18. 8. 2006
Pridali sme foto Carnet de passage en douane do sekcie Dokumenty.
17. 8. 2006
Manažér Environ servis moto tímu nám potvrdil, že slovenskí jazdci Jaroslav Katriňák a Ivan Jakeš sa nebudú štartovať na rely faraónov. Jaro uprednostnil tréning v Maroku, ktorý je menej finančne náročný.
16. 8. 2006
Na stránku sme pridali sekciu Dokumenty, kde sa môžete dozvedieť niečo viac o administratívnej príprave na cestu.
22. 6. 2006
Pribrali sme k sebe Francuza, ktorý jazdí na BMW R 1200 GS. Jeho obľúbenými destináciami sú Rumunsko, Ukrajina a Grécko.
Pripravte sa na burácajúce motory a nablýskané novinky! Medzinárodná výstava MOTOCYKEL prináša do hlavného mesta to najlepšie zo sveta motošportu. Na návštevníkov čakajú motorky všetkých druhov, trojkolky, štvorkolky, skútre, a bohatý výber motopríslušenstva – oblečenie, obuv a služby pre motocyklistov. Tešiť sa môžete na výnimočné kaskadérske šou, stretnutia s najúspešnejšími jazdcami, testovanie elektrobicyklov, ukážky bezpečnej jazdy, autogramiády. Jedinečná prehliadka tuningu a motoriek stavaných na zákazku v sekcii Customs of Slovakia nenechá chladným ani jedného fanúšika strojov na jednej stope.
meloking: Nebol som ešte teraz, ale z prezretia fotiek a čo pamätám. Na KTM a Husky sa vždy dalo sadnúť, teraz nie.
Pribudlo veľa čínskych stánkov, to nebývalo /QJ Motor, MM, Voge/, neviem ani z minulost o stánku RE či Jawi. Takže z tých moto pod 700ccm tam bude dosť modelov a výrobcov.
Ako som raz počul po IWA v Norimbergu: Turci nás ubijú brokovnicami, Čínania (lacnými) motorkami. Napr. také KOVE 800 Rally za 11 tácov
Už som ho videl v Mauretánii v pieskoch...
Podľa môjho skromného odhadu pre kávičkára a klubového vymetača zrazov je (skoro) každá čína dobrá...2000km to dá, čo je taký priemerný sezónny nájazd.
Činske motorky počtom vyhravali, ale keď som uvidel, načom jazdi Košicka mestska polici, tak mi ich ptišlo až luto. Tu bielu”stihačku”.s majakom asi maju za trest????
Na Hondu sa sadať dalo, na BMW tiež. No už vo Štvrtok sa dalo vidiť, že par ludi si nohy zdvihať a bez zakopnutia prekrociť motorku , nedokaže.
Činske motorky počtom vyhravali, ale keď som uvidel, načom jazdi Košicka mestska polici, tak mi ich ptišlo až luto. Tu bielu”stihačku”.s majakom asi maju za trest????
Na Hondu sa sadať dalo, na BMW tiež. No už vo Štvrtok sa dalo vidiť, že par ludi si nohy zdvihať a bez zakopnutia prekrociť motorku , nedokaže.
Ja tento rok nejdem, som rad, ze som doma, tento rok som bol 4 tyzdne prec a doma stoji robota.
K Cinkym motorkam: posledne 2 tyzdne som bol v Cine. Je to tam zamorene cinskymi elektroskutrami. Ale benzinove motorky prakticky ziadne. Za cely cas par kusov, mozno 5. Cinsky trh je velky, cinskych aut je tam mrte vela. Cize, nebal by som sa kupit si cinske auto a cisnky elekteoskuter, ten tam testuje cely mainland, ale bal by som sa cinskej motorky, tie testuju europania.
Re: Vidicon: to je tým, že si bol vo veľkom meste.
"Niekoľko čínskych miest zakázalo alebo prísne obmedzilo používanie motocyklov kvôli obavám z dopravných zápch, bezpečnosti a znečistenia. Tu sú niektoré veľké mestá so zákazmi alebo obmedzeniami:
Mestá s úplným alebo takmer úplným zákazom motocyklov
Peking – Motocykle sú vnútri 5. okruhu vo veľkej miere zakázané.
Guangzhou – Motocykle sú v centre mesta zakázané od roku 2007.
Shenzhen – motocykle sú vo väčšine mestských častí zakázané.
Šanghaj – Prísne obmedzenia s obmedzenými vydanými motocyklovými preukazmi.
Xiamen – Väčšina mestských oblastí obmedzuje motocykle.
Dongguan – Úplný zákaz vjazdu motocyklov do centra mesta od roku 2007.
Zhuhai – Obdobné obmedzenia ako v susedných Shenzhen a Guangzhou.
Foshan – Motocykle sú v centre mesta zakázané.
Iné mestá s čiastočnými alebo prísnymi obmedzeniami pre motocykle
Hangzhou, Tianjin, Chengdu, Nanjing, Wuhan, Shenyang
Mnohé z týchto obmedzení sa zameriavajú najmä na motocykle poháňané spaľovacím motorom, zatiaľ čo elektrické skútre a bicykle majú často odlišné predpisy."
Peking
zákaz registrácie nových motocyklov. Od roku 1985 Peking prestal vydávať nové značky motocyklov pre mestské oblasti.
Obmedzené oblasti: Motocykle majú zakázaný vstup na hlavné mestské cesty a rýchlostné cesty.
Presadzovanie: Polícia často kontroluje neregistrované alebo nevyhovujúce motocykle.
Šanghaj
Zákaz motocyklov so spaľovacím motorom: Od 1990 v Šanghaji vo veľkej miere zakázané v centre mesta a priľahlých oblastiach.
Obmedzená registrácia: Mesto povoľuje iba elektrické skútre a motocykle s riadnou registráciou.
Pokuty a konfiškácie: Neregistrované motocykle sú často zabavené úradmi.
Som plne spokojný. V nedeľu ani nebolo veľa ľudí a o 14h už to bolo takmer prázdne. Ale zima vonku, ani kaskadéri radšej nejazdili. Hostesky na motorkách žiadne, tak som sa venoval motorkám. Stále sa mi potvrdzuje, že najhoršie sa mi sedí na MM X-Cape 650 - tá sedačka je fakt hrozná a najkrajšia moto bol Triumph Speed Twin 1200 RS.
nevo ty si tiez taky prerasteny do vysky ;)
mne sa zle sedelo na Kove(vsetky co tam mali), na ktoru som sa ako tak tesil, take krpate(neslo sa dobre poskladat), ale to vacsina cinskych. Svetla cinska vynimka bol voge 900 a zontes 703 ci ake to ma znacenie.
Inak uplna haluz, ktora sa mi stane kazdy rok. Sadnem na versys 1100 a mam pocit ze to je presne ergonomicky na mna vyrobene. Podobne ergonomicky fajn mi pride aj transalp.
salem79: Versys 1100 je veľký, tam ani so svojimi 49 topánkami neškrtám o zadné stupačky. Prípadne niekedy záleží aj od výrobcu. Tiger 900 či Speed Twin priestranný, Tiger 1200 škrtám o zadné stupačky aj o hlavný stojan /mali by to urobiť ako na GS, sklopiteľná časť hlavného stojanu/.
Ešte som zabudol na jeden postreh. Asi o 15h na CF Moto jedna cedulka, že predaná moto. Tesne pred záverečnou mali na 11 motorkách info, že predaná moto . Aj som sa pýtal či marketing /oproti stojace Ducati muselo poraziť/, ale tvrdili zhodne, že fakt to všetko predali. Zaujímavé.
Nevo , salem -CFmoto idú bomby takže je to možné. V MM mám motor CFmoto a ND máš do 2-3dni doma. Takú servisnú sieť im môže závidieť akákoľvek iná značka a k tomu dobré ceny. Videl som video z CFmoto zrazu kde sa došli pozrieť i samotný číňania a sami tvrdili že to nemá vo svete konkurenciu. Takže je to o distributorovi (myslím že journeyman) a o výbere svojich partnerov. Jednoznačne to robia správne o čom svedčí i tvoja víkendová skúsenosť.
K tej MM ja mam 42 nohu a nemám problém s často kritizovaným štrkaním zadných držiakov stupačiek. Sedlo na MM je naopak geniálne (pri mojej výške cca 172) avšak vlani keď som dal cez 900km/deň by som ho hned rituálne upálil. Na krížovatke by som sa radšej zvalil na bok ako dal dole nohy zo stupačky. Ale to si myslím že by bolo na bársakom sedle. Mal som o tom aj rozpísaný článok ako pokračovanie k Moto Morini X-cape 650 ale došla robota a už nestíham
Copy - pekná moto, pripomína mi Kove 800. Ta 500ka bude mat zrejme starý znamy motor (honda cb500). Morbidelli je vlastne Keeway a to jediné ma zatiaľ štve že tie čínske značky akoby "nemali hrdosť" v sebe. Je jasné že pod starou európskou značkou prerazia lahšie ale ja som fanúšik práve značky Keeway lebo v rodine máme uz druhu Speedku 125. Ja osobne keby mi ponúkli dve rovnaké moto pod Morbidelli a pod Keeway tak siahnem určite po Keeway už len z princípu.
Nebola tam T1002V. Asi 2roky dozadu som sa velmi potesil ked som listoval katalog motoriek a nasiel som tam Keeway T1002V. Dnes je to už Morbidelli T1002V a to už na mna až tak nepôsobí.
Dôvod úpravy:
Upravené 1 krát. Naposledy upravil momul (18.03.2025 20:08)
Ono to je celé Qianjiang.
QJmotor, Keeway, Benelli, Morbidelli, Bultaco, (čiastočne) Fantic atď., to všetko patrí im.
Keeway je iba značka, obchodné označenie, ktorú vymysleli cca 2000 v Budapešti, vtedajší maďarský dovozca. Dodnes mám doma 125tku ARN125, prototyp, neprihlásiteľná..
Qjianjiang ani Qjiang by maďar vyslovil len s problémami. No a značka sa ujala, tak sa dodnes v EU používa.
Ahá uz si to raz tuším niekde v inej téme vysvetloval. Ale obdivujem tvoj prehľad. Ano to som vedel že tých značiek maju kopec ale myslel som že Keeway je práve tá prvotná nakoľko s tou značkou sa stretávam už od puberty tj. cca 25r. (Co by aj sedelo s tou Budapeštou).
Takže k tej Morbidelli až na spomenutý mareringoví ťah alebo ako to nazvať by som motorke plne dôveroval vzhľadom na doterajšie skúsenosti so značkou. O desingu sa nemusíme baviť, myslím že tam sú už tiež číňania na dobrej úrovni.
Ale neodpovedal si mi na T1002V. Bola na výstave lebo pozeral.som všemožné videjka z výstavy a nevidel som ju zatiaľ čo v poľsku už púštajú jeden test za druhým, dokonca už aj inštruktážne videá
Dôvod úpravy:
Upravené 1 krát. Naposledy upravil momul (18.03.2025 21:05)
Práveže prehľad už v poslednej dobe celkom strácam. Kamarát robí vo firme, čo kúpili importérstvo skútrov Motorro - a že pozri nejaké dobré skútre na dovoz. Hľadal som, a kapituloval som, nedá sa to posúdiť na diaľku, takže majú Longjia a ZNEN, a niečo sa rysuje - ale to až keď to uvidím osobne. Škoda že Linhai nevyšiel. A bolo množstvo zaujímavých, ktoré zatiaľ nemajú Euro5+, uvidí sa v sezóne.
Rpzdiely medzi Keeway T1002V a Morbidelli T1002V neviem aké sú, motor by mal byť ten istý, pôvodom od Gaokin. www.gaokinmoto.com/engine/motorcycle-engine...
Upravené 1 krát. Naposledy upravil copy (18.03.2025 21:33)
čínsky Keeway group spoluvlastní s výrobcom Qianjiang značku Benelli, ale niektoré modely Keeway sú kúpené u iných výrobcov (cruiser V2-125 u Benda), alebo si navrhnú sami dizajn v Taliansku-Španielsku na čínsky podvozok (morbidelli t1002vx im potom vyrobí gaokin) Pozri obrázok
To clarify confusion due to misreporting on some websites, the Keeway Group is not owned by Zhejiang Qianjiang Motorcycle Co. Ltd. (QJ). Keeway and QJ jointly acquired the Benelli brand in 2005. QJ is the principal owner of the Benelli brand
Dôvod úpravy: a pozri obrázok v mojom minulom príspevku
Upravené 1 krát. Naposledy upravil kukalon (19.03.2025 12:56)
Re: momul: však aj ja som na to na výstave pozeral že kam už sa číňania posunuli. Tá Silver vase s analógovými budíkmi zo six6-ky vyrobená niekde v európe, alebo Japonsku by bola donalá motorka.
Dôvod úpravy:
Upravené 1 krát. Naposledy upravil hlubo (20.03.2025 18:44)