBERG
 Jogurťák 

Ikona

veru dobre ti to tu opisali,..
mas zbytocne obavy a pochybnosti..ked sa budes o xr starat a kupis ju v dobrom stave tak ta prezije!!a ak budes jazdit cestu kde sa aj dobre schladi neni problem...ta moto vela znesie...a nicasil je asi skoro posledna vec ktora by sa ti tam pokazila...tak nevahaj a sup do toho...poznam aj par chalanov ktory maju XR a plna spokojnost...bez problemov ;-)


20.12.2006 19:26

Re: Nikasilový povrch valca

Geofrey
 Kávičkár 

Ak sa da pouzit v pripade nudze aj valec z XL bez nikasilu (alebo vlozka), tak je to skvele. Diky SOLBERG za posmelenie.

Moje obavy sa podstatne zmiernili, skusenejsi bajkeri tu tusim ako mne, tak aj viacerym doplnili prazdne miesta v postupoch oprav, novych technologiach a udrzbe.

Tymto vrele dakujem vsetkym za tukanie do klavesnice, hodne ste mi pomohli, zelam vam vsetkym do buducna nespocet kilometrov a spickovych jazdnych zazitkov.

Koniec vlakna.


20.12.2006 23:22

Re: Nikasilový povrch valca

karol dakujem

geofrey nemaj boja nikasil vydrzi vela pokial ju nekatuješ za studena a podobne vecičky musi vydrzat >:-)
- verte ci nie ale na predchadzajucej Aprilii RX 125 nebolo z nikasilom nič robene aspon 4 roky ja ani predchadzajuci majitel od ktoreho som ju kupil a ani ten predcchadzajuceho majitela majitel nič nerobil ked som daval dole hlavu nič mu nebolo :-O ziadne skrabance no proste nič

- ale ako vravim kvalitny olej,riadne zohriatie motora na volnobeznych otačkach, a zo začiatku tak decentne, ked vidim nieake video ako po kopnuti uz hned davaju plny..a zohrievaju turovanim az mraz my beha po hrbte :-(((((( :'( toho sa vyvaruj !! ;-) a este filter čisitit, čistit,cistiti...


21.12.2006 7:02

Re: Nikasilový povrch valca

este mi neda nereagovat ktomu zahriatu motora ja zahrievam nie na volnobeznych ot ale dam sitic nastartujem pohnem na jednotku sytic vypnemm a zahrievam stroj v druhej tretine otackoveho pasma pozrem teplotu motora a uz tomu nakladam ked ma masina modre kolena od valca to znamena ze majitel ju zohrieva na sitic a tam je pomer paliva iny a zmyva to olejovy film valca to jej skodi samozrejme to nepocitis ked moto predas po dvoch ci troch rokoch ale keby si to mal 60 000 a viac tak to by bolo badatelne to len pre dodatok jak to robim ja a hlvne pri vypinani stroja neturovat!!!skodi to motoru jednak sila nema kam odyst a po druhe preplavuje to plnenie motora zmyva olejovy film z valcou to pisem preto aby ty ktori to nevedeli na to prisli ty ktory vedeli sa utvrdili a ty pre tych ktory to vedia a robia nech to robia heh


21.12.2006 19:25

Re: Nikasilový povrch valca

Geofrey
 Kávičkár 

Diky PegasBoy. Ulba zo vsetkym suhlas, riedenie olejovej vrstvy bohatou zmesou, splachnutie tejto vrstvy do bloku a zriedenie oleja vo vani (alebo v nadrzke v pripade suchej skrine) a tak dalej, vsetko suhlas, len by som podotkol k tomu "vykon nema kam odist", ze vykon vzdy ma kam odist, pricom v pripade volnobehu vykon pokryva vnutorne straty motora. A samozrejme opat suhlas, ked je motor karburatorovy, clovek mu vykuri a vzapati vypne zapalovanie, tak palivova zmes sa nespali, ulpie na stenach valca intenzivne rozriedi olejovu vrstvu, ktoru samozrejme v tomto stave posle stieraci kruzok do bloku, kde nariedi zvysok oleja. Potom treba olej castejsie menit, aby nebol problem. Preto sa aj olej cestejsie meni pri mestskej prevadzke... (Uf ale som sa rozkecal...)


26.12.2006 11:57

Re: Nikasilový povrch valca

felesiga
 Bahniak 

Ikona

aj 4 takty maju nikasil??? (napr xt xl tt?),ci len 2 takty


26.12.2006 12:28

Re: Nikasilový povrch valca

felesiga jasné že majú


26.12.2006 14:21

Re: Nikasilový povrch valca

momul
 Edvenčr 

Ikona

Ale XT,XL nie!


01.02.2007 19:24

Re: Nikasilový povrch valca

Dano98
 Kávičkár 

Ikona

A KEDY ZISTIM ZE MI TREBA ROBIT NICASIL NA MX?


01.02.2007 20:46

Re: Nikasilový povrch valca

Qwerty
 Jogurťák 

Ked novy Nikasil nepomaha
aj ujo karol1 sa obava.
Treba tam dat 2x tvrdsi Nikom
piestik bude behat jak raptor s pipikom.

Nehovorte to ale jeho mame
lebo ona velmi sa sklame.
Tvrde veci robia velke divy
Zamyslite sa,preco ho mate taky krivy…

Ps: odpustite mi,ja som si nemohol :-( >:-)


01.02.2007 23:08

Re: Nikasilový povrch valca

karol1
 Bahniak 

Ikona

:-D



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.