Anketa:
Vaše najnovšie videá:
BMW R 1200 GS 2010 - nastavenie podvozku - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky: .
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuBMW R 1200 GS 2010 - nastavenie podvozku - Diskusné fórum - Moto poradňa
Značky: .
BMW R 1200 GS 2010 - nastavenie podvozku
|
Ahojte. Skusim sa opytat. Skusal tu uz niekto nastavovat podvozok na GS 1200? Mam klasicky podvozok bez ESA. Vzadu je tlmic Wilbers. Motorku pouzivam solo a 50/50 asfalt a teren. Motorku som nedavno kupil a po prvej jazde mimo asfaltu mi pride tvrda ako kamen. Hladal som videa a info ohladom nastavenia, ale dokopy som nic dobre nenasiel. Pripadne nejaky kontakt na niekoho kto by to v okoli Bratislavy vedel nastavit? Dakujem za info |
Re: BMW R 1200 GS 2010 - nastavenie podvozku
|
Po 15 rokoch by to uz chcelo repas tlmicov. Ktory mozno aj niekto spravil a zaroven to pri tom repase “upravil”, alebo len zle zlozil, pripadne pouzil nevhodny olej. |
Re: BMW R 1200 GS 2010 - nastavenie podvozku
|
www.advrider.com/f/threads/r1200gs-rear-shock-preload-a... |
Re: BMW R 1200 GS 2010 - nastavenie podvozku
|
@janoval dobry point. Olej vo vidlici mam naplane menit tuto zimu. Ale repas tlmicov ako takych by tiez zrejme nebolo od veci, len na to uz moje znalosti nestacia. Nejakeho overeneho mechanika v okoli BA by som potreboval. |
Re: BMW R 1200 GS 2010 - nastavenie podvozku
|
Olej vo vidlici je sice fajn vymenit , ale s pruzenim to nič extra nemá. Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (28.10.2025 12:04) |
Re: BMW R 1200 GS 2010 - nastavenie podvozku
|
PedroAdv - olej v prednej vidle nechaj tak jak je, radšej sa sústreď na tlmič. |
Re: BMW R 1200 GS 2010 - nastavenie podvozku
|
Čo tak začať tým čo môže spraviť sám t.j. nastaviť SAGy. Už tie povedia v akom stave je pružina. Ak je zvädnutá tak aj tlmiče budú v háji. No zlý tlmič by sa skôr mal hojdať a nie byť tvrdý. Kolko vážiš a kolko vážil predchádzajúci majiteľ, nemenil náhodou pružinu alebo ju nepriťahoval? |
Re: BMW R 1200 GS 2010 - nastavenie podvozku
|
Re: tryskac: stare tlmice treba repasnut . To by musel mat strašne “unavenu” pruzinu ak by nevedel nastavit Sag pre solo jazdca , tam je problem nastavit pri spolujazdcovi + kufre, |
Re: BMW R 1200 GS 2010 - nastavenie podvozku
|
“… Vzadu je tlmic Wilbers...” cize druhovyroba, he kludne mozne, ze tam bude tuhsia pruzina |
Re: BMW R 1200 GS 2010 - nastavenie podvozku
|
tryskac Ja mam 70kg aj s botami. Predchadzajuci majitel mal takych dobrych 90-100kg. Napadlo mi nastavit SAGy ale myslim ze ten zadny Wilbers na moju vahu nenastavim ani omylom. |
Re: BMW R 1200 GS 2010 - nastavenie podvozku
|
Zacal by som vymenou struny zadneho tlmica na tvoju vahu. Samotna pruzina bude okolo 100E. Potom naklikat predok zadok do “defaultu” podla prirucky a odtial sa odrazit dalej. Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (29.10.2025 10:39) |
Re: BMW R 1200 GS 2010 - nastavenie podvozku
|
To je dobry napad. Rad by som vymenil strunu zadneho tlmica na moju vahu. Nikde sa mi strunu zatial nepodarilo najst. Napisem priamo do Wilbers do nemecka, to bude asi najlahsia cesta. |
Re: BMW R 1200 GS 2010 - nastavenie podvozku
|
www.ukgser.com/community/threads/spring-rate-on-r1200gs... |
Re: BMW R 1200 GS 2010 - nastavenie podvozku
|
Pisu, ze seria ma 130Nm, ohlins 140Nm, wilbers az 150Nm. Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (29.10.2025 11:22) |
Re: BMW R 1200 GS 2010 - nastavenie podvozku
|
PedroAdv - výmenou oleja v prednej vidle nič nepokazíš ale ani nič nevylepšíš. Ten olej tam nemá tlmiacu funkciu. Prakticky je to tak že kým ti neprdne gufero na prednom teleskope tak ten olej sa nemení. |
Re: BMW R 1200 GS 2010 - nastavenie podvozku
|
Re: janoval: ved tam ma Wilbers ktorý sa dá krasne repasovat . Ten original je dost sracka aj co sa týka repasu. V ziadnom prípade by som to nekupoval. |
Re: BMW R 1200 GS 2010 - nastavenie podvozku
|
Šani, originál neviem v čom je sračka a tiež neviem či myslíš Showu alebo WP. Anyway akýkoľvek originál ti v prochymoto bezpečne pán Procházka zrepasuje. |
Re: BMW R 1200 GS 2010 - nastavenie podvozku
|
Re: PedroADV: Ako bolo v Janovalovom odkaze : faktom je, že Tvoja váha a proporcie sú bmw nekompaktibilné |
Re: BMW R 1200 GS 2010 - nastavenie podvozku
|
Ten prginal tlmic som nemyslel na repas, ale za 100e na skusku, lebo pokial by nepomohol origo so 130Nm strunou, tak skoda dalej nieco riesit… a mozno by ta struna potom pasovala na wilbers. |
Re: BMW R 1200 GS 2010 - nastavenie podvozku
|
Re: raptor: trocha som to prehnal , ale myslel som to tak , ze ten tlmic trocha zaostava za celkovou cenou motorky. |
Re: BMW R 1200 GS 2010 - nastavenie podvozku
|
Re: alexa7: Neviem ako vyzerá predný tlmič na 12vzduch, no 12LC si trúfam predný tlmič nazvať systémovo plánovaným kurvítkom, ktoré vyrobili mongolské deti pod patronátom angolského technológa. Je až divné ak niekomu bez vytečenia vydrží viac ako cca 50-60 kkm, lebo piestnica tak ako je zasvinená od prachu a blata sa rovno zasúva do púzdra v hlave tlmiča. Nie je tam žiadny stierak, gufero či aspoň primitívny okrúžok |
Re: BMW R 1200 GS 2010 - nastavenie podvozku
|
raptor Potrebujem motorku aby ma dostala po ceste napriklad do Albanska, Turecka, Gruzinska atd... kde sa tyzden pomotam mimo cesty a potom sa po ceste dostanem naspat domov. Ale na druhej strane stroj s ktorym mozem dat pohodlne aj cisto cestny vylet do Skotska napriklad. Jazdil som TA650, XTZ750, GS12, 990R, 990S a vedome som sa vratil ku GS12. Rad by som litrovu Africu, rozpocet mi to dovoluje, ale logika nastavenych cien za jazdenky mi to nedovoluje. Preto sa rad potrapim v terene s velkym GS. Mna to bavi |
Re: BMW R 1200 GS 2010 - nastavenie podvozku
|
Re: tryskac: nie je to zas take tragiscké |
Re: BMW R 1200 GS 2010 - nastavenie podvozku
|
Re: alexa7: ono je to skôr komické Pozri obrázok |
Re: BMW R 1200 GS 2010 - nastavenie podvozku
|
alexa7 - mám dvojvačicu a presne viem o čom hovoríš.. keď mám benzín na dne (mam Advika) tak je to uplne ina moto ako keď ju natankujem. Dobre sa mi na nej jazdi aj nejaký ten off ale chvíľu som mal Tenere700 a áno, neni tak komfortná na dlhé cesty ale do terénu je to v aj v základe nebe a dudy oproti GS na leveroch a s menšími kolesami. Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (02.11.2025 17:01) |







jedine zeby chlapec vazil 200kg.
Kolko má moto či zadný tlmič nebehané? Ak tomu dobre chápem, tak sa s moto iba zoznamuješ. Ten pomer jazdy 50/50 je hodne úsmevný. Keby si sa v reále priblížil ku 80/20, tak nad 12GS ani nerozmýšlaš. Toto nepíšem aby som do Teba rýpal, ale preto, že je skoro po možno týždni "spolužitia" s novou frajerkou robiť nejaké veľké závery. A Ty ak je realita čo máš v profile, tak s jogurťáka chceš prudko prejsť na tvrdého adventúristu. Ak sú pravdivé hodnoty pružín napísané vyššie výmene pružiny sa nevyhneš, no aj tak by som skúsil povoliť predpatie pružín na minimum a následne aj ubratie na hydraulickom škrtení ak sa dá hlavne na kompresii.
. Okrem toho PLASTOVÉ teleso kompresného ventilu je len štyrmi zásekmi uchytené do hliníkového otvoru. Takže ak pri studenom oleji skočíš do jamy, tak ho skrátka vyrveš zo sedla a potom je úplne fuk či máš alebo nemáš esu.