Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1690 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26143
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15800)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10343)

Vibrácie na stupačkách - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVibrácie na stupačkách - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Motor.

03.06.2022 16:18

Vibrácie na stupačkách

Caute chalani

Poslednu dobu si všímám ze nad 5000 otáčok cítit vibrácie na stupačkách aj na rukoveti.
Vinrácie sú celkom intenzívne.
Jedná sa o CBR600RR 2003 ročník
Retazova sada nová, pneumatiky nové.

Vedeli by ste poradit co pozriet resp kde moze byt chyba ?!
Ďakujem


03.06.2022 16:24

Re: Vibrácie na stupačkách

barlac
 Jogurťák 

drziaky,uchyty motora. skus dotiahnut,nic za to nedas. a dalej budeme hadat. 8-)


03.06.2022 19:59

Re: Vibrácie na stupačkách

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

skoro 20 rocna moto, predpokladam, ze ti ju k 7mim narodkam kupili a cakala az bues mat vodicak pred troma rokmi na velku moto.
Cely cas, bola v dusikovej atmosfere, zabalena, cakala na prvu jazdu.
Alebo to bola vyhodna kupa, nejakej lepenice, ktoru teraz objavujes, ohladom poruch?


05.06.2022 8:41

Re: Vibrácie na stupačkách

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: Merlin00: :'( ,,,,,,mam tiez motorku z roku 2003,,,,,,myslel som ,ze mu nieco poradis,,od teba som taku ironiu necakal


05.06.2022 11:00

Re: Vibrácie na stupačkách

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ja viem, bolo to krute.. :-~
Ale pripomina mi to minulorocny zazitok cloveka mladeho, co si nedal povedat.
Nakoniec kupil presne to, co nechcel, presne to, co je zaciatocnicka chyba.
Motorku, ktora presla x rukami a vyzerala na pohlad dobre, skryvajuca tolko prekvapeni, ako moze podobny stroj skryvat.
Ono nieje problem, jazdit po zadnom, robit burnouty, skusat maximalky jednotlivych prevodovych stupnov po obmedzovac, pred predajom zohnat novsie plasty a nahodit spat seriovy vyfuk.
Problem je, ze sa potom prekvapivo tvaria novy majitelia, preco je v oleji voda, preco tlakuje chladiaca kvapalina, preco motor zacne hrkotat, ked sa tam da predpisovy olej ( na miesto nasambrovaneho 20W60, doplneneho grafitom), preco moto zrazu dymi, preco, preco, preco.. Preco sa tam objavuju vybracie, preco zacala svietit kontrolka niecoho..
NO lebo je to niekedy tak.
Problem je, ze CB600RR, po Nemeckom, alebo Rakuskom dochodcovi, alebo dochodkyni, co stym jazdila len raz rocne na zarucny servis, asi nezozenie, ak taka motovobec existuje.
Za to sanca zohnat modru vrtulu R1100RS tam nejaka je, najma po niekom, co tu moto mal rad...

Je to silny stroj, urceny pre mladych, rozpoctovka.
Ked tie vybracie tazko odhalit, moze to byt od napinaku, az po vylagrovanu ojnicu, primarnu retaz, odpadnute magnety v magnete, spojka, retazovy kit, cokolvek.
Stacilo ze ten motor niekto poskladal z viacerych, alebo reinkarnoval z mrtvol a je o zabavu postarane.
Inak si myslim, ze nieje problem skocit do servisu, idelane priamo Honda, skusenosti na fore su bohate a nazorovo zastupene dostatocne.
Jedine co sa stane, ak sa to stane, ze kupna cena tej moto z vybraciami, sa po servise v original Honde, priblizi novej moto, pricom vobec neziska na hodnote. Taky paradox, ktory si kazdy musi vyriesit podla vlastnych moznosti.
Predpokladam ze vlastnik moto ma depozit na pokuty za rychlost, ktore ak sa zaplatia na mieste, sa potom neriesia, takze v depozite je asi 2x 800 evri, ktore je mozne dat za servis a pocas doby servisu a nejazdenia, dosetrit dalsie depozity, ak to kriza este dovoli.
Mozno pred servisom, by bolo dobre, spravit rozlucku z letom, pripadne si odlozit prostriedky na buducorocne vitanie jari, ak si ten servis bude clovek robit doma sam. :-)))



05.06.2022 14:53

Re: Vibrácie na stupačkách

barlac
 Jogurťák 

merlin-od teba by som to necakal,vylagrovana ojnica? :-O :-@


06.06.2022 10:14

Re: Vibrácie na stupačkách

w4tch0
 Turista 

Ikona

Honda CBR600RR nema nastavovatelne balancre kde treba pomocou tych excentrickych shaftov dostelovat spravnu volu (gear backlash)? Ked to je rozladene prejavuje sa to presne tak ako opisuje. Viem ze vacsie CBRky to mali, ci aj 600 netusim. Dokonca ich mali snad 3.

Dokonca aj moja ani nie dvojrocna Kawa vibroborvala jak jebnuta ked tam nebola spravna vola.



08.06.2022 11:21

Re: Vibrácie na stupačkách

calve
 Jogurťák 

Ikona

Kamos mal cosi podobne hoci na starsej CBR600F rv98. Tiez mu vibrovala do stupaciek a volantu. Jemu pomohlo dotiahnutie srub v drziakoch motor-ram na spravny moment. Toto je asi to najjednoduchsie kde mozes zacat.


16.06.2022 8:30

Re: Vibrácie na stupačkách

matkulec
 Veteránista 

Re: w4tch0: Myslíš primárny prevod kľuka na spojku? Tam je delené napružené ozub. koleso na vymedzenie zubovej vôle.
Ako Ti chalani radia: skús povoliť skrutky držiakov motora a podľa manuálu v predpísanom poradí na predpísaný moment utiahnúť.
No budeš potrebovať špeci kľúč na korunkovú maticu na spodný úchyt.


16.06.2022 8:47

Re: Vibrácie na stupačkách

barlac
 Jogurťák 

a pokial ta nic nenapadlo,tak skus dotiahnut šrofy na motore.šrofy si dotiahol už? 8-)
anglicke vyrazy sa mi nechce hladat ,tak som napisal slovenske. :-) :-) :-)


16.06.2022 9:19

Re: Vibrácie na stupačkách

matkulec
 Veteránista 

aj s obrázkami prosím


16.06.2022 10:49

Re: Vibrácie na stupačkách

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: matkulec: Nie, myslel som vyvazovaciu hriadel. Mnohe motorky, aj niektore Hondy, maju vyvazovaci hriadel hnany ozubenym kolesom od klukovej hriadele. (pripadne ich maju viac, hnane od inych casti). Neviem ci to ma aj tato CBR600RR.

Ta vyvazovacia hriadel ma svoje ozubene koliesko na excentrickej oske a vola (gear backlash) medzi tymi ozubenymi kolieskami klukovky a tej vyvazovacej hriadele sa nastavuje spravnym natocenim tej excentrickej osky. Stretol som sa s tym na niektorych Kawach, Hondach, BMW, Suzuki aj Yamahach.

Par prikladov:
Pozri obrázok

Video: www.youtube.com/watch?v=lhqfSdZDHwM

Video: www.youtube.com/watch?v=2f8Iyeu1SEA

Video: www.youtube.com/watch?v=d1aJuvB8qkQ



16.06.2022 12:15

Re: Vibrácie na stupačkách

barlac
 Jogurťák 

a uz si mechanik a mozes ist mechanikovat >:-) 8-)


18.06.2022 7:55

Re: Vibrácie na stupačkách

matkulec
 Veteránista 

Re: barlac: dík za preškolenie. Dáš mi aj razítko? :-))) Mám z vercajku len kladivo a väčšie kladivo, bude to stačiť?


18.06.2022 9:46

Re: Vibrácie na stupačkách

barlac
 Jogurťák 

jasne ze bude >:-) je len otazne,komu chces tym kladivom ujebat po gebulke :-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.