Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2209 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28587
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17020)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11567)

vfr vtec skusenosti - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuvfr vtec skusenosti - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
18.09.2003 20:16

vfr vtec skusenosti

Ahojte,
mate niekdo skusenosti s novou vfr 800 vtec?


22.09.2003 10:27

Re: vfr vtec skusenosti

zeze
 Turista 

Ikona

ten nastup vykonu je tam sice citit, ale nie je to ziaden uragan, zbytocne, opakujem zbytocne to len nafukuje cenu motorky, radsej tam mali nechat tie ozubene sukolia a nie davat takuto blbost. spotrebu to ma pozoruhodne vysoku a celkovo je to dost tazka motorka, ktoru treba riadit aj telom, pohlad nestaci


22.09.2003 13:43

Re: vfr vtec skusenosti

frodo
Neregistrovaný

VTR som netestoval ale s Hondou VTEC Civic som par tisic km najazdil. To ze ten motor ma narast vykonu, ked sa zmeni casovanie ventilov je len reklamny odrb. Ten motor bol slaby ako caj a ked nebolo zmenene casovanie v nizkych otackach, tak bol este slabsi. V praxi to vyzeralo nasledovne: isiel si ustalenymi otackami - vobec to nereagovalo na plyn (v podstate dobra vlastnost - lahko sa udrziavala konstantna rychlost). Ked si poriadne pridal, autom sklblo - a to bolo vsetko co sa stalo - zas to bolo lenive jak predtym.
Fuck of HONDA aj s jej dilermi v BA. (Sluzby poskytovane Honda dilermi v BA to uz boli opisovane, a moje skusenosti to len potvrdzuju).


05.10.2003 23:53

Re: vfr vtec skusenosti

CAVAR
 Jogurťák 

Frodo o VTEC-u vies velke ho..o.
Zajazdi si na 200k honde a nie na 1.5l civici


06.10.2003 9:52

Re: vfr vtec skusenosti

frodo
Neregistrovaný

Najazdil som na tolko ospevovanom VTECu asi 40.000 km, takze o tom aky je to odrb viem svoje. A k tej 200k honde - to je akoze ktora ???????


06.10.2003 14:18

Re: vfr vtec skusenosti

Frodo-napr. 1.8 integra type R, alebo accord type R. Ale aj taka stara CRX 1.6 vtec (160PS) je dost dobry stroj. Ale to sme uz mimo domeny tejto stranky....Tie 1.5 boli vteci robene akoze na spotrebu a nie na vykon. A aj tak to neboli plne vtecy bo mali len var. casovanie nasavacich ventilov a nie ako 1.6 aj vyfukovych..


06.10.2003 15:24

Re: vfr vtec skusenosti

barbar onan
Neregistrovaný

HondaCRX 1,6i nemala VTEC, vtedy sa o tom este nechyrovalo


06.10.2003 21:49

Re: vfr vtec skusenosti

Damos
 Turista 

No mal som moznost odskusat asi rocny civic 1,6 a odspodu to islo celkom brutalne, ale iba do 4 tisic otacok. Potom to bolo skoro jak moj zigulak 1,5.


08.10.2003 16:10

Re: vfr vtec skusenosti

Aurel
 Turista 

VTEC na 1.5L Civic autach (96-2000) maju síce maximálny 114 koní, ale tak ako písal pava boli robene na spotrebu. Tomu bola prisposobena aj prevodovka, takže za istých okolností auto pôsobilo dosť lenivo, ale vo vysokých otáčkach sa dal dosiahnuť celkom slušný výkon. Niekomu to nevyhovuje, iní si zas pochvalijú spotrebu 5 litrov/100km.... Pre tých prvých robila Honda 1.6L VTi. Tie majú tiež systém VTEC, ale je to úplne ináč ladené. Výkon je 160koní - tie jazdia aj preteky do vrchu takže to už je iná káva.

VTEC na VFR800 je trochu iný ako na autách Honda. Na autách pracuje stále všetkých 16 ventilov, ale podla záťaže a otáčok motora sa mení zdvih a časovanie. V nízkych otáčkach na ekonomickú a vo vysokých na športovú prevádzku.
Na VFR systém VTEC pracuje tak, že do 7000 ot/min. ide motor na 8 ventilov (pracujú len 2 ventily na valci) a nad 7000 sa zapnu všetky, takže motor beží na 16 ventilov. To spája výhodu 2 ventilovej konfigurácie v nízkych otáčkach (lepší záťah, plochší krútiaci moment) a 4 ventilovej konfigurácie pri vysokých otáčkach 7-14000. Takže je to úplne iný systém ako na autách.

VTEC sa asi nehodí na športovú jazdu na okruhu, ale pre turistiku (a VFR je excelentná turistická motorka) je to ideálne riešenie.

Pripájam sa k názoru že Frodo vie o tom velké ho..o


08.10.2003 16:20

Re: vfr vtec skusenosti

Aurel
 Turista 

ešte odkaz pre "barbar onan":

vsštky Hondy CRX 1.6 od roku 1990 mali VTEC.
Boli dve verzie 1.6L - SOHC a DOHC - obe mali VTEC.


08.10.2003 21:17

Re: vfr vtec skusenosti

frodo
Neregistrovaný

jasne, ze to bolo robene na spotrebu. Z inym firemnym autom sa na dlhej trase 10l / 100km urobit nepodarilo. Btw. Felicia combi 1.3 bola proti tomu Ferari (aj co sa tyka zrychlenia, aj pruznosti aj max. rychlosti). A co si mam mysliet o aute, ktore za Brnom na dialnici v kopci neda viac ako 90km/h ? Asi ze je urobe v prvom rade na chuja a potom uz len na dve veci .....A to ze to tam prepina 2 a 4 ventily ? To ti je platne ako mrtvemu zimnik. Som rad, ze o tom vela viete, ale podopriet svoje tvrdenia tym, ze raz som sa na kamosovej zviezol a tvrdit ze druhy o tom h. vedia je ....


09.10.2003 9:35

Re: vfr vtec skusenosti

barbar onan
Neregistrovaný

Aurel, si si isty tym rokom 1990? Mam pocit, ze VTEC zacal pouzivat od r.1994-95, ale mozem sa mylit.


09.10.2003 9:37

Re: vfr vtec skusenosti

barbar onan
Neregistrovaný

A kazdopadne, boli viacero modifikacii VTEC:
DOHC VTEC - na vykon
VTEC-E ekonomika jazdy - tuto nestastnu verziu mal asi frodo
a SOHC VTEC - nieco medzi hore uvedenymi.


09.10.2003 9:56

Re: vfr vtec skusenosti

Aurel
 Turista 

pre barbar onan:

V roku 1990 sa začali do Hondy Civic Coupe CRX montovať motory 1.6 DOHC PGM-FI VTEC.
Mali typové označenie B16A1.
Som si stopercentne istý.


09.10.2003 10:08

Re: vfr vtec skusenosti

Aurel
 Turista 

pre frodo:

ťažko diskutovať s tak zaujatým človekom naviac keď nechápe výhody 2 a 4 ventilovej techniky.
Vozidlá Civic so systémom VTEC vyhrávajú závody do vrchu vo svojej kategórii (1.6), choď sa niekedy pozrieť na Pezinskú Babu...
Na druhej strane je pravda, že Civic 1.5VTEC je treba vytáčať do vyšších otáčok keď sa chce dosiahnuť dynamika, ale nakoniec 114 koní porovnávať s felíciou ... Určite si sa za tým Brnom do kopca rozbiehal zo Shell pumpy a na 5. rýchlosti.
Hondu treba vytáčať viac do otáčok, netreba sa toho báť, to neni dieselová oktávia...


09.10.2003 14:04

Re: vfr vtec skusenosti

frodo
Neregistrovaný

ano, som zaujaty, a je to sposobene mojimi skusenostami s Hondou Civic 1.5 VTEC. To ze niekto vyhra preteky do vrchu je mi prd platne. Pre mna (asi aj pre ostatnych) je zaujimave asi toto. Zoberiem kluce z kancelarie a vyrazam na sluzobnu cestu - to auto je lenive jak ...., v kopcoch musim podradovat do 3 ky, ked sa vratim, sef mi nadava, ze co som robil s tym autom, ked malo spotrebu 10 litrov. Dva roky, cca 40.000 km - zaverecne hodnotenie : je to shiit. Odporucam, len nepriatelovi.


09.10.2003 14:32

Re: vfr vtec skusenosti

Aurel
 Turista 

škoda slov
Civic 1.5VTEC má priemernú spotrebu okolo 6 litrov.
Mám to overené. Nie je to trhač asfaltu, ale 10 litrov - NIKDY. Muselo s tým autom niečo byť, alebo si sa nepriznal, že si tvojmu šéfovi ten benzín kradol.

A to auto za to nemôže, nie je lenivé jak ...., je to skvelé kvalitné spolahlivé auto s nízkymi prevázdkovými nákladmi. Ty si asi jeden z tých čo vravia "japonec nakonec" a potom si kúpi nemecký op.. s ročnou zárukou a po roku sa čuduje.

slubujem, že čokolvek frodo napíše, už nebudem na neho reagovať. povodne to malo byť o VFR VTEC.


09.10.2003 14:42

Re: vfr vtec skusenosti

barbar onan
Neregistrovaný

Aurel, nerobis Ty v Honde? (odpovedat nemusis)


09.10.2003 15:07

honda je honda

ładis
Neregistrovaný

.


09.10.2003 16:30

Re: vfr vtec skusenosti

Co sa tyka CRX tak si pozrite stranku www.crx.sk
Tam to je vsetko vysvetlene-chalan co ju robi je moj kamarat a aj ked trochu zaujaty na hondu informacie su tam pravdive.
Ps: osobne som sa vozil v honda civic CRX 1.6 vtec(DOHC) r.v1991aj 1.6 SOHC bez vtecu r.v 1990. A je to rozdiel... Mimochodom 1.6 r.v 1987 boli bez vtecu ale aj katalyzatorov a narast vykonu okolo 3-4000 ot/min. bol fakt brutalny


10.10.2003 18:39

Re: vfr vtec skusenosti

chlapci ako sport-tourer je to uplna vyhoda. jazdi sa na tom perfektne :-))) a kto povedal, ze sa natom neda sportovo poprehanat? ak ju drzis nad tych 7000 tis.. ide jak raketa. ak ked si vezmete,ze velku vacsinu casu stravime na cestach a nie na okruhu, je to len a len vyhoda. Neviem ako to ide na autach, ale na motorke je to super.


13.10.2003 12:28

Re: vfr vtec skusenosti

blade
 Kávičkár 

Ikona

mam pocit ze ste si pomylili forum, ja som tu cakal porovnanie so starou verziou a niektory tu porovnavaju vfr s civicom a feliciou,


15.10.2003 18:15

Re: vfr vtec skusenosti

frodo
Neregistrovaný

Zdravim Vas, trochu som sa odmlcal, lebo som nebol v robote, ale povazujem za slusne odpovedat na vyslovene tezy.
1, add kradnutie benzinu: Podla seba sudim teba - ludova mudrost, viac dodavat netreba (ibaze by Aurel skutocne pracoval v Honde, ako si mysli Onan, bola to tam bezna prax).
2, add uz nebudete citat Frodove prispevky: to by bola skoda, pretoze pod nickom Frodo sem pise viacero ludi, nie len ja
3, add to auto nebolo v poriadku: kazdych 15.000 km to auto bolo na prehliadke v CMC, chlapci ho kludne mohli naladit na "plny vykon". Ibaze oni mali problem aj sviecky vymenit - preto sa zacalo davat na servis do Omnie - ale ani tam mu chlapci od Hondy vykon nepridali. Ale uroven sluzieb u Hondy v BA, to sme tu uz mali
4, add to auto ma ine urcenie, lebo ide o ekonomicku verziu - chlapci v CMC co ho predavali to mohli konatelovi firmy, co ho kupoval vysvetlit - samozrejme nikto sa neunuval. Najprv cloveka v predajni "odrbu" a potom sa cuduju, ze ludia sa nehanbia povedat svoj nazor na forach
5, add ako sme sa dostali od VFR k Civicu ? Zeze hned v druhom prispevku napisal, ze netreba verit kazdemu reklamnenu ..... A ja som len napisal, ze Zeze ma uplnu pravdu. A pretoze moj nazor nie je zalozeny na tom co povedal kamarat, alebo napisala brozurka, tak som presne uviedol ake su moje skusenosti s VTECom.
6, add VFR VTEC - skusenosti s nou nemam, a zda sa, ani mat nebudem. Na rozdiel od Aurela, ktory ma problemy citat nazory inych ludi, ktori si myslia nieco ine ako on vsak dodavam - ak ma chce niekto presvedcit o opaku, velmi rad tu novu VFRku opacim a prebehnem.
7, add zvysovanie vykonu vo vysokych otackach - to uz tu bolo - Vboost sa to volalo.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.