Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2982 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28549
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17004)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11545)

Vták na dva valce - prototyp Honda CBR 1100 XX Super Blackbird - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVták na dva valce - prototyp Honda CBR 1100 XX Super Blackbird - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (8 hodnotení)

Diskusia k článku: Vták na dva valce - prototyp Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
13.11.2006 9:04

Vták na dva valce - prototyp Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

Patrik
 Turista 

Ikona

moze to byt zaujimave, ked zrazu otocis rukovet a zacnu nabiehat jednotlive valce :-D


13.11.2006 9:57

Re: Vták na dva valce - prototyp Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Chcel by som to vyskúšať. Či to nebude rušivé na jazdu. A ako sa to bude správať v nižších otáčkach pri kľudnejšej jazde? Štvorvalec ide pekne ako elektromotor a má ťah. Nebude to kopať keď to pôjde len na dva válce?

Awia


13.11.2006 10:03

Re: Vták na dva valce - prototyp Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

widow
Darca Krvi  Turista 

Hodnotenie: Dobré

To porovnanie so Skodovkou nema chybu ;-) .


13.11.2006 10:09

Re: Vták na dva valce - prototyp Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

podla mna kopat nebude, lebo tie dva valce budu slabe, nemaju zdvih ani koncepciu dvojvalca. Kopnut by to mohlo pri zapnuti dalsieho valca. Este k tomu ak zostanu zatvorene ventili vo zvysnych dvoch valcoch, budu tieto valce znamenat dalsi odpor (bude sa tam stale stlacat vzduch). Podla mna to bude vsetko na ukor krut. momentu v nizkych otackach. Uz aj logicky, ak je nizsia spotreba az o 30%, tak niekde musia ubudnut koniky. Dalej dva valce sa budu opotrebovavat viac ako ostatne dva. Ja tomu buducnost nevidim, taku moto nechcem... 8-)


13.11.2006 10:45

Re: Vták na dva valce - prototyp Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

JanciXX
 Turista 

Ikona

Mne by uplne stacil seriovy blackbird >:-) S tymto motorom este nikto nemá skusenosti, najprv nech sa to odksusa v praxi, potom mozme posudzovat jeho vyhody a nevyhody. Aspon ja si myslim..


13.11.2006 10:53

Re: Vták na dva valce - prototyp Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

ked si to človek predstavi, tak mi to pripomina jawu ked išla len na jeden valec. jeden valec musel tahat druhy, čo bolocele zle, však ked už tam ten kvalitny matruš raz je, tak nech funguje a maka. ešte by som pochopil, keby odpajalo nejakym spôsobom nielen ventili ale aj ojnicu a všetko čo sa kruti. ale to by musela bit nejaka dvojkluka..


13.11.2006 11:02

Re: Vták na dva valce - prototyp Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

mortal
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

he-he! to som až doteraz netušil, že mám "vtáka" v "embéčke"...Super! :-D
Veľmi trefná poznámka!


13.11.2006 11:34

Re: Vták na dva valce - prototyp Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

manana
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

vidicon to vystihol- technicky si neviem predstavit ziadny prinos a ekonomika? kto si kupi 1100XX ten sa chce vozit, a nie setrit. iba az mieria na cinsky trh s mramorovymi cestami, tam staci aj jeden valec.


13.11.2006 11:41

Re: Vták na dva valce - prototyp Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

Fišerko tam toho veľa nenapísal, ale ja odhadujem, že pokiaľ sú tie valce nefunkčné, tak je pre ne asi v činnosti nejaký dekompresor. Je predsa nezmysel, aby prekonávali kompresný tlak.


13.11.2006 12:54

Re: Vták na dva valce - prototyp Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

O dekompresore nie je v zdroji ani slovko, ale tiež dúfam, že tam nejaký je...

Inak možno o chvíľu vymyslia niečo ako že sa ti motor úplne vypne keď pôjdeš príliš rýchlo alebo niečo také, hehe.

Herghott


13.11.2006 14:58

Re: Vták na dva valce - prototyp Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

Faldner
 Kávičkár 

Ikona

motor sa ti vypne ked postojis na krizovatke, pohnes plynom a naskoci :-))) prisiel cas zastavit sikmookych :-((((((


13.11.2006 18:36

Re: Vták na dva valce - prototyp Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

Peiser
 Jogurťák 

Kravina to je,kto si uz len kupi BB tak nemysli na to kolko usetri, ja tam chcem mat furt 4 valce,s takym objemom to moze byt pomerne velky problem v zakrutach ked nahodou nabehne dasli valec, sak aj vfr 800 pri 7000 otackach zapne len dalsie ventily a uz to robi problem.Cim zlozitejsie tym horsie.


13.11.2006 21:32

Re: Vták na dva valce - prototyp Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

No nie som si istý ale VTEC nie je nahodou variabilne casovanie... a teda nie vypinanie valcov ale zmena casovania ventilov ?? Vypinanie valcov moze fungovat u 8, 10 alebo 12 valcov ale nie tu..to je chujovina.... tot vsjo


13.11.2006 22:37

Re: Vták na dva valce - prototyp Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

Hodnotenie: Dobré

...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil TTom (25.01.2007 13:51)


13.11.2006 22:38

Re: Vták na dva valce - prototyp Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

MadIgor
 Čoprák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Vobec to nie je blbost, mal som moznost skusit Chrysler C300 s motorom Hemi 5.7 co je osem valec do V ktory vypina jeden rad valcov. Rozdiel v spravani sa auta nie je. Totiz ono to ide na styry valce len ked je vozidlo uz rozbehnute a akceleruje sa len jemne alebo vobec (proste na udrzanie rychlosti netreba ani zdaleka tolko energie ako na akceleraciu). Vysledok je len o nieco vyssia spotreba ako ma 3.5l motor. Samozrejme ked sa da plny kototol tak to cucne aj 25l >:-) Ale plny kotol sa ani na moto nejazdi uplne nonstop. A aj ti co si myslia ze jazdia plny kotol tak by po dokladnej analize zistili ze zhruba 25%-50% casu nepotrebuju plny vykon. Pdla mna ak ta technologia bude zaplatitelna tak ma zmysel.


14.11.2006 12:19

Re: Vták na dva valce - prototyp Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

pluto
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

neviem si to dobre predstavit a vobec ma to nelaka....ten kto si kupi 1100 XX, nepozera na spotrebu, ja aspon urcite nie... ;-)


14.11.2006 14:23

Re: Vták na dva valce - prototyp Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

campa
 Veteránista 

Ikona

XX som mal, ale mám pocit že je to moc zložité.
Super mini článok inak.


14.11.2006 22:21

Re: Vták na dva valce - prototyp Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

Kmotr
 Kávičkár 

Ikona

Tak taketo riesenie je uz na aj na moj vkus prilis prespekulovane... :-~
Mozno keby sa este pohrali s casovanim ventilov, alebo zmesou, alebo niecim inym, kedz uz chcu silou-mocou dosiahnut nizsiu sootrebu, ale takto je to taka "polovicata" poriadna strojovna...


15.11.2006 23:10

Re: Vták na dva valce - prototyp Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

jarro
 Veteránista 

Ikona

To ze motor vypina valce nie je az taka strata energie lebo energia ktora je potrebna na stlacenie vzduchu vo vypnutom valci sa znova vracia za hornym uvratom ked sa stlaceny vzduch expanduje a opat opiera o piest. Vznikaju tam straty len v tom ze cast energie sa premeni na teplo. Vypinanie valcov je dobra konstrukcna finta ktora sa u automobilov uz osvedcila, u moto to ukaze cas...
Nechapem ako vsak dosiahli to, ze motor moze pracovat na 3 valce. U stvorvalca vznika expanzia kazdych 90°, da sa teda nastavit ako dvojvalec po 180° a ako stvorvalec po 90°. Trojvalec vsak potrebuje mat kvoli plynulemu chodu pootocenu kluku o 120°. Ak to u tohto motora spravili tak ze odpaluju 3 valce po 90° a stvrty nic, teda expanzia, expanzia, expanzia, a potom poslednych 90° nic, tak sa mi to moc nepozdava.

P.S.: Vtec u moto znamena vypinanie ventilov: fotky.azet.sk/jsFotka.phtml?i9=03ab6f77ec86...
Vtec u aut prepina tlakom oleja vahadla na vackach (ventily sa otvaraju vzdy vsetky ale v zavislosti od otacok sa menia vacky po ktorych sa pohybuju jednoramenne vahadla, mam aj obrazok ale je zle citatelny-1. generacia.)
VCM-Variabilné riadenie valcov : auto.zoznam.sk/tiskovky/honda-technologie-pre-novu-gene...
O moto je pisane v spodnej casti clanku.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil jarro (15.11.2006 23:14)


16.11.2006 19:38

Re: Vták na dva valce - prototyp Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

jedine riesenie je sestvalcova hayabusa. Inak vsetko ma zaciatok evoluciu vrchol involuciu a zanik.


16.11.2006 21:48

Re: Vták na dva valce - prototyp Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

agressor
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Jarro - jak 90° Ja tomu asi nerozumiem, ale kluka spravi dve otacky na jeden vybuch - aspon tak ma to ucili o 4-takte. Navyse napr. TDM ma valce dva a na kluke su oproti sebe tusim o 270° a nie o 180°?

Vidi - mozno to spravili tak, ze raz idu tie dva valce, inokedy sa zapnu ine, to Ta nenapadlo? Ale mozno to tak nie je a japonci su sprosti a nepotrebuju mat motor, co vydrzi 2x dlhsie. :-)

Nikdy som neprisiel na to, ci to fakt neni rusive - napr. pridat par valcov alebo u hybridov jednoducho spustit motor, ktori isiel doteraz naprazdno a pod... a navyse auta su tazsie a maju omnoho vacsiu zotrvacnost, takze nejake to cuknutie asi nebude take vyrazne ako na motorke. Uvidime.. v kazdom pripade blackbirdova nevyhoda vola vo vysokej spotrebe - keby mal nizsiu, lepsie by sa uplatnil ako SPORTtouring. Takto ma konecne nadej...


17.11.2006 0:30

Re: Vták na dva valce - prototyp Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

jarro
 Veteránista 

Ikona

Agre mas dobry postreh, poplietol som to s dvojtaktom ale myslel som to tak ze u stvorvalca odpali prvy valec, kluka sa pootoci o 180°, odpali treti, 180°, druhy, 180°, stvrty 180°...
Aj HD je dvojvalec a odpaluje nepravidelne lebo ma ojnice na spolocnom cape ale tdm ma tu kluku pootocenu umyselne ale nie som si isty ci pri takomto usporiadani dosiahne motor z daneho objemu max vykon+dalsie problemy s vyvazovacimi hriadelmi...
Podla mna by vsak nemali konstrukteri spekulovat s vypinanim ventilov ani valcov lebo to ako uz viaceri spomenuli, robi nahly narast alebo pokles vykonu co nikoho s masinou v naklone nepotesi. To sa da dosiahnut len variabilnym casovanim s plynulou zmenou natocenia vaciek ako ma napr. toyota, kedy sa tlakom oleja pootoci vackovy hriadel voci rozvodovemu kolesu. Alebo variabilnym kompresnym pomerom co vaznejsie testoval iba saab kedy boli valce s hlavou k bloku motora ulozene vykyvne co vsak zvysuje hmotnost a motor by nemohol byt pouzity ani ako nosny prvok, teda sucast ramu. Vidiet vsak ze to este nemaju v malicku lebo sa takto experimentuje len na turistickych masinach do SS sa pustat nebudu, to by riskovali dobre meno v najoblubenejsej triede...


17.11.2006 19:23

Re: Vták na dva valce - prototyp Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

divo
Darca Krvi  Ľadvinka 

Tiež sa mi to nejako nevidí. Honda používa systém VTEC v autách a zatiaľ bol tento systém použitý vo VFR. Určite to nebolo o vypínaní valcov ale o vyraďovaní ventilov. V určitých otačkach saneotvárali všetky ventily a riadila to všetko elektronika. Nebolo by zle, Herghott, keby si hodil link na originál článok. Možno je to iba zle preložené.

Skutočne si neviem predstaviť kľudý chod radového štvorvalca idúceho na tri valce.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil divo (17.11.2006 19:26)


17.11.2006 20:27

Re: Vták na dva valce - prototyp Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Divo: Hyper VTEC vypína všetky štyri ventily vo valci, normálny VTEC (ktorý má VFR), vypína iba dva. V princípe Hyper VTEC teda nevypína valce, ale keď ti nejdú štyri ventily, tak ani valec.

Zdroj článku je z papiera, teda nemôžem naň dať linku, ale tu je to z pohľadu američanov:

www.motorcycle-usa.com/Article_Page.aspx...

Herghott



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.