Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3566 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28547
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17003)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)

Ladenie vykonu: DynoJet vs original riadiaca jednotka - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuLadenie vykonu: DynoJet vs original riadiaca jednotka - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Motor, Elektrika.

08.12.2021 15:16

Ladenie vykonu: DynoJet vs original riadiaca jednotka

vitken
 Motarďák 

Caute. Chcel by som sa poradit, resp. pocut nejake pre a proti.. chystam sa dat naladit svoju lasku 701 Supermoto. Na vyber sa mi ponukaju dve moznosti: firma Motomaxx Nove Zamky a firma Fastbikes Hlohovec. V motomaxxe mi ponukaju naladenie cez DynoJet, v Hlohovci mi ponukali, ze vedia upravit seriovu riadiacu. Osobne som po diskusii s panom z Fastbikes viac nakloneny uprave seriovej jednotky, vzhladom na to, ze je cez nu vraj mozne upravit viacero parametrov (max. otacky, otacky chladica, neviem co este..). Cenovo to je skoro narovnako, takze do coho by ste osobne sli vy? Ma DynoJet este nejaku pridanu hodnotu? Ak Dyno ponuka moznost dvoch map, tak to az tak nepotrebuje, tak ci tak by som stale jazdil na tej ostrejsej. Vopred diki za vase rady a postrehy [dobre]


08.12.2021 17:45

Re: Ladenie vykonu: DynoJet vs original riadiaca jednotka

barlac
 Jogurťák 

a pokial nebudes spokojny z nejakeho dovodu,ako sa vratis nazad? pan z hlohovca ti to samozrejme velmi rad za peniazky vrati tam, kde to bolo,ze ano. >:-) a pri tom dyne si to vratis aj sam.alebo budes predavat a dyno ti napr. zostane a predas. jednoznacene vo vsetkych smeroch dynojet. [ciel]


08.12.2021 20:01

Re: Ladenie vykonu: DynoJet vs original riadiaca jednotka

Ferdinand
 Kávičkár 

Dobre! Ale co tym NAOZAJ dosiahnes? Je to mono 50 kw a 70 Nm su slusne hodnoty. Povedz pravdu co ti naslubovali?


08.12.2021 20:17

Re: Ladenie vykonu: DynoJet vs original riadiaca jednotka

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

vacsinou je lepsie, ked sa da a vie (to znamena, ze to naozaj niekto vie, ako ladit..) upravi seriova riadiaca jednotka

ale v tomto pripade odporucam motomaxx a dynojet. boris vie, ako sa ladia motorky


08.12.2021 23:08

Re: Ladenie vykonu: DynoJet vs original riadiaca jednotka

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

je to rakušák. tie sa lepšie ladia cez tuneECU, čo je kvázi crack RJ. dynojet je lepší na japoncov, ale je to len palivová mapa. cez tuneECU sa dajú riešit všetky veci, nie len kedy má kolko streknút. ako si spomínal, tak napr ten ventilátor., odozva od lambdy, prispôsobenie sa vonkajším okolnostiam. s pcv si odkázaný ešte na autotune. lebo commander ti tam na drzáka najebe mapu a je mu u riti, či je vonku -5 alebo +35 a či si na hladine mora, alebo dávaš alpy v 2300 nad morom.. toto všetko vplýva na to kolko benzínu potrebuješ. a kedže PC jebe na RJ, jebe na senzory teploty a lambdu, je to chromý chudák, ktorý najlepšie funguje len za tej podmienky, za akej bol nastavený.

huska 701 je ale už dosť prekoňovaná vec, neviem načo by si takú vec robil. to supermoto ide 200, čo je viac ako potrebuješ. chceš zvýšit točák? pohraj sa s kolečkami na reťazi. ja osobne keby to tuním, tak idem do váhy a karbonu. čiže koncovka a rotujúca hmota - kolesá

keby ladíš zmes, tak si skús pozret možnosti nejakej ostrejšej vačky. samozrejmost bude nakomplet výfuk a airbox od nejakého rottweilera alebo motohooliganu. treba pokukat. SAS delete a chytaj váhu rotujúcu, vrátane reťaze, roziet, alebo čo najvyššie na moto

plus nezabúdaj na fakt, že pri tomto stroji si najslabší článok ty. tuning mašiny urobí desatiny sekundy na kolo. tuning jazdca robí rádovo sekundy..


09.12.2021 5:35

Re: Ladenie vykonu: DynoJet vs original riadiaca jednotka

Pedro77
 Bahniak 

Ikona

Je to presne tak, ako píše ChesterTT, osobne som bol u Ivana v Hlohovci s FZ1, nedávno s MT10 a spokojnosť. [dobre]


09.12.2021 14:18

Re: Ladenie vykonu: DynoJet vs original riadiaca jednotka

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: barlac: ako píše ChesterTT s tuneecu to zvládne dať do pôvodného stavu aj amatér.
Ale viac k tejto téme nemám čo povedať, lebo o ladení neviem nič. Ale rozumné sa mi vidí čo píše Česťo, ten motor je tak či tak brutálne výkonný a vyššý výkon už môže ísť na úkor životnosti. Napr beba hodil na 690 karbce a po cca 30tis km mu rachol piest. Samozrejme netvrdím, že je to jednoznačná príčina závady, ale môže byť.


09.12.2021 15:57

Re: Ladenie vykonu: DynoJet vs original riadiaca jednotka

vitken
 Motarďák 

Re: barlac: Takto som nad tym neuvazoval, dikes za myslienku. Ale primarne mi ide o vyladenie motorky po upravach, a tym vlastne odpoviem aj Re: Ferdinand: . neide mi o koniky navyse, tych bude zo skusenosti s kamosovou Huskou maximalne o 6-7 viac. Ale ide o to, ze Huska je v spodnych a v prechode do strednych otacok strasne leniva.. a kym som neodstavil lambda sondu, tak aj nekludna. Takze primarne mi ide o vyladenie vykonovej krivky na spodku + som na moto nahodil otvorene sanie od DNA (napriamo, bez krytu airboxu) a Tekmo zvod + LeoVince koncovku, cize hlavne to teraz treba dat dokopy aby to spolu hralo tak ako ma


09.12.2021 15:59

Re: Ladenie vykonu: DynoJet vs original riadiaca jednotka

vitken
 Motarďák 

Re: pitaz: diki. V Motomaxxe bol kamos so svojou, bol spokojny, Huska fakt citelne ozila. Nahodou nemas osobnu skusenost, alebo nepoznas niekoho kto ma, aj s Fastbikes?


09.12.2021 16:14

Re: Ladenie vykonu: DynoJet vs original riadiaca jednotka

vitken
 Motarďák 

Re: ChesterTT: dikes. Taak, ak je pravda co pises (myslim ohladne Dyna), tak asi je rozhodnute a pojde sa do ladenia original riadiacky. Co sa tyka zmyslu tejto upravy, nieje za tym nic, ziadne pretekanie, som len fanatik.. sprevodovanie uz bolo, resp. stale je. namiesto orign 16-42 tam mam teraz 15-46, a teraz nechcem aby to vyznelo nevdacne alebo ze frajerujem, ale ta Huska sa fakt tak nejak suchce naspodku, resp. viem, ze by mohla hryzt viac.. takze chcem tou upravou docielit hlavne to nech sa zobudi a nech je ostra. Co sa tyka vahy, jo budem na to mysliet pri vymene retazovky. Tak ci tak som si povedal ze aj kvoli vydrzi a vahe sa oplati ist do Supersprox a racingovej retazi.

Tu mi este napada otazka: pisal si nieco o "spolupraci" RJ so senzormi, tak mi napadlo, ci teda nebude lepsie vratit tam lambda sondu a nechat to na RJ. Neviem, rozpis mi nieco este ohladom tohto prosim. Ale momentalne je fakt citit ze tam ta lambda nieje. Moto sa na spodku menej cuka..


09.12.2021 22:44

Re: Ladenie vykonu: DynoJet vs original riadiaca jednotka

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: vitken: moto ti na spodku cuká, necuká je asi spôsobené tým, že si to rozhasil. ohladom tunenia LC4 motora treba íst na KTM forum a vo viedni je chlapík, ktorý si hovorí "highscore". to je týpek, ktorý na slovensku nebude mat konkurenciu, kedže sa venuje špeci ladeniu KTM.

ale jedna vec.. to, čo hladáš ty ti moderná motorka nedá. LC4 motor je ladený do charakteru modernej úžitkovej motorky. mne čo písali starí mazáci so supermotami 640 a podobne, tak síce mali 50 koní a nie KW, ale že na trojke brnk a z volnobehu na zadné.. to čo hľadáš ty je ostrý motor. ostrý motor má ostrý nástup, ostrý nástup potrebuje veľa krútiaceho momentu a veľa krútiaceho momentu potrebuje peknú bohatú zmes, nie tieto euro normo sračky 5 a vyššie.

to, že tvoja huska nejde na spodku a v strede je dôsledok toho, že ju inžinieri ladili na 70 koní a nastavili hardvér motora tak, aby bol schopný dat tých 70 žrebcov. a tu sa už bavíme o zdvihu, vrtaní, kompresnom pomere, kluke - váhe rotujúcej hmoty, tvare kanálov v hlave, ventiloch, vačke, zapalovaní, atd atd.. je to daň za to, že dnešní chlapci chcú 10 000 servisný interval, chcú aby to išlo 200+ a aby to malo čo najväčšie čísla Nm a Kw.

čo potrebuješ na lepší kopanec na spodku a v strede? potrebuješ to, aby sa to celé rozhýbalo skôr. čo sa má rozhýbat skôr? má sa to skôr roztočit. kedy sa to skôr roztočí? ked na to viac zatlačíš, alebo ked to bude ľahšie. odlahčovanie kluky je už hardcore vec, ktorá sa ti neoplatí, to isté by som povedal o nejakej tuningovej ojnici, kovanom pieste s vyššou kompresiou, výmene vačky.. lacnejšie by bolo si kúpit nejaké ortodoxné supermoto.. ale to sa bavíme o husabergu 400 volačo, staršom modeli, alebo chod na nejaké špeci supermoto forum a tam ti poradia odborníci, ktorí sa tomuto venujú..

roky dozadu som počul historku o týpkovi, ktorý kúpil závodné supermoto po Solíkovi. že na štvorke chcel bnknút do plynu a zamachrovat.. motorka utiekla spod riti a spravila salto.. ale to neni ani iná liga, to je iný šport..


09.12.2021 22:47

Re: Ladenie vykonu: DynoJet vs original riadiaca jednotka

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

a ešte jedna vec, ktorá tu už bola trefne spomenutá barlacom. ked tam nahodíš PC, tak ho pri predaji vymontuješ a predáš extra. ked sa niečo posere, vymontuješ a moto je elektronicky v origo stave. ked sa posere crack riadiačky, môžeš hladat búračku s komplet RJ, asi aj zámkami a imobilizérom.

pri tune ECU už ale nestačí len klikat hala bala. tam musí chlapík presne vedieť čo robí.

hádam som svojim laickým táraním trošku pomohol


10.12.2021 7:10

Re: Ladenie vykonu: DynoJet vs original riadiaca jednotka

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

1. Skor ako sa zacnes pytat tu, tak sa spytaj ludi vo svojom okoli, co si myslia o tvojom hucaku.

2. S tym, ze ten vykon jednovalca vyhnali do vysokych otacok, a tazsie tam budes nahanat krutak v nizsich, ma ChesterTT pravdu. Myli sa asi len v tom odlahcovani kluky, skor jej treba tu hmotnost pridat.

3. Ani tej rozpravke o tom ako KTM vyuziva rozne senzory by som velmi neveril. Jazdim kludne turisticky. Ale raz som kdesi v juznej amerike okolo 4000mnm (presne cislo si nepamatam) potreboval na 1190 sviznejsie predbehnut autobus, tak som si podradil, otocil sulec a okolo 6000rpm prestal motor tahat a oproti mne nakladak :-O . Som sa skoro po...l.

4. No a ked ti nasi "odbornici" schvalia emisnu kontrolu aj pre motorky. Tak povodna ECU s lambdou budu na nezaplatenie. Ale na druhej strane verim, ze aj pre tuneECU zozenies orginalnu mapu a nahras si ju tam aj cez mobil. Pripadne, ak tam mas prepinac map. Tak jednu s tych map by ti tam hadam vedeli nechat pre EK.


10.12.2021 8:03

Re: Ladenie vykonu: DynoJet vs original riadiaca jednotka

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: janoval: s tuneecu si vieš stiahnuť to, čo tam máš, hrať sa s tým a potom si ju tam dať späť. Žiaden problém.
Jediné čo si treba odsledovat u tohto modelu sú dve riadiace jednotky.

Re: ChesterTT: Nie je to žiaden "crack" ale normálna operácia s cipom. Ak ti neklesne napätie na batérií pod určitú úroveň alebo ti neskolabuje notebook tak nemá sa čo stať. Ale to každý kto s tým robí to vie, napr autorizované servisy pri tom odpajaju predné svetlo.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.