Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3945 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28579
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17016)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11563)

Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022) - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuHonda predstavuje plného turistu NT1100 (2022) - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (12 hodnotení)

Diskusia k článku: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
21.10.2021 14:45

Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

w4tch0
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

By ma zaujimalo ci ten motor aj nejak zasadne prepracovali pre tuto motorku oproti Afrike. Lebo vo videu sa sice mihol titulok ze "Refined engine with 400km range" ale v Afrike by som ten motor a jeho prejav opisal skor ako unrefined... a priaznivou spotrebou (a teda dobrym dojazdom) tiez neovplyva. Nemam nic proti tomu ked vyrobcovia pouziju jeden motor vo viacerych modeloch. Len by to mal byt dobry motor a nie nieco co je v ramci konkurencie skor podpriemerne.


21.10.2021 14:58

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Motoricky / výkonovo bude strácať na každého priameho konkurenta (MT-09 GT / Versys 1000 / S 1000 XR / GSX-S 1000 GT).

Dizajn ako keby CBF1000 prešla bránou času do budúcnosti. Omladilo ju to ale nejaká veľká emócia z toho nejde...

Zaujímavé je, že tu sa to už dá dodávať rovno aj s hlavným stojanom, čo ale pri Afrike (z ktorej tento spaceship vzišiel) nejde.
Len sa neviem rozhodnút či na Afru ten hlavný stojan nedávajú koli hmotnosti v tabuľkách alebo doplakom za výbavu.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (21.10.2021 14:59)


21.10.2021 16:42

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

cruelbody
 Turista 

Hodnotenie: Dobré

Re: w4tch0: mas dojem ze motor z afriky je podpriemerny?


21.10.2021 17:28

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: cruelbody: Ano mam. Neoplyva ani vykonom, ani spotrebou a hlavne nie kulturnostou chodu. Ked sa bavime o triede velkych cestovnych adventur. Ano, mozeme argumentovat ze Afrika je motoricky tak trochu stred medzi tymi mid-size a tymi naozaj velkymi, ale len objemom motora. Lebo hmotnostou, rozmermi a cenou takmer tiez je tam hore medzi velkymi a tam proste zaostava. Bavim sa primarne o verzi Adventure Sports. Ta zakladna Afrika je taky zaujimavy unikatny pocin ktory sa tazko s niecim porovnava. Moznych konkurentov v segmente cestovnych ci sportovo cestovnych motoriek uz nacrtol Raptor. A viac menej to bude zase podobna story.

Vidim jediny dovod uvazovat o kupe, a to je ked niekto chce silou mocou DCT. Aj predaje ostatnych modelov kde je moznost DCT tomu nasvedcuju, ked vacsina sa ich preda s DCT.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (21.10.2021 17:28)


21.10.2021 18:05

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Toto tiez nebude ziadny zazrak na cestovanie so spolujazdcom.


21.10.2021 18:20

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

Explo
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Aj tak 9 z 10 Afrik nikdy nezíde z asfaltu. Tak táto motorka je presne pre to :-)


21.10.2021 18:51

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

cruelbody
 Turista 

Re: w4tch0: Iste vedia co robia... a ked chces mat relativne lacnu moto(neviem kolko tato bude stat) tak nemozu vyvyjat na kazdy model extra motor.

Otazka vykonu ....stale moze niekto povedat ze tych konikov by tam mohlo byt viac...ja mam cbf 600 a poviem uprimne mne tych 80 koni na cestovanie bohate staci.... a keby som mal tychto 100 tak by som mal asi usmev jak Džeger.. a iste niesom sam ale...stale sa bavime o cestovnej masine....

otazka spotreby...tazko posudit niekto by moho zmerat kolko skutocne zerie.....moja cbf 600 podla papierov zerie 5,5 litra...no mne 5litrov a to dlhodobo

otazka kultury chodu je velmi subjektivna...kdesi som cital sa ze honda shadow spirit 750 co mam,ze vraj trasie ....noooo podla mna netrasie vobec :-) ..takze to je velmi subjektivne

a hlavne kopec ludi tieto detajli neriesi .Chce aby ho masina spolahlivo doviezla kam chce...aby vyzerala trosku k svetu a aby si nemusel kazdu chvilu nieco opravovat.... a ked to ta motorka dokaze tak nebude riesit ze preco ma len 100 koni a nie 110 ako konkurent... skor si vsimne ze ide lepsie odspodu ze viac odpusti....ked sa uz bavime o cestovnej moto...


21.10.2021 19:22

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

U mňa nemastné - neslané.

Nejaké prepracovanie motora tam je, výkon, krúťak hore dolu o 250 otáčok oproti Afrike /motorkári.cz to pekne opisujú/.
Cena 13290€, tisícka hore za automat.


21.10.2021 19:23

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

sála z toho také lacné RTčko - takže podľa mňa dobre. Treba sa učiť od najlepších.
100k - pre jedného plne dostačujúce, pre dvoch - no, toľko mám teraz a viem si predstaviť 20-30k navyše, ale dá sa s tým žiť. Takže dôležité je, akú honda nasadí cenovku.


21.10.2021 19:32

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

cruelbody
 Turista 

Re: nevo: skus si ho predstavit v inej ako sivej :-) ta siva je hrozna ..heh


22.10.2021 8:18

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: w4tch0: a nehovoris nahodou este o 1000? Lebo 1100 uz su podla mna podstatne vyuzitelnejsie. Aj zaklad, aj Adventure sports. Hlavne v manuali, tu dvojspojku by som velmi nebral.

Herghott


22.10.2021 9:58

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

pjotor
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Zoznamte sa, toto je moja buduca motorka, konecne snad to bude nieco co mozno nahradi Pan European


22.10.2021 11:15

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

pan 1300 je sice konstrukcne dinosaurus oproti tomuto ale zaroven motoricky stale asi o dve triedy niekde vyssie


22.10.2021 13:03

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

pjotor
 Kávičkár 

Ikona

nie 1300 ja mam 1100 a motoricky som nenasla lepsi motor este :-) no proste uz je mi ta motorka tazka


22.10.2021 15:36

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

1100 nepoznam vobec tak preto som o nej nepisal. S 1300 som uz prisiel do kontaktu a je to PánMotorka


22.10.2021 15:46

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

Explo
 Kávičkár 

Ikona

Podľa prvých záberov si vybrať budúcu motorku? No ja neviem...
Keby bola aspoň v zľave -50% z 30 000€ na 15 000€ tak v spojení so ženou by som to ešte chápal :-)))


22.10.2021 22:52

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

MajoKE
 Skútrista 

Ikona

Motocyklový Honda bôžik a ja sme vedeli, ze čakám na tento motocykel. Unikli prvé obrázky a vedel som, ze je pre mňa zle....reťaz. Tak rýchlo na inzerciu.

Podarilo sa mi uchmatnúť (hádam posledný)Crosstourer 2020, kovadlinu na kolesách.

Chýba moto v strednej triede s kardanom. Ostalo len MG. Kde sú Yamaha XJ900, NT700V?

Takže u mňa je novinka ako dvojvalcové cbf1100. Ale chválim!


23.10.2021 9:27

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

pitaz
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

len tak na prvy pohlad a precitanie, sa mi to zda, ako velmi dobry pocin od Hondy... to bude prijemne cestovanie [dobre]

design OK, motor z afriky super, mozno skoda tej retaze a tablet miesto budikov uz je dnes asi standard :-D


24.10.2021 9:40

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

Hodnotenie: Dobré

Pekna motorka a urcite aj dobra [dobre]

Ale...z mojho pohladu na KOMFORTNU a BEZPECNU turistiku pre DVE osoby musi vykon zacinat pri cca 140 konoch (a tomu adekvatnom krutiaku)...o pocte valcov sa uz rozpisovat nebudem...


24.10.2021 10:18

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

Explo
 Kávičkár 

Ikona

Re: boombastic: ...z mojho pohladu na KOMFORTNU a BEZPECNU turistiku pre DVE osoby musi

mať motorka slušný výkon v každom spektre otáčok. Od cca 1500 do 6000-8000 ot. Čo mi je z motorky ktorá má 150 koní ale pri 11000 ot. To ju budem držať na okreske alebo v meste na 1. prevodovom stupni? :-)


24.10.2021 11:00

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

Ja pisem o turustickej motorke. Ty o maloobjemovom supersporte...alebo teda ma usmerni, ktora TURISTICKA motorka ma maximum pri 11 tisic otackach? Este som nepoznamenal, ze za turistiku povazujem motorku od objemu 1200...ale to povazujem za vseobecnu samozrejmost...


24.10.2021 12:46

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

Explo
 Kávičkár 

Ikona

No, čiže kone a kW sú slabý ukazovateľ. Napr. CBF1000 má motor z CBR1000, čiže výkon bude dostačujúci, ale priebeh výkonu nebude ideálny (aj keď je pozmený)

Lepšia voľba je motor z Afriky


25.10.2021 9:32

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

Anton Horváth - Bjorni
 Kávičkár 

Hodnotenie: Dobré

Naozaj ak chcu ist dvaja na turistiku, je pottrebnych 140 koni? bavime sa o turistike, teda dvaja ludia (budme vyzrany - 120+80) batozina(nech 80) motorka (250) to je nieco cez 500 kg. Fakt je potrebny taky vykon?

Ved ked idem takto plne nabaleny, nepotrebujem dat stovku za 3 sekundy, ked chcem dat 100vku pod dve sekundy, tak sa postavim na vahu. Idem preto aby som videl a uzival si prijemnu cestu, nejdem preto aby som stale vykukal spoza auta predo mnou, ci ide nieco oproti a ci mozem rychlo predbehnut.


Neviem, ja si myslim, ze tychto 100 koni by malo s prehladom stacit. Ak sa chcem vybujacit, tak idem na okruh a nie na turistiku. Kolko ludi je, co prejdu svet aj s 40 konmi a maju krasne zazitky a dobry pocit. Podla mna to nema byt tak moc o vykone, ale kedze idem na dlhu trasu, tak hlavne o pohodli (dobra pozicia jazdca, kultivovany prejav motorky a podobne). Viem, ze som zatial jazdil sam, ale stale chodim na A2 moto a este som nepocitil nedostatok vykonu a to si jazdu uzivam vsetkymy zmyslami.

Ale ok, ak to niekto potrebuje, nech si kupy vecsi vykon, vsak su aj 1800vky.

A co sa tejto motorky tyka, tak ta sa mi celkom paci.


25.10.2021 9:44

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: Bjorni: fuha, s tymi hmotnostami asi prehanas. Vacsina motoriek ma maximalne uzitocne zatazenie okolo 200 kg. To lahko dosiahnes len dvoma osobami s vystrojou, a to este nemas ziadnu batozinu. Ale je mi jasne, ze casto sa prekracuje. Cim vacsie kufre, tym viac zbytocnosti vezies.

Ak si teda vezmes, ze ste na motorke dvaja ludia s batozinou, a lajtovo prekracujes maximalne zatazenie, tak urcite pride situacia, kedy ti je 100 koni malo. Napriklad predbiehanie do kopca na dialnici.

Herghott


25.10.2021 9:54

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

súhlas - moja moto ma 110 koni, ked som sam mi to stačí. Ked sme dvaja + bagáž neni kumšt prísť do situácie kedy by sa vačší výkon hodil...


25.10.2021 10:04

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

KAJL
 Kávičkár 

Re: Bjorni: Re: Herghott: tiez o tom rozmyslam, ked si preratam napr. auto 190hp/1900kg=0,1hp/kg a motorka 100hp/450kg=0,22hp/kg.
podla vypoctu vychadza, ze motorka je na tom s vykonom na hmotnost dvojnasobne lepsie oproti autu. a to, v mojom aute, aj plny nalozeny nemam nikdy pocit, ze by to bolo malo. je pravda, ze si s nim nedovolim tolko ako ked som nenalozeny, ale aj ked som nalozeny, tak poberiem 90 percent premavky, pretoze ostatni idu MPR a k tej mam rezervu az az. Takze ako to je?

Dôvod úpravy: samozrejme, ze sa bavime o cestovnych motorkach, kde je silne nizke a stredne otackove pasmo.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil KAJL (25.10.2021 10:06)


25.10.2021 10:20

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: KAJL: akoze moze byt, lenze z auta vyuzivas mozno 50 % vykonu, z motorky mozno 20 %.

Plus, podla mna v tvojom aute, ked si plne nalozeny, si stale pomalsi nez ked si plne nalozeny na motorke, ibaze si to neuvedomujes, pretoze stale ides rychlejsie nez ostatne auta. Ale keby si dokazal ist naraz na aute aj motorke za rovnakych podmienok, tak na motorke si rychlejsi. Asi tak nejako.

Herghott


25.10.2021 10:29

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

KAJL
 Kávičkár 

Re: Herghott: tak potom na co vam je v motorke 140 koni, ked aj so 100 konmi je na tom, aj plne nalozena motorka, ovela lepsie ako hociktore auto?
nemame my motorkari trosku posunutu hranicu vnimania rychlosti a sposobu predbiehania?


25.10.2021 10:35

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Kajl - keď sa na to pozeráš matematicky, tak súhlasím, že 100 koní stačí aj na dvoch.

V praxi ale keď máš 100k motorku, tak ten výkon máš v rozsahu cca 1000ot, napr u mňa je to 8.500-9.500ot. Ak by som teda chcel predbiehať a mať výkon 100k, tak musím mať pred predbiehacím manévrom tak zaradené, aby som išiel na napr 8.200ot, a potom počas predbiehania sa držať do 9500ot (obmedzovač). To znamená, že by som počas manévru musel radiť, možno aj 2x.
Navyše je dosť nekomfortné čakať na vhodný moment predbiehania s motorom vytočeným na 8200ot.

Preto je lepších tých 140k - tam v praxi tých 100k bude v rozsahu možno 1/3 rozsahu otáčok, čiže v požadovanom pásme sa udržiš omnoho komfortnejšie a bez potreby radenia počas samotného manévru.


25.10.2021 10:35

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Mmm, tak ale ja nepotrebujem byt iba rychlejsi nez auta. Ja chcem cestovat tak rychlo, ako je to mne prijemne. Nijako netajim, ze v Taliansku mam na dialnici na svojej Multoske presunove rychlosti okolo 180 km/h. V Nemecku idem okolo 200, lebo sa mi to paci. Ked mam ist BA - BB po R1, je len malo miest, kde idem pod 160.

V lete som pobehal Alpy a Apeniny na Forze 750, ktora ma 55 koni. Boli sme dvaja, s vystrojou sme mali 160 kg, plus mozno 10 kg batoziny. Forza ma dvojspojku, krutak okolo 60 Nm pri 4000. Hravo sa dostane na 160 km/h. V Rakusku na kopcovitej dialnici bolo to DCT takmer stale v cervenom, vyuzivalo 100 % vykonu. Uz nie krutaku, ale vykonu. Neboli sme vyslovene pomali, ale na svojej Multoske by som bol vecer na hoteli skor. Ale ta ma 150 koni.

Urcite mame tu hranicu posunutu. Keby som mal na motorke stat v zapchach a ist po dialnici 130, tak to mozem rovno sediet v aute, kde mam klimu a radio.

Herghott


25.10.2021 10:36

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Ano, Matus to popisal uplne presne.

Herghott


25.10.2021 10:39

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: boombastic: ktora TURISTICKA motorka ma maximum pri 11 tisic otackach?
každá, ktorá má radový štvorvalec objemu 1 litra, nie?


25.10.2021 10:47

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: MajoKE: to je zaujímavé, aké majú ľudia pohľady a názory.
Nejdem začínať nekonečnú debatu kardan vs reťaz, ale jednu poznámku si neodpustím: jazdil som v živote s niekoľkými kardanmi a až na jeden raz mi nikdy nevadili, resp nijako som ich nevnímal.
Okrem novej VFR - ucukaný motor spolu s búchajúcim kardanom :-O
Ale možno to už v honde dali dokopy.


25.10.2021 10:47

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

KAJL
 Kávičkár 

pravda pravda chlapi, este ma napada jeden faktor a to je odpor vzduchu, ktory nam ten vykon pomaha prekonat.
Inac aj autom a nalozenym sa da ist 180-200 km/h uplne v klude.


25.10.2021 10:51

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: KAJL: asi to tak bude no...ja odkedy som zrobil vodicak v 18tich som celkom dost hlavne pocas vysokej nacestoval na 63kW fabii..skoro 200t km a ani na dialnici do tych 150 som nemal problem...ked uz boli ludia a bagaz v aute tak uz to bolo zabavnejsie ale aj tak si snad nespomeniem na nejaky vyslovene problem s vykonom...kamiony a podobne som obehol stale a ine auta som zvycajne nemal potrebu predbiehat pokial sa vyslovene nevliekli...ale akoze chaopem potrebe ak sa niekto chce vyslovene co najrychlejsie presunut po dialniciach z bodu A do bodu B...no ale tak potom idem do kawasaki s kompresorom :DD

mne sa ta honda paci vedel by som si ju predstavit v garazi :-)


25.10.2021 10:52

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

no ano, ale opravil som, ze lepsi je objem od tych 1200...ale to opisujem turisticky ideal...velky objem, velky vykon, velky krutiak...ja som zhyckany, ale beriem aj alternativy...kazdemu vyhobuje a paci sa nieco ine...

ja napriklad jazdim podla mna az prilis defenzivne a pohodovo a DRVIVOU vacsinou nevyuzivam vykony motorky mozno ani na 20 percent...

ALE

aj pri tomto style turistiky sa mi VELMI casto stava, ze kratkodobo skratka ten vykon potrebujem...
ano, da sa aj podradovat a vytacat, ale za bezpecnejsie povazujem len jednoduche pridanie plynu...
na dialnici v podstate nie, tam si na bezpecne predbiehanie dokazem pockat, ale nariklad na okreskach sa skratka niekedy stane...

Dôvod úpravy: m

Upravené 1 krát. Naposledy upravil boombastic (25.10.2021 10:52)


25.10.2021 10:58

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

KAJL
 Kávičkár 

Re: matus: v aute a nalozeny, ked chces predbiehat, tak sa musis na to takisto pripravit a rozmyslat dopredu v akych otackach budes a kedy je nutne este preradit.
Skratka motorkovanie nas “zhyckalo” co sa vykonu tyka.
Samozrejme je lepsie mat viac ako menej, ale pokial niekto jazdi v ramci mpr, tak aj tych 100 koni a dobrej aeprodynamike a nalozenej moto nemusi byt ziadna tragedia.


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil KAJL (25.10.2021 11:00)


25.10.2021 11:14

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ja ani nehovorím, že je to tragédia.


25.10.2021 12:48

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

cruelbody
 Turista 

Treba mysliet na to ze vzhladom na skutocnost ze motorky maju proti autam ovela vyssi litrovy vykon dosahovany ale..... :-O ovela mensim krutiacim momentom ako auta :-O tak sa kazde kilecko naviac prejavi ovela viac ako na aute...napr. v osobnom aute si dalsieho pasaziera ani neuvedomiš....ovsem na moto pritomnost ladvinaka pocitis poriadne.

Situacia sa zacne menit ked sa objem bude zvysovat a krutak posuvat nizsie....to sa uz blizime ku objemu auta .vtedy uz ladvinku nepocitis...povedzme by mohol napisat niekto kto ma suzuki gsx 1400...to uz je motor ako v aute....

Uplny extrem je tatra 815 co ma vykon jak posledny fireblade 170 kW tam nepocitis ani ked tam nalozis jednu tonu :-))) :-)))

Takze je to na Tebe akym stylom chces cestovat.... 8-)



Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (25.10.2021 12:50)


25.10.2021 12:51

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

uz len skusit nalozit tu tonu na firebblejda... :-D


25.10.2021 12:57

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

cruelbody
 Turista 

Fyzika nepusti....170 kW je 170 kW.....po namontovani motoru fireblada do tatry by pri 13000 otackach potiahol tak isto ako tatra....hehe... problem by bol keby si chcel nejakym sposobom menit otacky....tam by to pokapalo :-D


25.10.2021 13:06

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: cruelbody: "napr. v osobnom aute si dalsieho pasaziera ani neuvedomiš"

ale uvedomis... :-D :-D :-D :-D na dedovom zigulaku to bolo fest citit :D alebo ked sme s kamosom isli na C1ke do kopca a musel kvaltovat dole :-D :-D :-D a aj na fabii to pocitis :D jedneho este az tak nie ale ked uz mas 4-5 ludi v aute tak pocitis :-D :-D


25.10.2021 13:16

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

cruelbody
 Turista 

Re: Nozdormu: vravim o jednom.....v aute vs na moto :-)


25.10.2021 13:24

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: cruelbody: ale no...ved ked mi skapala moto a si ma bral domov od sorosky tak si si to urcite ani nevsimol s mojou nadychanou postavou >:-) :-D :-D :-D :-D kdezto auticko by sa potrapilo :-} :-D :-D


25.10.2021 13:28

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

cruelbody
 Turista 

Re: Nozdormu: ved vravim na moto si vsimnes na aute nie... :-))) ale ked som ta niesol domov tak skor nez ubytok sily som si uvedomoval tazisko posunute az kdesi do neba :-D


25.10.2021 14:00

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

KAJL
 Kávičkár 

Re: cruelbody: je pravda, ze kazde kilo na motorke pri zrychleni citis viac ako pri aute, ale aj tak si na tom dalelko daleko lepsie ako pri aute s lepsim motorom. dalsi prepocet auto 250Nm/1900kg=0,13 Nm/kg, motorka 100Nm/450kg=0,22 Nm/kg.
Takze aj v tomto porovnani ma motorka od auta strednej triedy naviac, ale ako hovorim v ramci mpr + 25% su to hodnoty, takto od stola, pre mna dostacujuce.


25.10.2021 14:26

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

cruelbody
 Turista 

Dalsi dovod preco to na motorke pocitis viac je to, ze vykonovy potencial motorky nevyuzivas v takej miere ako vykonovy potencial auta... Bezne sa jazdi na maly vykon preto v tomto spektre nizsieho vykonu tych 100 kil naviac pocitis ovela viac.... Napriklad cbf 600 ma vykon 57 kw pri 10500 otackach... Ja som siel max do 9000 otacok tusim... takze tych ubohych 78 koni som zdaleka nedosiahol... A teda neviem co je to za vykon :-)


25.10.2021 19:02

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

OKOzMI
 Turista 

Ikona

Re: cruelbody
Ťažisko do neba? Nie skôr do pekla? Ak ste obaja rovnakej postavy, (drevorubci) chúďatko CBF 600.
Re: Nozdormu: Toto sa robí kamarátom, motorkám :-))) :-))) :-)))?


25.10.2021 19:30

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

cruelbody
 Turista 

Re: OKOzMI: ja mam okolo 100 kg.... a niesol som ho na spirite :-)))

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (25.10.2021 19:31)


25.10.2021 19:53

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: cruelbody: este dobre ze to ma vzadu taku mini operiku bo inak by som ta musel objimat jak taka bukvica hehehehehe :-D :-D :-D a rano plny plyn do kosic s cez noc nabitou baterkou bez dobijania na moto :-D :-D :-D nic no sranda spomienky...a este jak si ma roztlacal na tu staru cyklocestu ci co to tam bolo vedla a som na jednotke pridaval cukalo nehadzalo iskru bo baterka nic...a cez ten jarek na cestu a potom pumpu :-}

Dôvod úpravy: a este jak si dofukoval zadnu gumu asi na milion atmosfer zeby sme nesli na placke :-D :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Nozdormu (25.10.2021 19:54)


26.10.2021 6:41

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

Anton Horváth - Bjorni
 Kávičkár 

Chlapci, ale aj na aute je technicakovy vykon na zaciatku cerveneho pasma a my jazdime asi na 30/45% max otacok, talkze tiez nevyuzivame cely tabulkovy vykon.

A co sa moto tyka, tak asi mate pravdu, ja mam trosku skresleny pohlad lebo chodim nalahko (sam+max10kg batoziny) a mam sice A2, ale ten tabulkovy vykon 35KW mam pri 6250ot a ja bezne jazdim 3000-4500ot, takze vecsinou casu vyuzivam malinko cez 20KW, ale mam tam 60Nm, co je na tak maly vykon dost a preto v kombinacii s nenalozenym a kludnou jazdou mi to staci.

Aj tie dialnicne presuny idem max do 160km/h, kedze potom mi uz vietor dost vadi a nepotrebujem to

Ale mne by ten vykon urcite bohato stacil, zvlast ked viem, ze asi by som vzy isiel sam.


26.10.2021 7:09

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

cruelbody
 Turista 

Sak o to ide.. Kazdy cestuje jak sa mu paci.. A tak.. ako ho to naplnuje... Ved ludia cestuju aj na bicykli a chlapik co tu pise, presiel pol sveta na 250tke.... Tak treba reci o tom aky ma byt minimalny vykon na cesty.. brať s usmevom a rezervou... :-)))


26.10.2021 7:48

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

step1
 Kávičkár 

Hodnotenie: Dobré

co su inzinieri a vyvojari oproti jedincom zo Slovenska :-D :-D :-D kua chlapi zacinali ste na 634kach s 23k, s vahou nieco pod 200kg a bolo dobre. teraz vam ani 100k nestaci na turistiku, kde sa nenahanas, vychutnavas jazdu s poloplynom. a hlavne odsudzovat na zaklade cisel :-~
za mna pekna, technicky sposobila, pojazdil by som ;-)


26.10.2021 8:03

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

Re: step1: ale no tak...nepochopil si
keby stacilo 23 koni, nekupovali by sa vykonnejsie motorky...
turisti sa nikam neponahlaju, co ale neznamena, ze nepotrebuju vykon...
a tiez tu nikto nic neodsudzuje...

notorky su vsetky krasne a perfektne, ale kedze sa ich vyraba take mnozstvo, tak si skratka kazdy vybera to, co by chcel a co povazuje za vhodne prave prenho...
no a diskusia je o tom, aby kazdy napisal svoj nazor rovnako, ako aj ty...inak by stu stacili tie spodne obrazkove ikonky...


26.10.2021 8:12

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Vykonu nie je nikdy dost a na kazdy vykon sa da zvyknut. Potrebujes ho napriklad pri stupaniach v Alpach, kde sa strieda zakruta za zakrutou a hore to brzdi dochodca alebo karavan. POtrebujes ho, ked chces bezpecne vyjst z cerpacky na dialnicu. Aj ked chces bezpecne predist mensiu kolonu aut. Ak vezies spolujazdca a mate nalozene kufre, tak je 100k dost malo. Je to taky uplny zaklad. Nemusi clovek vyuzivat cely vykon na kazdom vylete, ale je dobre mat ho v rezerve, ked ho bude treba. Dnesne auta su bezne tak silne, ze je niekedy problem sa s nimi so 100k motorkou pretekat.


26.10.2021 8:44

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

ja napriklad s jednym mojim (100 konovym) kombikom z roku 2004 (zrejme vyrobenym pre agenta 007, alebo fantomasa) zasadne s nikym nepretekam a uz vobec nie s motorkarmi, lebo ked dam plny plyn, vytvori to za mnou nepriehladnu hustu ciernu dymovu clonu a to by motorkar nemusel prezit...jednak by sa mohol zadusit a jednak by urcite stratil orientaciu kde je cesta a kde jarok... :-D :-D :-D


26.10.2021 8:53

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: Bjorni: Ale na aute mám automat, takže tam rozsah otáčok až tak neriešim a navyše na aute nemám takú potrebu predbiehať, ako na motorke. Niežby som jazdil na motorke extra rýchlo, ale mám rád voľnú cestu pred sebou, takže predbehnem a potom idem normálnym tempom. Na aute toto neriešim.

Mimochodom aké máš otáčky pri 160 na tej slabšej motorke? Lebo napr 690 ide v pohode 130 ale nechodím toľko, lebo mi je ľúto držať ju dlhodobo na 7tis otáčkach (z 9tis)

Aj preto je podľa mňa dobré mať výkonovú rezervu - taký motor je ťažšie sprevodovaný a pri rýchlych presunoch sa tak neopotrebuváva.


26.10.2021 10:36

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

Anton Horváth - Bjorni
 Kávičkár 

Re: matus: Neviem, myslim, ze niekde na urovni 5200-5500, netusim. Ale ako som pisal, tych 160 je max, co chodim, ale skor idem niekde na urovni 145. A co som skusal, ze kolko da max, tak som siel 175 a este som nebol v obmedzovaci, ale uz to mi prislo vela. Mozno skor na mna ako na moto, aj ked si myslim, ze to uz tam bola velmi, velmi mala rezerva (mozno 5-7km/h - ale to je moj pocit)

Ale ako som pisal, Ked som sam (vzdy a nenalozeny (takmer vzdy) a chodim po okreskach, tak nevidiim ziaden nedostatok. Urcite ja ako jazdec narazim skor na moje limity ako na limity motorky.

Ale uznavam, ze ak niekto ma rad trosku dynamickejsiu jazdu, vyssiu rychlost tak moze potrebovat viac.

Ja to mam vyslovene ako napriklad lukostrelbu - na vyvetranie hlavy a na to treba pohodu a nie stres, ktory v istej miere je zastupeny pri adrenalinovej jazde - proste ten adrenalin nevyhladavam.

Vies ide o to, ze staci aby som siel okolo potoka a citim, ze sa zrazu ochladilo, idem a citim smrad - pozriem okolo seba a za krikmi vidim past sa kravy, alebo idem okolo pily a citim porezane drevo (jedna z najkrajsich voni). Treba to vnimat vsetkymy zmyslami a to pri extremnej dynamike nejde. A preto som s vyberom spokojny a silne stroje ma az tak nelakaju (Kamos prisiel na super tenerke (+3 kufre) a vzdy, ked chcel niekde zastavit, musel rozmyslat., ci sa odtial dostane, lebo ak by musel kusok tlacit, nedajboze do kopca, mal by problem a toto pri tych mensich (600-700) riesit netreba. Dokonca by som sa nebranil ani slabsej moto, ktora je este lahsia a este obratnejsia pri manipulacii. Navyse tieto mensie moto maju vyrazne nizsiu cenu. Takze vyber motorky nema byt len o jednom parametri, ale o kompletnom nastaveni, aby mi moto vyhovovala. A na ten styl, co mam, naozaj nie je treba 100+ koni.

Dôvod úpravy: preformulovanie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bjorni (26.10.2021 10:38)


26.10.2021 10:43

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: Bjorni: súhlasím [dobre]


26.10.2021 11:09

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

Re: Bjorni: Urcite ja ako jazdec narazim skor na moje limity ako na limity motorky.
[dobre] [dobre] [dobre] [dobre] [dobre]

ej bistu, toto je velmo mudra veta hodna velkej pozornosti takmer vsetkych motorkarov, ktori si toto neuvedomuju a narazia skor do kamiona, ako na svoje limity...


28.10.2021 22:14

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

Varan
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Neviem, z čoho pramenia moje pocity, ale už dlhšiu dobu mám taký pocit, že kedysi Honda robila poriadne stroje, ktoré boli veľmi silno konkurencieschopné alebo dokonca aj lepšie ako konkurencia (VTR, VFR, Blackbird, Varadero, Pan European a kopec iných veľmi obľúbených a úspešných motoriek), ktoré ľudia uctievajú do dnes. Dnes akoby ani nemali snahu držať krok s konkurenciou. Všetko také nemastné-neslané.

Táto NT1100 nie je výnimkou. Neurazí, ale ani poriadne ničím neohúri. Nešiel som na 1100vke, no Africa 1000 mi svojim prejavom pripomína moderné 3.0 TDI motory - v rozmedzí od 2 do 3 tisíc otáčok ti to dá všetko aj na pol plynu, ale keď poriadne pridáš plyn, už sa nič zásadné neudeje. Je to taký klam, kedy si myslíš, ako veľmi dobre to ide, keď to iba ,,hladkáš”, no potiahneš a nič.


30.10.2021 8:01

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: Varan: "..potiahnes a nic...." ci to nebude tymi euro normami? (Robia to aj moderne auta.) A k tomu ten vykon 70kw, aby to mohli skrtit na 35..... 1190 ma tusim len euro 3, max 4. Tam ked potocis sulcom, tak Gretke isto aj slzicka vybehne.


30.10.2021 8:08

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Varan - [dobre]
včera som s jedným pánom mechanikom a Hondistom (ešte sem chodí ale už neprispieva) v jednej osobe riešil inými slovami to isté čo si napísal ty. Sme sa zhodli že Pan1300 alebo aj SuperBlackbird 1100 boli v tej dobe "trendsettermi" a kvalitnými motorkami kde bolo ešte všetko "made in Japan".

Dnes mám pocit že im stačia čo najlepšie čísla v predajoch s tým že robia motorky pre čo najširšie masy za čo najlepší peniaz. Úplne rozumiem že ak majú hotovoú Afru tak nebudú vyvíjať v dnešnej dobe niečo nové vyslovene iba na cestu.

Ale pravda je taká že kedysi mali snáď najširšiu paletu rôznych motorizácii s roznymi, z ktorých mnohé sú už dnes považované za exotické.


30.10.2021 8:52

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

KAJL
 Kávičkár 

Niekedy sa firmy nahanali, ktora znacka prinesie vacsi vykon 100-120-130 koni boli udaje, nad ktorymi som ako maly chlapec omdlieval.
Tento trend je tu vzdy, a uz su tu nahace so 150 a viac konami a nutnym pocitacom, ktory supluje schopnosti najslabsieho clanku v celom systeme, a to zakaznika.
Honda vyzera ze sa, v strojoch urcenych nie na okruh, na to vyprdla, asi ma svoje analyzy, a ide si svojou cestou. zoberte si Hondu NC s jej vykonmi a cuduj sa svete ono sa to predava, takze si myslim, ze svojich zakaznikov si to najde, pravdepodobne aj z radov majitelov NC.
Nastastie je sortiment motoriek velmi siroky a kazdy si moze vybrat co sa mu lubi.


30.10.2021 10:42

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

vidím to podobne ako Kajl, zrejme majú vypočítané, že drať sa medzi špičku je pre nich drahé s otáznym ekonomickým výsledkom, zatiaľ čo v tejto polohe si udržia status najväčšieho výrobcu motoriek na svete a ešte sú aj v zisku.

A druhá vec na zamyslenie - možno ani dnes nevedia byť na špici*. Pred 20 rokmi bolo podľa mňa jednoduchšie byť na špici, pretože poviem príklad Ducati robila iba dá sa povedať okruhové špeciály, BMW iba turistické motorky, KTM iba terénne motorky. Naopak napr 600ccm a 1000ccm robila iba japonská štvorica.
Dnes Ducati BMW aj KTM víria vody v takmer všetkých segmentoch, zobúdza sa aprília a ďalší výrobcovia a karty už našli aj čínania a zrejme za pár rokov ich začnú aj miešať.
Mne to príde že presadiť sa dnes na špici je ďaleko ťažšie, ako to bolo kedysi.

* ja to trocha usudzujem z toho, že dakarský špeciál nie sú schopní dať do civilného predaja, zatiaľ čo KTM to predáva ako teplé rožky za 25tis bez dph. Mne to výchádza, že nevedia to za normálne peniaze malosériovo vyrobiť


02.11.2021 10:34

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: Varan: praveze nove 1100 uz idu o dost lepsie nez predosle 1000. Dost to poladili, je to ovela zivsia motorka.

A Matus ma samozrejme pravdu.

Herghott


08.11.2021 18:09

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Zaujala ťa nedávno predstavená novinka Honda NT1100? Za necelých 48-hodín ju budeme testovať v Barcelone tak ak máš nejaké otázky sem s nimi - budeme ich možno vedieť položiť aj priamo vývojárom tohto modelu.

K téme poviem že ani nie tak kone ako krútiak zaujímajú mňa... Ak motorka má dobrý krútiak a povedzme že položený nižšie v otáčkovom spektre tak aj zrýchlenie je fajno, aj dojem zo zrýchľovania a aj si lepšie poradí s dvojiciu a batožinou... Výkon je len krútiak x otáčky...
Rád vytáčam motorku pri športovej jazde alebo v teréne, ale pri turistike mám rád keď niekoho veziem, že to nereve ako superbike keď v kopci obieham V3S-ku...

Takže 100k je podľa mňa úplne OK ako moto má solídny krútiak a k dispozícii s stredných otáčkach... Ja veru 150 k nepotrebujem a možem sa voziť aj s tými 200 koňovými a nemyslím že budem na tom zle... Aj sa zabavím aj stíhať budem no problem...


Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (08.11.2021 18:11)


09.11.2021 9:30

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

awia teraz si troška zašpekulujem
keby si sa naklonoval a presadol na 150k motorku a postavil sa sám vedla "seba" stíhal by si si ? >:-)

ja napríklad dnes viem povedať že aj keď nepatrím ku strelcom tak na dobrom asfalte by som si na vzduchom chladenej GS ani omylom nestíhal, keby som stál vedľa seba sediac na S1000XR

a to si predstav že rozdiel v krúťáku je tam 1Nm v prospech GS ktoré ho má dokonca k dispozícii pri polovičných otáčkach ako XR.


09.11.2021 13:12

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: raptor: Ano myslím že stihal...
Ak by sme jazdili na okruhu tak určite nie... V beznej premávke, kde aj ked sportovo sa ide tak to musí byť aj s rozumom, trochou ohladuplnosti atď, určite v pohode na mpjej starej GS budem stíhať hoci komu... Aj sebe na XR...


09.11.2021 13:32

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

awia ty si kráľ.. :-))) na každej motorke, bez ohľadu na váhu a výkon rovnaký macher. :-))) [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (09.11.2021 13:32)


10.11.2021 9:37

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

tak ale v bežnej premávke to nie je o výkone, ale o tom, kto je väčší bezmozog
samozrejme nehovorím, že s 25k motorkou budem rovnako rýchly ako so 100k, ale medzi 100 a 150k už je to naozaj iba o miere akceptovania rizika.


10.11.2021 10:38

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

matus nebavíme sa o jazdeni v režime kamikadze. Ja hovorím o tom že zo silnejšou a lahšou motorkou budem vo výjazde rýchlejší. S motorkou s lepšími brzdami viem začať brzdiť neskor. So štandardnou cestnou motorkou, ktorá ma širšie gumy si viem dovoliť v zákrute viac ako s motorkou ktorá má užšie gumy. S motorkou ktorá má elastickejší motor si možem v zákrutách do kopca dovoliť menej radiť a zasa budem rýchlejší...

Jasné že 80% je vždy pilot, ale ked si sadneš na 85 koňové staré GS a budeš tvrdiť že by si stíhal "sám sebe" dajme tomu na S1000XR tak ja len krčím plecami....

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (10.11.2021 10:41)


10.11.2021 11:00

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

To zalezi od trasy a rychlosti, ze ci by si siel viac na krutak alebo vykon. Na nemeckej dialnici XR, v utiahnutych vracakoch skor GS.

Herghott


10.11.2021 11:08

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

A ked ma XR rovnaký krúťák ale o 40 koní vačší výkon ako posledný vzduch GS + ovela elastickejší motor, lepšie brzdy, širšie pneu potom to ako vychádza?


10.11.2021 11:13

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Podstatne je kde je ten krutak. R4 motory maju ostrejsiu krivku.

Napriklad na supermoto trati by potom malo excelovat XR, ale oproti supermotu nikdy nebude.

Herghott


10.11.2021 11:15

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

randomlogin
 Kávičkár 

Ikona

Mne sa tak nejak nezda ze po maxiskutri tohto typu by pokukoval niekto koho vyslovene bavi sportova jazda a bol by sklamany ze sa musi fest snazit ked nahana kamarata na R1. Ved NT je pre praktickych kochacov (v dobrom).


10.11.2021 11:23

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

GS ma najvacsi krutak v polovicnych otackach kde ho dosahuje XR

neporovnávajme s extrémami typu super moto.


10.11.2021 11:31

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

No ved. Dosiahnes ho skor a potiahne ta. Aj krutak od volnobeznych otacok ma GS vacsi (iba tipujem).

Na dialnici sa uz nejde na krutak. Tam by malo to GS maly vykon, XR naopak dostatocny. Dalo by sa povedat, ze v beznej premavke jazdis takmer stale iba na krutak.

Herghott


10.11.2021 11:37

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Nuž a ja tvrdim ze nejde iba o krutak. Je v tom aj elasticnost motora (ktoru GS oproti XR takmer nema).
Sú v tom aj užšie pneu pri ktorých keď už ideš k hrane tak na XR si ešte v klídku.

Hádam mi nechceš tvrdiť v utiahnutých vracákoch s parádnym asfaltom bude mať na vrch staršie GS oproti novému XR. :-O


10.11.2021 11:39

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Myslim si, ze bude. Na horsky priechod s utiahnutymi vracakmi by som si urcite radsej vzal GS. Najradsej ale supermoto.

Herghott


10.11.2021 11:40

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Video: Lekcia z fyziky - preteky v Japonsku



Herghott


10.11.2021 12:35

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Presne som vedel ze začneš s týmto videom. :-))) Zato som vopred napísal

So štandardnou cestnou motorkou, ktorá ma širšie gumy si viem dovoliť v zákrute viac ako s motorkou ktorá má užšie gumy.

ááááále nie, keď začne prihárať uchýlime sa ku výnimkám / asymetrickým špeciálom, ktoré potvrdzujú to čo aktuálne potreba.

Dôvod úpravy: k tomu vyššie asi nemá zmysel, ja síce mám niečo na tých motorkách odjazdené ale ty to určite lepšie. Ja si myslím že výkon, váha a elasticita motora, (potreba radiť) šírka pneu sú vplyvy s ktorými treba tiež počítať. Neurčuje všetko iba krúťák.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (10.11.2021 12:39)


10.11.2021 12:39

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Ale moj prispevok nad videom si si asi nevsimol. Raptiak, ja som neobjavil teplu vodu. XR je proste do utiahnutych vracakov prilis silna motorka a ma vysoke tazisko. Tam nepotrebujes vykon, ani supervykonne brzdy, pretoze nedosahujes vysoke rychlosti.

Neviem, to som sam, kto by si tam rad vzal supermoto? Ked nemusis prepravovat spolujazdca a batozinu, samozrejme.

Herghott


10.11.2021 12:44

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Herghott, vozím sa doteraz na starom GS vzduch. Fakt že veľmi veľa tisíc km a neviem či niekto okrem Francúza ma na dvojvačke sumárne najazdené viac ako ja.

Kamoš, kým mal tiež vzducháča tak občas mi stíhal. Teraz keď si kúpil vodníka tak mu občas stíham ja. Skromne tvrdí že to je motorkou. Teraz mám jedného vodníka na ktorom konečne jazdím viac ako chvíľu a hlavne v inom režime kedže je to moja motorka. Možem iba potvrdiť že nový vodník je vo všetkom o triedu lepší oproti staršíemu vzducháču a celkovo je to na asfalte min. o triedu ak nie o dve lepšia motorka.

Sam som bol prekvapený čo všetko to samé robí a ako to ide po ceste oproti starému vzduchu.

Detto S1000XR, odstrelilo mi dekel čo tá motorka robí na dobrom asfalte.... vzduchom chladený boxer je motorka z iného milénia (doslova) oproti XR.


10.11.2021 12:47

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Tomu ja rozumiem, ale ty porovnavas rozdiely medzi motorkami, nie rozdiely medzi dialnicou a vracakmi.

Herghott


10.11.2021 12:50

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Jediné o čo sa snažím je to, že bežný smrteľník (nie Awia) vie byť aj pri jazde, pri ktorej nerozhoduje ego, signifikantne rýchlejší. Že váha, výkon, brzdy, elasticita moto a šírka pneu rozhoduje.


10.11.2021 13:17

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

egres2
 Bahniak 

Ikona

Moto GP kolo najslabší čas 1,40.536
Moto 2 kolo najlepší čas 1,42.901
Moto 2 najslabší čas 1,47.017
Moto 3 kolo najlepší čas 1,47.423

Motor, šírka pneumatík, brzdy?


10.11.2021 13:27

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egreš, sekunda v motoGP je v skutočnosti oveľa viac ako sa tebe zrejme zdá.

V tom svete častokrát rozhodujú stotiny, občas tuším aj tisíciny.

v kráľovskej triede si prečo uviedol len najslabší čas a nie najlepší?

Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (10.11.2021 13:27)


10.11.2021 13:30

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

egres2
 Bahniak 

Ikona

raptor:
V rámci jednej triedy je to o inom.
Pozri si výkony v kW a porovnaj časy medzi triedami.


10.11.2021 13:36

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

keď je to v rámci jednej triedy o inom prečo potom pri 2 a 3 uvádzaš aj najlepší a najhorší čas?

Čo sa týka samotného porovnávania výkonov to sa objektívne nedá. Výkon motoGP špeciálov sa odhaduje, presné čisla pri kráľovskej kubatúre bežná verejnosť nevie, pokiaľ mi je známe.

p.s. keď doporovnávaš výkony a kW potom do tej rovnice zapoj aj váhu. Nerozumiem prečo to zasa ťaháš do extrémov, ja píšem od začiatku o bežných štandardných motorkách. Nie o najšpeciálnšjších špeciáloch zo všetkých špeciálov, ktoré motoGP motocykle sú.


10.11.2021 13:42

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

egres2
 Bahniak 

Ikona

Jediné o čo sa snažím je to, že bežný smrteľník (nie Awia) vie byť aj pri jazde, pri ktorej nerozhoduje ego, signifikantne rýchlejší. Že váha, výkon, brzdy, elasticita moto a šírka pneu rozhoduje.


Čoraz častejšie sa mi zdá, že to čo napíšete ani po sebe nečítate alebo nerozumiete písaného testu.


10.11.2021 13:48

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Neviem teda ci stale hovorime o vracakovej ceste s dobrym povrchom. Tam vsak rozhodne nepotrebujes vysoky vykon, ani vynikajuce brzdy, ani siroku gumu. Podstatny je krutak do urcitych otacok, povedzme 5000.

Tiez nemozes porovnavat dve rozdielne motorky s rovnakou hmotnostou, pretoze ta s nizsie ulozenym taziskom bude pocitovo lahsia a v zakrute ovladatelnejsia. Ale ak bude mat prilis nizko stupacky, bude ti nanic, lebo ten vracak prejdes tazko.

Herghott


10.11.2021 13:59

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Stále sa bavíme o vracákovej ceste s dobrým povrchom. [dobre] Stále si myslím že na XR na nej budem rýchlejší. Vychádzam z vlastnej skúsenosti.

Rozumiem tomu že ide aj o krúťák aj o to v akých otáčkach ma peak, ale podľa mňa nejde iba o ten (výšku stupačiek do toho nemusíme vobec ťahať). Neviem ako to lepšie napísať, ten vodník GS alebo XR skrátka ide lepšie do zákruty aj zo zákruty. Tam kde na vzducháči kvaltujem 2-3-2-3-2-3.. tak tam na XR alebo GS-LC stačí ísť celý čas na trojke.

Neviem to lepšie vysvetlíť a preto to vzdávam. :-}


15.11.2021 10:48

Re: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: raptor: Sú to dve veci.

Na lepšej motorke sa jazdcovi pôjde lepšie, ak je silnejšia nemusí toľko kvaltovať, ak má lepšiu ovládateľnecť tak sa toľko nenarobí, ak lepšie gumy ... atď... Ako si písal vyššie ten príklad že na novej moto a chlapovi lepšie jazdí... To je všetko pravda

Na druhej strane na bežnej ceste, zákruty, pokrútená okreska, alebo alpská cesta... Tam jednoducho sa pôjde takým tempom v premávke... že aj staré GS v pohode bude stíhať tej XR - čo neznamená že jazdec na GS nebude musieť vyvinúť viac úsilia... Ale určite budú úseky kde GS pôjde lepšie ako XR a aj naopak... Na takom Stelviu, úzkej Gavii to bude určite pre GS lepšie... Taký Hermagor tam si XR užije...

Takže k pôvodnej téme... Tých cca 100 koní a 100 Nm +- je taký výkon, že v bežnej premávke je plne dostatočný a často na istom type ciest už takmer nevyužiteľný... Tam sa rozdiely medzi moto stierajú či 100 alebo 150k motorky pôjdu rovnako lebo to nie je výkon čoho je nedostatak...

A to čo písal egres2: myslím že chcel povedať že aj keď MotoGP má (povedzme že) 2x taký motor a výkon ako Moto3 tak nedosahuje 2x lepší čas... ani náhodou... Pretože jednoducho sa tie zákruty nedajú prejsť rýchlejšie, fyzika nepustí a môžeš mať aj 500 k v tej zákrute to Moto3 nepredbehne nik... Tie rozdiely sú na výjazde a rovinkách...

A anologicky GS aj XR majú porovnateľnú dynamiku povedzme do 100 km/h... Plus mínus rovnako rýclo nabehnú do zákrut a rovnakou rýchlosťou ich môžu bezpečne prejsť. XR-u tam tie kone naviac nepomôžu. Ak bude mať XR jazdec dobre zaradené tak na výjazde bude rýchlejší na rovinke získa možno 0,1-0,2 sekundy a hneď je tu ďalšia zákruta. Rýchlosť ani neprekrekročila stovku a už sa brzdí...

Ak pôjdu na dlhé tiahle zákruty kde sa jazdí 150 kmh a viac tak XR môže začať ťažiť z väčšieho výkonu...


Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (15.11.2021 10:51)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.