Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2061 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 27848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16650)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11198)

Harley-Davidson

štuple do uši Alpine motosafe tour... racing... - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuštuple do uši Alpine motosafe tour... racing... - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

29.07.2024 16:52

štuple do uši Alpine motosafe tour... racing...

Tombiker
 Kávičkár 

Ikona

ma niekto s nimi skusenosti? Vyrobca slubuje odfiltrovanie veterneho sumu v prilbe a dobru pocutelnost intercomu ...


obycajne stuple ci uz penove alebo ine silikonove su sice docasne fajne ale po hodine az dvoch uz nastava bolest v usiach od tlaku a dost silno tlmia ... aj intercom slabo pocut potom ...


29.07.2024 19:53

Re: štuple do uši Alpine motosafe tour... racing...

duky5
 Skútrista 

Ikona

mam tour verziu na maxiskutri, som s tym spokojny, pouzivam na dialnicne presuny a dlhsie vylety. aerodynamicky hluk je citelne odfiltrovany, viac vynikne zvuk motora a interkom v prilbe je sice pocut trochu menej, ale stale zrozumitelne


29.07.2024 19:56

Re: štuple do uši Alpine motosafe tour... racing...

Tombiker
 Kávičkár 

Ikona

Re: duky5:

ok dik ... obavam sa skor ze nebudem dobre pocut interkom ....
ten aerohluk okolo prilby ked porovnas bez a so stuplami je znacny rozdiel alebo ani nie? Zaujimave ze hudbu dokazem pocuvat cez interkom napr internetove radio v stuploch aj do 150 km za hod velmi slusne ked si to vyladim cez equalizer na fone ale samotny hovor tak max do 100 km


29.07.2024 20:47

Re: štuple do uši Alpine motosafe tour... racing...

w4tch0
 Turista 

Ikona

Interkom so stuplami urcite budes pocut lepsie. Je to tak ze stuple prave utlmia ten aerodynamicky hluk a interkom potom pocut lepsie. Ale treba mat interkom co ma dost hlasne repraciky. :-)

Ten hi-pass filter na tychto funguje skutocne tak ako slubuju. Ale ja mam prave s tymito ten problem ze ma tlacia a nemozem ich mat dlho. Bolia ma z nich usi a ked ich mam dlhsie aj hlava. Je to individualne. Bud ti pasuju alebo nie. Nasiel som aj recenziu kde sa niekto stazoval ze su mu male...

Mam dost uzke usne kanale. Odskusal som niekolko stuplov. Vratane tychto alebo na mieru robenych stuplov od usneho. Nakoniec som skoncil s Honeywell Maximum Lite. (SK shop). Jednorazove, penove, ale s nizsou expanziou. Vhodne na dlhe nosenie alebo pre ludi s mensimi usnymi kanalmi. Vydrzim ich mat bez problemov 5 hodin vkuse ked si ich spravne zavediem. Potom pauza, tankovanie, cikanie a pred odjazom zastrcim dalsi par a mozem ich mat dalsich niekolko hodin. Ten utlm s tymito je mozno az moc. Interkom pocut trochu lepsie s Apline. Ale bez stuplov jazdit na mojej moto nechcem/nemozem a tieto Maximum Lite su komfortom zatial to naj pre mna.

Dôvod úpravy: slovencin

Upravené 2 krát. Naposledy upravil w4tch0 (29.07.2024 20:52)


29.07.2024 20:55

Re: štuple do uši Alpine motosafe tour... racing...

Thorien
 Turista 

Ikona

mam alpine tour ... spokojnost .. interkom si musim dat hlasnejsie ... ale potom ked to vyriahnem z usi aj nieco pocujem :D
ako .. nestoja neviem ake peniaze ..vyskusaj uvidis ..

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Thorien (29.07.2024 20:56)


29.07.2024 21:12

Re: štuple do uši Alpine motosafe tour... racing...

Tombiker
 Kávičkár 

Ikona

Skusim ...len neviem ci ist do tour alebo racing verzie ...mam preklapa ku ktora je tichsia v otvirenej verzii ako zatvorenej ...ale ked si omotam frote uterak okolo krku tak je taka ticha ze ani stuple netreba len potom to vyzera ako ...


29.07.2024 22:57

Re: štuple do uši Alpine motosafe tour... racing...

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Re: Tombiker: zrejme mas jednu z prilieb, co ma na nevhodnom mieste nejaky maly otvor, napriklad drazky na vyklopenie slnecnej clony, a fuka ti tam okolo vietor. Alebo nejake dekoracne akoze aerodynamicke vystupky. Jeden z 4 dovodov, preco som kupil zase integralu (dalsie su hmotnost, bezpecnost a pohodlnejsie polstrovanie)

No cumim, ze su stuple akoze original pre motorky. Pozeram, ze aj Motozem ich predava, tak mozno vyskusam.


29.07.2024 23:42

Re: štuple do uši Alpine motosafe tour... racing...

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: Vidicon: Najviac ma vplyv na hluk v prilbe to, ako dobre prilba tesni okolo krku. Preto vsetky tie drahe vyklapacky (Schuberth, Shoei) maju taky tesny ten "golier". No a potom dost zalezi kam ti motorka cez predny stit vyhadzuje vzduch a aky je turbulentny.

Ta ista prilba tak moze byt pre niehoho celkom ticha a druhemu pride mega hlucna. Kazdy ma inu hlavu, krk. Inu moto, inak na nej sedi. Na mojej moto je to bez stuplov utrpenie, 5 roznych prilieb, niektore tichsie, niektore hlucnejsie, ale vsetky aj tak moc hlucne bez stuplov.

V testoch co pozeravam, na GSku, najlepsie prilby nameraju okolo 89dB pri 100km/h. Najhorsie su cez 100dB. To je sice obrovsky rozdiel (logaritmicka stupnica). Ale potom si uvedomis, ze na pracovisku kde je hluk nad 85dB* je povinna ochrana sluchu. Lebo pri dlhodobej expozici hrozi poskodenie sluchu, tinitida a podobne chutovky. Takze pekne stuple -30dB a som daleko pod 85dB nech mam hociktoru prilbu. Ako bonus po celedennom jazdeni nie som ohucany, som ovela menej unaveny, pocujem co mi ludia hovoria ked tu prilbu dam dole...

*pozn, pre tych ktorych by to zaujimalo
75 db je maximálna prípustná hladina hluku, kedy sa ochrana sluchu zo zákona ešte nevyžaduje. 80 dB je hladina hluku, kedy je zamestnávateľ už povinný poskytnúť ochranu sluchu, avšak používanie nie je povinné. Pri 85 dB a vyššej hladine hluku už je používanie ochrany sluchu povinné, to znamená, že zamestnávateľ musí ochranné pomôcky nielen poskytnúť, ale aj kontrolovať ich používanie.

Riziká hluku:
Pri 85 dB je sluch ohrozený po 8 hodinách
Pri 100 dB je sluch ohrozený po 15 minútach
Pri 115 dB môže dôjsť k poškodeniu v priebehu 1 minúty
Pri 140 dB môže dôjsť k okamžitému poškodeniu sluchu a k pocitu bolesti


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (29.07.2024 23:49)


30.07.2024 7:19

Re: štuple do uši Alpine motosafe tour... racing...

Tombiker
 Kávičkár 

Ikona

Re: w4tch0: je to tak ako pises ...ja som si na novu moto objednal velke turisticke olexi s tym ze bude pokoj a aj novy klapacku. Stav je taky ze velke plexi sice odvedie tlak z hrude a ruk hore a mozem aj v tricku jazdit ale turbulencie a vietor do prilby su nad 100vku sialene. Nasiel som jedno video kde si clovek dal okolo krku satku a tak som to skusil s hrubsim uterakom a situacia sa zmenila neuveritelne. Prilba zrazu tichucka. Tak som sa vratil k origo plexi a tym padom nemam turbulencie len akusticky napor vetra sumi huci okolo usi ...takisto aj ked dam na krk uterak je ticho ...neviemn cim vyriesit to utesnenie krku. Mam kuklu a aj nakrcnik ale stale tam cosi chyba a y sa dalo jazdit ako s tym testovacim uterakom bez stupli


30.07.2024 8:44

Re: štuple do uši Alpine motosafe tour... racing...

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Re: w4tch0: Ahoj, nepisal by som to, ak by som nemal vlastnu skusenost z minuleho roka. V Motozem mi odporucili a dovolili prilbu pred kupou vyskusat na skusobnej jazde. Prilba bola dizajnovo uzasna, ale pod lavym uchom, tak odspodu, kde uz zacina polstrovanie, bola pohybliva packa na vysunutie slnecnej clony. Pri jazde som pocul vyrazne, ale vyrazne vacsi hluk uz nad 60km/h v lavom uchu, nad 100km/h som mal pociut, ze ohluchnem. Zakryl som palcom tu strbinu a hluk prestal (resp. bol rovnaky, ako v pravom uchu). Pritom ta strbina mala gumu, ktora mala sluzit na jej uzatvorenie, co ale zjavne nepostacovalo. A povedal mi to aj predajca: najtichsia prilba je ta bez vycnelkov, vsetky tie dizajnove akoze aerodynamicke plastove vycnelky len sposobuju vacsi hluk.

Teraz mam na prilbe komunikator a robi to tiez (vacsi hluk pri lavom uchu) ale nastastie v rozumnej miere.

Samozrejme, za visi od motorky. Mne stit na motorke usmernuje vzduch hlavne na prilbu.


30.07.2024 13:33

Re: štuple do uši Alpine motosafe tour... racing...

Tombiker
 Kávičkár 

Ikona

Re: w4tch0: ja interkom mam hlucny dost ...hudbu pocuvam tak na tretine max az do cca 170tky v poho ale hovor je nesmierne ticho aj ked mam tel a aj intercom na bomby ...dalej je rozdiel ci vola niekto z tmobile ...O2...orange...atd ...v hlasitosti hovoru


30.07.2024 14:28

Re: štuple do uši Alpine motosafe tour... racing...

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: Tombiker: Ale vies ze pre hovory treba pridat hlasitost osobitne. A spravidla sa to da na tych interkomoch len pocas toho hovoru?


30.07.2024 14:46

Re: štuple do uši Alpine motosafe tour... racing...

randomlogin
 Kávičkár 

Ikona

Mal som aj tour aj race, tour mi prisli dost lightove, osobne by som vybral race, tlmia hlavne (ale nielen) hluk vetra. Problem mam s hlukom z kapotaze ako je spominane vyssie, inak by som ich asi ani nepouzival (ked sa postavim do stupaciek je hluk celkom akceptovatelny). Takto sa mi to oplati hlavne pri dlhsich dialnicnych presunoch alebo ked jazdim sam. Ten nekomfort tam proste je, po nejakom case trochu ominaju, ked cely den cestujes a obcas zastanes aby si sa rozpraval s partakmi, musis ich bud vybrat ale sa dost sustredit na rec. Nasadzovanie nie je uplne idealne - maju taky maly dzindzik, ktorym ich pichnes do ucha, len prstami to nedas. Robit to niekolkokrat denne je trochu otravne, nehovoriac o tom, ze to mozes vzdy trochu blbo sadnut, clovek sa aj v uchu poti/maze. Ale za tych 15 eur je to lacnejsia alternativa ako menit motorku a clovek vo vysledku nie je ohucany takze za mna sa to urcite oplati.


31.07.2024 8:16

Re: štuple do uši Alpine motosafe tour... racing...

Tombiker
 Kávičkár 

Ikona

Re: w4tch0: samozrejme ze viem ale problem je v hluku ....bud idem pomaly a bez hluku tym padom mam nastevenu hlasitost prijatelne alebo rychlo a pocujem hvizdanie vetra ktore sa nasledne snazim prehlusit interkomom a to uz je cisty bordel



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.