Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3614 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28545
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17001)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)

KTM - každý týždeň malér - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKTM - každý týždeň malér - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (6 hodnotení)

Diskusia k článku: KTM - každý týždeň malér

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
19.11.2023 21:38

KTM - každý týždeň malér

radkis
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

skoda skoda, o par zhorenych statoroch som uz cital. mne samemu tiez odisiel zadny tlmic, ale nastastie mi ho vymenili v zaruke. ktm 1290 SAT mi sluzila a sam som na nej nabehal cez 144 000km 8-)


20.11.2023 10:29

Re: KTM - každý týždeň malér

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

V KTM som bol, nočné vo fabrike v tom čase určite nerobili... ;-)


20.11.2023 10:38

Re: KTM - každý týždeň malér

KaTeM
 Edvenčr 

Ikona

Keď by sa mi hentak priečila motorka, neviem či by som chcel ešte pokračovať vo výlete, asi by som to aj keď nie hneď, ale rýchlo otočil domov.


20.11.2023 10:40

Re: KTM - každý týždeň malér

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

No a teraz k članku, super že si ho napísal a super foto aj zážitky. Aby si nebol smutný je kopec moto čo majú alebo mali podobné problémy. Také BMW F800/650 GS a ich podobné problémy s alternátorom je niečo podobné okolo 60 000 km vydržal max. V minulosti nekonečné problémy Hond a japoncov s reglermi, palivové Čerpadlo na Varadere a pod, na GS štartér, hall senzor (to až po fakt veľa km) ... Každá má niečo...

Čim je elektrika jednoduchšia tým skôr opravíš... ;-) [dobre]


20.11.2023 10:41

Re: KTM - každý týždeň malér

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Jo a to že tlmič tečie nie je na výmenu, len servis...


20.11.2023 11:00

Re: KTM - každý týždeň malér

salem79
 Kávičkár 

Ikona

Ta elektrika na KTM asi nebude ziadna slava. Osobne som zazil 2x situaciu v kempe, ze po nocnom dazdi bola rano baterka v kome. (1190/1290)


20.11.2023 11:18

Re: KTM - každý týždeň malér

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Nechapem jedno: po navrate z Norska sa co diagnostikovalo ako zavada? To sede tlacitko asi nie, ci? Lebo podla popisu som to cele hned tipoval na regler. Potom si prisiel na to, ze stator alternatora, co je podobna zavada. Takze ak je to len toto, tak ta motorka je na tom stale dobre.

Ako pisal Awia, Honda mala problem s reglerom, ten sa na VFR800 porucal vzdy po 40-60 000km. Vymena za Ignitech problem vyriesila. Inak nic. A to je podobne u Teba.

Ten tlmic, bol proste asi vadny kus, stane sa. Akurat, reklamaciu si mal vyhadat, je na predavajucom, aby dokazal, ze nevymenenie motoroveho oleja mohlo mat vplyv na tlmic, co samozrejme nemalo a tym padom na tlmic zaruka stale plati.

To, ze kuri pod zadkom, je smutne a neprijemne. Nastastie ako-tak riesitelne.


20.11.2023 15:19

Re: KTM - každý týždeň malér

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: Vidicon: Mne tam trochu nesedi, ze pisal ze tlmic zacal tiect po 10000km, ale neuznali mu reklamaciu lebo nedodrzal servisny interval 15000km (???). Cize to reklamoval az kedy? A dalsia vec je, ze to zdvodnenie asi nebolo tak ako on pise ze "nevymenil olej". Pravidleny servis nie je len menit olej a filtre. Ked si pozries tabulku co vsetko maju pri kazdom servisnom intervale urobit a skontrolovat, je to dlhy zoznam. A urcite je tam aj kontrola podvozku. Ja ked davam motorku do autorizovaneho servisu tak za tie peniaze ocakvam ze naozaj urobia a skontroluju vsetko co vyrobca predpisuje, nie len vymenia olej... Na druhej strane, aj tak je to od predajcu chrapunstvo.

Re: Awia: Ak je tlmic servisovatelny. :-) Napriklad moj sa oficialne servisovat neda. "sealed unit" iba vymenit kus za kus.

Dôvod úpravy: Mohol by prezradit ktory predajca sa takto zachoval. Nech vieme kde nakupovat :-)

Upravené 2 krát. Naposledy upravil w4tch0 (20.11.2023 15:23)


20.11.2023 16:31

Re: KTM - každý týždeň malér

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Vidicon: Nič som nedával do servisu. Moto išla po dvoch suchých dňoch v Nórsku v poriadku. Potom som niečo odjazdil doma, vymenil gumy, žiadna závada. Videl som to na tú vlhkosť v kontaktoch.

w4tch0: Tlmič začal tiecť, myslím pomaly som pri spodnom uchytení vedel, že to je mastné a chytal sa tam prach. On hneď nevytiekol, to trvalo tisícky km, než bol prázdny. Ja som normálne jazdil, nestálo mi to pol roka v garáži. A keď motorka bola čistá, tak si nevidel problém so zadným tlmičom. Olej na spodu bol zas po odjazdení 500-1000km. Potom som kvôli tomu išiel do servisu v BA, kde spísali reklamáciu. O pár dní mi dali vyjadrenie, že druhý servis, čo mal byť v 15000km, som možno robil v 16700km /nehrotil som návštevu servisu cez koronu presne na kilometer/, tak neuznávajú reklamáciu /nedodržanie 15000km servisného intervalu/. Možno v ten deň som písal aj do rakúskeho KTM, cez ich webový formulár, bez odozvy.

radkis, awia: Každá motorka je poruchová, to iste. Len máloktorý majiteľ sa prizná a novinári to pri testovaní nových moto /hocijakej moto/, prezentujú ako najlepšia motorka na svete. Len majitelia môžu tomu dodať tú dlhodobú pravdu dennodenným používaním.


20.11.2023 16:36

Re: KTM - každý týždeň malér

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

w4tch0: Tej 100% kontrole pri servise neverím. Videl som to v jednom videu, keď m.cz mali BMW na servis po 1000km. Napr. také dotiahnutie šróbov. To som aj zabudol spomenúť pri KTM. Už som to videl aj na testovačkách. Tečia chladiaca kvapalina, potom Ti ostanú biele fľaky na motore. Problém je len nedotiahnuté skrutky, objímky, čo držia hadice. Keď som to zistil ešte prvým rokom používania, podoťahoval, dolial kvapalinu a už neboli problémy.

Najlepšie je, keď človek motorku umýva každý mesiac, skôr si všimne problémy /niečo tečie, niečo je špinavé, mastné, ...../. Ručné umývanie, ak to obšľahneš wapkou, tak si nič nevšimneš a po vyčistení je ako nová.


20.11.2023 17:25

Re: KTM - každý týždeň malér

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: nevo: Toto ma na KTM ako firme dost odpudzuje. Lebo hentie problemy s prevadzkovymi kvapalinami maju dlhodobo a zjavne je to systematicky problem vo vyrobe. Ci uz nedotiahnute objimky hadic alebo vadne ci zle nainstlovane tesnenia... furt daco. Ked sa to napravi potom je uz pokoj. Ale preco KTM neurobi nejake systematicke zmeny u seba aby k tomu uz nedochadzalo? Maju zjavne v <|>, ako aj pri tvojom emaile.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (20.11.2023 17:25)


20.11.2023 23:28

Re: KTM - každý týždeň malér

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: nevo: Prva vymena je tusim po 1000km a potom kazdych 15. Cize si bol len 700km po. To neverim, ze bol dovod neuznania zaruky. Ale ja by som v tej motorke olej 15k km aj tak nenechal.

No ked ty si pol roka sral na tecuci tlmic, kde mozno stacilo vymenit guferko za 20e (+ robota, olej, plyn), tak oni sa ti vysrali na vymenu celeho vydrateho tlmica, ktory behal bez oleja. Ale to len taka uvaha, ako by som sa zachoval asi ja na ich mieste.


21.11.2023 12:40

Re: KTM - každý týždeň malér

sisobmw
 Edvenčr 

Hodnotenie: Dobré

Mrzia ma tie tvoje problémy. Tiež sa prikláňam, že by som to riešil po príchode zo škandinávie. Ale to uz je jedno. Ako spomínal Avia, mal som BMW F 800 GS. Tam bol presne ten problém s dobíjaním, teda zo statorom. Keby si to dal skontrolovať po príchode, prišli by nato. Stator keď sa zohreje prestane pracovať, jedno z vynutí. Pri studenej moto dobíjala keď sa zohriala postupne napätie klesalo. Mimochodom mne na BMW vydržal origo stator 105000 KM. Prvá náhrada 20000 km po reklamácii ďalšia 40000km. Predaná pri 145000 km. Moto stále jazdi s ďalším statorom teraz, 206000 km.
.


21.11.2023 13:41

Re: KTM - každý týždeň malér

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

U 800GS za to môžu japonci, alt je DENSO, u KTM asi číňania? >:-)
Ale nie, skôr by ma zaujímalo aké podmienky majú predajcovia v servisných zmluvách od výrobcov, možno tam je pes zakopaný.
Na čo majú iba paušál, či dodané náhradné diely bez preplatenia roboty, akú opravu môžu spraviť sami bez predchádzajúceho schválenia výrobcom, ktoré diely sú rovno na začiatku vylúčené zo záruky /tlmič?/ a podobne.
Bolo by zaujímavé vedieť to porovnať podľa značiek a tiež štátov, lebo vyzerá to tak, že v AT, DE či USA predajcovia môžu byť ústretovejší ako u nás.

prezradí niekto niečo? ;-)


21.11.2023 15:01

Re: KTM - každý týždeň malér

BorisF800
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Mne ešte v roku 2019 v Rakúsku pri Klagenfurte zhorel Alternátor. Kamoš mi požičal baterku dojeli sme do Slovinska tam sme kupili autobaterku, svorky, káble, odpojili alternátor a žiarovku svetla. Autobaterku dali do kufra a káble natiahli k batérii na motorke. Každú noc som dobíjal autobateriu a v pohode som jazdil. Štartovalo v pohode. Ráno po nabití mala baterka 12,8V a večer po 500-600km 11,5V


21.11.2023 15:13

Re: KTM - každý týždeň malér

BorisF800
 Turista 

Ikona

Ešte som zabudol pripísať že ja na mojom F800ST som menil Alternátor 2 krát. Prvé v 50tisic km a druhý krát v 90tisic km to bolo po tom Slovinsku. Teraz mám vyše 111tisic km a zatiaľ v pohode
Je pravda že po Korone už toľko nejazdim ako do roku 2019.


21.11.2023 16:04

Re: KTM - každý týždeň malér

radkis
 Turista 

Ikona

Re: tryskac: riesil som zarucnu opravu zadneho tlmica mojej KTM 1290 SAT (asi v roku 2017) priamo v rakuskom St.Poltene. Prve co si fotili, bola servisna knizka (nemali pristup do svk servisnej databazy) a priamo predo mnou posielali mail s komplet udajmi priamo do KTM centraly. KTM servis ani KTM obchod nerozhodovali o nicom, rozhodovala priamo KTM centrala. Mne tu reklamaciu uznali a dali mi uz tlmic z modelu 2016, kde uz bola chyba odstranena. Sice sa to tahalo skoro 2 mes, ale nakoniec u mna vsetko dobre dopadlo


21.11.2023 16:31

Re: KTM - každý týždeň malér

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: radkis: aj ked to dobre dopadlo, ten rpístup nie je nič moc a to bolo v AT nie SK.
Lebo "dali mi uz tlmic z modelu 2016, kde uz bola chyba odstranena." takže vedeli, že majú výrobnú chybu, ale aj tak snorili po servisnej knižke aby sa z reklamácie mohli vykrútiť a trvalo im to pol leta.


21.11.2023 18:48

Re: KTM - každý týždeň malér

radkis
 Turista 

Ikona

Re: tryskac: uplne tvojmu pohladu rozumiem, no zas z druhej strany, zo strany vyrobcu ked predpise servisny interval (to nie je len vymena oleja s filtrom, ale aj kontrola toho, toho, toho a su medzi nimi fakt tie tlmice jasne ze len vizualne + napichnutie na diagnostiku a dalsich 15 veci) tak aby v tom mal vyrobca "poriadok". je tam jasne dana predpisana kontrola a raz za 15 000km ma fakt nezabije prist na cas do servisu a mat pokoj - cize dalej zaruku


22.11.2023 15:43

Re: KTM - každý týždeň malér

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: radkis: je to zmrdstvo, ale nie su jediny. Patam si ked VW koncern mal prolem ze prakticky vsetky 1.8TSI motory zrazli olej po litroch. Bol to znamy problem ktory po urcitom najazde takmer vzdy koncil smrtou motora. Riesilo sa sa to vymenou piestov a piestnych kruzkov. Ale ked clovek dosiel do servisu a stazoval sa ze mu to zere olej tak to vzdy bolo najprv ze do 1l na 1000km je to v norme (neviem ako moze byt v norme ked motor za servisny interval zozere celu svoju olejovu napln 5x). Potom sa robili vahove skusky a pod a az ked si tymto vsetky clovek presiel tak horko tazko na reklamaciu motor pretesnili... pritom kazdy aj v tom service od prveho momentu vedel kde je problem.


24.11.2023 13:22

Re: KTM - každý týždeň malér

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Žial sú aj vačší zmrdi napr. poznám výrobcu traktorov, ktorý má prvú prehliadku danú po cca 1000 km no musí byť vykonaná do polroka od kúpy. Ak ten polrok niekto prešvihne, lebo si kúpil traktor mimo sezóny robôt, tak mu z radosťou rovno zrušia záruku, alebo ju musí spraviť aj ked má iba 100 km. I-GRR


25.11.2023 12:32

Re: KTM - každý týždeň malér

wiese
 Turista 

Ikona

1290 rocnik 2015 a 2016 boli najspolahlivejsie 1290 tky podla mna,teraz je to uz len masova produkcia,bol som v ktm ako zvarac 2 dni a odiiel som,strasne nahanali.


25.11.2023 23:05

Re: KTM - každý týždeň malér

Merlin00
 Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

No co, niekedy sa nieco pokazi, potom sa to opravi a je pokoj. Niekedy len na chvilku, ale vzdy to je aspon sranda.
Rozmyslam, ci som po 100.000 km menil okrem lozisiek alternatora, aj uhliky..
Ale viem ze ma skaredo vytocil starter, ked mu odpadli magnety.
Po prilepeni dodnes drzia.
Mal by som skontrolovat aj uhliky..
..
Tuho premyslam, ci je vobec vhodne vyrabat stoje a najma motorky, ktore sa daju opravovat na kolene.
Aj tak na to nikto nema cas a do servisu sa ide az vtedy, ked svieti prilis vela kontroliek, alebo to treba tlacit.
Pravda je, ze servisy su nielen drahe, ale aj treba niekedy cakat.
Cakat na termin a potom na opravu, nekedy medzi tym aj na diely.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.