Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3156 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28587
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17020)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11567)

Veterný štítok na JAWA - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVeterný štítok na JAWA - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
14.08.2006 15:24

Veterný štítok na JAWA

Jack
 Kustomizér 

Ikona

Rozhodol som sa vyrobiť si veterný štítok na svoju JAWA 350.
Postupujem podľa "novozélanďana" a to: kúpil som stavebný zinkovaný drôt, z ktorého tvarujem obrysy a spájkujem pištolovou pájkovačkou priečnu sieť priamo na moto. Už ju mám v podstate hotovú.
Teraz plánujem otestovať svoj návrh. Polepím sieť papierom a namiesto plexi nalepím igelit. Preveziem sa a keď sa osvedčí, vyrobím laminátový odliatok a plexisklo.
Má niekto skúsenosti?


14.08.2006 18:04

Re: Veterný štítok na JAWA

johny99
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Nazdar skus sa pooitať na jawamaiii info tam je monty z prahy a on sa zaoberá výrobou plexi a rád poradí a možno má slušnu cenu na hotove plexi , mnoho zdaru ;-)


16.08.2006 13:37

Re: Veterný štítok na JAWA

Jack
 Kustomizér 

Ikona

Johny99, skúsil som, ale ako vidím, on je podnikateľ a ceny hotových štítkov sú nad 1000 českých, čo je pre mňa teraz dosť.
Skúsim niečo sám, lebo kus plexi doma mám, aj zbytok z Tatrana. Možno z neho spravým vhodný výrez.
Potom sa ozvem.


16.08.2006 14:57

Re: Veterný štítok na JAWA

Pali79
 Turista 

Ikona

chapem ked nejsou many...
no kedze mas nejake materialy a stare diely doma, skus nejak pripasovat to co mas k tomu co chces a zladit to nejako (hadam ma chapes). Proste nevymyslat si cisto len svoje tvary, ale navrhovane laminaty prisposobit existujucemu ( vyrezane z plexi ) a slusny veterny stitok by sa mal podarit :-) Prajem zdarily vyrobok :-)

Daj potom vediet ako sa ti to podarilo :-)


18.08.2006 10:00

Re: Veterný štítok na JAWA

Jack
 Kustomizér 

Ikona

Áno, Pali79, tak by som to chcel spraviť.
Pozaral som tvoju Suzuk-u a v podstate mi štítok vychádza podobný, ako ten tvoj, možno trochu vyšší.
Ako ti slúži? Chcel by si ho vylepšiť, ak by si mal tú možnosť? -zväčšiť, rozšíriť.
Určite sa ozvem, možno aj v priebehu prác urobím nejaké foto.


18.08.2006 20:06

Re: Veterný štítok na JAWA

Pali79
 Turista 

Ikona

Nazdar Jack, urob urob fotecky! Ja stale ked nieco robim ci uz na moto alebo aute, si pofotim ako to vyzeralo pred, priebeh prace a aj vysledok a potom zasnem, ze to ani nie je pravda :-D

Veterny stitok na mojej Suzi je skor taky esteticky zazitok ako funkcny, vela toho vzduchu neodkloni ako by som si zelal. Ale to je zjavne tak u vsetkych takych malych "turistickych" stitov... Proste ochrani tak max. telo pred naporom vzduchu a tiez pristroje od kopec musiek a pod. hnusot co sa natrieskaju pocas rychlejsej jazdy :-D Ale helma s hlavou v nej, nie je odlahcena od aerodynamickeho tlaku vzduchu!

Podla mojich skusenosti so stitmi (hlavne na inych rychlych motorkach) je velmi zlozite, najst ten spravny aerodynamicky tvar a polohu. Lahsie to maju masiny s pevnou polokapotazou, kde svetlo je zvacsa vkomponovane do obrysu (a designu) a spolu so stitom tvori velku plochu, ktora odvadza vzduch ponad hlavu a nie rovno do plexi helmy... Mozno niekto iny ma ine skusenosti, no ja mam take, ze aj glupe, skoro rovne, domontovane plexi na BMW R 1100 R bolo strasne, robilo viac skody ako osohu! Za nim uz pri takej 80-100kmh zacali vznikat neprijemne turbulencie prave v oblasti helmy a to mi potom dost trepalo celou hlavou aj plexi na helme. Cize pozitok z BMW siel dole (ale to len kvoli zlemu stitu!). To potom radsej ziaden veterny stitok ako taky! Bud by sa dalo este pohrat s jeho sklonom alebo ho vysmarit het! ;)

Na mojej Jawke som skusal zvacsit ten originalny, pristroje kryjuci stitok, tak, ze som prilepil lepiacou paskou maly karton smerujuci len dohora a isiel sa povozit a zistit co to spravi. Obdoba, hnusne fucalo do hlavy, ta reku kaslem, odlepil som to a bolo konec experimentom! Urcite na Jawe mi netrebalo ochranu pred tlakom okolo obtekajuceho vzduchu pri velkej rychlosti :-D Tebe kolko vytiahne ? ;) Ak nejazdis casto na nej vyse 100kmh, tak to ber skor len ako okrasu masinky, nie aj ako funkcnu sucast ;)

A na Suzi zatial neplanujem s tym stitom nieco robit teda co s nim narobis?, iba ak tak vymenit za vecsi... Jedine, ze na nom trosku poexperimentovat a pohrat sa s kartonom... uvidim. Ale ako vravim, ked si porovnas masiny co su origo bez stitov, klasiky s okruhlym svetom... a das tam stitok, tak je hodne maly a inde polozeny ako napr. taka Yamaha XJ 900 S Diversion... to je krasny priklad ze tam to uz fungovat bude! Svetlo je nizsie a viac v predu ako okruhle by bolo, a spolu s plexi vytvara vecsiu plochu => lepsie vedie vzduch ponad hlavu. A okrem toho mavaju tam aj take otvory, ze cast vzduchu pusta pod stit a tak zmensuje rozdiel rychlosti pridnic... proste necapli tam co im prve prislo na um ;) A zas, davat si sklo z autobusu - to ma nelaka ;) Ved jazda na motorke nech je jazdou na motorke a nie kdesy ukryty v plechovke!

A este, neviem ake to bude mat vplyvy pre spolujazdca,... ci nahodou si jazdec nepolepsi ale spolujazdec velmi nepohorsi...? Ja na to hladim, lebo mam moju spolujazdkynu-ladvinku rad! a nechem aby sa jej hlava trepala v turbulenciach!!!

Tak vela zdaru pri modelovani! A prihod fotecky tej svojej masiny! ze jaky to 4valec :-D

PS: nemam rad stity, ktore funguju ako "lievik" veduce luft rovno do kxichtu... ;)


21.08.2006 10:06

Re: Veterný štítok na JAWA

Jack
 Kustomizér 

Ikona

Pali79, si sa rozpísal..ale som rád!
Ako som plánoval, tak som v piatok polepil drôtenú kostru -naspodu samolepkami a navrchu priehľadným igelitom (v skutočnosti bol nepriehľadný!) a vyrazil som testovať.
Išiel som rýchlosťou len do 90, lebo vyššie rýchlosti, vzhľadom na vek mašinky, neplánujem.
Na prilbe som registroval dosť nepríjemné turbulencie vznikajúce za štítkom. Rukou som potom za jazdy "ohmatával" celý priestor: za štítkom bol parádny kľud v celom priestore, teda telo by som mal kryté, keď som sa chcel zbaviť turbulencií na prilbu, musel som sa prikrčiť za štítok, čo bolo ale neprirodzené a pre divákov určite zábavné!
Mal som pred Jawou Tatrana125 s plexi a tam som aj pri daždi zmokol len minimálne. Toto leto ma na Jawe chytilo také mrholenie, mal som kraťasy a tričko, kvapky sa do mňa zabodávali ako ihly! Preto som začal uvažovať o štítku, aspoň na telo.
Tiež som si všimol, že "dospelé" mašinky majú na spodnom okraji štítku vzduchovú medzeru, ako píšeš aj ty, som presvedčený, že by čiastočne eliminovala turbulencie okolo hlavy. Budem testovať.
Foto bude, no mám problémy s aparátom a prenosom do PC, ale bude!


21.08.2006 21:09

Re: Veterný štítok na JAWA

Pali79
 Turista 

Ikona

Jack, no tak vidim ze si sa do testovacich a experimentujucich prac pustil hufne ;) Mas moje fandenie!

Tie turbulencie v oblasti helmy... no, to bude asi dost tazky oriesok, natvarovat stitok tak, aby si ich zredukoval na prijatelne minimum... ale skusaj, testuj, badaj, experimentuj...! niekedy aj nieco okato nepravdepodobne moze pomoct - skor to zistis metodou "pokus-omyl" ako nejakymi speci vypoctami :-D

A jasne, chapem, ja som sa tiez neodvazoval na mojej Jawke z hladiska tolerancie k veku masinky (aj dobe vzniku navrhu celeho stroja) na vecsiu rychlost ako 110kmh ;) (max. som otestoval v zalahnuti na jednej nemeckej dialnici 115kmh - tak trosku mierne z kopecka... a to neskutocne sla! to som uz nemal ako viac zavriet plyn... mozno na 1/10 plynu som siel :-D Uz iba vypnut spojku a ubrat uplne plyn by znizilo jej rychlost... ;) )

Teda ak uvazujes do tej rychlosti 90-100kmh tak chapem. A neradno jazdit len v tricku a kratasoch, nie len z dovodu mozneho mrholenia a pocitu ihliciek do noh...

Tak sa popasuj s aerodynamikou svojho stitu, je to naisto zaujimave, nieco sam navrhnovat a tvorit (a nie len vsetko kupovat hotove z obchodu!) Vela zdaru a trpezlivosti, a som vazne zvedavy ako sa ti to podari a tesim sa aj na fotky! :-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.