Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1749 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30193
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17815)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12378)

Nove pravidla od 2027 v MotoGP - Diskusné fórum - Motošport

Pokec o športových podujatiach všetkých kategórí.

Značky: MotoGP, Superbike, Supermoto, Cestné, Enduro, Motokros, Trial, Quad, Rally, Slovensko, Európa, Svet, Hobby.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuNove pravidla od 2027 v MotoGP - Diskusné fórum - Motošport

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: MotoGP.

13.02.2025 20:00

Nove pravidla od 2027 v MotoGP

teplak
 Edvenčr 

Ikona

[
Video: youtu.be/rSH8zCDZqno ]


14.02.2025 9:26

Re: Nove pravidla od 2027 v MotoGP

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

nemate to niekto zhrnute v bodoch? nechce sa mi pozerať vleklé video youtubera


14.02.2025 10:28

Re: Nove pravidla od 2027 v MotoGP

mivr
 Edvenčr 

Ikona


AI:
V roku 2027 prejde MotoGP významnými zmenami pravidiel, vrátane zníženia objemu motora na 800 ccm, obmedzenia priemeru piestu, obmedzenia na dva motory za sezónu a revízie aerodynamiky. Tieto zmeny majú za cieľ vytvoriť vyrovnanejšie podmienky, zvýšiť bezpečnosť a znížiť závislosť od technológií.

Zníženie objemu motora a obmedzenie priemeru piestu:

Cieľom týchto zmien je vytvoriť vyrovnanejšie podmienky pre tímy a zvýšiť bezpečnosť.
Menší objem motora a prísnejšie predpisy pre vývoj motora si vyžadujú značné inžinierske úsilie na udržanie konkurencieschopnosti.
Menšie tímy môžu mať úžitok z menšej závislosti od surového výkonu, pretože môžu byť schopné zúžiť rozdiel s väčšími výrobcami.
Obmedzenie priemeru piestu na 78 mm zásadným spôsobom mení prístup ku konštrukcii motora a limituje jednu z ciest na získanie extra výkonu.
Výrobcovia musia hľadať cesty, ako efektívne využiť zmenšený objem, čo znamená ladiť každý detail od spalovacieho priestoru až po extrémne presnú prácu s elektronikou a saním.
Toto obmedzenie môže paradoxne pomôcť satelitným tímom, ktoré boli v minulosti odsúdené na večný boj o zvyšky výkonu.
Niektorí inžinieri varujú, že ak budú motory príliš podobné, MotoGP stratí časť svojej jedinečnosti a výrobcovia sa nebudú môcť vydávať odlišnými technickými cestami.
Zmeny môžu ovplyvniť aj jazdcov, pretože budú musieť viac spoléhať na citlivú prácu s plynom a perfektné dávkovanie výkonu.
Obmedzenie na dva motory za sezónu:

Každý jazdec dostane na sezónu len dva motory a ak ich spotrebuje skôr, hrozí mu tvrdý trest.
Toto pravidlo pridáva novú vrstvu zložitosti do tímovej stratégie, pretože musia starostlivo riadiť používanie motora a minimalizovať riziko mechanických porúch.
Inžinieri a jazdci musia oveľa dôkladnejšie plánovať a šetriť motor, pretože každý kilometer navyše sa počíta.
Toto pravidlo môže priniesť nečakané zvraty a dramatické momenty v priebehu sezóny.
Revízia aerodynamiky:

Cieľom zmien v aerodynamike je vrátiť väčšiu kontrolu do rúk jazdcov a zabrániť tomu, aby sa z MotoGP stal súboj aerodynamických laboratórií.
Nové pravidlá zavádzajú prísnejšie regulácie, ktoré majú aerodynamický vývoj výrazne omedziť.
Redukcia veľkosti aerodynamických prvkov znamená, že tímy už nebudú môcť navrhovať stále zložitejšie krídla a difúzory.
Zákaz aktívnej aerodynamiky má zabrániť tomu, aby sa závody premenili na technologickú vojnu, kde rozhoduje softvér a senzory namiesto jazdeckých schopností.
Teoreticky by to malo viesť k väčšiemu počtu priamych súbojov a častejším predjíždacím manévrom.
Niektorí inžinieri varujú, že zníženie aerodynamiky môže viesť k menšej stabilite a väčšej nevyzpytateľnosti strojov.
Strategické a taktické zmeny:

Nové pravidlá prinášajú zásadný posun v stratégii tímov a jazdcov.
Úspech v MotoGP bude vyžadovať dokonale premyslenú taktickú hru, pretože každé rozhodnutie môže mať ďalekosiahle dôsledky.
Tímy musia pečlivo plánovať využitie motorov, optimalizovať ich opotrebenie a prispôsobiť jazdný štýl jazdcov novým podmienkam.
Tlak na jazdcov bude obrovský, pretože už nejde len o to, kto je najrýchlejší, ale kto dokáže celú sezónu udržať konzistenciu s chladnou hlavou.
Nové pravidlá vytvárajú úplne nový závodný ekosystém, ktorý vyžaduje iný prístup k závodeniu, stratégii a samotnej mentalite jazdcov.


14.02.2025 10:51

Re: Nove pravidla od 2027 v MotoGP

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

mivr - ako to tak čítam tak najma vďaka 2 povoleným motorom v sezóne sa zo strhujúcich pretekov stane jazda pravidelnosti

zákaz aktívnej aerodynamiky - divné.. v F1 to v pohode funguje a najma na rovinkách to napomáha ku predbiehaniu.

Tímy ako Ducati ktoré dlhé roky vrážali do vyvoja nemalé peniaze a teraz žnú výsledky svojej práce sa možu citiť ukrivdené.

Uvidíme aké to bude v praxi či bude viac súbojov alebo nie. Na mňa z tohto zatiaľ dýcha závan nudy. Už teraz bývajú GP kde odsledujem štart a zvyšok predriemem.


15.02.2025 7:55

Re: Nove pravidla od 2027 v MotoGP

mivr
 Edvenčr 

Ikona

No da sa povedat ze rozne obmedzenia v F1 tiez viedli k roznym technickym vychytavkam a vylepseniam nakolko vyrobcovia museli byt viacej kreativny takze nemusi to byt zla zmena. Prve co ma hned napadlo je Ninja 7 hybrid ako ukazka ktorym smerom sa mozu veci pohnut. Takze najlepsie bude pockat s cim vyrobcovia pridu a az potom hodnotit...


15.02.2025 9:50

Re: Nove pravidla od 2027 v MotoGP

Explo
 Kávičkár 

Ikona

Pribudne zastávka v boxoch na Supercharger V3 250kW... [ciel]


15.02.2025 10:31

Re: Nove pravidla od 2027 v MotoGP

egres2
 Bahniak 

Ikona

Aspoň sa pesunie gro z techniky na jazdca.


15.02.2025 18:53

Re: Nove pravidla od 2027 v MotoGP

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

pri dvoch motoroch na sezónu si myslím, že sa naopak gro presunie z jazdca na techniku... budú intenzívne prerátavať v boxoch na silných PC že koľko môže ťahať za plyn.... lebo jazdci by mohli jazdiť ´daleko viac na hulváta, ale takto nebudú môcť lebo bude treba šanovať motor...

pri tých 2 motoroch na sezónu neviem ako je riešená situácia napr. že sa jazdec dostane highsider a motorka sa začne parakotúlmi samoodstrojovať a pri tomto celom sa poškodí aj motor...


17.02.2025 8:39

Re: Nove pravidla od 2027 v MotoGP

Explo
 Kávičkár 

Ikona

To myslia tak, že motor nemôžu otvoriť a vymeniť súčiastky ktoré sa opotrebúvajú? :-O


17.02.2025 9:01

Re: Nove pravidla od 2027 v MotoGP

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

explo presne tak, dve plomby na dva motory a čau nazdar možeš jazdiť závod pravidelnosti a nie točiť to čo to dá... [zle]

a to není vše přátelé, od 2027 majú začať jazdiť na bioetanol :-D lebo však tá monokultúra kukurice, z ktorej ten alkohol niekto urobí, nie je oraná, siata, hnojená, zberaná a transportovaná poľnohospodárskymi vozidlami, ktoré sú na naftu... že? že?!! :-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (17.02.2025 9:04)


17.02.2025 10:47

Re: Nove pravidla od 2027 v MotoGP

Explo
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: To je bude zaujímavé, jazdiť na sarkofágu a tŕpnuť či to vôbec dokončí závod :-O
Zvíťazí ten, komu ešte pôjde motorka :-)))


17.02.2025 12:15

Re: Nove pravidla od 2027 v MotoGP

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

vieš ale to sa týka aj kvalifikácií aj tréningov...

može byť kľudne stratégia že serieš na kvaldu lebo nebudeš si tam vobec ničiť motor a bude ti u prdele z akej pozície budeš štartovať lebo po štarte aj tak nikto nedá plný plyn a keď dá tak len na chvílu a potom budú krúžiť a predbiehať sa len keď ti príde pokyn z depa že možeš...

Detto prečo by sa mal niekto vysilovať v šprinte na hranici možností stroja keď sú to len polovičné body a keď zničíš viac ako dva motory tak o tie body aj tak prídeš....

UKND !!



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.