Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2383 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28608
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17033)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11575)

Piaggio Liberty 125 4t manual - Diskusné fórum - Zábava - Foto, Audio, Video, linky

Do tejto témy môžte pridávať linky na rôzne zábavné alebo poučné moto videá alebo fotky, ktoré ste našli na internete.

Značky: Video, Foto, Audio, Hra, Test, Kaskadér, Nehoda.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPiaggio Liberty 125 4t manual - Diskusné fórum - Zábava - Foto, Audio, Video, linky

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
13.08.2017 11:06

Piaggio Liberty 125 4t manual

Neviete ma odkázať alebo preposlat v emailovej podobe manuál v CZ alebo SK jazyku na Piaggio Liberty 125 4t? Vopred ďakujem.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ladislavmlynar (13.08.2017 11:08)


13.08.2017 12:26

Re: Piaggio Liberty 125 4t manual

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

To ma ale viac verzii, lebo liberty, mal variacie ako civil, aj ako delivery PTT, okrem ineho konstrukcne sa postupne vyvijal v 3 zakladnych modelovych nuancach, inak celkovo 5 modeloch, do dnesnych cias.
Rozdiely boli nielen vo vizazi, ale aj v konstrukcii, kolesach, elektroinstalacii.
www.motorkari.cz/motorkari/?act=manualy-stahnout...
scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/download...

Rozdiely boli aj v konstrukcii motora, od najstarsich nekatalyzatorovych karburatorovych, cez "EGR" nepodarky, po katalyzatorove verzie, neskor trojventilovu koncepciu a striekacku.
Rozdiely boli postupne aj v konstrukcii ramu.

Najstarsie verzie 4t kubatur 125, 150 a 200ccm, ktore mali karburator, mali uzke kolesa, nakopavaciu paku, ako istotu, nezavisle zapalovanie, od baterioveho okruhu a boli takmer nesmrtelne, pri minialnej udrzbe. Ram sa ale dost vlnil a bolo dolezite kontrolovat uchytenie motora, siletbloky a osku.
Velmi dolezite bolo vcasne menenie oleja, olejoveho filtra, obcasna kontrola a nastavenie vole ventilov, ocistenie motora, ventilatora a hlavy, od usad prachu a spiny. Ak sa zhorsilo chladenie, motor trpel a stratil vykon prehriatim. Niekedy praskol valec, inokedy hlava.
Motor, presnejsie jeho suciasti, je kompatibilny z mnohymi dalsimi modelmi, jedina ficurka je dlhsia noha variatora, pre velke koleso a odlisny sekundarny prevod, od malokolesovych skutrov.
Niektore verzie, pre export do krajin, kde zajtra je vlastne vcera, nemali osadeny ani starter, ani bateriu. Blinkre a palubna elektrika, isla len pocas behu motora.

Sem sa dostavali prevazne vyradene verzie delivery, ktore vyradovali Post AT a pripadne ine masove vyradovacky dorucovacich sluzieb. Jednalo sa o verzie, ktore mali len jednosedadlo a velky nosic v zadu a aj v predu, mali montovanu nosnu konzolu, na naklad, aby sa rozlozila vaha prepravovaneho tovaru. Kostra ale nemala navarene uchyty pre montaz stupaciek spolujazdca a v prednej casti mala navarenu montazny uchyt pre predny nosic. Vdacny zdroj a lacny zdroj nahradnych dielov, to bolo pred cca 10 rokmi, ked boli najma v drazbach, alebo vatsich seriach, ponukane ako nepojazdne. Cena bola okolo 50-100 eur za kus. Vo vatsine pripadov sa jednalo o totalne zhumplovane a hnile kusy, ale zaroven pre vlastnika jedneho pojazdneho kusu, vynikajuci zdroj lacnych suciastok.

Naopak velmi malo bolo dovezenych liberty 125, 150 a 200ccm v luxusnom prevedeni, ktore mali veterny stit, starsie mali predne svetlo ovalne na dve ziarovky H1-H7 "sealed beam" alebo novsie hranate na H4, od vyroby zabudovane vyhrievane hefty, kozene pohodlne sedadlo, silnejsi alternator...
Tych je ako safranu, motorov malo, lebo mali vykon bez restrikcii vyssi, na ukor zivotnosti a vatsinou boli drahe, oproti najvac vyrabanym kubaturam v modeloch liberty, teda 50ccm 2t a 125ccm 4t.


13.08.2017 12:49

Re: Piaggio Liberty 125 4t manual

Re: Merlin00: ďakujem ten z motorkárov.cz je super ale návod by sa tiež zišiel ale v CZ a SK jazyku. Teraz som ju kúpil novú v Nórsku a všetko mám iba v norcine a angličtinha je to rok 2016 bez abs. [dobre]

Dôvod úpravy: dodanie textu

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ladislavmlynar (13.08.2017 12:51)


13.08.2017 14:11

Re: Piaggio Liberty 125 4t manual

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Hm a co ta tam trapi?
V navode ti napisu, akorat to, ze mas strcit kluc do zapalovania, stlacit packu zadnej brzdy a nastartovat. Plnit benal a vozit to do servisu v pravidelnych intervaloch.
Servisne manualy podrobne, pre DIY udrzbu, najdes skor alternativne, Hayness, Chilton a podobne, ak vobec existuju.
Striekacka sa nema preco pokazit, iba ak by sa pokazila a to ak nemas nejake skusenosti z opravami u aut, alebo neovladas diagnostikou pomocou sparadla, multimetra a sroubovaku, aj tak neopravis nic.
Prakticky ten motor ma len minimum mozneho balastu. Vymena oleja, filtra a vycistenie sitka pred filtrom, obcas vymena oleja v sekundarnom prevode, sem tam vymena brzdovych dosticiek, kontrola brzdovych kotucov, vymena brzdovej kvapaliny a slus.
Prakticky sa to nemeni u vatsiny skutrov.
Pred zimou vybrat bateriu, alebo aspon odpojit jeden pol a nabit pred odstavkou. Vsetko je rovnake a nemenne, ako u vatsiny skutorv starsich a dnesnych.
Vzhladom na pouzity imobilizer z indukcnou sluckou a RFID, to ma dost vysoku kludovu spotrebu z relativne malej baterie. Po 3 mesiacoch odstavky, to baterku spolahlivo vybije.
Druha nedolezita a nezavisla baterka je v hodinkach tachometra, ktorej vymena, je mozna doma, po odmontovani celeho dekla na rajdach.
Vyhodou je, ze to povatsinou ma nerezove kotuce brzdove, takze nehniju v slanom naleve, dostupne diely, ktore podlahnu opotrebeniu, ako starter, rele startera, variator a remen, ci spojka, sedi z nepreberneho mnozstva dalsich modelov skutrov.
Ak budes zhanat servisny manual, zozenies najskor v anglictine, alebo nemcine, zhanaj na model liberty PTT, ktore su podrobnejsie, koli komercnej prevadzke a katalog dielov obsahuje podrobne rozpisy suciastok a objednavacich variacii, pripadne odlisnosti od civilnej verzie su popisovane.
www.pdfmotomanual.com/index.php?r=site/page...
Modely skutrov piaggio a najma vzduchom chladene liberty, sa netesia moc masovej oblube v CZ a SK, lebo pri neprebernom mnozstve japonskych a cinskych modelov, je ich celkom maly pocet, aspon tych novo predanych.

Seria Liberty, je pre fajnsmekrov, ktory poznaju potencial velkych kolies, na rozdrbane cesty, potencial uprav, /zameny motorov 125ccm na 200ccm/ vedia si zohnat nahradne diely, zakalaju vyradene stroje, pripadne si robia upravy 2t 50ccm olietanych skutrov, na tuningove kity 70ccm. Na tych velkych kolesach a totoznych brzdach z modelov 125-200ccm, to nielen vie rychlo jazdit, ale aj celkom slusne zastavit, na rozdiel od cinskych sraciek.
Par ludi, ktorych poznam, co ma liberty, tak v rezime absolutnej domacej starostlivosti ak su vlastnikmi, tak bud maju plejadu mrtvol na kuchanie, swap dielov, alebo skusenosti na urovni profi servisu.

Co viem, je dolezite aspon raz za cas, vyfukat stlacenym vzduchom cele vario, od sulockov a spiny z opotrebeneho remena, vycistit ventilator a hlavu, pod krytmi, aby to chladilo, vycistit magnetto, aby v tom nebolo nasrane, najma spony a magneticky prach, ktory sa nachyta na rotor a stator. To cistenie magnetta, sa robi pomocou silneho magnetu z HDD, ktory sa vlozi do PET flase a bordel sa nachyta na povrchu flase, magnet sa oddiali a bordel opada do smetiaka.. Je to dolezite, lebo ak sa nachyta magneticky bordel na impulznu cievku zapalovania, skuter sa stale horsie startuje, alebo vynechava.
Na rozborku varia a magnetta, treba stahovak, zavit sa lisil od modelovej rady, podla nalady..
U striekacky je dolezity palivovy filter a cerpadlo, obcas vybrat von, filter vymenit a nadrz vycistit. Tam konci udrzba.
Karburatorove verzie, ktore mali EGR, bolo dobre zbavit pliagy EGR, vykuchat z vyfuku KAT, alebo vymenit cely vyfuk, ktory inak rychlo podliehal skaze, postupnou hnilobou.
Upravy a opravy..
Zadny seriovy tmic stoji za figu, po dvoch sezonach je to mrtvy diel, najma na hrbatych cestach.
Predne tlmice, na novych modeloch, su integralnou sucastou prednej vidly /zavarene vo vidle/ a nieje mozne ich repasovat. Jedine vymontovat von celu vidlu, vyliat olej, stiahnut gurtnou a naliat novy hustejsi olej.
Starsie modely mali tie klzaky z tlmicmi demontovatelne, ale tam bola uzssia vidla a uzssie koleso. Zamena starsej vidly, na novsi model, predpoklada zamenu aj z tym uzkym kolesom, brzdicom a kotucom.
Vymena variatora setoveho, za tuningovy, neprinesie mnoho radosti, motor sa da vyladit jedine vymenou vacky, za ostrejsiu a to je cena, pri ktorej sa oplati skor zohnat vyssiu kubaturu motora, kotra mala ostru vacku v zaklade a repasovat cely motor v konecnej vymene.
Cena upravy sa potom pohybuje v cene + jeden skuter a robota na vrch.
Ceny spotrebaku, ako su silentbloky zavesenia motora, alebo podobne prkotiny, ako bowdeny, hadicka brzdova a ine, su smiesne nizke. V dobe internetovej, ale stale su tak nejak "taliansky chaoticke" treba si vytlacit zoznam dielov a podla nich to objednavat a hladat na nete.
Ich vymena je otakou minut, maxmalne hodiny.


14.08.2017 22:49

Re: Piaggio Liberty 125 4t manual

Re: Merlin00: ďakujem za odpoveď. Zajtra idem do servisu.predne svetlo počas jazdy bliká.aj pri stlačení páčiek. A ešte ma štve jedna vec 3,5 l na 110 km sa mi zdá dosť. Či to preto lebo je surová teda nová...cca 200km.a rezerva mi svieti už pri tomto stave nádrže.neviem ale dúfam nebudem viac v servise ako na ceste.asi nechám úplne vyprázdniť nádrž až nezhasne motor a podľa toho sa bude tankovať. Dúfam naštartuje po úplnom minutí benzínu keď dotankujem.nuz čo už ale veľmi sa mi páči a aj sa super ovláda.az na tie muchy....


15.08.2017 0:19

Re: Piaggio Liberty 125 4t manual

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Liebrty mavali velmi male nadrze, okolo 5l, najma tie dorucovacie, pod sedlom ale mali aj celkom dost velky kastlik, alebo mali vatsiu nadrz, okolo 14l a ziaden podsedlovy priestor, akorat na vestu a lekarnicku.. Aj to je tam sfosilovane jak hnede uhlie.
Predne svetlo..
U starsich modelov, pripadne novsich /trojuholnikove svetlo/ co mali symetricku ziarovku, alebo slabsiu elektricku vyzbroj, sa unavili casto pliesky, ktore v zadu sa opieraju o ziarovkove kontakty. Houno material, staci napruzit, ziarovku na tych kontaktoch orajbat na novinach, alebo kartone a na cas je pokoj.
Serie, ktore mali H4, alebo dualne ziarovky, H1, H7, alebo cosi podobne, tym neduhom poblikavania netrpeli, lebo u H4 je nasuvacia patiaca z troma konektormi a pri tych jednovlaknach, je to na faston pripojene.
Ak mozes a elektrika dovoli, zozen si tam predne svetlo, do ktoreho ide klasicka H4 ziarovka.
Nemusi tam ist plna palba vykonu, ako v aute 55/60W, staci aj 35/40W ziarovka, ako je tam aj predpisana, nebude sa vypalovat ta parabola a nebude trpiet pomalym dobijanim elektrovyzbroj.
Tie modelove nuance, mali spustu prevedeni tych parabol, na rozne ziarovky, od prvych elipsovych, az po tie hranate. A robili sa aj na symetricke jednovlakna, tie co nemali ani prepinanie dialkove a stretavacie.
Najlepsie svietili stare elipsove dvojziarovkove a hned za tym tie hranate H4.

Spotreba...
No tak to neviem celkom isto, ale 2t dobre vyladeny 70ccm a odblokovany, nemal problem, pri fullgas dlhej ceste na plne tocky, papat aj 7/100.
4t 125, sa pohybovala pri optimalnom nastaveni okolo 3,2 a v meste aj podstatne viac. Zalezalo od stylu jazdy. 200ccm verzia, 4l a nie menej, skor viac.
To je dan za vzduchove chladenie a mensiu ucinnost motora.
Ak sa vyladil karburator a variator, realne 200ccm motor mal najviac a maximalne okolo 13kW, merane na brzde v scootlande. Spotreba nepadala pod 5l.
Stare modely, 200ccm, co mali uzssie predne koleso a aj zadne malicko uzssie, zrali o malo menej, tie boli ale agresivne a vyladene od vyroby, mali ine vario a iny karburator, nechybala ani akceleracna pumpa a ine ficurky, ale ekonormy toto zabili.. Uz pred skoro 10rokmi.
Napriek spotrebe, ale jazdne vlastnosti a velke kolesa, pri relativne nizkej cene, ten skuter je dobra vec. Potom su aj lepsie, ale podstatne drahsie.
Je to skor ako pisem, potencialovo fajnsmekerky kusok. Najma z dovodu moznych uprav a zamennosti dielov zo starsich vatsich objemov.
Novsie striakcky, Euro 3, ale uz tolko nezrali, 3ventil a vstrekovanie, to malo mensiu spotrebu, aspon tabulkovo a aj ovela chudobnejsi vykon, okolo 8kw maximalne, ale to som nikdy nejazdil, len okukoval rozkuchane a moc sa mi to nepacilo..


15.08.2017 9:46

Re: Piaggio Liberty 125 4t manual

Re: Merlin00: PRESNE TU EURO3 MAM DOMA LEN BEZ ABS.
TEN NAVOD MI VRAJ POSLU Z ITALMOTO.
www.piaggio.sk/kontakt.php
no idem do toho servisu a napisem co ma tam cakalo........uz vidim zasa tu partiu norov......ach ach


15.08.2017 11:00

Re: Piaggio Liberty 125 4t manual

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Hm, noo..
Ach ach.. A co cakas, ked taliansku mulu, das ku Norskemu veterinarovi?
Ten liberty, je idealny na domaci samoservis, nie na natahovanie sa do servisu, dakde u severskych opravarov motorovych pil.
V navode asi nenajdes to, co hladas.
Neviem ale co hladas.


15.08.2017 11:17

Re: Piaggio Liberty 125 4t manual

Vymenili žiarovku a asi pozreli aj kontakt. Nechám zatiaľ do prvej garančnej prehliadky na nich a potom skúsim štýl uč sa a opravuje sám.... povedal na spotrebu paliva že bude klesať nakoľko je to nové.tak uvidíme.. ale aj tak moc ďakujem za rady.
Možno ťa ešte skontaktujem ohľadom pomoci.


15.08.2017 12:15

Re: Piaggio Liberty 125 4t manual

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ok, ked budem vediet, tak pomozem.
Cistou nahodou, tieto stroje, najma starsie verzie poznam.
Najazdil som na tom celkom dost, najma po BA a okoli.
Bolo to ale v dobe, pred masivnym nastupom skutrizacie 125ccm, takze nemalo zmysel riesit slabe kubatury z restrikciami a skor sa kuchali a transplantovali organy z tych delivery vyradenych a skladali sa olietane "GT".



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.