Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3886 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28546
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17002)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)

BMW R 1200GS A zvýšená spotreba oleja - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuBMW R 1200GS A zvýšená spotreba oleja - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Motor.

24.09.2020 19:01

BMW R 1200GS A zvýšená spotreba oleja

zolobmwradvik
 Edvenčr 

Chalani potrebujem radu, mám BMW R 1200GS A rok 2008 mám 125000 km a začína mi stúpať spotreba oleja v motore, minulý a predminulý rok som dolial tak 2-3 dcl od výmeny do výmeny a toho roku, neviem čo sa udialo ale po cca. 5000 km som musel doliať 0,5 l oleja, toto asi nie je OK, tak poraďte, čo vznikol za problém a čo ma čaká. Olej mám stále ten istý ale začal som tankovať BA100 namiesto 95, môže byť aj toto príčinou zvýšenej spotreby oleja?(podľa mňa hlúposť).
ďakujem za rady
s pozdravom
ZOLO


24.09.2020 23:25

Re: BMW R 1200GS A zvýšená spotreba oleja

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

neviam co sa mohlo udiat , ale liter na 10000 by som este neriesil.


25.09.2020 7:48

Re: BMW R 1200GS A zvýšená spotreba oleja

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Kruzky, gufera na stopkach ventilov.
125,000 km je motor, ktory podla toho, ako bol pouzivany, je u BMW zrely na GO, taku preventivnu.
Najlacnejsie je, zohnat si z gulanice malo jazdeny motor a poskladat jeden.
Ale..
kdesi na hranici 100 tisic, je dobre kuknut stav rozvodov, teda opotrebenie voditok, retazi, vole kluky, salok, lozisiek kluky, vymenit gufera na kluke, lebo ten motor si to zacne za chvilu aj tak pytat.

Aby som bol presny, ked teraz motor prekruzkujes, vymenis gufera na stopkach ventilov, mozno po dalsich 10-20tkm, uz zacnu hrcat rozvody, alebo klopat ojnica na kluke, takze ta rozborka a GO neminie.
Zatial by som dolieval olej, na tvojom mieste a zacal sa pripravovat na GO poctivu, nie len drobne opravy.

po cca 150.000 km, je na case uvazovat nad celou komplexnou prehliadkou a to je nielen motor, ale aj prevodovka, najma loziska, tlmic torznej sily na vstupe prevodovky, kontrola opotrebenia a vymedzenie vole final drive, kontrola vstupneho loziska finaldrive, gufera finaldrive.
Ak si to zmaknes sam, teraz v zime, mas takmer novu moto, ked vymenis aj tlmice, ak su uz uskakane, a tiez drobnosti, fakticky mas novu moto.
Nevyjde to lacnejsie ako dalsia moto, ale nebude to drahsie, ako nova moto vtedy, ked bola nova.
Rozhodujuci je faktor, ci budes platit niekomu za tu robotu, alebo sebe doma neuctujes cas straveny v garazi, palivo za vylet po suciastky, naklady na energie, ked svietis v dielni, kuris atd.

Skuska spravnosti, ze su to kruzky, alebo gufera na ventiloch, je, ze das dole kat a na studeno, ked nastartujes masinu, bude citit olej v spalinach, pripadne na studeno bude viditelne dymit.
Cez katalyzator uvidis houby, lebo v studenom to skondenzuje a ked sa kat zohreje, tak to spali.
Inak ti to celkom presne ukaze kontrola emisii, vo zvysenom obsahu CO, HC zo stupajucou teplotou motora.
.............
p.s.
Boxery bmw, mali niektore takmer nulovu spotrebu oleja, aj po vela kilometroch najazdenych.
Niektore dokazali zozrat aj 0,5l na 1000km a to uz bol vatsinou uplne opotrebeny stieraci kruzok.
Ja osobne, by som skontroloval volu v napinakoch rozvodov, co je asi najvatsi problem, kedy je cas uvazovat nad rozborkou motora, pripadne popocuval vole kluky a na spotrebu oleja by som sa vykaslal, Pre katalyzator by zacal robit problem tak asi 0,5l-1000km.
Vzhladom na to, ze tam ide v podstate najlacnejsi motorovy olej 15W50, alebo 20W50, bez aditiv pre prevodovku, spojku, dolievanie nieje polozka smrtelna, lebo oleje tohoto typu ma kazda strojnotraktorova stanica. Dnes cena toho oleja nieje hadam vyssia ako 1,20-1,60 eura liter. /M8AD 15W50, alebo M8AD+ 20W50/


25.09.2020 9:56

Re: BMW R 1200GS A zvýšená spotreba oleja

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Caka ta veru velka investicia
- 3.50,- eur kazdych 5000km.

Jedna dovolenka do teplych krajin so zacpami a prehriatym motorom, plus dialnica 150km/h par 100 km a dolejes kludne viacej.
Ja by som nic neriesil.


25.09.2020 11:01

Re: BMW R 1200GS A zvýšená spotreba oleja

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: zolobmwradvik: Presne tak nič nerieš. 0,5l na 5000 km nie je vôbec nič.

Všetko záleží od teploty, štýlu jazdy, ako točíš plynom. Ja idem zajazdiť do piesku a zhltne si pol litra za jeden deň. Vozím sa na ceste a nežere nič. (je pravda že spotreba benzinu na piesku je aj 12l >:-) )

Asi tak to je. Takze odlseduj si ako jazdíš a k tomu pôjde aj spotreba. Je to vzducháč.

Ja mám 200 000 km a gufera na ventiloch som nemenil... Jedny krúžky už áno zožrala ich sahara...

Ak ti začne žrať liter na 1000 km potom sa ozvi...


25.09.2020 11:20

Re: BMW R 1200GS A zvýšená spotreba oleja

salem79
 Kávičkár 

Ikona

sice 1150 gsa, ale priemer mi vychadza +-1l na 10k km(servisny interval).


25.09.2020 13:54

Re: BMW R 1200GS A zvýšená spotreba oleja

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Inak medzi nami, nieje to vzduchac..
Je to motor chladeny kvapalinou!

Chladiaca kvapalina je olej, zo spolocnej naplne pre mazanie.
Ma oddelene okruhy a cerpadla, jedno pre mazanie a jedno cerpadlo pre chladnie. Chladiaci okruh ma termostat, ktory reguluje teplotu a rozdeluje medzi kratky okruh v dvojitej stene motora a pri vyssej teplote, smeruje chladiacu kvapalinu /olej/ do chladica.

To, ze mnoho ludi mysli, ze to je obycajny vzduchom chladeny motor, je celkom chyba. Chladiaca kvapalina nemusi byt len voda, alebo zmes vody a protizamrzavych prisad.
Olej chladi len trochu inak, ma inu viskozitu, ale nevyvara sa ako voda, jeho teplota varu je ovela vyssia.


25.09.2020 14:18

Re: BMW R 1200GS A zvýšená spotreba oleja

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Re: Merlin00: takze mozes stat v zapche, alebo brodit v piesku a motor ma prevadzkovu teplotu ?
Neplet tu ludi.


25.09.2020 15:56

Re: BMW R 1200GS A zvýšená spotreba oleja

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Tak áno je to chladenie vzduch + olej - olej dokonca riadený okruh termostatom... Ale stále je to vzducháč.

A áno vysoké teploty zvláda celkom dobre aj dugove brodenie aj piesok... nie je ľahké ho prehriať ale rozhodne jeho prevádzková teplota sa nehýbe v tak presnom a malom rozsahu ako kvapalinou chladený motor. Tu je to oveľa širšie... Takže musí byť aj tak konštruovaný aby to zvládal... väčšie vôle kvoli tepltnému rozsahu...


25.09.2020 16:06

Re: BMW R 1200GS A zvýšená spotreba oleja

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: duggo:
Ja nikoho nechcem zavadzat, ale ked sa pozres na rozkreslenu schemu motorov "oil head" boxery BMW od rokov asi 93, je to stale o tom, ze to je motor, chladeny kvapalinou.
Stare boxery OHV, toto nemali.
U novsich su normalne dole v olejovej vani umiestnene dve sacie sitka, dve cerpadla oleja, jedno tlakove mazacie, tade ide filtrovany olej do mazacich kanalov, je tam priradeny tlakovy obtokovy ventil, kade vytlaci olej, ak dosiahne tlak potrebnu hodnotu.
Druhe cerpadlo je prietokove, tlaci olej do hlavy, chladi sa cela dutina okolo vfukovych ventilov, prave tymto chladiacim olejom.
Po obvode valca ak si daval dole niekedy hlavu, je mazaci kanal a tusim dva chladiace, jeden vedie olej do hlavy, druhy odvadza ku termostatu.
Termostat je na vrchu motora, pokial olej nedosiahne v chladiacom okruhu dostatocnu teplotu, vracia sa dutine dvojitej steny bloku motora, do olejovej vane.
ked sa olej prehreje, termostat otvori cestu do chladica oleja.
U mojej moto, je na chladici aj ventilator, ked stoji na mieste, alebo v zapche, pusti sa aj ventilator. sice len na kratky cas, ale normalne sa spusta a po chvilke sa vypina. Chladic za jazdy odvedie teplo bez toho, ze by sa ventilator zapol, take teplo tu nemavame ani v lete..

Inak nerob si iluzie, ze tento system je vytvoreny pre lepsie chladenie motora, najma u GS je chladic schovany a pocas statia to velku radost neurobi.
Je to technicky prvok, najma koli tepelnej ,stabilite motora, koli emisiam, aby motor pracoval v "komfortnej zone" teploty pre optimalnejsie spalovanie pre katalyzator.

Ale motor chladeny kvapalinou to rozhodne je, len ta kvapalina nieje skratka voda.. :-)))




Dôvod úpravy: pismenka

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (25.09.2020 16:07)


25.09.2020 18:34

Re: BMW R 1200GS A zvýšená spotreba oleja

zolobmwradvik
 Edvenčr 

Chalani ďakujem za príspevky, zatiaľ to nebudem riešiť, počkám si s čím ma tá potvorka prekvapí budúcu sezónu a potom to budem riešiť ak sa to začne vyhrocovať so spotrebou oleja.


25.09.2020 21:19

Re: BMW R 1200GS A zvýšená spotreba oleja

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Re: Merlin00: tak ano nieje to klasicky stary vzduchac, ale ani vodnik. Mne na 1150 tiez zaplo druhy okruh az ked sa zohriala, ale potom bol druhy okruh zapnuty stale. Nemal ventilator, takze sa dal prehriat. Je to taky lepsi vzduchac, ale vodnik je o niecom inom.
Aj rebrovanie je tam stale koli chladeniu vzduchom, pridavne olejove chladice su len plus.


25.09.2020 22:45

Re: BMW R 1200GS A zvýšená spotreba oleja

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Nevravím, že tak to musí byť aj u tohto motora, no u dosť motorov, ak motor zadymí po miernom pridaní ak sa predtým brzdilo so zavretým plynom, tak sú to guferká hlavne sacích ventilov. Ak motor smradí pri masívnej akcelerácii a otáčkach, tak sú to skôr stieracie krúžky.
Dym nemusí byť vôbec vidno, no ak za Tebou vo vzdialenosti 5-10 m. pôjde druhý jazdec, tak nosom Ti v pohode skontroluje emisie.

p.s. ono vlastne všetky štvortakty s tlakovým mazaním sú chladené kvapalinou ...


26.09.2020 6:21

Re: BMW R 1200GS A zvýšená spotreba oleja

Tombiker
 Kávičkár 

Ikona

Stretali sme veľa GeeSakov na ceste a všimol som si že skoro všetci mali v zadu pri veľkom kufri v puzdre fľašu oleja. Tak nebudeš sám komu to berie olej. Čo nemci chytia do rúk tak bere olej. Aj autá aj motorky. Transporter mi berie 7dcl na 1000km. Auto má 13400 km a neviem to zreklamovat. Podľa servisu mi berie iba 4dcl čo je v norme 1l na 1000km.


26.09.2020 10:04

Re: BMW R 1200GS A zvýšená spotreba oleja

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: tryskac:
Nieje to celkom tak.
Talkove mazanie, nema dostatocny prietok na chladenie, aj ked asi trocha tepla zo sebou zobere,
Boxery oilhead, maju dva okruhy, jeden mazaci a jeden chladiaci.
Tam je naozaj velka cast tepla vytvoreneho spalovanim, na hlave valca, odvadzana kvapalinou, v tomto pripade olejom.
A ako pisem, je tam aj termostat na tom okruhu chladiacom, takze to nieje ako napr. u starych airheadoch, napr. R80, R100, kde chladic oleja, ak bol, len pomahal mazaciemu okruhu znizit teplotu olreja.


26.09.2020 10:17

Re: BMW R 1200GS A zvýšená spotreba oleja

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Tombiker > normu do 1l na 1000km majú hádam všetci výrobcovia.
Ale neviem si predstaviť, čo napr tých tvojich 0,7 robí s dpf filtrom - určite nič dobré.


26.09.2020 10:58

Re: BMW R 1200GS A zvýšená spotreba oleja

salem79
 Kávičkár 

Ikona

Technical data R1200GS Adv.
Permissible oil consumption 1L/1000km

tak zolo mas este co dohanat :-)


26.09.2020 11:50

Re: BMW R 1200GS A zvýšená spotreba oleja

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Merlin a o koľko je vačšie to chladiace čerpadlo aspoň 10x aby to mohlo mať podstatný vplyv ?
Nie je to tak, že to spravili len pre zvýšenie bezpečnosti konštrukcie okolo výfukových ventilov? Boxery vôbec nepoznám, takže o tom nič neviem len sa pýtam.
Niečo podobné sa mi zdá používala aj Suzuki.


26.09.2020 13:03

Re: BMW R 1200GS A zvýšená spotreba oleja

Tombiker
 Kávičkár 

Ikona

Podľa mňa je to chýba v konštrukcii motora. Nič iné mi z toho nevychádza. Na otázku že čo keď mi klakne DPF mi prijímací technik povedal že vymenia. Už to vidím ako budú dristat kkciny že auto jazdilo mestom tak preto sa poškodilo DPF. Nemecké auto ani moto už nechcem. Není možné že cestou do BA a spet dolejeme liter oleja ako na starej alfe Romeo čo mala 300tkm


26.09.2020 15:32

Re: BMW R 1200GS A zvýšená spotreba oleja

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: tryskac:
No mozno ti to bude smiesne, ale ten boxer motor sa z velkej casti, pri strednom vykone, da uchladit prave tym olejovym chladiacim okruhom.
Najma pri pouziti v cerpadlach, kompresoroch, generatoroch a pod.
a to nehovorim o inom motore, ako o tom, co je v motorkach BMW.
Pouzivali sa aj tie starsie airheady, ale oilheady su na to vhodnejsie.
Okrem motoriek, je to aj vyborny motor pre stacionarne pouzitie a tiez vyborny zdroj nahradnzch dielov.
ff-wintersdorf.at/Fox3_Betriebsanleitung.pdf
Pozri obrázok

Pozri obrázok


26.09.2020 19:12

Re: BMW R 1200GS A zvýšená spotreba oleja

Explo
 Kávičkár 

Ikona

Re: zolobmwradvik:
Chces si motorku nechat dlhsie alebo ju o rok-dva predat?


26.09.2020 19:21

Re: BMW R 1200GS A zvýšená spotreba oleja

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: Explo: Neviem čo riešiš. jednoducho 0,5l oleja na 5000 km to nie je spotreba. To je normálny stav.
Na svojej by som to neriešil a to si ju chcem nechať navždy a ešte dlhšie...


26.09.2020 19:35

Re: BMW R 1200GS A zvýšená spotreba oleja

Explo
 Kávičkár 

Ikona

Re: Awia:
Ci si chce motorku nechat alebo predat.
Ak sa na to pyta tak mu to asi vadi.

Ako pise Merlin00: bude ho cakat servis tak ci tak. Ak si motorku necha oplati sa mu ju robit.
Ak predavat tak to staci priznat pri predaji a novy majitel nech sa rozhodne ako chce.


27.09.2020 8:41

Re: BMW R 1200GS A zvýšená spotreba oleja

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: Explo: raz kazdu motorku caka raz servis otazka je ze kedy .
To ze boxer je zrely na GO pri 125 0000km je cisty blud. Zober si napriklad Igora Brezovara,
na svojej GS ma 330 000 km a ma tlaky novej moto . Na motorke okrem kardanu neriesil nic.
Poniekrori by mali viac jazdit ako pisat.


27.09.2020 9:19

Re: BMW R 1200GS A zvýšená spotreba oleja

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: alexa7:
Na to pozor, ci je nutne robit, alebo nieje nutne robit servis.
Pred kazdym servisnym ukonom, je dobre najprv merat.
Tlak vo valcoch, je o kruzkoch a ventiloch.
Opotrebenie rozvodov, ukaze hlbka zasunutia hydrostelov, su tam tri napinane retaze, aspon u mna to tak je.
Napriklad tie hydrostely, neboli vo vsetkych seriach rovnako dobre a aj material voditok retazi, nebol vzdy rovnaky. Niekto da 300.000, niekto meni po 60.000.
Dalsia premenna, su salky na kluke v ojnicnom lozisku. Niekomu to neklepoce, niekomu to klepoce 100.000km a niekomu sa ta ojnica rozleti a vykukne von z bloku motora. To nieje vobec problem, lebo motor je vymenny diel.
Zalezi aj na tom, ci moto ma od novoty, alebo ju kupil z druhej ruky.
Ak na tom dakto robil kobylky, alebo to trapil a potom predal, boh vie, co je v motore uz nacate, co zazivala prevodovka, v akom stave su loziska na finaldrive, ako je na tom sekundarny tlmic torznej sily medzi kardanmi a td.
Takze ak ma moto niekto rad a robi servis sam, su proste veci, ktore sa oplati skontrolovat.
Alebo jazdec jazdi, neriesi, ked sa to pokazi da opravit, alebo kupi dalsi stroj.
Ani to nieje hanba, je to dnesny trend, dokonca preferovany.
Inak by sme sa stale vozili na R80GS a nepoznali by sme nic lepsie...


27.09.2020 10:00

Re: BMW R 1200GS A zvýšená spotreba oleja

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: Merlin00: s tymito servisnymi ukonmi suhlasim ale po 125 0000 km tisice
“gsakov” na boxeroch neriesi nic , maximalne spojku.
Ak by si pisal o gs 800 tak by sa dala rozoberat tema o GO motora.


27.09.2020 10:52

Re: BMW R 1200GS A zvýšená spotreba oleja

Explo
 Kávičkár 

Ikona

Bracho na Transalpe tak odkladal servis. Dopadlo to tak, ze 30km pred cielom zacala stracat vykon. Potiahlo uz len 4. prevodovy stupen, potom 3,2,1 a posledny km sa drzal mojej motorky lebo som ho tahal.
Motor K.O.
Kupoval novy motor.

Takze ak zacala na tom GS spotreba oleja, tak by som pozrel do motora.


28.09.2020 11:31

Re: BMW R 1200GS A zvýšená spotreba oleja

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: Explo: Čítaj s porozumením. jemu nezačala spotreba oleja!!! Je to normálny stav, toto netreba riešiť...


28.09.2020 11:38

Re: BMW R 1200GS A zvýšená spotreba oleja

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

spotreba oleja u tohto motora zavisi od pouziteho oleja, sposobu jazdy a vonkajsej teploty

vobec by som to neriesil, naopak zakontroval by som otazkou akym sposobom (presny postup) merias hladinu oleja?


28.09.2020 12:14

Re: BMW R 1200GS A zvýšená spotreba oleja

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Tak ako tu pisu veru.
Este by som oslovil skusenych s gsskami a 125 000 km - Kolko maju spotrebu oleja.
Pol litra na 5000 neni v ziadnom pripade zvysena spotreba a ked tam davas 10w40 tak uz vonkoncom nie.


28.09.2020 12:59

Re: BMW R 1200GS A zvýšená spotreba oleja

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

viskozita podla podnebia ale v nasich zemepisnych sirkach 10w40 rozhodne nie
predpis je 15w50


28.09.2020 14:52

Re: BMW R 1200GS A zvýšená spotreba oleja

egres2
 Bahniak 

Ikona

Tombiker:
Teraz mám VW cc 3,6 L a 1L oleja mi vydrží na dva servisné intervaly po 30 000.
Ešte ani jedno auto ( a to som ich mal už dosť) mi nebralo viac ako 1 -2L na30 000km. Mimo Octávie, ktorú som mal pol roka. 1000 km 2 L oleja.
Mám kolegu, ktorému praskla tlakom oleja prepážka v olejovej vani. Ten jazdí na 10-12L oleja na 20 000km.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.