Čerstvé správy z Argentíny zo včerajšej etapy:
Na začátku této etapy byly kladeny vysoké požadavky zejména na ruce motocyklistů a jejich stále stejnou vysokou pozornost. První seznámení se s pískem a dlouhé kilometry v terénu mimo cesty nadchli ty jezdce, kteří rádi řídí. Ale pozor! Každá chyba mohla být velmi drahá: etapa vedoucí do Neuquenu obsahovala navíc v sobě záludné pasti. I favorité v této etapě mohli ztratit vedení.
Nenapadá mne přirovnání, k čemu přiřadit to, v čem se celý závod až doposud odehrává. Jsme prakticky čtvrtý den jen a jen ve všudypřítomném prachu a že jej máme všude (ve věcech, v technice, v autech, v očích, na plicích, atd.). S prachem a nemožnosti vidět cokoliv, co se děje před vámi, je závod nadmíru nebezpečnou záležitostí, o čemž svědčí již řada zranění a to převážně v řadách motorkářů.
Určitě Vás ale zajímá, jak se věci vyvíjeli od chvíle, kdy jsem psal naposledy.
Ivana zůstal stát ve včerejší etapě asi 270km od cíle s nefunkčním motorem. Jelikož není možné táhnout v takovýchto podmínkách (vzdálenost a hustý prach) motorkáře na laně za rychlou asistencí, domluvil se Pavel Kubíček s místními (velmi ochotnými lidmi). Ivana přivezli do bivaku ráno ve tři hodiny a startovní čas měl v 7,09hod. Mechanici Michal a Jano začali okamžitě s rozborkou a výměnou motoru. Já jsem zařizoval povolení ke startu do dalšího dne a vše se povedlo a Ivan mohl odstartovat do dnešní etapy, ve které se umístil na 40.místě.
David si ráno v šest hodin nastartoval motorku a bez jakéhokoliv problému odstartoval do přesunu na rychlostní zkoušku. Za několik minut se ale vrátil, že mu začalo klepat v motoru a že brzy bude po něm. Museli jsme rozhodnout o taktice. Pravidla říkají, že povolení ke startu obdrží každý z kategorie Moto, pokud odstartuje do rychlostní zkoušky před 1 autem. Pokud ne, není do závodu vpuštěn a tudíž vyloučen. Bohužel, dnešní rychlostní zkouška byla posunuta o 50 km (původně se mělo startovat přímo z bivaku v Jacobacci). David tedy musel jet odstartovat. Bohužel se ale po cestě motor zastavil a tak mu jeden ze čtyřkolkářů přitáhl na start, kde David symbolicky odstartoval a my jsme pro něj vyrazili, abychom ho dostali zpět do bivaku a vyměnili motor. To se podařilo a David je stále v závodu. My jsme odjížděli velmi pozdě z Jacobacci a čekalo nás přes 300 km v prachu, tekutých píscích, hlubokých písečných nánosech, takže jsme přijeli v devět večer. Toyota byla dobrá volba, dnes jsme plně využili její služby, protože spousty aut zde muselo vykopávat svá auta.
Jako by toho bylo málo, tak měl Dušan v dnešní etapě nehodu a musel být letecky převezen do nemocnice. Byl tam s ním jeho bratr Robert a Dušan musí dva dny ležet v nemocnici v místním Neuquem a poté se bude organizovat transport do Čech. Dle informace od Roberta, má Dušan zraněné koleno a pohmožděný hrudník. K Dušanovi na trati přijel první Josef Macháček, kterým mu pomohl z trati a přivolal pomoc.
Martin Macík byl dnes dotažen do cíle s fatální poruchou na převodovce a pravděpodobně pro něj závod končí. Mechanici budou pracovat celou noc a ráno uvidíme definitivně.
Josef Macháček jede bez technických problémů a drží si na dohled čelo kategorie Quad.
Martin Pabiška - www.davidpabiska.cz
|